פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים => נושא נשלח על ידי: רותם.ב על מאי 14, 2020, 10:53:19 AM



כותרת: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 14, 2020, 10:53:19 AM
בדייג בולונז אני דג עם בנייה של 2 קרסים בצורה הכי פשוטה חוט מוביל עליו מצוף משקולות לולאה ועל הלולאה מחוברת הבניה של 2 קרסים עם עוד לולאה.
שמתי לב שנוצרים לי די הרבה פלונטרים במהלך הדייג חלקם בהטלה וחלקם תוך כדי גלגול חזרה של החוט.
אשמח לטיפים איך לצמצם \ להעלים את הפלונטרים ככל הניתן.
רובם קורים בצורה שהקרס נתפס על המצוף או על אחת המשקולות אשמח לטיפים. עד כמה שניתן. רק לידע ההטלה מתבצעת כמה שיותר בעדינות כדי שהמצוף והקרסים לא ינחתו אחד על השני ובגלגול חזרה גלגול לא מהיר ומצוף במים שלא יסתבך יותר


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: rafi על מאי 14, 2020, 20:35:27 PM
יכול להתייחס מבתקופה שהייתי דג עם בוס (עם בולונז לא השתמשתי)
וגם בשילוב של הניסיון בדיג עם רולר (או חוט ביד על גליל צינור ביוב) הן מהחוף וגם מהסירה.

אגב, בדיג בוס עם שתי קרסים (וגם עם קרס אחת בדיג ליילי טרגוט סרגוסים) הייתי דג בדיוק כמוך רותם -
הכי פשוט: לולאה בסוף המוביל, לולאה עם קרס אחת או שתיים (שתיים כמובן מתפצלות ולא קשורות בטור),
לולאה עם הקרסים בתוך הלולאה של המוביל, קל ונוח, במיוחד אם מגיע מהבית עם קרסים קשורות -
הייתי תמיד מכין מראש קרסים עם לולאות וכשנקרעת קרס - פשוט מעיף שאריות ומלביש לולאה עם קרס.

כמה נקודות שחשוב לזכור - זה נכון גם להטלה אך לא רק להטלה:
1. ככל שהחוט דק יותר (מדובר בחוטים מאותו סוג) - הוא יסתלסל ויסתבך יותר, עם עצמו ועם כל חוט אחר
2. ככל שהחוט ארוך יותר (מדובר בחוטים מאותו סוג) - הוא יסתלסל ויסתבך יותר, עם עצמו ועם כל חוט אחר
3. יש איכויות שונות וגמישויות שונות של חוטים - יש חוטים שנוטים פחות להסתלסל ולהיפך.

*יכול לציין כי בבולוס, דיג פתיונות מהסירה בטרגוט קטנים, הייתי מוריד מתחתי (עם חכה או חוט ביד),
ריג עם 4-5 קרסים (על חול - לפעמים צמד מתחת לעופרת כפי שציינת רותם, על ריף - רק קרס אחת מתחת).
על חוט 0.35 היו הרבה יותר סיבוכים ולכן עברתי לחוט 0.40, עם הזמן קיצרתי אורך...
בבולוס עומק בטרגוט לפרידות גדולות, יש יותר זרמים, נהוג תלאי ארוך, עברתי ל:0.50 ופחות פלונטרים.

אולי רותם תעדכן גם מה עובי ודגם החוט בו השתמשת, ומה אורך הבניות של הקרסים מקצה הלולאה שלהם

אם אתה מחפש פתרון - חומר למחשבה שיביא אותך להבין היכן הבעייה:

*עובי חוט של תלאי הקרסים (בניות)-
נראה כי קשה להעלות עובי חוט, כי העובי משפיע על האכילות לגבי רוב הדגים - במיוחד בורי.
יחד עם זאת, בים יותר עכור וגלי ניתן להעלות עובי חוט, להבדיל מאשר ים שקט וצלול שצריך הכי דק שיש.
מציע לך בכל מקרה לנסות להטיל עם חוט טיפה יותר עבה ואותו אורך בניות, יסייע לך להבין עם העובי קשור!
לשם כך תוכל להביא מראש בניות מוכנות בעוביים שונים - בנפרד
(ביציאה לבולוס יש לי קופסה ובה כמה ספוגים כל ספוג עם קרסים ובניות - רשום בלורד עובי חוט וגודל קרס).
ברור שאין כוונה לעלות מחוט 0.18 לחוט 0.40, אך מחוט 0.22 ניתן לנסות 0.28.

*אורך חוט של תלאי הקרסים (בניות)-
כמו שציינתי לגבי העובי, תוכל לקשור באורכים שונים חוט באותו עובי, לנסות ולראות מה קורה...

*סוג חוט - גמישות ואיכות:
פתח דיון על חוטים ותבקש המלצות לחוטים שנוטים פחות להסתבך ולהסתלסל...
תכין סטים מקבילים באותו עובי, לתלאים המקבילים של החוט הנוכחי

מכאן זה נראה פשוט -
אם שינוי אחד הפרמטרים או חלקם צמצם משמעותית או העלים את הפלונטרים - הבנת היכן הבעיה.
אם שינוי שלושת הפרמטרים לא ישנה דבר - אז הבעיה יכולה להיות באחת מאלו -
1. שיטת הטלה לא נכונה - בין למקל הספציפי ובין בכלל
2. בעיה עם המקל (ואולי עם הרולר או ההתאמה ביניהם) - באופן שיוצר הטלה בעייתית ביחס למשקל.

מקווה שעזרתי אך מניח כי דייגי הבולונז שבפורום יוכלו להוסיף או לתקן ולהיות יותר מדויקים ממני...

נ.ב.
אם מה שכתבתי סייע להפחתת פלונטרים ולתפיסות יפות - בתפיסה הבאה שלך אתה מעלה דו"ח דיג  ;)


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: Max על מאי 14, 2020, 23:17:39 PM
יכול להתייחס מבתקופה שהייתי דג עם בוס (עם בולונז לא השתמשתי)
וגם בשילוב של הניסיון בדיג עם רולר (או חוט ביד על גליל צינור ביוב) הן מהחוף וגם מהסירה.

אגב, בדיג בוס עם שתי קרסים (וגם עם קרס אחת בדיג ליילי טרגוט סרגוסים) הייתי דג בדיוק כמוך רותם -
הכי פשוט: לולאה בסוף המוביל, לולאה עם קרס אחת או שתיים (שתיים כמובן מתפצלות ולא קשורות בטור),
לולאה עם הקרסים בתוך הלולאה של המוביל, קל ונוח, במיוחד אם מגיע מהבית עם קרסים קשורות -
הייתי תמיד מכין מראש קרסים עם לולאות וכשנקרעת קרס - פשוט מעיף שאריות ומלביש לולאה עם קרס.

כמה נקודות שחשוב לזכור - זה נכון גם להטלה אך לא רק להטלה:
1. ככל שהחוט דק יותר (מדובר בחוטים מאותו סוג) - הוא יסתלסל ויסתבך יותר, עם עצמו ועם כל חוט אחר
2. ככל שהחוט ארוך יותר (מדובר בחוטים מאותו סוג) - הוא יסתלסל ויסתבך יותר, עם עצמו ועם כל חוט אחר
3. יש איכויות שונות וגמישויות שונות של חוטים - יש חוטים שנוטים פחות להסתלסל ולהיפך.

*יכול לציין כי בבולוס, דיג פתיונות מהסירה בטרגוט קטנים, הייתי מוריד מתחתי (עם חכה או חוט ביד),
ריג עם 4-5 קרסים (על חול - לפעמים צמד מתחת לעופרת כפי שציינת רותם, על ריף - רק קרס אחת מתחת).
על חוט 0.35 היו הרבה יותר סיבוכים ולכן עברתי לחוט 0.40, עם הזמן קיצרתי אורך...
בבולוס עומק בטרגוט לפרידות גדולות, יש יותר זרמים, נהוג תלאי ארוך, עברתי ל:0.50 ופחות פלונטרים.

אולי רותם תעדכן גם מה עובי ודגם החוט בו השתמשת, ומה אורך הבניות של הקרסים מקצה הלולאה שלהם

אם אתה מחפש פתרון - חומר למחשבה שיביא אותך להבין היכן הבעייה:

*עובי חוט של תלאי הקרסים (בניות)-
נראה כי קשה להעלות עובי חוט, כי העובי משפיע על האכילות לגבי רוב הדגים - במיוחד בורי.
יחד עם זאת, בים יותר עכור וגלי ניתן להעלות עובי חוט, להבדיל מאשר ים שקט וצלול שצריך הכי דק שיש.
מציע לך בכל מקרה לנסות להטיל עם חוט טיפה יותר עבה ואותו אורך בניות, יסייע לך להבין עם העובי קשור!
לשם כך תוכל להביא מראש בניות מוכנות בעוביים שונים - בנפרד
(ביציאה לבולוס יש לי קופסה ובה כמה ספוגים כל ספוג עם קרסים ובניות - רשום בלורד עובי חוט וגודל קרס).
ברור שאין כוונה לעלות מחוט 0.18 לחוט 0.40, אך מחוט 0.22 ניתן לנסות 0.28.

*אורך חוט של תלאי הקרסים (בניות)-
כמו שציינתי לגבי העובי, תוכל לקשור באורכים שונים חוט באותו עובי, לנסות ולראות מה קורה...

*סוג חוט - גמישות ואיכות:
פתח דיון על חוטים ותבקש המלצות לחוטים שנוטים פחות להסתבך ולהסתלסל...
תכין סטים מקבילים באותו עובי, לתלאים המקבילים של החוט הנוכחי

מכאן זה נראה פשוט -
אם שינוי אחד הפרמטרים או חלקם צמצם משמעותית או העלים את הפלונטרים - הבנת היכן הבעיה.
אם שינוי שלושת הפרמטרים לא ישנה דבר - אז הבעיה יכולה להיות באחת מאלו -
1. שיטת הטלה לא נכונה - בין למקל הספציפי ובין בכלל
2. בעיה עם המקל (ואולי עם הרולר או ההתאמה ביניהם) - באופן שיוצר הטלה בעייתית ביחס למשקל.

מקווה שעזרתי אך מניח כי דייגי הבולונז שבפורום יוכלו להוסיף או לתקן ולהיות יותר מדויקים ממני...

נ.ב.
אם מה שכתבתי סייע להפחתת פלונטרים ולתפיסות יפות - בתפיסה הבאה שלך אתה מעלה דו"ח דיג  ;)

רותם, ישלך פה עצות מעולות


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 15, 2020, 06:05:26 AM
רפי תודה על הפירוט בהחלט אעשה בדיקה.
אם כי דוח לבולונז יתעכב טיפה אני צריך להחליף תושבת לרולר באמצע דייג הרולר ברח לי מהתושבת היא לא טובה פשוט.
 ולעניין החוטים: החוט המוביל הוא 0.20 ניילון של טרבוקו .
החוט של הבניה הוא 0.18 של חברה לא מוכרת(maxim system fish)
  . כמה כבר אפשר לעלות בעובי החוט בדייג מסוג זה? כשמטרגטים סרגוסים אראס וכו אין בעיה כל כך להעלות בקשר לבורי זה יותר מפריע.כן קיצרתי משמעותית את אורך הבניה וזה כן עזר קצת בערך חצי מטר לחוט של הבנייה. אמשיך לנסות לשנות ולבדוק מה בדיוק מפריע.
ושוב תודה על התשובה המפורטת


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: Max על מאי 15, 2020, 08:07:23 AM
רפי תודה על הפירוט בהחלט אעשה בדיקה.
אם כי דוח לבולונז יתעכב טיפה אני צריך להחליף תושבת לרולר באמצע דייג הרולר ברח לי מהתושבת היא לא טובה פשוט.
 ולעניין החוטים: החוט המוביל הוא 0.20 ניילון של טרבוקו .
החוט של הבניה הוא 0.18 של חברה לא מוכרת(maxim system fish)
  . כמה כבר אפשר לעלות בעובי החוט בדייג מסוג זה? כשמטרגטים סרגוסים אראס וכו אין בעיה כל כך להעלות בקשר לבורי זה יותר מפריע.כן קיצרתי משמעותית את אורך הבניה וזה כן עזר קצת בערך חצי מטר לחוט של הבנייה. אמשיך לנסות לשנות ולבדוק מה בדיוק מפריע.
ושוב תודה על התשובה המפורטת


הבורי בהחלט יאכל גם עם 0.25


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: מאיר על מאי 15, 2020, 13:12:21 PM
בנוסף לכל ה"תורה" שקיבלת, נסה לעבור לקשרים קשורות לראשי בקשר טי, t knot . יצמצם את הפלונטרים משמעותית, וכמובן, עובי החוט, כמה דק ככה יותר פלונטרים.
https://www.youtube.com/watch?v=58CqdLC-eBA
https://www.youtube.com/watch?v=R1mhvc6cis4&list=PLXJCvG14qsq3L7FAHbX2g_2z8oxL0MKvQ&index=56


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: Kobiarava על מאי 15, 2020, 13:24:46 PM
עוד עצה- לעבור לבניה מחוט פלורו במקום ניילון. לפלורו יש נטייה לשמור על עצמו ישר ובדרך כלל הוא לא יתפוס סלסולים גם אם התלפף


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: Max על מאי 15, 2020, 13:25:27 PM
בנוסף לכל ה"תורה" שקיבלת, נסה לעבור לקשרים קשורות לראשי בקשר טי, t knot . יצמצם את הפלונטרים משמעותית, וכמובן, עובי החוט, כמה דק ככה יותר פלונטרים.
https://www.youtube.com/watch?v=58CqdLC-eBA
https://www.youtube.com/watch?v=R1mhvc6cis4&list=PLXJCvG14qsq3L7FAHbX2g_2z8oxL0MKvQ&index=56

עצה מעולה, בהחלט יפחית סיבוכים. אפשר להשתמש גם בסביבל T קטן, רק הבעיה בסביבלים האלה זה כשנתפסים לך שתי דגים בבת אחת כמעט תמיד יהיה פלונטר אלא אם תתפוס מהר דג אחד שלא יסבך לך


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: שי יצחק על מאי 15, 2020, 13:57:21 PM
בכל מקרה אשמח להמלצה לתחליף ראוי לחוט ניילון ,
בעיקר לטרולינג מקיאק..
עובד שנים עם טרובוקו ואני לא יכול להגיד שאני הכי מרוצה...


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 15, 2020, 14:05:59 PM
עוד עצה- לעבור לבניה מחוט פלורו במקום ניילון. לפלורו יש נטייה לשמור על עצמו ישר ובדרך כלל הוא לא יתפוס סלסולים גם אם התלפף
מעניין . מה העלויות של פלורוקרבון? והאם יש חברה מומלצת?.
בקשר לסויבל נראה לי קצת מיותר בדייג כמו שלי ובמיוחד שזה מקשה את התפעול ב2 דגים.



כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 15, 2020, 14:20:49 PM
בנוסף לכל ה"תורה" שקיבלת, נסה לעבור לקשרים קשורות לראשי בקשר טי, t knot . יצמצם את הפלונטרים משמעותית, וכמובן, עובי החוט, כמה דק ככה יותר פלונטרים.
https://www.youtube.com/watch?v=58CqdLC-eBA
https://www.youtube.com/watch?v=R1mhvc6cis4&list=PLXJCvG14qsq3L7FAHbX2g_2z8oxL0MKvQ&index=56
נראה מעניין. ניסיתי פשוט לחבר את הקרסים לשתי הקצוות שאין בהם לולאה ולהשאיר את הלולאה כדי לחבר לראשי. על םניו נראה אחלה


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2020, 04:28:18 AM
רפי תודה על הפירוט בהחלט אעשה בדיקה.
אם כי דוח לבולונז יתעכב טיפה אני צריך להחליף תושבת לרולר באמצע דייג הרולר ברח לי מהתושבת היא לא טובה פשוט.
 ולעניין החוטים: החוט המוביל הוא 0.20 ניילון של טרבוקו .
החוט של הבניה הוא 0.18 של חברה לא מוכרת(maxim system fish)
  . כמה כבר אפשר לעלות בעובי החוט בדייג מסוג זה? כשמטרגטים סרגוסים אראס וכו אין בעיה כל כך להעלות בקשר לבורי זה יותר מפריע.כן קיצרתי משמעותית את אורך הבניה וזה כן עזר קצת בערך חצי מטר לחוט של הבנייה. אמשיך לנסות לשנות ולבדוק מה בדיוק מפריע.
ושוב תודה על התשובה המפורטת
אכן, ציינתי בתגובה המפורטת כי מבחינת בורי עובי החוט חשוב,
אך עדיין אפשר להעלות לראשי 0.25 וחוט 0.22 לבניות...
בים עובד ולא צלול - 0.28 מוביל עם 0.25 לבניות יעבוד גם לבורי - עדיין סביר..
ואם מקס אומר שחוט 0.25 זה בסדר לבורי - הוא יודע מה הוא אומר...


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2020, 04:29:49 AM
עוד עצה- לעבור לבניה מחוט פלורו במקום ניילון. לפלורו יש נטייה לשמור על עצמו ישר ובדרך כלל הוא לא יתפוס סלסולים גם אם התלפף
מצטרף בחום...
לפלורו יש גם את היתרון שהוא פחות נראה...
תוכל להעלות בקוטר החוט בשקט ל:0.25 + 0.28 למוביל (לא פלורו)


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2020, 04:31:55 AM
בכל מקרה אשמח להמלצה לתחליף ראוי לחוט ניילון ,
בעיקר לטרולינג מקיאק..
עובד שנים עם טרובוקו ואני לא יכול להגיד שאני הכי מרוצה...
שי היקר,
פתח דיון בפורום דיג מקיאק ומבטיח תשובה מפורטת...
ואני מבין מדוע אינך מרוצה מטרבוקו - חזק מאוד אך מסתלסל יותר מידי


כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: fermon על מאי 21, 2020, 20:15:13 PM
יש מה ללמוד ממה שנכתב בדיון הזה    kap;



כותרת: בעניין: בניה של 2 קרסים ופלונטרים.
תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 22, 2020, 11:18:18 AM
רפי תודה רבה על כל העזרה התשובות שלך ושל יתר החברים עזרו לי מאד. אני לא כזה מעוניין להעלות עובי בחוט האמת. אנסה אץ
את הקשר t בנוסף להחלפת חוט יותר איכותי גם ברולר וגם לבניות.