פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מקיאק IKF - Israel Kayak Fishing => נושא נשלח על ידי: amit10 על ינואר 11, 2020, 19:51:15 PM



כותרת: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: amit10 על ינואר 11, 2020, 19:51:15 PM
הבנתי שבכל העולם אין הגבלה או איסור או בקשה מיוחדת לקיאק ממונע בחשמל , רק בישראל !
במקום שהמדינה תעודד שימוש בחשמל שלא מזהם את המים הם מגבילים אותך .
למה אנחנו תמיד חייבים לקבל את רוע גזרת המחוקקים . ?

מדוע להגביל אותך עד ל500 מטר מהחוף ? אם אתה יוצא לבד אני מבין אבל אם אתה יוצא קבוצה ?

האם לא ניתן חוקית לערר על החקיקה הזאת? לנסות לשנות אותה להילחם על התחביבים שלנו שלא ימנעו ויקשו לנו על החיים שגם ככה לא תמיד קלים . (שאלה זאת לכל מי שקשור ליעד ויכול לנסות להלחם על  התחביב )


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: יפתח על ינואר 12, 2020, 00:10:00 AM
הבנתי שבכל העולם אין הגבלה או איסור או בקשה מיוחדת לקיאק ממונע בחשמל , רק בישראל !
במקום שהמדינה תעודד שימוש בחשמל שלא מזהם את המים הם מגבילים אותך .
למה אנחנו תמיד חייבים לקבל את רוע גזרת המחוקקים . ?

מדוע להגביל אותך עד ל500 מטר מהחוף ? אם אתה יוצא לבד אני מבין אבל אם אתה יוצא קבוצה ?

האם לא ניתן חוקית לערר על החקיקה הזאת? לנסות לשנות אותה להילחם על התחביבים שלנו שלא ימנעו ויקשו לנו על החיים שגם ככה לא תמיד קלים . (שאלה זאת לכל מי שקשור ליעד ויכול לנסות להלחם על  התחביב )
יכול להגיד לך שבברזיל, כמו בישראל, דין מנוע חשמלי כדין מנוע בנזין. ההבדל הוא שכאן (ברזיל) יש רק חוק וכמעט אין פיקוח. 
אם אני לא טועה, גם בצפון אמריקה יש בירוקרטיה סביב מנוע חשמלי ובנזין. לגבי הגבלות, זה באמת דבילי מה שעושים בארץ ואני לא חושב שיש לזה אח ורע במדינות אחרות.
500 מטר מהחוף זו בדיחה לא מוצלחת מעבר לאבסורד שבדבר. לצורך העניין, עם הקיאק שבניתי בעצמי, ללא שום פיקוח של גוף כלשהו שמתמחה בהנדסת כלי שיט, מותר לי לחתור קילומטרים לעומק הים. אבל עם קיאק מחברה מסודרת שמבצעת בדיקות ומפרסמת נתונים כמו כושר ציפה, אסור להיכנס עם מנוע מעבר ל 500 מטר.
נותר רק לקוות שלא ירחיבו את ההגבלה לכל הקיאקים, גם אלו ללא מנוע.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: Eldad79 על ינואר 12, 2020, 00:19:00 AM
הבנתי שבכל העולם אין הגבלה או איסור או בקשה מיוחדת לקיאק ממונע בחשמל , רק בישראל !
במקום שהמדינה תעודד שימוש בחשמל שלא מזהם את המים הם מגבילים אותך .
למה אנחנו תמיד חייבים לקבל את רוע גזרת המחוקקים . ?

מדוע להגביל אותך עד ל500 מטר מהחוף ? אם אתה יוצא לבד אני מבין אבל אם אתה יוצא קבוצה ?

האם לא ניתן חוקית לערר על החקיקה הזאת? לנסות לשנות אותה להילחם על התחביבים שלנו שלא ימנעו ויקשו לנו על החיים שגם ככה לא תמיד קלים . (שאלה זאת לכל מי שקשור ליעד ויכול לנסות להלחם על  התחביב )


עמית,
1. אתה טועה עובדתית. ברוב העולם יש מחוייבות כזו או אחרת לרישום והסדרת מינוע בכלי שייט, כולל מנוע חשמלי על קאייק. תחפש בגוגל תחת "registration for kayak TROLLING motor" או משהו דומה ותראה לבד.
2. המדינה לא מגבילה אותך, היא מחייבת אותך לעבור את אותו הליך שעובר כל מנוע, ולא משנה לה איזה סוג זה. יש הגיון בדבר, שכן אתה על כלי מנועי ולכן יש מחוייבות  לוודא שהכלי תקין, שהמנוע תקין, שיש לך את כל הציוד הנדרש, שיש לך ביטוח ושאתה יודע מה אתה עושה עם זה בידיים שלך... כמו שרכב חשמלי דורש טסט כמו רכב דיזל...
3. ברגע שאדם ממונע, הוא מרשה לעצמו דברים שלא היה מרשה לעצמו עם משוטים, וטווחי הבטחון שהוא לוקח מתקצרים.
4. אתה לא חייב לקבל את רוע הגזירה, אבל לטובת ערעור מנהלי שכזה אתה צריך "קייס", מעבר ל "בא לי".
5. זה לא משנה אם אתה בודד או קבוצה, לא ניתן ולא צריך לשלוט על זה ברמת המחוקק. תראה לי חקיקה דומה על משהו, איפושהו, שפותרת קבוצה מרישוי ביחס ליחיד.
6. כל הפן ה"ירוק" לא רלבנטי. אפילו אם יש רלבנטיות לדבר, זו לכל היותר סיבה להקלה כספית ברישוי, לא להקלה מהותית.

עכשיו אחרי שפירטנו את מה שחייבים ולמה, בוא נדבר שנייה על מה יש וכמה זה מטומטמם.
להבנתי, ממה שליקטתי לאורך השנים, ואשמח אם מישהו יפרט יותר, אבל הייתה חובת תקינה על מנועים של כלי שייט. מכיוון שכל מה שהכירו זה סירות ומנועי סירות, אז אף אחד לא חשב על מנועים קטנים וכלים כמו קאייק... אחר כך הגיעו מנועים קטנים, והפלא ופלא, גם חשמליים. כאן המחוקק התערב בשל בקשת הרשות המבצעת הרלבנטית, שפעלה בנושא מ-2 סיבות:
1. אחריות וחשש - לך תסביר למה לא פעלת לרישוי של מנוע חשמלי אחרי התאונה הראשונה של החשמלי.
2. פחד מאובדן הכנסות ו"חור בתקנות" שיגרום לכולם לעבור למנועים קטנים ובמקרה הזה, למנועים חשמליים (רק לסבר לך את האוזן, או את המקלדת.... יש מנועים חשמליים אדירים לסירות, גם לסירות לא קטנות, שעולים סכום שאתה לא מתאר לעצמך ונותנים עוצמה מטורפת... אתה רוצה לפתור אותם מרישוי כי הם חשמליים?)

ההגבלה היחידה שצריך לדבר עליה פה היא לא עצם הרישוי, אלא אופן הרישוי ומגבלותיו ביחס לכלי שייט מסויים (קאייק) ומנוע מסויים (חשמלי).
לדוגמא: הגבלת המרחק ל-500 מטר, הגבלת היציאה בלילה ללא תלות במשהו אחר יותר רלבנטי (יציאה בלילה היא פונקציה של ידע וציוד ייעודי דוגמת תאורה, שמע ועזרי חילוץ והישרדות, לא של סוג המנוע שלך), האביזרים הנדרשים לצורך כושר שייט (קאייק הוא לא סירה, לא בטוח שכל רשימת הציוד הנדרשת של כושר שייט רלבנטית לקאייק...למשל, מה קשור מיגון מדחף למנוע חשמלי חלש שיושב לך בין הרגליים), המחיר ואופן הוצאת כל הרישוי הזה...

אני יודע לומר שאם זה לא היה סיפור כל כך יקר (שרובו מרגיש לי מיותר) ובסופו מגבלת 500 מטר, אני הייתי רץ לעשות כושר שייט... בעוד שכרגע, אני אעדיף אפילו לוותר על מנוע....

שמעתי בעבר שנעשים מהלכים חיוביים בכיוון מול הרשויות שמבינות שיש פה חוסר-מיתאם, אבל זו שמועה בלבד, אני לא יודע מה באמת קורה עם התחום.


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: rafi על ינואר 24, 2020, 05:33:41 AM
הקטע ההזוי הוא זה -
קיאק ללא מנוע לא מוגבל למרחק מהחוף כי אין לגביו תחולה של מה שקיים ברישיונות לכלי שיט וכו'...

יש כאן קטע מעוות ובעייתי...
בזמנו בדקנו - עד היום אני לא משוכנע שהדרישה הזו נכונה מבחינה חוקית...

יתכן שיהיה צריך לנסות ולבדוק שוב לעומק ולפעול מול רספ"ן...
רק שהנושא מאוד מורכב וסבוך... לא פשוט...


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: יפתח על ינואר 24, 2020, 11:36:22 AM
הקטע ההזוי הוא זה -
קיאק ללא מנוע לא מוגבל למרחק מהחוף כי אין לגביו תחולה של מה שקיים ברישיונות לכלי שיט וכו'...

יש כאן קטע מעוות ובעייתי...
בזמנו בדקנו - עד היום אני לא משוכנע שהדרישה הזו נכונה מבחינה חוקית...

יתכן שיהיה צריך לנסות ולבדוק שוב לעומק ולפעול מול רספ"ן...
רק שהנושא מאוד מורכב וסבוך... לא פשוט...
לא פשוט ומעלה את הסיכון שההגבלות יחולו על כל הקיאקים, כולל אלו הלא ממונעים. נראה לי שבמקרה הזה עדיף לא ״לדקור את הדב״. סך הכל יש גם מעט היגיון בהגבלה והם צריכים למתוח את הקו איפשהו.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: צור. על ינואר 24, 2020, 12:13:41 PM
הקטע ההזוי הוא זה -
קיאק ללא מנוע לא מוגבל למרחק מהחוף כי אין לגביו תחולה של מה שקיים ברישיונות לכלי שיט וכו'...

יש כאן קטע מעוות ובעייתי...
בזמנו בדקנו - עד היום אני לא משוכנע שהדרישה הזו נכונה מבחינה חוקית...

יתכן שיהיה צריך לנסות ולבדוק שוב לעומק ולפעול מול רספ"ן...
רק שהנושא מאוד מורכב וסבוך... לא פשוט...
לא פשוט ומעלה את הסיכון שההגבלות יחולו על כל הקיאקים, כולל אלו הלא ממונעים. נראה לי שבמקרה הזה עדיף לא ״לדקור את הדב״. סך הכל יש גם מעט היגיון בהגבלה והם צריכים למתוח את הקו איפשהו.


Sent from my iPhone using Tapatalk
מסכים ב 100% עם יפתח
מנועים בקיאק זה פינוק למי שיכול ומעוניין ולא עניין של אחרך עובדה אף חברה לא מוציאה קיאק ממונע
שאלות מיותרות רק יתנו לרשויות רעיונות שבסופו של דבר או יעלו לנו עוד כסף או יצרו מגבלת מרחק גורפת או שניהם יחד
ובישראל כמו בישראל יהיה מי שיקפוץ על המציאה של חליבת עוד כסף מהאזרח
ראה ערך רשיון טרקטור
עד לפני שנתיים כל מי שהיה לו רישיון טרקטור יכל לנהוג על כל סוגי הטרקטורים
יום בהיר אחד למשהו קפץ רעיון
לכל סוג טרקטור צריך היתר בניפרד וכל היתר עולה כסף
למה לא אם אפשר להעשיר את קופת המדינה על חשבון האזרח


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 11, 2020, 07:36:00 AM
1. גם לכלי שייט מוגבלים במרחקים מהחוף, למשל אופנוע ים יכול עד 3 מייל, סירה עד 4 מייל, סירה עם מנוע עזר וקשר 12 מייל וכו'
2. כשאתה עם מכונית אתה מוגבל במהירות בכביש, כשאתה עם אופניים - אין עליך הגבלת מהירות (ראיתם מישהו פעם נעצר למשל על מהירות איטית או מהירה בכביש עם אופניים).
3. גם אני חשבתי שזה מאד מטומטם אבל עקרונית זה קשור לקטגוריה ששייכים אליה ומי מטפל - לא חושב שכדאי לשאול יותר מידי למה קיאקים ללא מנוע אינם מוגבלים, אחרת תקבלו תיקון לחוק שמגביל אתכם 200 מטר מהחוף....
4. כאשר יש לך מנוע חשמלי או בנזין אתה נמצא ברמת סיכון אחרת לגמרי, אל תשכחו שאתם משנים בדרך כלל כלי שלא מתאים לשאת מנוע ומרכיבים עליו פתרון פרוביזורי (טוב או לא זה לא קשור)


נכון שהחוק הוא לא מושלם - אבל עדיין יש בו הגיון רק צריך לחשוב טיפה אחרת.
שוב עניין של בטיחות וסיכון חיי אדם ולגבי קיאק לא ממונע ללא הגבלת מרחק - עדיף שתדברו על זה פחות.

יום טוב


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: אברהם כהן על פברואר 11, 2020, 13:56:39 PM
בס"ד

מור, לא מסכים איתך במשפט הבא:

...כשאתה עם אופניים - אין עליך הגבלת מהירות (ראיתם מישהו פעם נעצר למשל על מהירות איטית או מהירה בכביש עם אופניים).

לאופניים על פי חוק מותר לנסוע עד מהירות של 25 קמ"ש.
האם אוכפים את זה...  sml43;
לצערי כמות הנפגעים שהיתה עם האופניים החשמליים היתה גדולה, ולכן החקיקה לגבי זה השתנתה. וטוב מאד שהשתנתה בצורה שבאמת הרתיעה את בני הנוער - לטובתם ולטובת כלל הציבור.


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 11, 2020, 13:58:57 PM
בס"ד

מור, לא מסכים איתך במשפט הבא:

...כשאתה עם אופניים - אין עליך הגבלת מהירות (ראיתם מישהו פעם נעצר למשל על מהירות איטית או מהירה בכביש עם אופניים).

לאופניים על פי חוק מותר לנסוע עד מהירות של 25 קמ"ש.
האם אוכפים את זה...  sml43;
לצערי כמות הנפגעים שהיתה עם האופניים החשמליים היתה גדולה, ולכן החקיקה לגבי זה השתנתה. וטוב מאד שהשתנתה בצורה שבאמת הרתיעה את בני הנוער - לטובתם ולטובת כלל הציבור.



אני מדבר על אופניים ללא כל מנוע עזר, כמובן.... בהשוואה לקיאק ללא מנוע (או הרגליים של זהר  ;D)


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 12, 2020, 15:37:13 PM
נושא הרישוי (כושר שייט מלא) לקיאק ממונע הוא מטומטם.

הגיוני היה לעשות רישוי חלקי הכולל בדיקה דו שנתית וביטוח צד ג'.

כל שאר הדרישות כגון מטף כיבוי , מראה , צופר וכו' הוא מיותר לחלוטין..

מכיוון שאין הבדל בין קיאק לא ממנוע לממונע בנושא הזה.

 



כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 12, 2020, 15:45:45 PM
נושא הרישוי (כושר שייט מלא) לקיאק ממונע הוא מטומטם.

הגיוני היה לעשות רישוי חלקי הכולל בדיקה דו שנתית וביטוח צד ג'.

כל שאר הדרישות כגון מטף כיבוי , מראה , צופר וכו' הוא מיותר לחלוטין..

מכיוון שאין הבדל בין קיאק לא ממנוע לממונע בנושא הזה.

 



אבי, לא נראה לך הגיוני שמי שיש לו בנזין על הקיאק יחזיק מטף ?
כנל לגבי מצבר לחשמלי.


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 12, 2020, 16:24:53 PM
נושא הרישוי (כושר שייט מלא) לקיאק ממונע הוא מטומטם.

הגיוני היה לעשות רישוי חלקי הכולל בדיקה דו שנתית וביטוח צד ג'.

כל שאר הדרישות כגון מטף כיבוי , מראה , צופר וכו' הוא מיותר לחלוטין..

מכיוון שאין הבדל בין קיאק לא ממנוע לממונע בנושא הזה.

 



אבי, לא נראה לך הגיוני שמי שיש לו בנזין על הקיאק יחזיק מטף ?
כנל לגבי מצבר לחשמלי.

השיח פה הוא על מנועים חשמליים ולזה התייחסתי.

בדיוק כמו האופניים החשמליות , אין רישוי וחבל שאין..

גם להם הייתי עושה רישוי חלקי. טסט שנתי + ביטוח צד ג'.

אתה יודע מה , מטף של חצי קילו / קילו לא יכול להזיק.

פירוטכניקה ? מראת איתות , עוגן וכו'..

מה ההבדל בין קיאק ממנוע לכזה שהוא לא ?



כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 12, 2020, 16:50:07 PM
אם הכוונה שלך שקיאק ללא מנוע גם צריך את כל הדברים, אני מסכים לגמרי. מציל חיים


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 12, 2020, 16:52:20 PM
אבל צריכה להיות הבדלה, מה יעשו קייקי חתירה שלא רוצים לקחת כלום ??


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 12, 2020, 17:08:47 PM
אם הכוונה שלך שקיאק ללא מנוע גם צריך את כל הדברים, אני מסכים לגמרי. מציל חיים

בדיוק.

נכון , זו מעמסה על הכיס ועוד משקל לסחוב , אבל אלו החיים שלנו , שווים כל שקל  od:


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 12, 2020, 17:10:06 PM
אבל צריכה להיות הבדלה, מה יעשו קייקי חתירה שלא רוצים לקחת כלום ??

לא חסר רעיונות..

מבחינתי קיאק חתירה לא יתרחק יותר מ 300 מטר מהחוף , בדיוק כמו שחיין.


כותרת: בעניין: מנוע חשמלי לקאייק
תגובה על ידי: יפתח על פברואר 12, 2020, 19:17:44 PM
מראת סימון זה אחד הכלים הישובים ביותר שיהיו על כל כלי שיט. לי יש תמיד אחת קבוע באפוד ציפה, על הקיאק לא ממנוע. אבל, יחד עם זאת, אני חושב שחשוב לחייב לעבור קורס בטיחות בסיסי ובו מלמדים גם בין היתר איך משתמשים במראת סימון. אחרת היא לא שווה כלום.
אבי, לגבי הגבלה של 300 מטר לקיאק חתירה, נאמר בעדינות שאני לחלוטין לא מסכים איתך. חתרתי לא מעט לצד קיאקים ממונעים וחלקם הגדול לא הצליחו לשמור איתי על קצב. הגבלה צריכה להיות אבל אני חושב ש 500 מטר היום זה מוגזם.
אם יהיו ממש חכמים הם לא יעשו את ההגבלה לפי מספר מטרים מהחוף אלא לפי מזג אוויר וסוג קיאק. זה לא כזה מסובך לעשות את זה. זה כבר קיים בתחומים אחרים כמו למשל בטיולים של מערכת החינוך.
מנהלת הטיולים זה גוף שמאשר טיולים לפי מזג האוויר, הוא שייך למערכת החינוך אבל הוא תופס מבחינה חוקית הרבה מעבר למערכת החינוך. מי שיוצא ללא אישור שלהם, יוצא ללא ביטוח ומבצע עבירה פלילית.
למיטב ידיעתי כבר קיים גוף דומה בתחום השיט. צריך רק להוסיף לו סמכות ושיגדירו כל יום מה המרחק המותר מהחוף, בהתאם למזג האוויר.


Sent from my iPhone using Tapatalk