כותרת: גשם ראשון תגובה על ידי: (אלון) על אוקטובר 15, 2019, 20:00:27 PM כל שנה אותו הדבר ואנשים לא לומדים sml11;
היום בבוקר נוסע כהרגלי לעבודה עם הקטנוע נסיעה של 8 דקות על השעון ואני בעבודה רק שהיום היו כמה קטעים עם כביש רטוב מהגשם לא שהיה גשם חזק ושוטף אלא גשם שפשוט מרטיב את הכביש וכל הבוץ והשמן הופכים לעיסה על הכביש מה שנקרא הכביש הכי מסוכן לנהיגה על דו גלגלי באחד הצמתים הייתי צריך לפנות שמאלה ובלית ברירה ירדתי מהקטנוע ועברתי איתו ביד את הפניה הכביש כל כך חלק שהעדפתי לעשות את הפניה בהליכה דרך מעברי החציה וגם בהליכה כמעט החלקתי הגעתי לעבודה לקחתי את המשאית ויצאתי לדרך באותה צומת בדיוק כבר היו מעורבים 2 רכבים בתאונה על כביש 4 במחלף יבנה עוד 2 רכבים בתאונה 12 בצהריים באיילון באזור חולון תאונת שרשרת עם 4 רכבים בקיצור זה עדיין לא היה הגשם הראשון אלא סתם כביש קצת רטוב כבישים רטובים הם מאוד מסוכנים ואפילו בקיץ כשיש ממטרות שמרטיבות את הכביש בכבישים רטובים סעו לאט ובזהירות ושימו לב לרוכבים ובמיוחד לרוכבים המתאבדים שנוסעים כאילו אין מחר sml_bang; כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: Kobiarava על אוקטובר 15, 2019, 22:37:00 PM כל מילה בסלע. טיפה להוריד רגל מהגז, והרבה יותר עירנות וריכוז, כי ההרטבות הראשונות האלה של הכבישים שמרימות את השמנים והטינופת מכל החריצים הן המסוכנות ביותר. מקדם ההחלקה של כולם כפול ומכופל, ובעיקר מרחק הבלימה שלך ושל הנהגים והמשתמשים האחרים בדרך גדל משמעותית.
עירנות וזהירות מונעות אסון, חד וחלק תודה על התזכורת החשובה, אלון, אם הצלחת למנוע אפילו את התאונה הקטנה ביותר- עשית את שלך כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: rafi על אוקטובר 16, 2019, 09:36:30 AM כמה נכון אלון וכמה חשוב!
כל מילה במקום ומאוד אהבתי את הקטע של ירידה מהקטנוע והליכה ברגל - התנהגות אחראית של מי שמבין מצוין את מצב הדברים ואת הסיכונים. תמיד כשיש גשם ראשון מזכיר לבת הגדולה ולאשתי את כללי הזהירות ובעיקר, להזהר לא רק בנהיגה שלהן אלא גם מנהיגה גרועה ורשלנית של אחרים - ולפקוח 7 עיניים על האחרים. ואחד מכללי הברזל ובמיוחד בבכביש רטוב: לא ללחיצה חזקה וארוכה על הבלמים אלא קצרות ולסירוגין, בוודאי ובוודאי לא להגיע לברקס חזק בסיבוב. אגב, אחד הדברים שעליו אני מקפיד פי כמה בכביש רטוב ובמיוחד רטוב לאחר גשם ראשון: בכבישים בהם לא ניתן לעקוף, יש חוכמולוגים שחושבים כי אם ייצמדו למרחק 2 מטר ממך - הם יגיעו מהר יותר כאשר יש אדיוט שיחסית מתקרב יותר מידי מאחורה, מתחיל עם לחיצות קטנות על הברקס, אם הוא לא מבין וממשיך להצמד - מאט יותר ויותר גם עד 40 קמ'ש.... וממשיך "להבהב" עם הברקסים... בשלב מסוים מאיץ ומתקדם - אם האדיוט חוזר להצמד אז חוזר להאט, עד שיבין את המסר - או שיסבול! כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: (אלון) על אוקטובר 16, 2019, 12:12:05 PM לא ללחיצה חזקה וארוכה על הבלמים אלא קצרות ולסירוגין, בוודאי ובוודאי לא להגיע לברקס חזק בסיבוב. לאאאאאאאא !!!!!!!!!!! טעות נפוצה אצל נהגים בגילך שלמדו את שיטת הפמפום על הברקס בעידן הטכנולוגי של היום דווקא רצוי ללחוץ הכי חזק וגם אם זה בסיבוב (בתנאי שהרכב שלך מצוייד במערכת ABS) בעקרון כבר בשנת 2000 כל הרכבים כבר היו מצויידים במערכת הזאת המערכת הזאת עושה למעשה בשבילך את מלאכת הפמפום רק שהיא עושה את זה הרבה יותר מהר ממך (16 פעמים בשניה) ברכבים חדשים יותר הרכיבו על מערכת ה-ABS את מערכת בקרת היציבות (ESP) שעושה שימוש במערכת ה-ABS ולמעשה בולמת רק גלגל אחת מתוך ה-4 באופן עצמאי בלי שתצתרך אפילו לגעת בברקס כדי ליצב את הרכב במקרה שהוא מתחיל בהחלקה בלתי נשלטת ובכל זאת עם כל המערכות האלה עדיין נדרשת נסיעה במהירות סבירה כדי שהמערכות האלו יוכלו לעזור לנהג לצאת ממצבים קשים ועכשיו הלכה למעשה אם אתם לוחצים חזק ובפתאומיות על הברקס ומעל למהירות 30 קמ"ש, ואתם מרגישים את דוושת הבלם מתחילה לרעוד בעצבנות, ועם כל זה אתם שומעים רעש של קפיצים עפים. תדעו שזה תקין לחלוטין ולמעשה מערכת ה-ABS נכנסה לעבודה במקרה כזה יש לנהגים אינסטינקט לשחרר את דוושת הבלם וזה אסור!!! תמשיכו ללחוץ עד שתעבור הסכנה או עד לעצירה מוחלטת!!! כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: ilan62 על אוקטובר 27, 2019, 15:45:51 PM לא ללחיצה חזקה וארוכה על הבלמים אלא קצרות ולסירוגין, בוודאי ובוודאי לא להגיע לברקס חזק בסיבוב. לאאאאאאאא !!!!!!!!!!! טעות נפוצה אצל נהגים בגילך שלמדו את שיטת הפמפום על הברקס בעידן הטכנולוגי של היום דווקא רצוי ללחוץ הכי חזק וגם אם זה בסיבוב (בתנאי שהרכב שלך מצוייד במערכת ABS) בעקרון כבר בשנת 2000 כל הרכבים כבר היו מצויידים במערכת הזאת המערכת הזאת עושה למעשה בשבילך את מלאכת הפמפום רק שהיא עושה את זה הרבה יותר מהר ממך (16 פעמים בשניה) ברכבים חדשים יותר הרכיבו על מערכת ה-ABS את מערכת בקרת היציבות (ESP) שעושה שימוש במערכת ה-ABS ולמעשה בולמת רק גלגל אחת מתוך ה-4 באופן עצמאי בלי שתצתרך אפילו לגעת בברקס כדי ליצב את הרכב במקרה שהוא מתחיל בהחלקה בלתי נשלטת ובכל זאת עם כל המערכות האלה עדיין נדרשת נסיעה במהירות סבירה כדי שהמערכות האלו יוכלו לעזור לנהג לצאת ממצבים קשים ועכשיו הלכה למעשה אם אתם לוחצים חזק ובפתאומיות על הברקס ומעל למהירות 30 קמ"ש, ואתם מרגישים את דוושת הבלם מתחילה לרעוד בעצבנות, ועם כל זה אתם שומעים רעש של קפיצים עפים. תדעו שזה תקין לחלוטין ולמעשה מערכת ה-ABS נכנסה לעבודה במקרה כזה יש לנהגים אינסטינקט לשחרר את דוושת הבלם וזה אסור!!! תמשיכו ללחוץ עד שתעבור הסכנה או עד לעצירה מוחלטת!!! מה זה חשוב ההסבר הזה cutn: cutn: cutn: בימיוחד לחטיירים od: sml98; כול הכבוד ותודה רבה להסבר icon_pray; זה משהו שכולם חייבים ליקרוא lam: ביכלל תודה רבה על כול מה שהעליית פה הדברים חשובים מאוד icon_pray; 049s; כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: shragam על אוקטובר 29, 2019, 20:11:23 PM לא ללחיצה חזקה וארוכה על הבלמים אלא קצרות ולסירוגין, בוודאי ובוודאי לא להגיע לברקס חזק בסיבוב. לאאאאאאאא !!!!!!!!!!! טעות נפוצה אצל נהגים בגילך שלמדו את שיטת הפמפום על הברקס בעידן הטכנולוגי של היום דווקא רצוי ללחוץ הכי חזק וגם אם זה בסיבוב (בתנאי שהרכב שלך מצוייד במערכת ABS) בעקרון כבר בשנת 2000 כל הרכבים כבר היו מצויידים במערכת הזאת המערכת הזאת עושה למעשה בשבילך את מלאכת הפמפום רק שהיא עושה את זה הרבה יותר מהר ממך (16 פעמים בשניה) ברכבים חדשים יותר הרכיבו על מערכת ה-ABS את מערכת בקרת היציבות (ESP) שעושה שימוש במערכת ה-ABS ולמעשה בולמת רק גלגל אחת מתוך ה-4 באופן עצמאי בלי שתצתרך אפילו לגעת בברקס כדי ליצב את הרכב במקרה שהוא מתחיל בהחלקה בלתי נשלטת ובכל זאת עם כל המערכות האלה עדיין נדרשת נסיעה במהירות סבירה כדי שהמערכות האלו יוכלו לעזור לנהג לצאת ממצבים קשים ועכשיו הלכה למעשה אם אתם לוחצים חזק ובפתאומיות על הברקס ומעל למהירות 30 קמ"ש, ואתם מרגישים את דוושת הבלם מתחילה לרעוד בעצבנות, ועם כל זה אתם שומעים רעש של קפיצים עפים. תדעו שזה תקין לחלוטין ולמעשה מערכת ה-ABS נכנסה לעבודה במקרה כזה יש לנהגים אינסטינקט לשחרר את דוושת הבלם וזה אסור!!! תמשיכו ללחוץ עד שתעבור הסכנה או עד לעצירה מוחלטת!!! כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: ruviva על אוקטובר 29, 2019, 21:34:05 PM גם אני מהדור הישן, וגם אני למדתי את הפמפום על הברקס.
אני יודע שכיום אין צורך לפמפם, אבל אני עדיין לוחץ לחיצה מקדימה על הברקס בזמן האטה. וזאת לא משום שאני חושש מנעילת גלגלים אלא כדי לתת התראה לנהג שמאחורי בעזרת הדלקת אורות הברקס שאני עומד להאט. כדי שלא יכנס בי מאחור. כי משום מה הרבה נהגים לא שומרים מרחק. כותרת: בעניין: גשם ראשון תגובה על ידי: דוראדו על החוף על אוקטובר 30, 2019, 00:50:59 AM לא להגיע למצב שצריך בלימת חירום
תודה אלון על שהעלית את העניין החשוב. חורף בטוח לכולם |