פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים => נושא נשלח על ידי: פורל הים על מאי 08, 2012, 06:21:27 AM



כותרת: טבעות צפות
תגובה על ידי: פורל הים על מאי 08, 2012, 06:21:27 AM
היי
בזמן הטלה הטבעות הצפות מסתובבות
כיצד ניתן למנוע את התופעה?
תודה לעוזרים
פורל הים acigar;


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: dani77 על מאי 08, 2012, 07:51:18 AM
תנקה טוב שלא יהיה חול ופשוט תלחץ את הטבעת למטה בחוזקה - זה אחד המינוסים הגדולים של טבעות צפות


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: יריב על מאי 08, 2012, 08:05:30 AM
אני חושב שזה גם תלוי באיכות המקל
גם אצלי  היתה את הבעיה הזאת במקל הפחות איכותי שלי
שתי נקודות סיליקון קטנות שהטבעת באוויר לא תפוסה אני לא מדביק אותה לחכה
רק יוצר שתי נקודות של סיליקון בדופן הפנימית שת הטבעת ליצר יותר חיכוך


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 08, 2012, 20:10:18 PM
אני חושב שזה גם תלוי באיכות המקל
גם אצלי  היתה את הבעיה הזאת במקל הפחות איכותי שלי
שתי נקודות סיליקון קטנות שהטבעת באוויר לא תפוסה אני לא מדביק אותה לחכה
רק יוצר שתי נקודות של סיליקון בדופן הפנימית שת הטבעת ליצר יותר חיכוך

אם זה טבעת צפה אחת אני מבטל אותה(אף פעם זה לא גרם לי לבעיות)
אם זה 2 אני מבטל אחת (וגם זה לא גרם לי לבעיות)


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: סקווידוויד על מאי 08, 2012, 20:39:37 PM
לפעמים זה הקשר של השוק לידר שהוא גדול מידי ונותן מכה ומרים את הטבעת. ולרוב זה אומר שההטלה שלך לא נכונה - משהו בתנועה ובאיזון המקל שגוי.


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: רמי עבודת יד על מאי 08, 2012, 21:13:22 PM
צפות זה חובה במיוחד עם עובדים עים משקל להטלה רחוקה .
אני ממליץ לך לבדוק אם המקל עבר שינוי . החיליפו לך צפות ?
דבר נוסף . לפעמים הפולימר מתקווץ. ובמצב הזה תצתרך להחליף את הטבעות הצפות שלך לחדשות .



כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: dovdov על מאי 09, 2012, 00:41:06 AM
לדעתי זה תלוי באיכות המקל והטבעות,אבל פשוט ללחוץ אותו טוב והוא לא זז.
יש לי ליון טיטן שהיה 3.9מ' ואט אט התקצר ל 3.6מ' יש לי אותו מעל 7 שנים והטבעות מעולם לא עשו בעיות.
רק המתקפלת הוחלפה פעם אחת וטבעות קצה פעמיים שלוש.


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: עדי על מאי 09, 2012, 23:56:23 PM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: dovdov על מאי 10, 2012, 01:01:20 AM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;
צודק בכל מילה


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: yarin44555 על מאי 10, 2012, 10:42:14 AM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;

אני לפחות הבנתי תודה עדי


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 10, 2012, 16:26:15 PM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;

עדי

יש המון דוגמאות מתחום הרכב שהיצרן טעה

יש המון שדרוגים ברכבים שלפעמים מוציאים חלקים כדי שהרכב יהיה טוב יותר

לא תמיד המהנדסים קולעים בול

וכמו ברכב ככה בכל תחום אחר

לא בכל המקרים המהנדסים מחשבים דברים נכון(תקרות פל-קל , גשר המכביה , בלמים בטויוטה , וכו' )

לכן מאוד יכול להיות שבחכות לא איכותיות תתכן בעיה (וגם בחכות איכותיות)


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: יריב על מאי 10, 2012, 16:40:17 PM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;

עדי

יש המון דוגמאות מתחום הרכב שהיצרן טעה

יש המון שדרוגים ברכבים שלפעמים מוציאים חלקים כדי שהרכב יהיה טוב יותר

לא תמיד המהנדסים קולעים בול

וכמו ברכב ככה בכל תחום אחר

לא בכל המקרים המהנדסים מחשבים דברים נכון(תקרות פל-קל , גשר המכביה , בלמים בטויוטה , וכו' )

לכן מאוד יכול להיות שבחכות לא איכותיות תתכן בעיה (וגם בחכות איכותיות)

בנצי הבנתי שאתה מתחום הרכב אבל אני מתחום ההנסה ואני יכול להגיד שעם מגלים (לפחות החכמים שבהנדסים)
ואף על פי כמה עם זה כרוך בסכנת חיים את הבעיה בעוד מועד מתקנים את הבעיה
טבעות צפות קיימות שנים ואפילו אם פעם הייתה אחת היום כבר יש שתיים כי כניראה מצאו שהעומס בנקודות שבר עיקריות כמו הקצה (השלב האחרון של החכה ) מתחלק ליותר נקודות עומס וכך מקטינות משמעותית את סכנת השבירה בזמן ההטלה או בעומס של דג גדול
לדוגמה חכות גיג או גרירה
ומתחום הרכב אני לא חושב שיש חלקים שלא צריכים או מיותרים
כול חלק עולה הרבה כסף אפילו אום של גלגל אם תכפול אותו במיספר המכוניות שיוצאות בשנה תגלה הרבה מאוד כסף
אתה מזכיר מכונאים של פעם שהיו נשארים עם חלקי חילוף אחרי טיפול  sml98;


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 10, 2012, 18:30:23 PM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;

עדי

יש המון דוגמאות מתחום הרכב שהיצרן טעה

יש המון שדרוגים ברכבים שלפעמים מוציאים חלקים כדי שהרכב יהיה טוב יותר

לא תמיד המהנדסים קולעים בול

וכמו ברכב ככה בכל תחום אחר

לא בכל המקרים המהנדסים מחשבים דברים נכון(תקרות פל-קל , גשר המכביה , בלמים בטויוטה , וכו' )

לכן מאוד יכול להיות שבחכות לא איכותיות תתכן בעיה (וגם בחכות איכותיות)

בנצי הבנתי שאתה מתחום הרכב אבל אני מתחום ההנסה ואני יכול להגיד שעם מגלים (לפחות החכמים שבהנדסים)
ואף על פי כמה עם זה כרוך בסכנת חיים את הבעיה בעוד מועד מתקנים את הבעיה
טבעות צפות קיימות שנים ואפילו אם פעם הייתה אחת היום כבר יש שתיים כי כניראה מצאו שהעומס בנקודות שבר עיקריות כמו הקצה (השלב האחרון של החכה ) מתחלק ליותר נקודות עומס וכך מקטינות משמעותית את סכנת השבירה בזמן ההטלה או בעומס של דג גדול
לדוגמה חכות גיג או גרירה
ומתחום הרכב אני לא חושב שיש חלקים שלא צריכים או מיותרים
כול חלק עולה הרבה כסף אפילו אום של גלגל אם תכפול אותו במיספר המכוניות שיוצאות בשנה תגלה הרבה מאוד כסף
אתה מזכיר מכונאים של פעם שהיו נשארים עם חלקי חילוף אחרי טיפול  sml98;

יריב
הכל נכון טוב ויפה אם מגלים את הבעיה מבעוד מועד!!!
אם נדבר על תחום הרכב אז עובדה שיש רכבים שיוצאים עם פגמים ועובדה שיצרנים עושים "ריקול" (קריאה לתיקון הבעיה)
כל ריקול כזה עולה מאות מליונים כי כמו שאמרת צריך להכפיל במספר המכוניות שיוצרו
אבל אנחנו מדברים על מוצרים מאוד יקרים ותיקונים שעלולים לעלות בחיי אדם
כשמדובר על חכה שערך הייצור שלה הוא כ-50 ש"ח ופה בארץ נמכרת ב-300 ש"ח לא יעצרו פס ייצור בגלל פגם לא משמעותי כמו טבעות כאלה שלא מתהדקות
מה גם שברוב המקרים תוספת טבעת צפה נועדה רק כדי להוסיף מקדם ביטחון לחוזק המקל
כמו שכבר כתבתי אני כבר ביטלתי טבעות כאלה ועדיין לא שברתי מקלות
במקלות איכותיים יותר מחומרים איכותיים יותר באמת לקחו בחשבון את התרומה של הטבעות האלה לחוזק המקל
אבל שם גם דאגו לשים טבעות איכותיות שלא ישתחררו עם התאמה מוחלטת למקל
ואני מדבר על מקלות מ-1000 ש"ח ומעלה שעשויות מאחוזי קרבון גבוהים ולא על מקלות זולים שעשויים מהרבה פיבר ומעט מאוד קרבון אם בכלל
כמהנדס אתה בטח יודע כשמתכננים מוצר דואגים שיהיה אמין אבלללללללללל שיהיה כמה שיותר זול לייצור ולפעמים זה יוצא יותר מידי זול כך שזה פוגע באיכות


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: שי בגדדי על מאי 10, 2012, 18:36:14 PM
אני לא בטוח שזה קשור לאיכות המקל יש לי בוסטון רד ובלו ומכי כמה חברים עם חכות אחרות וקורה לפעמים שהטבעות מסתובבות פשוט להדק אותם יותר בחוזקה

 @isf@ @isf@
 no1@


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: יריב על מאי 10, 2012, 19:37:55 PM
אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.

אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.

בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק

ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,

אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )

הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך.  מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי  sml17;

עדי

יש המון דוגמאות מתחום הרכב שהיצרן טעה

יש המון שדרוגים ברכבים שלפעמים מוציאים חלקים כדי שהרכב יהיה טוב יותר

לא תמיד המהנדסים קולעים בול

וכמו ברכב ככה בכל תחום אחר

לא בכל המקרים המהנדסים מחשבים דברים נכון(תקרות פל-קל , גשר המכביה , בלמים בטויוטה , וכו' )

לכן מאוד יכול להיות שבחכות לא איכותיות תתכן בעיה (וגם בחכות איכותיות)

בנצי הבנתי שאתה מתחום הרכב אבל אני מתחום ההנסה ואני יכול להגיד שעם מגלים (לפחות החכמים שבהנדסים)
ואף על פי כמה עם זה כרוך בסכנת חיים את הבעיה בעוד מועד מתקנים את הבעיה
טבעות צפות קיימות שנים ואפילו אם פעם הייתה אחת היום כבר יש שתיים כי כניראה מצאו שהעומס בנקודות שבר עיקריות כמו הקצה (השלב האחרון של החכה ) מתחלק ליותר נקודות עומס וכך מקטינות משמעותית את סכנת השבירה בזמן ההטלה או בעומס של דג גדול
לדוגמה חכות גיג או גרירה
ומתחום הרכב אני לא חושב שיש חלקים שלא צריכים או מיותרים
כול חלק עולה הרבה כסף אפילו אום של גלגל אם תכפול אותו במיספר המכוניות שיוצאות בשנה תגלה הרבה מאוד כסף
אתה מזכיר מכונאים של פעם שהיו נשארים עם חלקי חילוף אחרי טיפול  sml98;

יריב
הכל נכון טוב ויפה אם מגלים את הבעיה מבעוד מועד!!!
אם נדבר על תחום הרכב אז עובדה שיש רכבים שיוצאים עם פגמים ועובדה שיצרנים עושים "ריקול" (קריאה לתיקון הבעיה)
כל ריקול כזה עולה מאות מליונים כי כמו שאמרת צריך להכפיל במספר המכוניות שיוצרו
אבל אנחנו מדברים על מוצרים מאוד יקרים ותיקונים שעלולים לעלות בחיי אדם
כשמדובר על חכה שערך הייצור שלה הוא כ-50 ש"ח ופה בארץ נמכרת ב-300 ש"ח לא יעצרו פס ייצור בגלל פגם לא משמעותי כמו טבעות כאלה שלא מתהדקות
מה גם שברוב המקרים תוספת טבעת צפה נועדה רק כדי להוסיף מקדם ביטחון לחוזק המקל
כמו שכבר כתבתי אני כבר ביטלתי טבעות כאלה ועדיין לא שברתי מקלות
במקלות איכותיים יותר מחומרים איכותיים יותר באמת לקחו בחשבון את התרומה של הטבעות האלה לחוזק המקל
אבל שם גם דאגו לשים טבעות איכותיות שלא ישתחררו עם התאמה מוחלטת למקל
ואני מדבר על מקלות מ-1000 ש"ח ומעלה שעשויות מאחוזי קרבון גבוהים ולא על מקלות זולים שעשויים מהרבה פיבר ומעט מאוד קרבון אם בכלל
כמהנדס אתה בטח יודע כשמתכננים מוצר דואגים שיהיה אמין אבלללללללללל שיהיה כמה שיותר זול לייצור ולפעמים זה יוצא יותר מידי זול כך שזה פוגע באיכות

בנצי חשבתי שאתה מדבר על טבעות צפות בכללי
יש לי מקל של1200 ומקל של 300 ואתה צודק במקל היקר יש שני טבעות שלו מסתובבות מעלה ללא הידוג מוגזם


כותרת: בעניין: טבעות צפות
תגובה על ידי: ינון לשם על מאי 10, 2012, 22:45:09 PM
למיטב ידיעתי טבעות צפות מיועדות למתן איזון בעת ההטלה

חשוב מאוד שהם יהיו שם למרות שחלק מהחכות שלי

שודרגו מטבעות צפות לטבעות קבועות וזה נעשה גם עם החלפת השפיץ

למסיבי יותר וחזק יותר בכדי לא לקחת ריזיקות מיותרות .