כותרת: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: rafi על ינואר 04, 2020, 08:51:00 AM בלתי נתפס...
איך איש כזה הססן שממש לא מבין איך לנהוג סירה בים גלי, מרשה לעצמו לצאת בים גלי עם שני אנשים על סירה קטנה... בנס לא הסתיים באסון... https://www.youtube.com/watch?v=QhGagEXGcWs כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: Kobiarava על ינואר 04, 2020, 10:04:35 AM באיזו קלות מגיעים לסכנת חיים... סירה בגודל של קליפה של פיסטוק, יוצאת לים עובד, עם גלים כאלה ממש ביציאה מהמרינה, והמשיט חסר הניסיון או המודעות, לא יודע איך להתמודד עם התנאים (היה צריך לדעתי במצב כזה להסתובב הביתה אם כך...). משם, הדרך להסתבכות קצרה...
רגע קצר שבו הפנו צד לגל, ולא היה חסר הרבה כדי שהסירה תתהפך על יושביה! שימו לב, חברים, זה סירטון בגדר "למען יראו וייראו" מבחינתי... כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: פליפר על ינואר 04, 2020, 11:14:58 AM בוקר טוב
לפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!! כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: יפתח על ינואר 05, 2020, 11:20:17 AM קטונתי מלשפוט אבל שים לב, בזמן שהקפטן נפל למים וגם קצת אחרי, המנוע עדיין פעל.
מה שאותי עניין הוא אפוד הציפה של הקפטן. הוא השתמש באפוד שמתנפח במגע עם מים. ובמקרה הזה המנגנון פעל יופי. אבל האפוד לא יושב עליו טוב, לא מאפשר לו לשחות, ומאוד מגביל לו את התנועה. עד סוף הסרטון הוא לא הצליח לעלות לסירה ויש לי תחושה שזה בעיקר בגלל אפוד הציפה. כמובן שמתווספת לכל הקושי בעליה, התשישות. זה לא נראה הרבה זמן אבל מניסיון אישי אני יכול להעיד שגם דקות בודדות במים גועשים, מביאות את האדם לתשישות כזאת שהוא לא יוכל להעלות את עצמו לבד לסירה. אפוד גדול מידי שעיקר הציפה שלו נמצאת מקדימה, יקשה מאוד על האנשים בסירה להעלות את האדם. זה קרה לי כשהייתי בן עשרים ומשהו בשיא הכושר שלי. התהפכתי עם ראפט בנהר איגואסו וחולצתי על ידי סירה. עברתי כמה סדרות של מפלים וכשהגעתי לסירה היה לי בקושי כח לתפוס את חבל ההצלה, שלא לדבר על להעלות עצמי לסירה. Sent from my iPhone using Tapatalk כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: shragam על ינואר 05, 2020, 12:28:38 PM לא ברור מה קרה ולמה, אבל מה שרשמו כאן החברים בהחלט די מסכם את זה sml45;
כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: (אלון) על ינואר 05, 2020, 20:56:13 PM בוקר טוב מסכים עם כל מילהלפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!! ושכחת עוד עובדה שהמנוע הזה קצת קטן על הסירה הזאת וקשה לו להתמודד עם המשקל ועם הגלים ביחד רואים שלסירה קשה לתמרן מה שמוכיח שהמנוע קצת חלש בשביל הסירה הזאת כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: אבי חכם על ינואר 06, 2020, 18:33:53 PM לא משנה מה , עם ניסיון או בלי , אם איפוד או בלי..
מדובר בחבר'ה דבילים ! אם אתה לא יוצא ממרינה מסודרת מעבר לקו הגלים , נשארים בבית ! זה לא סירה בכדי לחצות גלים בסדר גודל כזה. אלה אם כן אתה מתזמן יציאה מושלמת. כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: rafi על ינואר 07, 2020, 13:42:57 PM בוקר טוב ניתוח מקיף ומקצועי ממי שיש לו עשרות אלפי שעות ים - מבחינתי שווה זהב...לפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!! ובלי קשר לניסיונך העצום אלי - למרות שהדברים הגיעו משם, היה מעניין ותורם shake2; בהחלט מסכים עם המשפט הזה - "הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות" מבחינתי ולדעתי, בים כזה ועם סירה לא הכי גדולה - יוצאים כשיודעים היטב ומבינים מצוין מה עושים ואיך מתמודדים עם הגלים... אני ראיתי הרבה הססנות וחוסר הבנה בהתנהגות הנהג מול הגלים.... היו מקרים שלדעתי יכל לתת גז ולחצות - הוא היסס ונעצר... לא צריך כמובן עודף "גז" היכן שלא צריך - אך מתחייב היכן שצריך... בים גלי חייבים לדעת איך לכוון סירה ולהשתמש נכון בכוח המנוע! לטעמי, נהג חסר ניסיון שלא מבין ים ולא יודע איך נוהגים סירה בים גלי- ולכן לא צריך לצאת בים גלי במיוחד עם מה שתיארת... כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: מור אמסלם על ינואר 07, 2020, 16:29:36 PM השאלה הגדולה צריכה להיות האם ללבוש משבת כאשר יש עוד אנשים על הסירה או לא ?
אם הוא היה לובש את המשבת - יכול להיות שלא היו יוצאים מזה כלל אם לא לובשים את המשבת יש סכנה שהסירה תדרוס או תמשיך לבד. כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: ruviva על ינואר 07, 2020, 17:52:56 PM השאלה הגדולה צריכה להיות האם ללבוש משבת כאשר יש עוד אנשים על הסירה או לא ? אם הוא היה לובש את המשבת - יכול להיות שלא היו יוצאים מזה כלל אם לא לובשים את המשבת יש סכנה שהסירה תדרוס או תמשיך לבד. גם אני מתלבט בנושא מדומם המנוע, אם יש עוד שייטים בסירה ואני נופל והמנוע נכבה, מה אז? הם בסירה עם מנוע משותק, נסחפים בזרם ברוח או בגלים, ואני בים, אם הם רוצים לבוא ולאסוף אותי הם לא יכולים כי המנוע משותק. נראה לי שהנכון הוא לשים מדומם מנוע רק אם אתה לבד בסירה. אך כאן בא החוק ואומר שתמיד המדומם צריך להיות קשור לגוף. באמת שאלה רצינית. כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: מור אמסלם על ינואר 07, 2020, 19:06:54 PM אני דואג תמיד למשבת רזרבי...ואז אתה יכול לקשור ואני גם מתדרך תמיד את הנוסעים איפה נמצא כל דבר
כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: ilan62 על ינואר 08, 2020, 13:30:58 PM קטע מפחיד מה זה לא נעים ליהיות בכזה מצב על הסירה ashamed0005:
ליפול לים זה עוד יותר לא נעים מזל שלו שהיצליח ליתפוס בסירה ;rabbi1 העיקר יצאו בשלום יכל להיגמר יותר גרוע 169s; כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: ruviva על ינואר 08, 2020, 13:38:01 PM ומי נתן לדביל הזה רישיון?
https://www.youtube.com/watch?v=bPWK_on35CU כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: (אלון) על ינואר 08, 2020, 22:04:29 PM ומי נתן לדביל הזה רישיון? ראובן הוא לא דביל בכללhttps://www.youtube.com/watch?v=bPWK_on35CU הוא עשה החפה בגלל חדירת מים לסירה שים לב לקו החרטום האדום לאורך כל הסרטון בהתחלת הסרטון עוד רואים את הקו כשהוא עבר לצד השני של המזח הקו כבר נעלם והחרטום כבר היה קרוב למים ובסוף הסרטון כבר רואים שהחרטום שקוע ומחיאות כפיים שכולם הצליחו לרדת בנוסף הם גם פתחו את סירת ההצלה שהייתה רוב הזמן קשורה לצד כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: ruviva על ינואר 08, 2020, 23:06:31 PM אלון, הרשה לי לחלוק על דעתך, אכן נכנסו מים למעבורת, אבל זו אשמה ישירה של הקברניט שדפק את דופן שמאל בנסיון ההתחברות למזח, גם ההחפה לא היתה מתאימה, אם אתה חושש לחיי הנוסעים ואתה סבור שהמצב מחייב החפה, אתה פשוט מפליג היישר קדימה ועולה עם החרטום על החוף ואז לא צריך את כל מבצע החילוץ המסובך.
כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: (אלון) על ינואר 09, 2020, 18:21:19 PM אלון, הרשה לי לחלוק על דעתך, אכן נכנסו מים למעבורת, אבל זו אשמה ישירה של הקברניט שדפק את דופן שמאל בנסיון ההתחברות למזח, גם ההחפה לא היתה מתאימה, אם אתה חושש לחיי הנוסעים ואתה סבור שהמצב מחייב החפה, אתה פשוט מפליג היישר קדימה ועולה עם החרטום על החוף ואז לא צריך את כל מבצע החילוץ המסובך. בבוקר ראיתי דרך הניידעכשיו ראיתי במחשב בבית בהגדלה של התמונה לא רק שהוא לא פגע במזח אלא הוא אפילו לא שיפשף הוא רצה להיקשר למזח כדי להוריד את כולם בביטחה מה שנראה לי קצת תמוה בים כזה גלי רואים בבירור שזה היה מצב חירום לנוכח כל ההמולה שהייתה על המזח וגם שהיה שם צלם שצילם את האירוע לגבי ההחפה זאת הייתה החפה מאולצת ולא מתוכננת הקברניט רצה להיקשר למזח אבל הגלים סובבו את הספינה וגרמו לה להחפה לא רצונית שלדעתי האישית היא הייתה עדיפה על קשירה למזח מציע לך לראות שוב במסך מלא כמו שגם אני בדקתי את עצמי שורה תחתונה כמו שרשמת היה עדיף שהיה עושה החפה עם חרטום ישירות לחוף ולא כל המבצע המטורף הזה לנסות להיקשר למזח כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: ruviva על ינואר 09, 2020, 18:49:03 PM אכן ניתן לחשוב שהוא לא שיפשף את המזח, אבל כאן עולה השאלה מנין נפער החור בדופן ימין?
כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: shragam על ינואר 09, 2020, 21:00:59 PM אכן ניתן לחשוב שהוא לא שיפשף את המזח, אבל כאן עולה השאלה מנין נפער החור בדופן ימין? יש בסרט קפיצות בזמן, כנראה שהקטע שנהיה חור לא צולם.כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: (אלון) על ינואר 11, 2020, 10:00:22 AM אכן ניתן לחשוב שהוא לא שיפשף את המזח, אבל כאן עולה השאלה מנין נפער החור בדופן ימין? בתחילת הסרטון ניתן לראות שיש לספינה הזאת סנפירי צד רואים שהסנפירים האלה נמצאים בערך מסוף החלון הרביעי בקטע שרואים את החור זה יוצא בדיוק איפה שיש את הסנפיר כנראה שהסנפיר פגע בקרקע נלחץ פנימה ויצר את החור כותרת: בעניין: מי נתן לליצן הזה רישיון לנהוג בסירה?!! תגובה על ידי: rafi על ינואר 13, 2020, 19:44:13 PM הדיון מועבר למקומו המתאים בפורום דיג מסירה....
הרבה חומר למחשבה ליוצאים לים... |