פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג בז'ירז'ור - מים מלוחים => נושא נשלח על ידי: Marat Matzkin על מרץ 08, 2019, 14:00:39 PM



כותרת: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Marat Matzkin על מרץ 08, 2019, 14:00:39 PM
צפו ותהנו:

https://youtu.be/cStkK_RtZus

הדמוי בפעולה:

https://youtu.be/65M9_4nFGds


מארט  thumbUp;


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Jen_I על מרץ 08, 2019, 15:25:10 PM
תהליך הבניה נראה מאוד מושקע. אני מניח שמבחינת איכות היצור, הם מעולים.
מעניין עד כמה הם יותר אפקטיביים.
תודה על השיתוף


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Kobiarava על מרץ 08, 2019, 16:16:59 PM
מעניין מאוד.... תודה על השיתוף, מארט!


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: mottygprv על מרץ 09, 2019, 19:06:01 PM
יפה מאוד , אוהב לראות איך מייצרים דברים מאפס.
תודה thumbUp;


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אסלן על מרץ 10, 2019, 10:37:23 AM
תודה על השיתוף t39


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 10, 2019, 14:43:23 PM
בס"ד

את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה.
הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה.
האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Kobiarava על מרץ 10, 2019, 15:34:48 PM
בס"ד

את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה.
הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה.
האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.


לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם...
שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת

עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה...


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Jen_I על מרץ 10, 2019, 19:06:12 PM
מצאתי משהו שיכול לשפוך קצת אור על תהליך הייצור
https://youtu.be/S5puu3urUBI


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Shahar Cohen על מרץ 10, 2019, 20:36:41 PM
מארט ידידי  t39
תודה על השיתוף
שני הסרטונים יפים ומעניינים  049s;
תמיד כיף לראות את ההכנה המדוקדקת הזו של הדמויים ואומנות הצביעה

לגבי הלברקים שהם מוצאים ..........מה נאמר .... רק לקנא ....ככה באמצע העיר
יורד מהבית ומזרזר ארוחת ערב  ;D


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 10, 2019, 21:55:27 PM
בס"ד

את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה.
הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה.
האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.


לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם...
שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת

עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה...

בס"ד

קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון.  t39
(יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  paddle:)

בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות.
יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום.
יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים.

זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות.
בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: dovdov על מרץ 11, 2019, 01:01:11 AM
כמו שכתבו לא מחרטה כי אם כרסומת ממוחשבת.
זה לא כזה פשוט ולא זול ציוד כמו שיש לבחור בסרטון.
היום עושים אבטיפוס מגוש נחושת, שאחר כך נסרק בסורק תלת מימד ,ומזה מייצרים את חצאי הפלסטיק של הגוף בהזרקת פלסטיק בלחץ.
אחרי המילוי במשקולות מגנט והטבעות מתכת , החצאים מודבקים תחת מכשיר שיוצר רטט בתדר גבוה שממיס את הפלסטיק במחברים ומלחים אותו אחד לשני.
אז עובר בדיקת אטימות ומשם להדבקת הולוגרמות וצביעות.
זה ממש כמו מפעל קטן מלבד זה שהוא מכרסם את הגופים ולא יוצק.
הוא אולי לא מפעל גדול אבל הוא גם לא קטן לדעתי.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Dark על מרץ 15, 2019, 15:14:15 PM
מדהים איזה דיוק

תודה על השיתוף


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 16, 2019, 00:05:06 AM
בס"ד

את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה.
הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה.
האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.


לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם...
שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת

עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה...

בס"ד

קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון.  t39
(יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  paddle:)

בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות.
יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום.
יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים.

זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות.
בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה.

לגבי הבועות, ביציקות קטנות יש פתרון ממש פשוט ויעיל. לשפוך את החומר הנוזלי מגובה מטר בערך ישירות לתבנית.  לשפוך באופן אחיד ואיטי כך שיהיה זרם דק של חומר. כמה שהזרם יותר דק, התוצאה יותר יעילה.  לא יודע אם אני מצליח להסביר את זה כמו שצריך. התהליך הזה לבדו מספיק כדי להוציא את כל הבועות שנוצרו בערבוב. אם יהיו בועות אלו בועות חדשות שנוצרו כאשר החומר נשפך לתבנית.
לגבי כרסומת, היום יש המון כרסומות זולות יחסית לחובבנים לשימוש ביתי. חלקן מגיעות בחלקים להרכבה עצמית. יש כמה תוכנות של קוד פתוח שיכולות ״לדבר״ עם הכרסומת ולהעביר את השרטוט הדיגיטלי למוצר מוגמר. אפשר להשיג מכונה איכותית שיכולה להגיע לרמה בסרטון בפחות מאלף שקל.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 17, 2019, 20:35:25 PM
בס"ד

את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה.
הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה.
האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.


לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם...
שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת

עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה...

בס"ד

קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון.  t39
(יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  paddle:)

בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות.
יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום.
יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים.

זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות.
בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה.

לגבי הבועות, ביציקות קטנות יש פתרון ממש פשוט ויעיל. לשפוך את החומר הנוזלי מגובה מטר בערך ישירות לתבנית.  לשפוך באופן אחיד ואיטי כך שיהיה זרם דק של חומר. כמה שהזרם יותר דק, התוצאה יותר יעילה.  לא יודע אם אני מצליח להסביר את זה כמו שצריך. התהליך הזה לבדו מספיק כדי להוציא את כל הבועות שנוצרו בערבוב. אם יהיו בועות אלו בועות חדשות שנוצרו כאשר החומר נשפך לתבנית.
לגבי כרסומת, היום יש המון כרסומות זולות יחסית לחובבנים לשימוש ביתי. חלקן מגיעות בחלקים להרכבה עצמית. יש כמה תוכנות של קוד פתוח שיכולות ״לדבר״ עם הכרסומת ולהעביר את השרטוט הדיגיטלי למוצר מוגמר. אפשר להשיג מכונה איכותית שיכולה להגיע לרמה בסרטון בפחות מאלף שקל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

יפתח קראתי את מה שכתבת, אך מספר הערות קטנות לי אליך.
החומרים שיוצקים כדי ליצור את התבניות וגם כדי ליצור את הדמויים (חומרים שונים בעקרון) מתיבשים די מהר - זה חומרים של A -ו- B שצריך לעברבב יחד כדי ליצור את הראקציה הנדרשת להתגבשות החומר. בגדול מהרגע שהחומרים נפגשים אז תוך פחות מ-5 דקות יש התגבשות מלאה של החומר (לא התיבשות - התיבשות מלאה לוקחת כמה שעות - תלוי בסוג החומר).
ושוב, זה אחרי שצריך לערבב את שני החומרים יחד. הערבוב לכשעצמו יוצר המון המון המון בועות. ואם החומר לא מעורבב טוב, אז אזורים שלמים בתבנית נשארים רטובים ולא יתיבשו יותר (כי לא הגיע אליהם מספיק החלק השני).
הבועות לא מצליחות לעלות ולצאת בתוך 4 דקות (אחרי ש"בזבזת" לפחות דקה אחת שלמה על הערבוב).

בנוסף, ישנן מקומות בתבנית ששבעצם כולאות בועות - אזורים שליליים בתבנית - ומשם הם לא מצליחות לצאת. כמובן שגם לזה יש פתרון, אבל הוא לא כל כך יפה בתוצאה הסופית. לא אסביר איך פותרים את זה כי זה קצת מסובך בכתיבה וספק אם יבינו אותי.

לכן הפתרון האידיאלי הוא ואקום
פעם ראשונה אחרי הערבוב - לפני היציקה.
פעם שנייה אחרי היציקה - בשביל למנוע בועות קטנטנות שנוצרות עקב היציקה לתבנית.
האמן לי שיצקתי המון פעמים - ברור שהיציקה היא איטית מאד - ולא רק בגלל הבועות.

כל התהליך הזה חייב להתבצע במהירות די גדולה כי ערבוב, ואקום, יציקה ושוב ואקום חייב להתבצע בתוך 3 דקות לערך.

דרך אגב, בפתיחת מכשיר הואקום, כשהחומר בפנים, הפתיחה חייבת גם להתבצע לאט מאד, אחרת זה גורם לערבוב החומר שוב מרוב לחץ הפתיחה של המיכל ואקום.

אני אישית בניתי עשרות מודלים של דמויים בתלת מימד בכל מיני גדלים שונים וגם הדפסתי אותם.
התעסקתי עם זה שנה שלמה - יום יום הייתי עושה ניסויים - אישית נהנתי מאד מהלמידה של זה.

דרך אגב, אשמח מאד לראות קישורים למכרסמות טובות בפחות מאלף שקל. במידה ויהיה מכשיר טוב, אולי אחזור עוד לתחביב הזה איכשהו.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 17, 2019, 20:45:31 PM
גם אני התעסקתי עם זה לא מעט. יותר בנייה של דגמים שונים, לאו דוקא דמויים. ועדיין אני אומר, אם אין לך מכשיר וואקום, הטכניקה שדיברתי עליה עובדת יפה. דרך אגב, ישנם סוגים רבים של אפוקסי, יחסי ערבוב שונים וזמן ייבוש שונה. אני עובד עם חומר שלוקח לו עשרים דקות להתייבש עם יחס ערבוב של אחד לשלוש.
כמובן שמכשיר וואקום זה הכי טוב אבל אפשר להסתדר בלי.
לגבי כרסומת, חפש באינטרנט x-carve. זה מגיע עם מתאם לדרמל או ראוטר.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 17, 2019, 21:52:03 PM
גם אני התעסקתי עם זה לא מעט. יותר בנייה של דגמים שונים, לאו דוקא דמויים. ועדיין אני אומר, אם אין לך מכשיר וואקום, הטכניקה שדיברתי עליה עובדת יפה. דרך אגב, ישנם סוגים רבים של אפוקסי, יחסי ערבוב שונים וזמן ייבוש שונה. אני עובד עם חומר שלוקח לו עשרים דקות להתייבש עם יחס ערבוב של אחד לשלוש.
כמובן שמכשיר וואקום זה הכי טוב אבל אפשר להסתדר בלי.
לגבי כרסומת, חפש באינטרנט x-carve. זה מגיע עם מתאם לדרמל או ראוטר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

אני לא עבדתי עם אפוקסי. אני זוכר את זה כאופציה, אבל אני לא זוכר מה הסיבה שלא רציתי להשתמש בזה. ראיתי בעבר הרבה שעשו את זה עם אפוקסי.
אני יודע שישנן חומרים שלוקח להם יותר זמן להתגבש, אך לחומרים הללו יש חסרונות אחרים כמו זמו יבוש, מחיר, ומגוון צבעים אפשרי לעבודה.

אני עבדתי עם שתי חברות שונות של חומרים. ויש הבדלים לא קטנים בין החברות השונות.
ואם רוצים לנגיע לתוצאות יפות, אז מכשיר ואקום הוא ממש לא יקר.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 18, 2019, 00:24:02 AM
אם עבדת עם חומר אותו היית צריך לערבב עם חומר נוסף (זרז), עבדת עם אפוקסי.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: dovdov על מרץ 18, 2019, 00:54:03 AM
אפוקסי וסיליקון אפשר לשפוך מגובה בזרם דק ןלהעלים חלק נעכר מהבועות אבל לא את כולם.
דמויי פלסטיק יוצקים בתביות ביציקות בלחץ.
אפוקסי כבד מידי ליצור דמויים יקר ועוד דברים, הוא משמש לציפוי דמויים  מעץ בעבודת יד, או פולאוריטן ליציקה.
תעשה חיפוש ביוטיוב בעמוד של DUO היה לפני שנתיים אולי סרטון על תהליך היצור שלהם מ א-ת


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: Kobiarava על מרץ 18, 2019, 07:00:18 AM
אם עבדת עם חומר אותו היית צריך לערבב עם חומר נוסף (זרז), עבדת עם אפוקסי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

טעות נפוצה, יפתח. לא כל חומר דו רכיבי הוא אפוקסי!


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 18, 2019, 07:31:54 AM
אם עבדת עם חומר אותו היית צריך לערבב עם חומר נוסף (זרז), עבדת עם אפוקסי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

טעות נפוצה, יפתח. לא כל חומר דו רכיבי הוא אפוקסי!
וודאי שלא, הכוונה הייתה חומר ליציקה שהוא קשיח. כל החומרים שראיתי כאן בברזיל הם אפוקסי ואם קיים משהו אחר שאני לא מכיר אז תודה על התיקון.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 18, 2019, 15:13:29 PM
אם עבדת עם חומר אותו היית צריך לערבב עם חומר נוסף (זרז), עבדת עם אפוקסי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

ממש לא... אבל בכל אופן, ראיתי עבודות שעושים בשביל דמויים עם אפוקסי. אני שוב חוזר ואומר, אני לא אהבתי כמה דברים בהם.
יש לי ספרות כתובה על הדברים הללו. משתמשים בזה לכל כך הרבה דברים שונים בחיים שזה מדהים. ויש כאלו אפילו ליציקות בטון שנראות פשוט מדהים.
היו לי המון רעיונות בעבר לעשות עם זה, אבל לעת עתה ירדתי מזה. שוב... נושא הבועות הוא רק בעיה אחת בכל זה. בתבניות עצמם צריך לקחת בחשבון כמה דברים מעבר לצורה שאותה אתה צריך לצור.

בנוסף, הקשיחות של החומר הסופי הוא נוסחה בפני עצמה... לכאורה כל דמוי סיליקון הוא יכול להיות זהה בצורה שלו למה שאתה רוצה, אבל הקשיחות שלו, הגמישות שלו והיכולת שלו להיות שקוף או לספוג צבע שונה לחלוטין בין אחד לשני. ויש עוד ועוד נושאים.
כמובן שיש עוד את המשקל הסגולי של החומר אתו אתה מתעסק...
דבר נוסף, אם אתה רוצה ליצור דמויים מאד קטנים, לא יעזור לשפוך את החומר לאט, מאחר שהחומר הוא די צמיגי והמעברים בו ממש צרים (לדוגמא דמוי הרגלו 55 מ"מ), שם כבר צריך להזריק את החומר. ובשביל הזרקה, תבנית רגילה כבר לא תעזור.
אישית הגעתי לתוצאות יפות. והתהליך הלמידה שלו היה ממש מעניין בעיני.
אני ייצרתי מספיק דמויי סיליקון, ועצרתי ביצירת דמויי פלסטיק קשיחים.

אני יכול עוד להסביר על זה המון, האמן לי.

ישנם המון סרטונים על זה ברשת, אך לטעמי הם מחסירים המון פרטים בהסברים שלהם.
את רוב הבעיות פשוט למדתי לפתור לבד עם הזמן... פשוט ניסוי ותהייה.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 19, 2019, 00:52:20 AM
מעניין וחבל שאני לא בארץ, היינו בונים דברים ממש יפים יחד.
יצא לך להדפיס דמויים בהדפסת תלת מיימד?


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 19, 2019, 23:22:39 PM
מעניין וחבל שאני לא בארץ, היינו בונים דברים ממש יפים יחד.
יצא לך להדפיס דמויים בהדפסת תלת מיימד?


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

כן. עשרות דמויים הדפסתי.
הדפסתי באיכות של SLA ולא FDM בשביל לקבל איכות טובה יותר.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 20, 2019, 01:17:34 AM
עם איזו תוכנה אתה עובד ואיך עשית תמיכות בתוך הדמוי או פשוט הצלחת להדפיס ללא תמיכות?
אני משרטט קצת באונשייפ ופיוז׳ן בתלת מימד. אינקסקייפ בדו מיימד. ומלמד טינקרקאד בבית ספר. עלה לי בראש להדפיס דמויים אבל לא התעמקתי בזה יותר מידי.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 20, 2019, 14:08:11 PM
בס"ד

המודלים נבנו עם ZBrush.
ZBrush הוא מאד טוב להדפסות תלת מימדיות.
לגבי התמיכות, המדפסת עושה את זה עבורך. אתה פשוט צריך להחליט באיזו צורה אתה רוצה שזה יודפס על הבימה של המדפסת. הזוית הזו מאד גורלית ויכולה לגרום לכל ההדפסה להיהרס (גם שם הייתי מספר פעמים :) ).
בהדפסה של SLA או FDM התמיכות מתבצעות מאותו החומר שמודפס המודל. אתה צריך אחרי זה לחתוך את התמיכות ולשייף טיפה את המקום לגימור יותר איכותי.

דבר נוסף לגבי התמיכות הוא שישנן מדפסות שמדפיסות את התמיכות מחומר כמו שעווה כדי שאחרי הדפסה אתה תוכל להמיס את זה בקלות וbשאר לך רק המודל נקי.

באיזהשהו שלב פשוט הדפסתי את התבנית להזרקה במקום המודל עצמו... אבל הבעיה שזה כבר הרבה יותר יקר שלא השתלם. אבל ממש הרבה יותר יקר.
בגלל זה אהבתי את הרעיון של המכרסמת, לדעתי יכול לחסוך הרבה ניסיונות וכסף בתהליך.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 20, 2019, 18:55:20 PM
נראה לי שבכרסומת אתה יכול גם להגיע לגימור יותר יפה. אבל בכל זאת צריך לשייף אחר כך.
שאלתי לגבי התמיכות כי תמיכות פנימיות בדמוי חלול אין אפשרות להוציא. אם אתה מניח כדור מתכת בתוך הדמוי תוך כדי הדפסה, המבנה צריך להיות כזה שיאפשר הדפסה ללא תמיכות פנימיות.
אני עובד עם סימליפיי כדי ליצור תמיכות, מאוד נוח וניתן להגדיר בצורה פרטנית איזה תמיכות אתה רוצה להשאיר או להסיר.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 20, 2019, 20:15:40 PM
נראה לי שבכרסומת אתה יכול גם להגיע לגימור יותר יפה. אבל בכל זאת צריך לשייף אחר כך.
שאלתי לגבי התמיכות כי תמיכות פנימיות בדמוי חלול אין אפשרות להוציא. אם אתה מניח כדור מתכת בתוך הדמוי תוך כדי הדפסה, המבנה צריך להיות כזה שיאפשר הדפסה ללא תמיכות פנימיות.
אני עובד עם סימליפיי כדי ליצור תמיכות, מאוד נוח וניתן להגדיר בצורה פרטנית איזה תמיכות אתה רוצה להשאיר או להסיר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

בשביל זה לא צריך תמיכות, פשוט יוצרים מודל נוסף שהוא החלק השלילי של מה שאתה מנסה לצור בתוך הדמוי.
ואז בתבנית אתה מניח את החלק השלילי ומזריק את החומר. אחרי ההתיבשות המלאה, אתה פוח את התבנית ומוציא מהדמוי את המודל השלילי.
לא בטוח שאני מסביר את עצמי טוב. ויכול להיות שאולי אני לא מבין למה אתה מתכוון.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 20, 2019, 20:40:22 PM
אתה מדבר על הדפסת תבנית ליציקה. אני מדבר על הדפסת דמוי חלול ללא תמיכות פנימיות כדי שישאר חלול. ואולי גם לזרוק בתוכו כדור מתכת לאיזון נכון של המשקל.


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: יפתח על מרץ 20, 2019, 20:54:32 PM
הנה דוגמה יפה. הדמוי בסרטון לא חלול אבל יש מקום להכניס כדורי מתכת. הם פשוט עצרו את ההדפסה באמצע, הכניסו את הכדורים והמשיכו להדפיס.
https://youtu.be/IyALrk8FgNM

וכאן סרטון אחר עם דמוי שחלקו התחתון חלול. ההדפסה נעשתה כאשר הדמוי עומד וכך בעצם לא צריך תמיכות פנימיות.
https://youtu.be/XUCykTiQtuQ


Sent from my iPhone using Tapatalk


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 20, 2019, 21:54:49 PM
אתה מדבר על הדפסת תבנית ליציקה. אני מדבר על הדפסת דמוי חלול ללא תמיכות פנימיות כדי שישאר חלול. ואולי גם לזרוק בתוכו כדור מתכת לאיזון נכון של המשקל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בס"ד

הדפסה של דמויים לא משתלמת מבחינה כספית.

החומרים שאתם יוצקים הרבה יותר זולים. קילו חומר להזרקה עולה בסביבות 150 ש"ח.
דמוי סיליקון ששוקל 2 גרם זה אומר בערך 400-450 דמויים (יש גם פחת של מה שנשאר בתוך התבנית שאתה לא משתמש בו). 30 אגורות לדמוי.
ואם זה דמוי קשיח של 10 גרם זה אומר 80 - 90 דמויים במחיר הזה. פחות מ-2 שקל לדמוי.

בהדפסה זה יעלה לך משהו כמו 20-30 שקל לדמוי. וכמובן שלא תוכל להדפיס דמויים רכים כמו סיליקונים - לפחות אני לא מכיר חומר כזה להדפסה במדפסת ביתית.


כותרת: בעניין: בניית דמויים - made in Japan
תגובה על ידי: אברהם כהן על מרץ 20, 2019, 22:10:29 PM
בס"ד

וכאן סרטון אחר עם דמוי שחלקו התחתון חלול. ההדפסה נעשתה כאשר הדמוי עומד וכך בעצם לא צריך תמיכות פנימיות.
https://youtu.be/XUCykTiQtuQ

זה בדיוק מה שאמרתי לך מקודם לגבי הזוית שבה מדפיסים.
ישנן הדפסות שממש מתחרבשות בגלל בחירת זוית לא טובה, ויש כאלו שממש טובות.
האמת שאף פעם לא יצא לי הדפסה שהיתה ללא שום תמיכות.