פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: ruviva על פברואר 11, 2019, 20:46:58 PM



כותרת: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: ruviva על פברואר 11, 2019, 20:46:58 PM
https://www.themarker.com/realestate/.premium-1.6919930

והנה הכתבה -

בשורה לבעלי היאכטות: אלה הערים שבהן יוקמו המרינות החדשות
למרות ביקורת נוקבת מצד המשרד להגנת הסביבה ופעילים סביבתיים, שלב התכנון מתקדם ותוכנית המתאר החדשה להקמת מרינות בחופי ישראל צפויה להגיע כעת לשיתוף הציבור ■ התוכנית תכלול המלצה להקים חמש מרינות חדשות, לצד הרחבה של המרינות הקיימות


תוכנית המתאר הארצית החדשה לפיתוח מרינות חדשות בחופי ישראל, מגיעה לשלב שיתוף הציבור — וחושפת את המיקומים הסופיים שבהם מבקשת המדינה להקים מרינות חדשות. על פי התוכנית, חמש מרינות חדשות יוקמו בישראל בשנים הקרובות — מהצפון ועד אזור תל אביב — בהיקף שיספק תוספת של כ3,300– מקומות עגינה חדשים. זאת, לצד הרחבתן של מרינות קיימות, בהיקף של כ1,600– מקומות עגינה נוספים.

תוכנית זו מבוססת על ההערכות לפיהן ב-2040 יהיו בישראל כ-10 מיליון תושבים — שיהוו כ70%– מאוכלוסיית המדינה ויתגוררו בטווח של עד 25 ק"מ מהחוף — והביקוש למקומות עגינה עשוי להגיע עד לכדי 11 אלף מקומות, לעומת כ-2,500 בלבד הקיימים כיום.

מהתוכנית המעודכנת עולה כי המיקומים הסופיים להקמתן של מרינות חדשות יהיו בנהריה, שם תוקם מרינה בהיקף של כ-500 מקומות עגינה; במטרופולין חיפה, שם תוקם מרינה נוספת בקיבולת של 700 מקומות עגינה, בחוף בת גלים או בקרית ים; וכן שתי מרינות חדשות בקיבולת של 700 מקומות כל אחת, שיתווספו לאזור השרון — בנתניה ובחדרה. לצד המרינות האלה, תוקם גם מרינה חדשה, חמישית במספר, בשטחה של תל אביב — בקיבולת של 700-300 מקומות עגינה. החלופות האפשריות הן בשדה דב, בנמל תל אביב או בכיכר אתרים. המרינות יוקמו בנוסף להרחבות משמעותיות של המרינות הקיימות כיום לאורך החופים.

מיקומיים בעייתיים וביקורת חריפה

התוכנית להקמתן של המרינות החדשות, המקודמת במסגרת תוכנית המתאר הארצית למעגנות (תמ"א 13/ב/3), תוצג לציבור בעוד כשבועיים, על ידי מינהל התכנון ורשות הספנות והנמלים, לאחר שפרטיה נחשפו לראשונה ב-TheMarker. במקור כללה התוכנית תשע מרינות פוטנציאליות חדשות לאורך החופים. כעת, עם התקדמות העבודה המקצועית, ונוכח ביקורת נוקבת שנמתחה על התוכנית מצד אנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה, חלק מהמיקומים שנבחנו במקור — בוטלו.

התמ"א החדשה ספגה בשלביה המוקדמים ביקורת חריפה מצד המשרד להגנת הסביבה, שגיבש חוות דעת מקיפה ובה המלצות על ביטול כמה מרינות וצימצום התוכנית באזורים אחרים. בין השאר המליצה חוות הדעת לבטל את האפשרות להקים מרינות בראשון לציון, עכו, קרית ים וקרית חיים, וכן הובעה התנגדות להרחבת המרינה הקיימת בתל אביב, מחשש להרס בלתי־הפיך של רצועות החוף באזורים אלה. בין השאר נכתב בחוות הדעת כי המרינות החדשות יעודדו פיתוח נדל"ני מסיבי לאורך החופים, ויצריכו הקמת שוברי גלים חדשים ומערכי הגנה על מצוקים, יהרסו בחלקם הגדול את חופי הרחצה המועטים העומדים לרשות הציבור — וישרתו בעיקר את האוכלוסייה האמידה במדינה, על חשבון כלל הציבור.

מפרטי התוכנית המעודכנים עולה כי חלק מההמלצות האלה אומצו. כך למשל, המלצת צוות התכנון בנוגע לחוף בת ים היא שמדובר באזור שאינו מתאים למעגנה חדשה, בין השאר על רקע הרגישות הסביבתית של האזור, המאופיין בשטח חוף צר במיוחד שהנגישות אליו קשה ממילא.

מהתוכנית המעודכנת עולה עוד כי באשקלון ההמלצה היא לייעל את המרינה הקיימת ולהשמיש את הרציף הדרום־מזרחי והדרומי בה, באופן שיאפשר תוספת של כ-230 מקומות עגינה. האופציה להרחיב את המרינה הקיימת באשקלון לכיוון צפון או מערב נפסלה על ידי הצוות, עקב חשש מפגיעה פוטנציאלית במבנה החוף והמצוק. ניתוח הביקושים בתוכנית זו התבסס על כמה מדדים, ובראשם על נתוני רשות הספנות והנמלים, לפיהם קצב הגידול במספר כלי השיט הקטנים במהלך העשור האחרון בישראל עולה בממוצע ב–4%-3% בשנה. בהתאם לכך, ניתן לצפות כי בתוך כשלוש שנים לא ייוותרו כלל מקומות עגינה בישראל.

התוכנית החדשה, המבקשת לתת מענה לביקושי העגינה עד 2040, מתבססת גם על תחזיות גידול האוכלוסייה בישראל, העומדות בממוצע על 2% בשנה ועל פילוח האוכלוסייה המתגוררת בסמוך לחופים — ושתתגורר בה בעשורים הבאים. כך למשל, צוין בתוכנית כי אם נכון ל–2018 מתגוררים במרחב הצפון כ-940 אלף תושבים בטווח של 12.5-0 ק"מ מהחוף — הרי שב–2040 יתגוררו באותו מרחב כמעט 1.5 מיליון תושבים. אלא שאם כיום אותה אוכלוסייה מהווה כ-47% מסך התושבים במרחב צפון, הרי שב–2040 היא תהווה רק כ-35% ממנו.

(https://srv214.gif.co.il/images/198243_.png)

כיום יש בישראל כ-2,570 מקומות עגינה, אך על פי הרישומים, יש כ-4,000 כלי שיט בבעלות ישראלים, שחלקם עוגנים במעגנות בים התיכון בישראל וחלקם עוגנים בחו"ל, באופן המייצר כבר כיום ביקוש כבוש לכ-1,500 מקומות עגינה פרטיים. זאת ועוד, ברשות הספנות רשומים כ–24 אלף כלי שיט קטנים המשמשים לצורכי ספורט, נופש וחינוך ימי, וקיימים עוד אלפי כלי שיט שאינם רשומים. על פי התחזיות, עד שנת היעד 2040 יהיה בישראל ביקוש כולל לכ-11 אלף כלי שיט.

בחברה להגנת הטבע עדיין מביעים התנגדות לתוכנית ומציינים כי "אורך חופי ישראל הוא מצומצם ביותר, כאשר כבר כיום המדינה מאופיינת כאחת המדינות עם קו החוף הקצר ביותר לתושב בעולם. אוכלוסיית ישראל צומחת בקצב המהיר במערב, ותוך 30 שנה היא עומדת להכפיל את עצמה. כפועל יוצא, הלחץ על החופים הולך ועולה לאורך השנים, ולכן על מינהל התכנון לנקוט בכל האמצעים הנדרשים, לטובת השמירה על החופים הפתוחים".

משאב ציבורי במחסור חריף

בחברה ציינו עוד כי "בהתחשב בכך שהחופים הם משאב ציבורי במחסור חריף, תוספת של מקומות עגינה לאורך החופים צריכה להיעשות אך ורק עבור שימושים מוטי ציבור, ובראשם עבור צורכי ספורט וחינוך ימי. זאת, בראש ובראשונה, באמצעות מבנים ימיים שכבר קיימים לשימוש זה, הרחבה וייעול של השימוש במרינות קיימות ואפשרות להקמה מבוקרת של מרינות קטנות, הצורכות שטח חוף מצומצם".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "עמדת הדרג המקצועי במשרד לא השתנתה מאז הגשת חוות הדעת, ולפיה יש לשמור על האינטרס הציבורי הרחב בשימוש בחופים שהולכים ומתמעטים. בסוף החודש יקיים מינהל התכנון מפגש שיתוף ציבור במסגרת תהליכי אישור התוכנית למעגנות, והמשרד יבחן עדכון עמדתו בהתאם לצורך".

============================




כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 11, 2019, 20:49:04 PM
וכמובן שיש כבר מחאות והתנגדויות מצד המשרד להגנת הסביבה והחלה"ט ("פעילים סביבתיים")... אסדה מזהמת זה סבבה לגמרי, אבל מרינות- נזק בלתי הפיך לסביבה...


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: אברהם כהן על פברואר 11, 2019, 22:45:30 PM
בס"ד

קצת בשורות טובות לא מזיקות מדי פעם...


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: shragam על פברואר 12, 2019, 12:21:31 PM
הרחבת הקיימות תגרום פחות נזק סביבתי מאשר חדשות וזה עדיף.
במקומות ללא מרינה בסביבה בכלל, אז טוב להקים אחת (כמו נהריה למשל)

את הכתבה לא ניתן לקרוא למי שאין מנוי לעיתון  169s;


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: ruviva על פברואר 12, 2019, 14:25:31 PM
נסו את הקישור הבא:

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwin15WImLbgAhXexMQBHYw8BNU4ChCpAgglKAAwAA&url=https%3A%2F%2Fwww.themarker.com%2Frealestate%2F.premium-1.6919930&usg=AOvVaw00JFraEMxQAfUBTt-5Awsr


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: אברהם כהן על פברואר 12, 2019, 15:08:33 PM
נסו את הקישור הבא:

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwin15WImLbgAhXexMQBHYw8BNU4ChCpAgglKAAwAA&url=https%3A%2F%2Fwww.themarker.com%2Frealestate%2F.premium-1.6919930&usg=AOvVaw00JFraEMxQAfUBTt-5Awsr

בס"ד

זה עדיין לא עובד!
מקבלים:
Error 503 Backend unavailable, connection timeout



כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 12, 2019, 15:21:09 PM
אצלי כל הלינקים עובדים... מוזר... אנסה להעלות צילומים של הכתבה לפה למי שרוצה לקרוא אותה במלואה
(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45644;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45646;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45648;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45650;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45652;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45654;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45656;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45658;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45660;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45662;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45664;image)

(http://www.israelsportfishing.co.il/smf/index.php?action=dlattach;topic=33533.0;attach=45666;image)


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 12, 2019, 15:26:53 PM
....


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 12, 2019, 15:31:28 PM
...


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 12, 2019, 15:38:30 PM
תודה רבה על האינפורמציה,
מעניין כמה זמן יקח לזה לקום


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: Kobiarava על פברואר 12, 2019, 15:47:14 PM
בנייה של מרינה מאפס- 4-5 שנים לפחות


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: אברהם כהן על פברואר 12, 2019, 17:30:16 PM
בס"ד

קובי תודה רבה על ההשקעה בהעלאת הכתבה לפה.



כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: shragam על פברואר 12, 2019, 20:01:51 PM
תודה קובי.
עכשיו אפשר לקרוא :)


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: atalef על פברואר 27, 2019, 11:55:36 AM
הגיע הזמן thumbUp;
בחיפה הח"לט גייס את תושבי בת גלים למלחמה בהקמת מרינה חדשה באזור בת גלים כך שפשוט זה לא יהיה.


כותרת: בעניין: מרינות חדשות והרחבת מרינות קיימות
תגובה על ידי: rafi על מרץ 24, 2019, 04:28:07 AM
נסו את הקישור הבא:

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwin15WImLbgAhXexMQBHYw8BNU4ChCpAgglKAAwAA&url=https%3A%2F%2Fwww.themarker.com%2Frealestate%2F.premium-1.6919930&usg=AOvVaw00JFraEMxQAfUBTt-5Awsr
אין כמוך ראובן...
הקישור הזה מאפשר קריאה.
לנוחותכם, הנה הכתבה -

===============================

בשורה לבעלי היאכטות: אלה הערים שבהן יוקמו המרינות החדשות
למרות ביקורת נוקבת מצד המשרד להגנת הסביבה ופעילים סביבתיים, שלב התכנון מתקדם ותוכנית המתאר החדשה להקמת מרינות בחופי ישראל צפויה להגיע כעת לשיתוף הציבור ■ התוכנית תכלול המלצה להקים חמש מרינות חדשות, לצד הרחבה של המרינות הקיימות


תוכנית המתאר הארצית החדשה לפיתוח מרינות חדשות בחופי ישראל, מגיעה לשלב שיתוף הציבור — וחושפת את המיקומים הסופיים שבהם מבקשת המדינה להקים מרינות חדשות. על פי התוכנית, חמש מרינות חדשות יוקמו בישראל בשנים הקרובות — מהצפון ועד אזור תל אביב — בהיקף שיספק תוספת של כ3,300– מקומות עגינה חדשים. זאת, לצד הרחבתן של מרינות קיימות, בהיקף של כ1,600– מקומות עגינה נוספים.

תוכנית זו מבוססת על ההערכות לפיהן ב-2040 יהיו בישראל כ-10 מיליון תושבים — שיהוו כ70%– מאוכלוסיית המדינה ויתגוררו בטווח של עד 25 ק"מ מהחוף — והביקוש למקומות עגינה עשוי להגיע עד לכדי 11 אלף מקומות, לעומת כ-2,500 בלבד הקיימים כיום.

מהתוכנית המעודכנת עולה כי המיקומים הסופיים להקמתן של מרינות חדשות יהיו בנהריה, שם תוקם מרינה בהיקף של כ-500 מקומות עגינה; במטרופולין חיפה, שם תוקם מרינה נוספת בקיבולת של 700 מקומות עגינה, בחוף בת גלים או בקרית ים; וכן שתי מרינות חדשות בקיבולת של 700 מקומות כל אחת, שיתווספו לאזור השרון — בנתניה ובחדרה. לצד המרינות האלה, תוקם גם מרינה חדשה, חמישית במספר, בשטחה של תל אביב — בקיבולת של 700-300 מקומות עגינה. החלופות האפשריות הן בשדה דב, בנמל תל אביב או בכיכר אתרים. המרינות יוקמו בנוסף להרחבות משמעותיות של המרינות הקיימות כיום לאורך החופים.

מיקומיים בעייתיים וביקורת חריפה

התוכנית להקמתן של המרינות החדשות, המקודמת במסגרת תוכנית המתאר הארצית למעגנות (תמ"א 13/ב/3), תוצג לציבור בעוד כשבועיים, על ידי מינהל התכנון ורשות הספנות והנמלים, לאחר שפרטיה נחשפו לראשונה ב-TheMarker. במקור כללה התוכנית תשע מרינות פוטנציאליות חדשות לאורך החופים. כעת, עם התקדמות העבודה המקצועית, ונוכח ביקורת נוקבת שנמתחה על התוכנית מצד אנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה, חלק מהמיקומים שנבחנו במקור — בוטלו.

התמ"א החדשה ספגה בשלביה המוקדמים ביקורת חריפה מצד המשרד להגנת הסביבה, שגיבש חוות דעת מקיפה ובה המלצות על ביטול כמה מרינות וצימצום התוכנית באזורים אחרים. בין השאר המליצה חוות הדעת לבטל את האפשרות להקים מרינות בראשון לציון, עכו, קרית ים וקרית חיים, וכן הובעה התנגדות להרחבת המרינה הקיימת בתל אביב, מחשש להרס בלתי־הפיך של רצועות החוף באזורים אלה. בין השאר נכתב בחוות הדעת כי המרינות החדשות יעודדו פיתוח נדל"ני מסיבי לאורך החופים, ויצריכו הקמת שוברי גלים חדשים ומערכי הגנה על מצוקים, יהרסו בחלקם הגדול את חופי הרחצה המועטים העומדים לרשות הציבור — וישרתו בעיקר את האוכלוסייה האמידה במדינה, על חשבון כלל הציבור.

מפרטי התוכנית המעודכנים עולה כי חלק מההמלצות האלה אומצו. כך למשל, המלצת צוות התכנון בנוגע לחוף בת ים היא שמדובר באזור שאינו מתאים למעגנה חדשה, בין השאר על רקע הרגישות הסביבתית של האזור, המאופיין בשטח חוף צר במיוחד שהנגישות אליו קשה ממילא.

מהתוכנית המעודכנת עולה עוד כי באשקלון ההמלצה היא לייעל את המרינה הקיימת ולהשמיש את הרציף הדרום־מזרחי והדרומי בה, באופן שיאפשר תוספת של כ-230 מקומות עגינה. האופציה להרחיב את המרינה הקיימת באשקלון לכיוון צפון או מערב נפסלה על ידי הצוות, עקב חשש מפגיעה פוטנציאלית במבנה החוף והמצוק. ניתוח הביקושים בתוכנית זו התבסס על כמה מדדים, ובראשם על נתוני רשות הספנות והנמלים, לפיהם קצב הגידול במספר כלי השיט הקטנים במהלך העשור האחרון בישראל עולה בממוצע ב–4%-3% בשנה. בהתאם לכך, ניתן לצפות כי בתוך כשלוש שנים לא ייוותרו כלל מקומות עגינה בישראל.

התוכנית החדשה, המבקשת לתת מענה לביקושי העגינה עד 2040, מתבססת גם על תחזיות גידול האוכלוסייה בישראל, העומדות בממוצע על 2% בשנה ועל פילוח האוכלוסייה המתגוררת בסמוך לחופים — ושתתגורר בה בעשורים הבאים. כך למשל, צוין בתוכנית כי אם נכון ל–2018 מתגוררים במרחב הצפון כ-940 אלף תושבים בטווח של 12.5-0 ק"מ מהחוף — הרי שב–2040 יתגוררו באותו מרחב כמעט 1.5 מיליון תושבים. אלא שאם כיום אותה אוכלוסייה מהווה כ-47% מסך התושבים במרחב צפון, הרי שב–2040 היא תהווה רק כ-35% ממנו.

(https://srv214.gif.co.il/images/198243_.png)

כיום יש בישראל כ-2,570 מקומות עגינה, אך על פי הרישומים, יש כ-4,000 כלי שיט בבעלות ישראלים, שחלקם עוגנים במעגנות בים התיכון בישראל וחלקם עוגנים בחו"ל, באופן המייצר כבר כיום ביקוש כבוש לכ-1,500 מקומות עגינה פרטיים. זאת ועוד, ברשות הספנות רשומים כ–24 אלף כלי שיט קטנים המשמשים לצורכי ספורט, נופש וחינוך ימי, וקיימים עוד אלפי כלי שיט שאינם רשומים. על פי התחזיות, עד שנת היעד 2040 יהיה בישראל ביקוש כולל לכ-11 אלף כלי שיט.

בחברה להגנת הטבע עדיין מביעים התנגדות לתוכנית ומציינים כי "אורך חופי ישראל הוא מצומצם ביותר, כאשר כבר כיום המדינה מאופיינת כאחת המדינות עם קו החוף הקצר ביותר לתושב בעולם. אוכלוסיית ישראל צומחת בקצב המהיר במערב, ותוך 30 שנה היא עומדת להכפיל את עצמה. כפועל יוצא, הלחץ על החופים הולך ועולה לאורך השנים, ולכן על מינהל התכנון לנקוט בכל האמצעים הנדרשים, לטובת השמירה על החופים הפתוחים".

משאב ציבורי במחסור חריף

בחברה ציינו עוד כי "בהתחשב בכך שהחופים הם משאב ציבורי במחסור חריף, תוספת של מקומות עגינה לאורך החופים צריכה להיעשות אך ורק עבור שימושים מוטי ציבור, ובראשם עבור צורכי ספורט וחינוך ימי. זאת, בראש ובראשונה, באמצעות מבנים ימיים שכבר קיימים לשימוש זה, הרחבה וייעול של השימוש במרינות קיימות ואפשרות להקמה מבוקרת של מרינות קטנות, הצורכות שטח חוף מצומצם".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "עמדת הדרג המקצועי במשרד לא השתנתה מאז הגשת חוות הדעת, ולפיה יש לשמור על האינטרס הציבורי הרחב בשימוש בחופים שהולכים ומתמעטים. בסוף החודש יקיים מינהל התכנון מפגש שיתוף ציבור במסגרת תהליכי אישור התוכנית למעגנות, והמשרד יבחן עדכון עמדתו בהתאם לצורך".