כותרת: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 19, 2012, 18:35:55 PM דייג בג'יג לייט
דייג בג'יג לייט הוא למעשה אותו הדבר כמו ג'יג כבד למעט משקלי הציוד איתם נעבוד , חוזקם ומהירות הגילגול. המאמר מובא לפניכם מתוך ניסיוני האישי בלבד ויש לקחת בחשבון שישנם עוד דעות לכאן או לכאן בכל מה שקשור בתחום דייג בג'יג בכלל. אורכם של חכות לדייג בג'יג לייט נעות לרוב 1.60 מטר ל 2.00 מטר אך מנסיוני האורך האופטימלי לדייג מסוג זה הוא 1.80 מטר. אישית , עובד עם חכה של major craft באורך 1.80 ומשקלי ג'יגים עד 150 גרם. (http://www.plat.co.jp/shop/catalog/images/CROSTAGE-JIGGING.jpg) http://www.dugit.co.il/?CategoryID=189&ArticleID=516 הרולר איתו נעבוד בסוג דייג זה צריך להיות קטן , קל אך חזק מאוד , בעל יכולת גלגול מהירה ובעל קיבולת חוט של 150 – 200 מטר לפחות בחוזק של לפחות 30LB עד 40LB ולא יותר. הרולר איתו אני עובד הוא רולר ספינינג shimano saragosa 4000f , מכונה בעלת דראג 22LB , ויחס גלגול של 1:6 . (http://www.campbellsprotackle.com/store/images/reShimanoSaragosa4000.jpg) http://www.pets-camp.co.il/122991/%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%A8-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%92-SHIMANO-SARAGOSA-4000F כמו כן , אישית עובד עם חוט של יוניטיקה 30LB ושוק לידר גם הוא 30LB של יוניטיקה. אורך השוק לידר יהיה לפחות פעמיים אורך המקל. חוט ראשי בד (תמונה להמחשה בלבד) (http://www.plat.co.jp/shop/catalog/images/PE_Salrwater.jpg) השוק לידר (תמונה להמחשה בלבד) (http://www.dugit.co.il/_Uploads/dbsArticles/st_shock(3).jpg) הקשר בין הראשי (בד) לשוק לידר הוא כל אחד ומה שהוא מתחבר אך יש לקחת בחשבון את קוטר הטבעות של החכה וחוזק הקשר. קשר גדול ועבה יקשה על יציאת חוט "נקייה" ויגרום ללא מעט מרמור בשעת הדייג , לעומת קשר קטן ו"רזה" אך חזק שעובר נקי בטבעות החכה. אישית משתמש באולברייט מחוזק ומאוד מרוצה. http://www.youtube.com/watch?v=k58ARA7K8_4 וכמו בכל סגנון דייג נשאלתי לא פעם על ידי חברים שחיפשו להתייעץ , מה עדיף : חוט ניילון או חוט בד כחוט ראשי והתשובה חד משמעית מבחינתי – חוט בד ! ולמה ? חוט בד אינו אלסטי לעומת ניילון שיש לו אלסטיות מסיומת , סגנון הדייג בג'יג הוא הקפצה של הג'יג וכשנעבוד עם חוט בד הג'יג יקבל את ההקפצה של החכה בצורה חדה לעומת חוט ניילון שבו ההקפצה גורמת לאלסטיות בחוט ניילון ולהקפצה פחות אפקטיבית של הג'יג. מי שבכל זאת החליט להוזיל עלויות ולעבוד עם ניילון , אני לא אומר שלא יהיו תפיסות.. אך קחו בחשבון עבודה פחות נכונה של הג'יג.. נעבור לחלק שאני הכי אוהב בתחום – הג'יגים הג'יגים איתם נעבוד הם במשקלים בין 40 גרם ל 100 גרם אך שוב כל אחד ולפי מה שהוא מתחבר , אישית אוהב לעבוד עם ג'יגים של 60 עד 80 גרם מקסימום. הג'יגים שהכי עובדים אצלי הם של saltiga (https://lh3.googleusercontent.com/-2WRWaWMBj_k/T0Elr_Ci_aI/AAAAAAAAAS0/vLWSwGpRwl4/s512/584773%2520%2528Large%2529.jpg) ושל סקוויד ג'יג (https://lh4.googleusercontent.com/-v_mSb0QFlDM/T0EnDv6ArcI/AAAAAAAAAS4/aRxSSsJ1ZPI/s640/%25D7%25AA%25D7%259E%25D7%2595%25D7%25A0%25D7%2594.JPG) וכמו כן ג'יגים של שימאנו באטר פליי (http://www.alderneyangling.com/images/Shimano%20butterfly_jigs_regular.gif) על מגוון הצבעים של הדמויים כתבו מאמרים שלמים ומילה אחת מפיו של הדג עדיין לא נשמעה. אך אם הזמן והניסיון אנו לומדים מה באמת הדגים יותר אוהבים ומה פחות. והניסיון למשוך את דג המטרה עם הצבעים האהובים עליו. כגון : כתום / זהב – דג הלוקוס ורוד / כסוף – פארידה ירוק / זהב – אינטיאס שחור / זהב – לוקוס , אינטיאס , פלמידה לבן / ראש אדום – כל הדגים מתים עליו. יש עוד מגוון עצום של צבעים וצורות , ועד שלא ננסה לא נדע.. נסו בעצמכם , אולי תגלו עוד חיבורים מעניינים בים הג'יג לדג.. ואל תשכחו לדווח לנו.. שיטת העבודה בג'יג לייט.. בגדול , השיטה פשוטה מאוד.. הקפצות של הדמוי כלפי מעלה בקצב שונה ומשתנה . יש המקפיצים מהר , יש כאלו דווקא לאט , יש כאלו שמתחברים דווקא להקפצות הארוכות יש כאלו לקצרות , יש המקפיצים עד לקיאק / סירה , יש המקפיצים קרוב לקרקע ומורידים חזרה. כל השיטות עובדות ! צריך לעבוד , לשנות ולנסות מהכל.. לפעמים הכל הולך , לפעמים רק מהר , לפעמים רק לאט , לפעמים עם עצירות באמצע , לפעמים בלי. אישית אוהב לעבוד מעל תקלה / ריף / סלע שאני מכיר מראש ולא מעל חול.. מנסה סדרה של הקפצות , מתקן וחוזר חלילה.. אין תגובה.. ? משנה מקום וחוזר לעבודה.. מספר סרטונים להמחשה – כמובן שסרטונים שלי .. http://www.youtube.com/watch?v=vnWL78eWovc http://www.youtube.com/watch?v=_bFoubSDliI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LedRhNFZt30&feature=channel עוד סרטון שלי בג'יג לייט (סרטון ההתהפכות שדובר עליו רבות.. ) http://www.youtube.com/watch?v=KlJVNiXIaIk כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אביחי על פברואר 19, 2012, 18:42:05 PM shoked2; shoked2; shoked2; shoked2; jawdrop: jawdrop: jawdrop: jawdrop:
אבי אין לי מילים snn6a; snn6a; snn6a; snn6a; snn6a; גבירותי ורבותי חובבי הדיג תחרות המאמרים התחילה ברגע זה thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: טל. על פברואר 19, 2012, 18:45:32 PM ממי נלמד אם לא מהטוב שבטובים ?? 169s;
מהחכם , הראשון בג'יג לייט כמובן ! shy2; אבי , כל הכבוד על ההשקעה והרצון הרב לשיתוף אשר הביא אותך למקום בו אתה נמצא היום , אבל לא שכחת לעולם ואינך שוכח מאיפה התחלת , וכך גם אתה מתייחס לאחרים המתחילים. sml41; עונג. thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: Eli1 על פברואר 19, 2012, 18:48:19 PM יופי של מאמר ויופי של סרטונים .
icon_pray; icon_pray; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: שי יצחק על פברואר 19, 2012, 18:59:34 PM אחחחח איזה מאמר תענוג !
icon_pray; icon_pray; icon_pray; כבוד על ההשקעה ! כל מילה מעבר תהיה מיותרת ! כנראה שאת שלי אני כבר לא יעלה = פשוט אין צורך ! יסודי מושקע ולעניין ! thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 19, 2012, 19:15:14 PM דבר חשוב מאוד שלא ציינתי !
1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: עדי על פברואר 19, 2012, 19:16:49 PM חכם , מה הוא אומר ?
אבי חכם לא רק אומר , הוא גם מצלם ומסריט icon_pray; יופי של מאמר עם הסברים ברורים מפורטים ונגישים לכולם. המחשת אופן העבודה עם הסרטונים שווה אלפי מילים 049s; כל הכבוד על ההשקעה - פשוט מעולה !!! shake2; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: עדי על פברואר 19, 2012, 19:27:45 PM שי , אבי - אני בטוח שהתחרות והפרסים הם לא המניע שלכם לפירסום.
ואין לי ספק שרצונכם הוא רק בשיתוף והעשרת קהילת הדייג על סמך נסיונכם בתחום. כל הכבוד לשניכם icon_pray; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: שי יצחק על פברואר 19, 2012, 19:34:06 PM דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; קודם כל תודה על המחמאה - כשזה בא ממך , זה חשוב ! icon_pray; ושנית המאמר שלך יצא אליפות ! פשוט לא הייתי יכול לכתוב יותר טוב .... (ואני רק בהתחלה של הכתיבה ... kap;) והסירטונים כמובן ליגה ! אני עדיין מחכה ליציאה המשותפת שלנו ... give_rose; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: שי יצחק על פברואר 19, 2012, 19:35:07 PM שי , אבי - אני בטוח שהתחרות והפרסים הם לא המניע שלכם לפירסום. thumbUp;ואין לי ספק שרצונכם הוא רק בשיתוף והעשרת קהילת הדייג על סמך נסיונכם בתחום. כל הכבוד לשניכם icon_pray; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: סאמח הצפר על פברואר 19, 2012, 20:36:50 PM רב תודות אבי
חיכינו לתמצית של הנסיונות שלך. תודה רבה כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: rafi על פברואר 19, 2012, 20:53:54 PM אבי היקר,
תודה על מאמר מעולה ומשתף, ערוך בצורה איכותית ובהירה, שיש בו לתרום המון t39 אחחחח איזה מאמר תענוג ! icon_pray; icon_pray; icon_pray; כבוד על ההשקעה ! כל מילה מעבר תהיה מיותרת ! כנראה שאת שלי אני כבר לא יעלה = פשוט אין צורך ! יסודי מושקע ולעניין ! thumbUp; שי, בהחלט יש צורך..... תשאל את אבי :) בסופו של דבר לכל אחד יש את הזוית שלו, ולא רק שלא יזיק ולא יגרע דבר מהמאמר של אבי- אלא יוסיף עוד מאמר מנקודת המבט שלך על הג'יג-לייט sml45; אז מאחר והתחלת, לא מוותר לך paddle: ;) דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; אין מילים... דייג בחסד אך לפני הכל- בנאדם וחבר shake2; אבי ושי, תענוג לראות את החברות, ההערכה והפרגון שביניכם, כמה טוב שזה החומר האנושי של חברי הפורום שלנו t39 כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: הנצרתי מס 1 על פברואר 19, 2012, 21:17:25 PM יפה מאד אבי
מקיף וממצא thumbUp; תיקון אחד ברשותך !! כתבת "לבן / ראש אדום – כל הדגים מתים עליו." קבל תיקון "לבן / ראש אדום – כל הדגים מתים ממנו " secret.gif sml98; יפה אבי ..כל הכבוד איש thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 19, 2012, 21:26:53 PM דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; קודם כל תודה על המחמאה - כשזה בא ממך , זה חשוב ! icon_pray; ושנית המאמר שלך יצא אליפות ! פשוט לא הייתי יכול לכתוב יותר טוב .... (ואני רק בהתחלה של הכתיבה ... kap;) והסירטונים כמובן ליגה ! אני עדיין מחכה ליציאה המשותפת שלנו ... give_rose; היציאה שלנו עוד תגיע ;hamsa1 רק שהים ישתף קצת יותר פעולה עם המג'גג'גים שבנינו www_MyEmoticons_com__fishing; לגבי המאמר שלך : אני חושב שאתה יכול מאוד להוסיף מנקודת מבט שלך איך אתה רואה את הדברים. בטוח שיש כמה דברים שפספסתי ולשמוע את דעתך בעיניין מאוד חשוב למאמר חשוב שכזה. אתה הרי די מבין את כל העיניין של איך לעבוד , עם מה לעבוד ואיפה לעבוד.. יש לי עוד כמה תוספות למאמר ועליהם אני כבר יתן את הדעת יותר מאוחר.. כמו קריאת FF (קריאת השטח שמתחת לסירה / קיאק) .. שימוש בקלאצ' - מתי ואיך.. שחרור ג'יג מסלע ועוד.. כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: שי יצחק על פברואר 19, 2012, 21:30:53 PM אבי היקר, תודה על מאמר מעולה ומשתף, ערוך בצורה איכותית ובהירה, שיש בו לתרום המון t39 אחחחח איזה מאמר תענוג ! icon_pray; icon_pray; icon_pray; כבוד על ההשקעה ! כל מילה מעבר תהיה מיותרת ! כנראה שאת שלי אני כבר לא יעלה = פשוט אין צורך ! יסודי מושקע ולעניין ! thumbUp; שי, בהחלט יש צורך..... תשאל את אבי :) בסופו של דבר לכל אחד יש את הזוית שלו, ולא רק שלא יזיק ולא יגרע דבר מהמאמר של אבי- אלא יוסיף עוד מאמר מנקודת המבט שלך על הג'יג-לייט sml45; אז מאחר והתחלת, לא מוותר לך paddle: ;) דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; אין מילים... דייג בחסד אך לפני הכל- בנאדם וחבר shake2; אבי ושי, תענוג לראות את החברות, ההערכה והפרגון שביניכם, כמה טוב שזה החומר האנושי של חברי הפורום שלנו t39 אבי חבר יקר ודייג דגול ! מעבר לכך אני שמח להיות חבר בפורום להעשיר, וכמובן להתעשר מהחברים שמהווים את לב הפורום ! לצערי כפי שגדולים ממני אמרו : BIG MINDS THINK A LIKE המאמר שנכתב על ידי דומה מאוד לשל אבי ועל כן אעדיף שלא להעלותו ! אני חושב שמגיע לו להיות המאמר הבלעדי לג'יג לייט ! כבודו מונח במקומו וכל המוסיף גורע ! אבי אתה תותח ! t39 give_rose; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: *דודו* על פברואר 19, 2012, 22:20:29 PM כל הכבוד אחלה מאמר אבי.
בדיוק לאחרונה אני מתעניין גם לנסות את הלייט מהסירה סידרת בזמן את המאמר. כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 19, 2012, 22:38:04 PM כל הכבוד אחלה מאמר אבי. בדיוק לאחרונה אני מתעניין גם לנסות את הלייט מהסירה סידרת בזמן את המאמר. אם ככה , תהנה חביבי thumbUp; אולי אני יקפוץ פעם לראות מה למדת acigar; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: mor על פברואר 19, 2012, 23:02:08 PM אבי שאפו ענק על מאמר איכותי
המקל מעולה החוט והשוק לידר בתמונה אצלי במקום הראשון עושים עבודה מעולה וכול פעם שאני מנסה משהו טוב יותר אני חוזר ומגלה שאין גמיש ואמין וחזק יותר ודק יותר בקטגוריה גם של השוק לידר וגם של החוט !!! את הרולר הייתי מחליף לקטן יותר שוכב ושובב של AVET או OMOTO אלה רולרים קטנים ובאמת חזקים ואמינים לאורך זמן !!! אתה תותח !!! t39 כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 19, 2012, 23:04:20 PM אבי שאפו ענק על מאמר איכותי המקל מעולה החוט והשוק לידר בתמונה אצלי במקום הראשון עושים עבודה מעולה וכול פעם שאני מנסה משהו טוב יותר אני חוזר ומגלה שאין גמיש ואמין וחזק יותר ודק יותר בקטגוריה גם של השוק לידר וגם של החוט !!! את הרולר הייתי מחליף לקטן יותר שוכב ושובב של AVET או OMOTO אלה רולרים קטנים ובאמת חזקים ואמינים לאורך זמן !!! אתה תותח !!! t39 והגיע הזמן שתתקדם ותתחיל לעשות קצת לייט thumbUp; אין לך מושג מה אתה מפספס yahoo: כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: shay 38 על פברואר 20, 2012, 02:02:39 AM שאפו על המאמר אבי עשית מעשה חכם icon_pray; icon_pray; icon_pray; icon_pray; icon_pray; icon_pray;
תודה על השיתוף אכן מאמר יפה t39 t39 t39 t39 @isf@ @isf@ no1@ no1@ no1@ כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: סקווידוויד על פברואר 20, 2012, 08:43:39 AM דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; קודם כל תודה על המחמאה - כשזה בא ממך , זה חשוב ! icon_pray; ושנית המאמר שלך יצא אליפות ! פשוט לא הייתי יכול לכתוב יותר טוב .... (ואני רק בהתחלה של הכתיבה ... kap;) והסירטונים כמובן ליגה ! אני עדיין מחכה ליציאה המשותפת שלנו ... give_rose; ואם אתם לא מזמינים אותי.... wife: כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 20, 2012, 09:14:03 AM דבר חשוב מאוד שלא ציינתי ! 1. מבקש סליחה ומחילה משי יצחק ידידי הטוב ואחד המאסטרים לג'יג לייט בארץ icon_pray; אבל המאמר כבר היה על האש כמה ימים ואם היית מעלה לפני הייתי הורג אותך tongu9; 2. אני מוציא עצמי מהתחרות ! אני כאן לא בשביל הפרסים , אני כאן בשבילכם thumbUp; קודם כל תודה על המחמאה - כשזה בא ממך , זה חשוב ! icon_pray; ושנית המאמר שלך יצא אליפות ! פשוט לא הייתי יכול לכתוב יותר טוב .... (ואני רק בהתחלה של הכתיבה ... kap;) והסירטונים כמובן ליגה ! אני עדיין מחכה ליציאה המשותפת שלנו ... give_rose; ואם אתם לא מזמינים אותי.... wife: רק אם תתן חסות למפגש שלנו tongu9; ועם כל הכבוד shake2; אל תערב נשים wife: כותרת: בעניין: Re: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: איל הלפרין על פברואר 20, 2012, 09:46:53 AM אבי,
אחרי כל הפרגון קשה למצוא מילים נוספות .. אז רק אומר, כל הכבוד.. ותודה גדולה..:-* נשלח מהגלקסי S שלי... כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: D_A על פברואר 20, 2012, 11:39:53 AM אבי כדאי להוסיף התייחסות גם לאסיסט הוק.
המאמר ברמה גבוה מאוד עם הסברים וסרטי ווידאו ברורים thumbUp; no1@ כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: יהושוע{שוקי}פרג על פברואר 20, 2012, 12:03:33 PM כל הכבוד על ההשקעה
סרטונים יפים מאוד השכלתי @isf@ t39 כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על פברואר 20, 2012, 12:50:06 PM אבי כדאי להוסיף התייחסות גם לאסיסט הוק. המאמר ברמה גבוה מאוד עם הסברים וסרטי ווידאו ברורים thumbUp; no1@ היום בעזרת ה ;rabbi1 נעלה סרטון שלי לקשירת אסיסט הוק thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: dror2910 על מרץ 01, 2012, 03:17:26 AM זה מאמר שצריך להיות לו מקום של כבוד בפינת המאמרים של הפורום sml41;
כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: סקווידוויד על מרץ 01, 2012, 08:21:04 AM אחרי שלב הפרגונים מגיע החלק האמנותי >:D
בשלב ראשון, אני מבקש את התייחסותכם לבחירת החוט ובחירת הג'יג: אין ספק שחוט 50 ליב' קונה לכם שקט נפשי - עם חוט 20 ליב' צריך ליהיות ממש זהיר, לחשוב חכם יותר מהדג ולצפות את התנהגותו - מתי לפתוח ומתי לסגור את הקלאצ' וכמובן - להכיר טוב יותר את הציוד שלכם (למשל - האם ידעתם שהדראג של הרולר הולך ומתחזק ככל שיש פחות חוט על השפולה? מה שאומר שאם הוא היה מכוון ל17 ליב' והדג ננעל ומושך 3/4 שפולה הדראג האפקטיבי עלה ב 30% והוא עכשיו בסביבות 23 ליב' ואם אתם עם חוט 20 ליב... אתם על הגבול והחוט עלול להקרע) אבל מניסיון עבודה עם חוט 20 ליב' 'קונה' לכם יותר תקיפות, הג'יג והחוט פחות מושפעים מדריפט וזרמים.... אבל עם חוט 50, או 60, או 80.... פשוט סוגרים קלאצ' ומפמפמים את הדג מעלה מעלה... בנוסף - על כל מקל מצויין בבהירות לאיזה חוטים הוא מתוכנן. מקל שתוכנן לחוט בעובי 1.2= PE ( להזכירכם, PE היא מידה יפאנית שפותחה בעבר לתעשיית חוטי המשי ואומצה בחום על ידי יצרני חוטי הדיג, למי ששכח הנה טבלת ההמרה (http://oceanbluefishing.com.au/2010/06/24/pe-rating-fishing-line-diameter-chart/) - ) מה שאומר שלפני ששמים את החוט על המקל יש לבדוק את ההתאמה של החוט למקל - סתם דוגמא: מקל שמיועד ל PE 0.8 - 1.2 יצוייד על ידי היצרן בטבעות קטנטנות שמתאימות לחוט דק שכזה (קטן = קל = מדוייק) אם תשימו חוט עבה מידי הקשר יתקע או שיתקשה במעבר בטבעות מה שיגרום לתסכול רב. כמובן שבדיון זה אין הכוונה שכל אחד יצא בהכרזה גזענית - אני רק יפאני או אני רק סיני. או לחילופין אני רק YGK... אני רק UNITIKA.... נקודה שניה התייחסותכם לצבע הג'יג ראינו כבר סירטונים רבים איך חברים מהפורום עובדים עם זהב ומוציאים לוקוסים, עוברים לורוד ופתאום פארידות עולות. איך בוחרים ג'יג? איך מתאימים אותו לתנאי האור?, העומק? הדגים שאנו מצפים לתפוס? איך לדעתכם הדג חושב? מה מושך אותו (למרות שאני אומר תמיד שאים אישה אני לא מצליח להבין אז שאצליח להבין דג :P?) שמעתי תיאוריה שדגים ימשכו לצבע שלהם - לוקוס לצבעים החמים: אדום, חום, זהב... פארידות ימשכו לכסף וורוד... וכו'. להמחשה - בתמונה למטה נראים מגוון הצבעים בג'יג של JM אבל יש גם תיאוריות ודעות לגבי התאמת הג'יג לתנאי הסביבה ומזג האוויר: למשל - בוקר מוקדם, 50 מ' עומק, יום מעונן - מה לדעתכם יבלוט במים יותר - ג'יג סגול או לומו (פוספור זוהר)? יום בהיר ושימשי, צהריים - איזה ג'יג ינצנץ למרחקים ויקרא לדגים מרחוק? פלמוד תוקף בחצי גובה, לוקוס למטה - איך תתאימו את סגנון העבודה ותתאימו אותו לדגים שאתם מצפים שיהיו? ועדיין לא התחלנו לדון במאדאי ואינצ'יקו, מקל FAST או SLOW, סוויבלים וסיכות, שוק לידר וקשרים, רולר ספינינג מול שוכב, רולר PG מול מהיר, ובכלל - למה במקל לשוכב יש כל כך הרבה טבעות... הדרך עוד ארוכה והשרשור רק החל... תתחילו לשפוך כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: אבי חכם על מרץ 01, 2012, 08:36:08 AM כבוד סקוויד על התוספת הרצינית.
אכן מידע חשוב ומשלים מאין כמותו.. תודה רבה ! כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: momi על מרץ 01, 2012, 10:23:46 AM למשל - האם ידעתם שהדראג של הרולר הולך ומתחזק ככל שיש פחות חוט על השפולה? מה שאומר שאם הוא היה מכוון ל17 ליב' והדג ננעל ומושך 3/4 שפולה הדראג האפקטיבי עלה ב 30% והוא עכשיו בסביבות 23 ליב' ואם אתם עם חוט 20 ליב... אתם על הגבול והחוט עלול להקרע)
מה קשור חוסר חוט לדראג? פעם ראשונה שאני שומע את זה יש הסבר הגיוני להדיוט כמוני? sml102; כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: סקווידוויד על מרץ 01, 2012, 12:08:00 PM למשל - האם ידעתם שהדראג של הרולר הולך ומתחזק ככל שיש פחות חוט על השפולה? מה שאומר שאם הוא היה מכוון ל17 ליב' והדג ננעל ומושך 3/4 שפולה הדראג האפקטיבי עלה ב 30% והוא עכשיו בסביבות 23 ליב' ואם אתם עם חוט 20 ליב... אתם על הגבול והחוט עלול להקרע) מה קשור חוסר חוט לדראג? פעם ראשונה שאני שומע את זה יש הסבר הגיוני להדיוט כמוני? sml102; בס"ד מה זה דראג? למעשה דראג זה כמה כח (בליברות) יצטרך להשקיע הדג כדי למשוך חוט מהשפולה. דמיין שפולה מלאה ושפולה ריקה. בשפולה הריקה החוט נכנס לשפולה קרוב יותר לציר מאשר בשפולה המלאה כי בשפולה המלאה הקוטר שלה יותר גדול בגלל החוט שממלא אותה. מה שאומר שהמומנט שנדרש - במשיכת החוט - כדי לסובב את השפולה המלאה קטן יותר מהמומנט שדרוש כדי לסובב את השפולה הריקה. מה שאומר שכשהשפולה מלאה הדג נדרש לפחות כח כדי למשוך חוט כנגד הקלאצ'. וככל שקוטר השפולה יורד כי הדג מושך ממנה חוט הדג נדרש ליותר כח כדי למשוך את החוט זאת אומרת שהדראג הולך ועולה במהלך המשיכה. מקווה שהבנת את זה יצרני רולרים מציינים את הדראג של הרולר כשהוא ריק מחוט... כשהוא מלא הדראג האמיתי שיש לנו נמוך ממה שציין היצרן. כותרת: בעניין: מאמר - ג'יג לייט מקיאק / סירה תגובה על ידי: קובי זהרון על מרץ 01, 2012, 13:04:55 PM פששששששש thumbUp; thumbUp; thumbUp;
ממש אבל ממש עושה חשק לקנות קיאק.. |