פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: BenHanuka על פברואר 23, 2019, 21:28:37 PM



כותרת: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: BenHanuka על פברואר 23, 2019, 21:28:37 PM
שבוע טוב!
הגעתי ל200 שעות מנוע וזה הזמן לטיפול קטן.
קראתי באתר של מרקורי ושם רשום שהשמן מנוע למנוע זה הינו 10w-30.
כשבדקתי עם אמביל-ים לגבי עלות החלקים אמרו לי שהשמן המומלץ הוא 25w-40 חצי סינטטי ,כששאלתי למה זה שונה מהשמן באתר היצרן נאמר שזה בגלל הטמפרטורה במדינה..
המנוע לא אמריקאי? בפלורידה לא פחות חם מבארץ.
מה אתם ממליצים? האם חובה להשתמש בשמן מקורי של מרקורי או שגם שמן תחליפי יהיה טוב?


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 23, 2019, 21:39:09 PM
מהיכרות עם מנועים אחרים, אין בעיה לשים שמן מכל יצרן, כל זמן שהשמן עומד בדרישות המפרט של יצרן המנוע, לא רק מבחינת הצמיגות אלא גם מבחינת התקנים שבהם הוא עומד, מה שמעיד על האיכות שלו...


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: shragam על פברואר 24, 2019, 07:46:10 AM
שאלה מעניינת  169s;
סתירה בין נתוני היצרן לבין היבואן .
האם קנית את המנוע חדש ? יש לך ספר של המנוע ?
תברר מול המכונאי שלך (אם אתה לא עושה לבד)


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 24, 2019, 09:34:06 AM
מה שיותר חשוב, הוא שלא תערבב סוגי שמן.
תברר טוב איזה שמן שמו לך עד עכשיו.
וגם - אם המנוע עדיין באחריות, אתה די מוגבל למה שהיבואן ממליץ, אחרת הוא יסיר מידיו את האחריות.

אם אתה עובד מול אמביל ים, יש הרגשה שיש שם מכונאי מאוד מקצועי.
אתה יכול להתייעץ כם עם לירון פיטוסי - הוא המכונאי שלי, 050-4204488
תמסור לו שמור אמסלם שלך אותך...
בהצלחה
===============================
מור,
נודע לי כי זמן קצר לאחר טיפול המכונאי שלך שציינת את שמו - מנוע הסירה שלך שבק,
וכי ניתקת קשר מקצועי עם המכונאי הזה - במובן זה שאינך מטפל אצלו יותר.
נזכרתי בתגובה הזו וראיתי לנכון לערוך אותה כדי לחדד את הדברים.
אם תראה לנכון ולערוך או לתקן - עשה כראות עיניך.
רפי


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 24, 2019, 10:30:19 AM
שאלה מעניינת  169s;
סתירה בין נתוני היצרן לבין היבואן .
האם קנית את המנוע חדש ? יש לך ספר של המנוע ?
תברר מול המכונאי שלך (אם אתה לא עושה לבד)


בסתירה בין הנחיות היצרן להנחיות היבואן- אני בטוח שהיצרן יודע יותר טוב. אם לא מדובר בעניין של שמירה על אחריות אלא שמירה על המנוע וטיפול נכון- אני הייתי נצמד להנחיות יצרן. לפעמים השיקולים של היבואן הם לאו דווקא הנכונים ביותר מהבחינה הטכנית, אלא מונעים משיקולים מסחריים. לדוגמה- יבואני רנו וניסן לישראל, קרסו, החליטו על דעת עצמם להגדיל את מרווח הטיפולים ברכבים שהם משווקים מ-15,000 לפי המלצת היצרנים, לכפול מזה, 30,000 קילומטר, וזה כדי להעזר בזה ככלי מכירתי, והשינוי היחיד שהם הכניסו היה החלפת השמן החצי סינטטי שהמליץ היצרן בסינטטי מלא. בפועל, הלקוחות הקפידו בעיוורון על מרווח הטיפולים שהמליץ היבואן, גם אנשים שעושים 15,000 קילומטר או פחות בשנה, מה שאומר שהרכב נסע על אותם שמנים ופילטרים במשך שנתיים ויותר... גרוע מאוד!


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: פליפר על פברואר 24, 2019, 19:14:24 PM
ערב טוב לכולם

דיון על סוג שמן במנועים ימיים הוא דיון ישן נושן שמידי פעם קם לתחייה ומעורר דעות שונות בלי שום תוצאות גורפות
ולו רק מהסיבה הפשוטה שיצרני המנועים אינם יצרני שמן,והדבר היחידי שמשותף למיכאלי השמן ויצרן המנועים היא התווית !
במקרה הטוב,יצרן מעלה דרישה מיצרן שמן למיפרט אינדיוידואלי,ולפעמים לא,לפעמים אפשר למצוא את אותו המפרט בשמן יצרן מקורי
ובשמן נושא את שם יצרן המנוע,בערך כמו מותג הבית של רמי לוי,ומוצר עם שם היצרן,אותו מוצר,עם שם אחר
אבל לרובנו אין את היכולת והסבלנות לקרוא את האותיות הקטנות ואין את האומץ לקחת סיכון,אז עושים את מה שיצרני המנועים מצפים מאיתנו,ומשתמשים בשמן המומלץ על ידם,לדעתי האישית ולאחר אין ספור טכנאים ״מורשי יצרן״ הגעתי למסקנה הפשוטה :
להאמין ליצרן !!!
ולפני שאגע בסוגיית השמן,אנסה להרחיב טיפה
ואני אסביר למה: מידיי פעם אני רואה או שומע על טכנאי,או כל בעל מקצוע אחר,שבמקרה,מכיר אישית ומה שאומרים או כותבים רחוק שנות אור מהמציאות,מנוע אחד,ואין ספור דעות של טכנאים על סוג שמן,צמיגות תדירות החלפה  וכ״ו
אין שום סיבה להמציא את הגלגל ולפעול בסגנון ״נעשה ונשמע״ ,תדרשו תמיד את שהיצרן ממליץ,ותטפלו על פי ספר טיפולים
לא להכניס שמן מנוע אוטומוטיבי למנוע ימי !
להחליף שמן גיר רק עם מנוע 90 מעלות,הווה אומר להוציא סירה מחוץ למים !
להקפיד אפילו בפרטים הקטנים ולהחליף אטמים קטנים בפקקי ריקון ומילוי שמן גיר ומנוע(בארבע פעימות)
עם אפשר כלכלית לעבוד עם טכנאי אמין שירוויח בכבוד,וישים במנוע את מה שצריך ולא מה שיפיק יותר רווח לעצמו,
להחליף פלגים,אימפלור כולל האוסינג וסט אטמים מושלם ( לא רק מה שקרוע !!!)
לפרק מדחף ולראות שאין חוטים מלופפים,מה שיגרום לכשל אטימה בגיר,ולנזק גדול
פילטר שמן כל מאה שעות,פילטרי דלק לחץ גבוה ונמוך כל מאה שעות
צינקים לפי הצורך
וכל מה שצריך,אם נהיה אמיתיים ,הרי רוב בעלי הסירות עושים בשנה 100 שעות more or lass
אז תועלת מול עלות מנצח פה בענק ....
אם אין ברירה,לנסות לעשות לבד,לא פשוט,אבל אפשרי
לנתק חשמל מהמנוע,בלי מפתח בסוויץ,בלי מדומם,בטיחות קודם כל !!!
אבל בשום פנים ואופן לא להתעלם מטיפול,הטיפול האמיתי הוא טיפול מונע,ולא תיקון שבר,שבמקרה שלנו יגרום לעלויות גבוהות פי כמה במקרה הטוב,ולסיכון חיים ממשי במקרה הפחות טוב .....
לגבי השמן עצמו במנוע ה:150
לפני לא מעט שנים,מנועי הארבע פעימות וליתר דיוק אטמים ומחזירי שמן לא הגיבו טוב לשמנים סינטטים שפשוט פירקו את הציפויים וגרמו לנזילות שמן,בנוסף היצרנים היו מוסיפים רכיבים כימיקלים לשמן במנוע בכדי לנקות מעברים בשעות הראשונות,וזו הסיבה להחלפת שמן לאחר 20 שעות ראשונות כנו כן בשביל וודא שאין חלקי מתכת וגרדים בפקק ריקון שמן גיר התחתון
כיום המנועים מותאמים לשמנים סינטטים,האיכות הרבה יותר גבוהה,תוחלת החיים של השמן יותר גבוהה,וחוץ מהרצה נכונה של המנוע בשעות הראשונות
לא נשאר הרבה לבד מטיפולים שוטפים,למרות זאת יש עדיין בעייתיות קלה בנוגע לצמיגות השמן,מהסיבה הפשוטה שהמנועים עובדים בטמפרטורות סביבתיות שונות ובמקומות שונים,המספר הראשון משמאל הוא הטמפרטורה הסביבתית הנמוכה בחורף מן הסתם
,והמספר השני זו הפמרטורה הסביבתית בקיץ,כאשר היתרון של שמן כזה הוא להיות משני העולמות
זאת אומרת שצמיגות של25w40 לא תהיה יעילה במקומות קרים ,ולכן מומלץ במקומות שבהם הטמפרטורה הסביבתית מתחת ל:5 מעלות לעבור לשמן 10w30 והסיבה לכך היא,שבהנעה הראשונית אם השמן יהיה צמיגי מידיי לא יהיה שימון נכון ויהיה קשה לשמן לעבור במעברים ולסכך היטב את החלקים הנעים,מה שיגרום לנזק בלתי הפיך לאורך זמן
מהנדסי ועובדי המעבדה של מרקורי מצאו שזו הצמיגות הממוצעת האידיאלית,ולכן זו המלצתם
דעה נוספת היא שהם ניסו להיות ייחודיים,ולשווק שמן עם צמיגות שאין לאף יצרן היום secret.gif
לדעתי האמת היא איפושהיא באמצע,אין באמת שמן כל יכול,כמו שאין רכב מושלם לכביש ולשטח
אבל יש פשרות טובות ופחות טובות
מה שבטוח הוא שהיצרן ימליץ על שמן שאולי לא יהיה הטוב ביותר,אבל בטח לא יהיה גרוע ומזיק,בטח לא עם אחריות של 5 שנים של חלק מהיצרנים במקומות שונים בעולם
במקרה שלך,הייתי מקשיב ליצרן/יבואן ומשתמש בשמן שהציע לך(ודרך אגב,זה שמן סינטטי,ולא חצי סינטטי)
לבסוף אומר לך זאת ,תקשיב לעצמך,תאמין בעצמך ובהגיון הבריא שלך ואל תעגל פינות
תשמור על המנוע (והסירה)ותטפל בו(ובה)והם יחזירו  לך באותה מידה
בהצלחה thumbUp ;
ולדעתי אולי כדאי להעביר למנועיה,יש שם מישהו סופר מקצועי עם לב ענק  od:


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: (אלון) על פברואר 24, 2019, 21:39:51 PM
ערב טוב לכולם

דיון על סוג שמן במנועים ימיים הוא דיון ישן נושן שמידי פעם קם לתחייה ומעורר דעות שונות בלי שום תוצאות גורפות
ולו רק מהסיבה הפשוטה שיצרני המנועים אינם יצרני שמן,והדבר היחידי שמשותף למיכאלי השמן ויצרן המנועים היא התווית !
במקרה הטוב,יצרן מעלה דרישה מיצרן שמן למיפרט אינדיוידואלי,ולפעמים לא,לפעמים אפשר למצוא את אותו המפרט בשמן יצרן מקורי
ובשמן נושא את שם יצרן המנוע,בערך כמו מותג הבית של רמי לוי,ומוצר עם שם היצרן,אותו מוצר,עם שם אחר
אבל לרובנו אין את היכולת והסבלנות לקרוא את האותיות הקטנות ואין את האומץ לקחת סיכון,אז עושים את מה שיצרני המנועים מצפים מאיתנו,ומשתמשים בשמן המומלץ על ידם,לדעתי האישית ולאחר אין ספור טכנאים ״מורשי יצרן״ הגעתי למסקנה הפשוטה :
להאמין ליצרן !!!
ולפני שאגע בסוגיית השמן,אנסה להרחיב טיפה
ואני אסביר למה: מידיי פעם אני רואה או שומע על טכנאי,או כל בעל מקצוע אחר,שבמקרה,מכיר אישית ומה שאומרים או כותבים רחוק שנות אור מהמציאות,מנוע אחד,ואין ספור דעות של טכנאים על סוג שמן,צמיגות תדירות החלפה  וכ״ו
אין שום סיבה להמציא את הגלגל ולפעול בסגנון ״נעשה ונשמע״ ,תדרשו תמיד את שהיצרן ממליץ,ותטפלו על פי ספר טיפולים
לא להכניס שמן מנוע אוטומוטיבי למנוע ימי !
להחליף שמן גיר רק עם מנוע 90 מעלות,הווה אומר להוציא סירה מחוץ למים !
להקפיד אפילו בפרטים הקטנים ולהחליף אטמים קטנים בפקקי ריקון ומילוי שמן גיר ומנוע(בארבע פעימות)
עם אפשר כלכלית לעבוד עם טכנאי אמין שירוויח בכבוד,וישים במנוע את מה שצריך ולא מה שיפיק יותר רווח לעצמו,
להחליף פלגים,אימפלור כולל האוסינג וסט אטמים מושלם ( לא רק מה שקרוע !!!)
לפרק מדחף ולראות שאין חוטים מלופפים,מה שיגרום לכשל אטימה בגיר,ולנזק גדול
פילטר שמן כל מאה שעות,פילטרי דלק לחץ גבוה ונמוך כל מאה שעות
צינקים לפי הצורך
וכל מה שצריך,אם נהיה אמיתיים ,הרי רוב בעלי הסירות עושים בשנה 100 שעות more or lass
אז תועלת מול עלות מנצח פה בענק ....
אם אין ברירה,לנסות לעשות לבד,לא פשוט,אבל אפשרי
לנתק חשמל מהמנוע,בלי מפתח בסוויץ,בלי מדומם,בטיחות קודם כל !!!
אבל בשום פנים ואופן לא להתעלם מטיפול,הטיפול האמיתי הוא טיפול מונע,ולא תיקון שבר,שבמקרה שלנו יגרום לעלויות גבוהות פי כמה במקרה הטוב,ולסיכון חיים ממשי במקרה הפחות טוב .....
לגבי השמן עצמו במנוע ה:150
לפני לא מעט שנים,מנועי הארבע פעימות וליתר דיוק אטמים ומחזירי שמן לא הגיבו טוב לשמנים סינטטים שפשוט פירקו את הציפויים וגרמו לנזילות שמן,בנוסף היצרנים היו מוסיפים רכיבים כימיקלים לשמן במנוע בכדי לנקות מעברים בשעות הראשונות,וזו הסיבה להחלפת שמן לאחר 20 שעות ראשונות כנו כן בשביל וודא שאין חלקי מתכת וגרדים בפקק ריקון שמן גיר התחתון
כיום המנועים מותאמים לשמנים סינטטים,האיכות הרבה יותר גבוהה,תוחלת החיים של השמן יותר גבוהה,וחוץ מהרצה נכונה של המנוע בשעות הראשונות
לא נשאר הרבה לבד מטיפולים שוטפים,למרות זאת יש עדיין בעייתיות קלה בנוגע לצמיגות השמן,מהסיבה הפשוטה שהמנועים עובדים בטמפרטורות סביבתיות שונות ובמקומות שונים,המספר הראשון משמאל הוא הטמפרטורה הסביבתית הנמוכה בחורף מן הסתם
,והמספר השני זו הפמרטורה הסביבתית בקיץ,כאשר היתרון של שמן כזה הוא להיות משני העולמות
זאת אומרת שצמיגות של25w40 לא תהיה יעילה במקומות קרים ,ולכן מומלץ במקומות שבהם הטמפרטורה הסביבתית מתחת ל:5 מעלות לעבור לשמן 10w30 והסיבה לכך היא,שבהנעה הראשונית אם השמן יהיה צמיגי מידיי לא יהיה שימון נכון ויהיה קשה לשמן לעבור במעברים ולסכך היטב את החלקים הנעים,מה שיגרום לנזק בלתי הפיך לאורך זמן
מהנדסי ועובדי המעבדה של מרקורי מצאו שזו הצמיגות הממוצעת האידיאלית,ולכן זו המלצתם
דעה נוספת היא שהם ניסו להיות ייחודיים,ולשווק שמן עם צמיגות שאין לאף יצרן היום secret.gif
לדעתי האמת היא איפושהיא באמצע,אין באמת שמן כל יכול,כמו שאין רכב מושלם לכביש ולשטח
אבל יש פשרות טובות ופחות טובות
מה שבטוח הוא שהיצרן ימליץ על שמן שאולי לא יהיה הטוב ביותר,אבל בטח לא יהיה גרוע ומזיק,בטח לא עם אחריות של 5 שנים של חלק מהיצרנים במקומות שונים בעולם
במקרה שלך,הייתי מקשיב ליצרן/יבואן ומשתמש בשמן שהציע לך(ודרך אגב,זה שמן סינטטי,ולא חצי סינטטי)
לבסוף אומר לך זאת ,תקשיב לעצמך,תאמין בעצמך ובהגיון הבריא שלך ואל תעגל פינות
תשמור על המנוע (והסירה)ותטפל בו(ובה)והם יחזירו  לך באותה מידה
בהצלחה thumbUp ;
ולדעתי אולי כדאי להעביר למנועיה,יש שם מישהו סופר מקצועי עם לב ענק  od:

אלי
נראה לי שאתה מכונאי ולא דיג ;)
כתבת מדויק ומפורט thumbUp;
רק הערה אחת קטנה ברשותך
המספרים אומרים את הצמיגות בשמן קר וחם ולא בקיץ וחורף
כלומר
צמיגות לפני התנעה וצמיגות אחרי הגעה לטמפרטורת עבודה

כשיצרן מיצר מנוע אותו מנוע עובר התעללות לשמה
מריצים אותו בטורים מטורפים עד שהוא מתפוצץ
מחממים אותו עד שהוא נתפס
נותנים לו לעבוד עם כל מיני סוגי שמנים
בקיצור עושים לו את כל הבדיקות שניתן עד שמגיעים למוצר מוגמר
אם היצרן המליץ על שמן מסוג מסויים תאמינו לו כי הוא חקר ובדק את זה בצורה שאף אחד אחר לא יצליח לבדוק
אל תאמינו לאף אחד חוץ מהיצרן
אם היבואן מתנה את האחריות בזה שהוא ישים את השמן שהוא רוצה אז אין לנו ברירה כי אנחנו מה שנקרא לקוחות שבויים
אבל ברגע שנגמרת האחריות תצמדו אך ורק למה שהיצרן ממליץ!!!

אלי לפי מה שכתבת אני מאמין שאצלך המנוע מגרגר כמו חתול 049s;


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: BenHanuka על פברואר 24, 2019, 22:26:53 PM
החכמתי חברים, לאחר הסתכלות על המדבקה במנוע ראיתי כי היצרן ממליץ במדינות למות על שמן 25w-40 ובמדינות קרות יותר 10w-30.
החלטתי ללכת על שמן תחליפי איכותי של יצרן גרמני ולא לקנות את המקורי מאמביל.
השמן הנל עומד בתקן ימי ולפי מה שקראתי באתר היצרן מאושר ע"י יצרני המנועים עצמם. השמן עלה 210 ש"ח ל5 ליטרים במקום 375 ל4.6 ליטר. (המנוע זקוק ל6 ליטר). מצורפות תמונות


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 25, 2019, 05:22:28 AM
אחד ממותגי השמנים הטובים ביותר בעולם. בחרת טוב מאוד לטעמי. אני ממליץ להמשך שתשיג את ספר המנוע כדי שלא תהיה תלוי במדבקות על המנוע כדי לדעת מה דרישות היצרן לגביו.


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: shragam על פברואר 25, 2019, 08:19:19 AM
אלי ואלון, למדתי מהתשובות שלכם  thumbUp;


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: atalef על פברואר 27, 2019, 11:51:58 AM
החכמתי חברים, לאחר הסתכלות על המדבקה במנוע ראיתי כי היצרן ממליץ במדינות למות על שמן 25w-40 ובמדינות קרות יותר 10w-30.
החלטתי ללכת על שמן תחליפי איכותי של יצרן גרמני ולא לקנות את המקורי מאמביל.
השמן הנל עומד בתקן ימי ולפי מה שקראתי באתר היצרן מאושר ע"י יצרני המנועים עצמם. השמן עלה 210 ש"ח ל5 ליטרים במקום 375 ל4.6 ליטר. (המנוע זקוק ל6 ליטר). מצורפות תמונות
שמן למכוניות אפילו שהוא סופר איכותי לא מתאים למנועים ימיים. מנוע ימי עובד בסביבה מלוחה והכי חשוב הסל"ד שונה לגמרי. ברכב אתה על 3000-2000 סל"ד ומנוע של סירה עובד בסל"ד גבוה לאורך זמן .


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: shragam על פברואר 27, 2019, 12:28:50 PM
החכמתי חברים, לאחר הסתכלות על המדבקה במנוע ראיתי כי היצרן ממליץ במדינות למות על שמן 25w-40 ובמדינות קרות יותר 10w-30.
החלטתי ללכת על שמן תחליפי איכותי של יצרן גרמני ולא לקנות את המקורי מאמביל.
השמן הנל עומד בתקן ימי ולפי מה שקראתי באתר היצרן מאושר ע"י יצרני המנועים עצמם. השמן עלה 210 ש"ח ל5 ליטרים במקום 375 ל4.6 ליטר. (המנוע זקוק ל6 ליטר). מצורפות תמונות
שמן למכוניות אפילו שהוא סופר איכותי לא מתאים למנועים ימיים. מנוע ימי עובד בסביבה מלוחה והכי חשוב הסל"ד שונה לגמרי. ברכב אתה על 3000-2000 סל"ד ומנוע של סירה עובד בסל"ד גבוה לאורך זמן .

מכונאי הסירות בארץ בד"כ מביאים לך שמן לרכב ולא שמן למנוע ימי 169s;
למנועי סוזוקי שלי, היבואן ממליץ על השמן הזה (https://www.raxol.eu/en/oilproducts/passenger-cars-1/motor-oil-1/semi-synthetic-motor-oil-21/eco-run-10w40-1022/?p=1022) שעד כמה שאני מבין, זה שמן למנוע רגיל.
אתר היבואן (http://www.seaspeed.co.il/kayaks/motors/fuel-motors/oils/raxol-10w40-oil)


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 27, 2019, 16:57:11 PM
בהחלט דיון שלמדתי ממנו..

אומנם המנוע שלי צעיר , עשה טיפול 20 שעות לפני חצי שנה

אבל אני כבר מבין טוב יותר לקראת טיפול 100 שעות מהדיון המצויין הזה.


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: BenHanuka על פברואר 27, 2019, 22:58:16 PM
החכמתי חברים, לאחר הסתכלות על המדבקה במנוע ראיתי כי היצרן ממליץ במדינות למות על שמן 25w-40 ובמדינות קרות יותר 10w-30.
החלטתי ללכת על שמן תחליפי איכותי של יצרן גרמני ולא לקנות את המקורי מאמביל.
השמן הנל עומד בתקן ימי ולפי מה שקראתי באתר היצרן מאושר ע"י יצרני המנועים עצמם. השמן עלה 210 ש"ח ל5 ליטרים במקום 375 ל4.6 ליטר. (המנוע זקוק ל6 ליטר). מצורפות תמונות
שמן למכוניות אפילו שהוא סופר איכותי לא מתאים למנועים ימיים. מנוע ימי עובד בסביבה מלוחה והכי חשוב הסל"ד שונה לגמרי. ברכב אתה על 3000-2000 סל"ד ומנוע של סירה עובד בסל"ד גבוה לאורך זמן .


לא מדובר על שמן מכוניות, זה שמן למנועים ימיים עם תקן fc-w. זה שמן שמכיל מינרלים נוגדי קורוזיה.
חקרתי את הנושא :)


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: shragam על פברואר 28, 2019, 13:06:08 PM
החכמתי חברים, לאחר הסתכלות על המדבקה במנוע ראיתי כי היצרן ממליץ במדינות למות על שמן 25w-40 ובמדינות קרות יותר 10w-30.
החלטתי ללכת על שמן תחליפי איכותי של יצרן גרמני ולא לקנות את המקורי מאמביל.
השמן הנל עומד בתקן ימי ולפי מה שקראתי באתר היצרן מאושר ע"י יצרני המנועים עצמם. השמן עלה 210 ש"ח ל5 ליטרים במקום 375 ל4.6 ליטר. (המנוע זקוק ל6 ליטר). מצורפות תמונות
היכן בארץ מצאת את השמן הזה ?


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: BenHanuka על מרץ 02, 2019, 16:38:24 PM
היבואן של לקווי מולי בראש העין.
פרומט סחר בעמ


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: shragam על מרץ 03, 2019, 20:54:17 PM
היבואן של לקווי מולי בראש העין.
פרומט סחר בעמ
תודה


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: rafi על מרץ 22, 2019, 03:34:07 AM
ערב טוב לכולם

דיון על סוג שמן במנועים ימיים הוא דיון ישן נושן שמידי פעם קם לתחייה ומעורר דעות שונות בלי שום תוצאות גורפות
ולו רק מהסיבה הפשוטה שיצרני המנועים אינם יצרני שמן,והדבר היחידי שמשותף למיכאלי השמן ויצרן המנועים היא התווית !
במקרה הטוב,יצרן מעלה דרישה מיצרן שמן למיפרט אינדיוידואלי,ולפעמים לא,לפעמים אפשר למצוא את אותו המפרט בשמן יצרן מקורי
ובשמן נושא את שם יצרן המנוע,בערך כמו מותג הבית של רמי לוי,ומוצר עם שם היצרן,אותו מוצר,עם שם אחר
אבל לרובנו אין את היכולת והסבלנות לקרוא את האותיות הקטנות ואין את האומץ לקחת סיכון,אז עושים את מה שיצרני המנועים מצפים מאיתנו,ומשתמשים בשמן המומלץ על ידם,לדעתי האישית ולאחר אין ספור טכנאים ״מורשי יצרן״ הגעתי למסקנה הפשוטה :
להאמין ליצרן !!!
ולפני שאגע בסוגיית השמן,אנסה להרחיב טיפה
ואני אסביר למה: מידיי פעם אני רואה או שומע על טכנאי,או כל בעל מקצוע אחר,שבמקרה,מכיר אישית ומה שאומרים או כותבים רחוק שנות אור מהמציאות,מנוע אחד,ואין ספור דעות של טכנאים על סוג שמן,צמיגות תדירות החלפה  וכ״ו
אין שום סיבה להמציא את הגלגל ולפעול בסגנון ״נעשה ונשמע״ ,תדרשו תמיד את שהיצרן ממליץ,ותטפלו על פי ספר טיפולים
לא להכניס שמן מנוע אוטומוטיבי למנוע ימי !
להחליף שמן גיר רק עם מנוע 90 מעלות,הווה אומר להוציא סירה מחוץ למים !
להקפיד אפילו בפרטים הקטנים ולהחליף אטמים קטנים בפקקי ריקון ומילוי שמן גיר ומנוע(בארבע פעימות)
עם אפשר כלכלית לעבוד עם טכנאי אמין שירוויח בכבוד,וישים במנוע את מה שצריך ולא מה שיפיק יותר רווח לעצמו,
להחליף פלגים,אימפלור כולל האוסינג וסט אטמים מושלם ( לא רק מה שקרוע !!!)
לפרק מדחף ולראות שאין חוטים מלופפים,מה שיגרום לכשל אטימה בגיר,ולנזק גדול
פילטר שמן כל מאה שעות,פילטרי דלק לחץ גבוה ונמוך כל מאה שעות
צינקים לפי הצורך
וכל מה שצריך,אם נהיה אמיתיים ,הרי רוב בעלי הסירות עושים בשנה 100 שעות more or lass
אז תועלת מול עלות מנצח פה בענק ....
אם אין ברירה,לנסות לעשות לבד,לא פשוט,אבל אפשרי
לנתק חשמל מהמנוע,בלי מפתח בסוויץ,בלי מדומם,בטיחות קודם כל !!!
אבל בשום פנים ואופן לא להתעלם מטיפול,הטיפול האמיתי הוא טיפול מונע,ולא תיקון שבר,שבמקרה שלנו יגרום לעלויות גבוהות פי כמה במקרה הטוב,ולסיכון חיים ממשי במקרה הפחות טוב .....
לגבי השמן עצמו במנוע ה:150
לפני לא מעט שנים,מנועי הארבע פעימות וליתר דיוק אטמים ומחזירי שמן לא הגיבו טוב לשמנים סינטטים שפשוט פירקו את הציפויים וגרמו לנזילות שמן,בנוסף היצרנים היו מוסיפים רכיבים כימיקלים לשמן במנוע בכדי לנקות מעברים בשעות הראשונות,וזו הסיבה להחלפת שמן לאחר 20 שעות ראשונות כנו כן בשביל וודא שאין חלקי מתכת וגרדים בפקק ריקון שמן גיר התחתון
כיום המנועים מותאמים לשמנים סינטטים,האיכות הרבה יותר גבוהה,תוחלת החיים של השמן יותר גבוהה,וחוץ מהרצה נכונה של המנוע בשעות הראשונות
לא נשאר הרבה לבד מטיפולים שוטפים,למרות זאת יש עדיין בעייתיות קלה בנוגע לצמיגות השמן,מהסיבה הפשוטה שהמנועים עובדים בטמפרטורות סביבתיות שונות ובמקומות שונים,המספר הראשון משמאל הוא הטמפרטורה הסביבתית הנמוכה בחורף מן הסתם
,והמספר השני זו הפמרטורה הסביבתית בקיץ,כאשר היתרון של שמן כזה הוא להיות משני העולמות
זאת אומרת שצמיגות של25w40 לא תהיה יעילה במקומות קרים ,ולכן מומלץ במקומות שבהם הטמפרטורה הסביבתית מתחת ל:5 מעלות לעבור לשמן 10w30 והסיבה לכך היא,שבהנעה הראשונית אם השמן יהיה צמיגי מידיי לא יהיה שימון נכון ויהיה קשה לשמן לעבור במעברים ולסכך היטב את החלקים הנעים,מה שיגרום לנזק בלתי הפיך לאורך זמן
מהנדסי ועובדי המעבדה של מרקורי מצאו שזו הצמיגות הממוצעת האידיאלית,ולכן זו המלצתם
דעה נוספת היא שהם ניסו להיות ייחודיים,ולשווק שמן עם צמיגות שאין לאף יצרן היום secret.gif
לדעתי האמת היא איפושהיא באמצע,אין באמת שמן כל יכול,כמו שאין רכב מושלם לכביש ולשטח
אבל יש פשרות טובות ופחות טובות
מה שבטוח הוא שהיצרן ימליץ על שמן שאולי לא יהיה הטוב ביותר,אבל בטח לא יהיה גרוע ומזיק,בטח לא עם אחריות של 5 שנים של חלק מהיצרנים במקומות שונים בעולם
במקרה שלך,הייתי מקשיב ליצרן/יבואן ומשתמש בשמן שהציע לך(ודרך אגב,זה שמן סינטטי,ולא חצי סינטטי)
לבסוף אומר לך זאת ,תקשיב לעצמך,תאמין בעצמך ובהגיון הבריא שלך ואל תעגל פינות
תשמור על המנוע (והסירה)ותטפל בו(ובה)והם יחזירו  לך באותה מידה
בהצלחה thumbUp ;
ולדעתי אולי כדאי להעביר למנועיה,יש שם מישהו סופר מקצועי עם לב ענק  od:
אלי היקר,
ומסתבר כי יש לנו כאן לפחות שניים סופר מקצועיים על לב ענק sml8; את שניהם ציטטתי כרגע...
מסכים אתך לגמרי לגבי "הבחור מהמנועיה" - אכן יש לו לב ענק  sml45;
ואין לי ספק שהוא יסכים איתי לגביך...
חן חן על התשובה המאוד מושקעת ועל פניו סופר מקצועית shake2;
וגם לך אלון... shake2;


כותרת: בעניין: שמן מנוע mercury Fourstroke 150HP
תגובה על ידי: rafi על מאי 12, 2019, 17:39:19 PM
מה שיותר חשוב, הוא שלא תערבב סוגי שמן.
תברר טוב איזה שמן שמו לך עד עכשיו.
וגם - אם המנוע עדיין באחריות, אתה די מוגבל למה שהיבואן ממליץ, אחרת הוא יסיר מידיו את האחריות.

אם אתה עובד מול אמביל ים, יש הרגשה שיש שם מכונאי מאוד מקצועי.
אתה יכול להתייעץ כם עם לירון פיטוסי - הוא המכונאי שלי, 050-4204488
תמסור לו שמור אמסלם שלך אותך...
בהצלחה
למען הסדר הטוב:
אם שמעתי נכון מור, אתה כבר לא עובד יותר עם לירון פיטוסי והוא כבר לא המכונאי שלך.
מבחינתי ולאור מה שידוע לי - זמן לא רק לאחר ש"טיפל" במנוע שלך (המרכאות הוספתי על דעתי),
המנוע שלך שבק חיים ובחרת לרכוש מנוע חדש ממקום אחר.
כשאני מחבר את הנתונים שהצטברו אצלי - שילמת למכונאי שלך הרבה וקיבלת קדחת בתמורה