כותרת: אמצעי תקשורת וניווט תגובה על ידי: דודופיש על יולי 31, 2021, 20:29:54 PM אהלן חברים יקרים @isf@
שבוע טוב! הועלתה בעיה שהקיאקיסטים הם בלי קשר ימי ולעיתים יכולים להגיע קרוב לשטח צבאי או שמורה ואין דרך לצבא לתקשר איתם. כמו כן אין כל סימון בים שאומר מפה מתחילה השמורה, או השטח הצבאי. אז שתי שאלות . האם יש קשר ימי קטן ונחמד לקיאקיסטים? זה גם טוב מבחינה בטיחותית שיהיה... ודבר שני. אם הפיש שלי לא תומך מפות. איך אני יכול לדעת מה הם האיזורים שלא נכנסים אליהם, מן הסתם יש אפליקציות, רק צריך הכוונה. כותרת: בעניין: אמצעי תקשורת וניווט תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 01, 2021, 00:58:37 AM היי, עושה לך סדר:
קשר ימי הוא מונח שמדבר על מכשירי קשר מורכבים, כבדים, לטווחים ארוכים ובערוצים רשמיים ובגדול - תמצא אותן על ספינות... זה הקשר בו יחידת הבקרה של חיל הים תדבר עם ספינות בקצה הגבול הטריטוריאלי של מדינת ישראל, למשל... אז אני מניח שאתה מתכוון למכשירי קשר נישאים קטנים. מכשירים כאלו באים בכל הגדלים, הצורות והמחירים...וכמובן בכל מיני תאימויות לתדרים, ועם/בלי יכולת לכוון תדרים בעצמך. אז כן, הרבה קיאקיסטים קונים אותם, אבל כדי לתקשר אחד עם השני, לא כדי לתקשר עם הרשויות. הטווח שלהם מוגבל יחסית, אבל זה אחלה כלי... מצד שני, ברוב המקומות שתהיה בהן עוד יש לך קליטה סלולרית. זה המן להזכיר לכולם: יוצאים כשבזכרון המכשיר יש את מספרי החירום (חיל הים, משטרה וכו') והמכשיר מוגן מים. יש כל כך הרבה מכשירים בשוק שאני לא רוצה לנקוב כרגע בדגם כזה או אחר, כי לי אין ניסיון אישי, ואני משאיר לחברים פה להוסיף על דגמים שהם משתמשים בהם. לגבי מפות ושמורות יש לך כמה אפשרויות: 1. פיש תומך מפות + מפה עדכנית שנקנית בלא מעט כסף וצריך לעדכן אותה (בכסף...) כל שנה. 2. אפליקציה לטלפון הנייד שנקנית בכסף, אבל שים לב שאתה טוחן את הסוללה של המכשיר אז תיערך בהתאם (כי ה-GPS עובד ללא הרף), וכדאי שהמכשיר יהיה מוגן מים אבל חשוף לקו רקיע, אחרת הוא יתחמם עוד יותר (מעלה את עוצמת השידור). בקיץ זה יכול ממש לרתוח, בטח בתוך שקית נגד מים.... אבל בגדול זה פתרון נחמד. אפליקציה מאוד פופולרית היא NAVIONICS שיש אותה להרבה אנשים פה. מחיר סביר, נוחה מאוד. 3. לעשות שיעורי בית לפני, לזכור את מספרי ה LAT/LONG של המקום הבעייתי (אפשר גם לשים נקודה בפיש) ולראות שאתה לא חוצה את המספר הזה (למשל, אל תחצה דרומה את קו הרוחב של בסיס עתלית כשאתה יוצא באיזור שם, פשוט תסתכל על המספר של המיקום העצמי) 4. מכשיר GPS נוסף, תומך מפות ימיות (יש כאלו שמשתמשים בפיש + GPS חיצוני ולא במכשיר משולב, לך זה יכול להתאים, אישית אני לא אוהב את הפיצול - אבל אתה צריך לראות שמכשיר כזה יודע לקבל מפה עם סימוני שמורות,, בסיסים, נתיבי שיט וכו' בסביבה הימית, רובם מיועדים לניווט יבשתי) כותרת: בעניין: אמצעי תקשורת וניווט תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 22, 2021, 16:37:40 PM היי, עושה לך סדר: תגובה מקיפה ומפורטת, מן הסתם מאוד מועילה.. קשר ימי הוא מונח שמדבר על מכשירי קשר מורכבים, כבדים, לטווחים ארוכים ובערוצים רשמיים ובגדול - תמצא אותן על ספינות... זה הקשר בו יחידת הבקרה של חיל הים תדבר עם ספינות בקצה הגבול הטריטוריאלי של מדינת ישראל, למשל... אז אני מניח שאתה מתכוון למכשירי קשר נישאים קטנים. מכשירים כאלו באים בכל הגדלים, הצורות והמחירים...וכמובן בכל מיני תאימויות לתדרים, ועם/בלי יכולת לכוון תדרים בעצמך. אז כן, הרבה קיאקיסטים קונים אותם, אבל כדי לתקשר אחד עם השני, לא כדי לתקשר עם הרשויות. הטווח שלהם מוגבל יחסית, אבל זה אחלה כלי... מצד שני, ברוב המקומות שתהיה בהן עוד יש לך קליטה סלולרית. זה המן להזכיר לכולם: יוצאים כשבזכרון המכשיר יש את מספרי החירום (חיל הים, משטרה וכו') והמכשיר מוגן מים. יש כל כך הרבה מכשירים בשוק שאני לא רוצה לנקוב כרגע בדגם כזה או אחר, כי לי אין ניסיון אישי, ואני משאיר לחברים פה להוסיף על דגמים שהם משתמשים בהם. לגבי מפות ושמורות יש לך כמה אפשרויות: 1. פיש תומך מפות + מפה עדכנית שנקנית בלא מעט כסף וצריך לעדכן אותה (בכסף...) כל שנה. 2. אפליקציה לטלפון הנייד שנקנית בכסף, אבל שים לב שאתה טוחן את הסוללה של המכשיר אז תיערך בהתאם (כי ה-GPS עובד ללא הרף), וכדאי שהמכשיר יהיה מוגן מים אבל חשוף לקו רקיע, אחרת הוא יתחמם עוד יותר (מעלה את עוצמת השידור). בקיץ זה יכול ממש לרתוח, בטח בתוך שקית נגד מים.... אבל בגדול זה פתרון נחמד. אפליקציה מאוד פופולרית היא NAVIONICS שיש אותה להרבה אנשים פה. מחיר סביר, נוחה מאוד. 3. לעשות שיעורי בית לפני, לזכור את מספרי ה LAT/LONG של המקום הבעייתי (אפשר גם לשים נקודה בפיש) ולראות שאתה לא חוצה את המספר הזה (למשל, אל תחצה דרומה את קו הרוחב של בסיס עתלית כשאתה יוצא באיזור שם, פשוט תסתכל על המספר של המיקום העצמי) 4. מכשיר GPS נוסף, תומך מפות ימיות (יש כאלו שמשתמשים בפיש + GPS חיצוני ולא במכשיר משולב, לך זה יכול להתאים, אישית אני לא אוהב את הפיצול - אבל אתה צריך לראות שמכשיר כזה יודע לקבל מפה עם סימוני שמורות,, בסיסים, נתיבי שיט וכו' בסביבה הימית, רובם מיועדים לניווט יבשתי) וכמובן מושקעת כמו שאלדד יודע להשקיע thumbUp; לגבי הסימון, כפי שציין אלדד... יכול לומר כי מכיר חבר'ה עם סירות שמשתמשים בנייד לאורך ההפלגה, עם נוויוניקס ואולי גם מפות אחרות - רואים את גבולות שטחי האש שמסומנים במפה, מפה שנותנת גם ריפים ועומקים.... ולא יודע עם אילו תוכה משתמשים (אני גרוע בתוכנות) - אך רואים את הסירה כלומר מובנה GPS... לגבי מכשירי קשר שמתאימים גם לתדרים של חיל הים והשיטור - אישית לא מכיר אך יש מכשירים לא גדולים ולא מאוד יקרים... השאלה אם למישהו יש או מכיר ויכול לעדכן ולהמליץ מנסיונו... shake2; כותרת: בעניין: אמצעי תקשורת וניווט תגובה על ידי: יפתח על נובמבר 02, 2021, 15:53:10 PM פספסתי את הדיון המעניין הזה.
אישית אין לי מכשיר קשר ימי אבל מכיר כמה אנשים שיש להם ויצא לי לראות בארה״ב מכשירי קשר ימיים ניידים לקיאקיסטים. אני לא מומחה ולא מכיר את החוקים בנושא בארץ. אבל קצת ממה שהבנתי כשחקרתי את הנושא. מכשיר קשר ימי הוא מכשיר שיכול לעבוד עם התדר האוניברסלי לשימוש בים. לא יודע מה התדר בדיוק אבל לרוב הוא נקרא בשם ״ערוץ 16״. זה תדר כדי לדבר, בין היתר, גם עם הרשויות השונות. המכשיר עצמו לא חייב להיות מכשיר כבד ונייח. יש גם מכשירים קטנים לנשיאה על אפוד הציפה. המכשירים עמידים למים וחלקם אפילו צפים. בברזיל, כדי להחזיק מכשיר כזה באופן חוקי, צריך לעבוד קורס בסיסי להפעלת מכשיר קשר ימי. זה חלק מההסמכה כדי לקבל רישיון סירה ״גדולה״ (מקביל בארץ למשיט 12 אם אני לא טועה). באופן לא חוקי, הייתה לנו כאן לא מזמן רכישה קבוצתית של מכשירי קשר משולבים בתדרים חוקיים, מה שנקרא בשפת העם ״ווקי טוקי״, תדר ערוץ 16 וקליטה בלבד של תדרי רדיו am, pm. המכשירים לא יקרים יחסית, עמידים במים, סוללה נשלפת ומטען חיצוני. מאמין שניתן למצוא בעלי אקספרס אבל צריך לקחת סיכון שזה יעצר במכס מפני שמכשיר כזה עם תדרים ״סגורים״ מצריך אישור של משרד התקשורת. Sent from my iPhone using Tapatalk |