כותרת: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 21, 2018, 13:57:54 PM קישור לפרק הקודם (http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=33096.0)
אז אחרי כמה פעמים בים מחליטים מה רוצים לעשות עכשיו ומה משאירים לפעם הבאה מה עכשיו: 1. סגירת חורים וצביעה ראשונית. 2. חשמל – תאורה ליצאה לילית, הוספת מצבר רזרבי. 3. הגבההת ההגה – המקום המקורי נמוך מידי ונתקע ברגליים, ובעמידה פחות נוח לתפעול. 4. החלפת הספסלים לעצים חדשים. לעבודה: 1. חורים/סדקים – בסירה יש לא מעט חורים וסדקים, מלבד סדק רציני אחד כל השאר די רדודים ולא מזיקים. • פתיחת החור ע"י דרמל, הגעה לפיבר חדש, הורדת הצבע מסביב כדי שהחומר יתפס כמו שצריך. • ניקוי מאבק ושמן ע"י אציטון. • הכנת דייסת פיבר – בעקרון ניתן להשתמש גם בשפכטל פחחים. • לאחר ייבוש שיוף של החומר והחלקתו עד לגובה הצבע הישן. • הכנה לצביעה וצביעת האיזור. ** כמה מילים על החומרים: החומרים הינם מסוכנים מאד ומצריכים התמגנות בהתאם (כפפות, מסיכה, בגדים ארוכים וכו') הם מצריכים גם מיומנות וטכניקה, לא ניתקלתי בבעיות מיוחדות, מלבד הצבע, הוא שונה מכל מה שהכרתי עד היום, מדובר על 4 חומרים שונים שיש לערבב עם כמויות מדויקות (ג'ל -> זרז -> מגוון -> מקשה). בצביעה הראשונה לא שמתי מספיק מקשה בגלל טעות חישוב די עלובה... מה שגרם לצבע לא להתייבש, צבע לא יבש זה סיוט על חלל !!! נסו לצבוע קטע קטן מאד, תלמדו את החומר, איך הוא מגיב ואיך ליישם – תחסכו כסף עצבים וזמן ! בצביעה השניה שלי, ההתקשות כבר הייתה מצויינת אבל היישום עדיין לא טוב, אבל זה לא נורא זה אומר שיהיה לי יותר לשפשף. 2. חשמל – איך לומר, זה כבר זורם בכפות ידי, אני חשמלאי ואפילו חשמלאי ימי, אומנם לא נגעתי מאז הצבע בחשמל ימי אבל לאט לאט חוזר הניגון הישן. • יש ספסלים חדשים ורצינו תאורת לילה, בקיאק בייתה לי תאורה מעל הראש אבל חזקה מידי ומסנורת, לכן החלטתי לשים מתחת לספסל כלפי מטה תאורה. • תאורה בתוך הקונסולה כי שם יש הרבה חיבורים וציוד. • תאורה על הקונסולה. • תאורה ירוקה בתוך המים – מביאה דגים בלילה. • הוספת מצבר נוסף – המטרה היא לייעד מצבר אחד למנוע ואחד לכל שאר המערכות (תאורה, פיש וכו'). • הוספת פרוג'קטור קידמי. 3. ההגה – נמצא במיקום לא נוח ונמוך מאד מבחינתי זה הדחוף ביותר ומה שהניע את כל השיפוץ להיות כרגע, כדי להגביה את ההגה חשבתי ליצור דש בורד חדש, בהתחלה היה בומבסטי ולא אהבתי את העיצוב, אז החלטתי ליצור תיבת הגה מעל הדש בורד ולשמור על המקורי, כי שוב מה שנוח לא כדאי לשנות סתם. ההגה הוא הידראלי ולכן לאחר שחרור הכבלים היה צורך ולבנות לחץ מחדש ולהוסיף שמן הידראלי שנשפך בפירוק וכמובן הוצאת אויר מהמערכת. • ראשית מחברים חשרה את כל החיבורים. • מוסיפים שמן למערכת. • יוצרים לחץ ע"י סיבוב ההגה (בעצם התושבת היא משאבה). • מסובבים שמאלה ומנקזים שמן מהבוכנה. • חוזרים על הפעולה בצד ימין. • כשבקבוק השמן מחובר אל כניסת השמן מסובבים את ההגה עד הסוף שמאלה ומפמפמים כמה פעמים לאחר מיכן מסובבים בחדות את ההגה לצד השני כדי להוציא בועות אוויר. • חוזרים על הפעולה כמה פעמים עד שאוויר לא יוצא יותר. 4. הספסלים נעשו מעץ אורן ישן לאחר התייעצות עם נגר הוא הציע להחליף בעץ אלון שיחזיר לכל החיים, מה שלא לקחתי בחשבון זה את המשקל שלהם – טעות !!! כרגע מכיוון שעליתי על הטעות מאוחר מידי הם ישארו – אם תיהיה פגיעה מהותית בתפקוד הסירה – נחליף (על טעויות משלמים) כל הפעולות עדיין בתהליך ועדיין לא סיימנו וכמובן זה רק השלב הראשון. המטרה היא לסיים את מה שהתחלנו ולהוריד למים מחדש. (http://up419.siz.co.il/up1/zoywnzodqdiy.jpeg) (http://www.siz.co.il/) (http://up419.siz.co.il/up2/zqymkmmf5izz.jpeg) (http://www.siz.co.il/) (http://up419.siz.co.il/up2/mmfzdxyq1jmn.jpeg) (http://www.siz.co.il/) (http://up419.siz.co.il/up3/xzgdwzzcu0kd.jpeg) (http://www.siz.co.il/) כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 21, 2018, 13:58:47 PM עוד תמונות...
(http://up419.siz.co.il/up2/yjzjwdkzm2nv.jpeg) (http://www.siz.co.il/) (http://up419.siz.co.il/up2/znzzmnw4twmm.jpeg) (http://www.siz.co.il/) (http://up419.siz.co.il/up1/tjnivoim2znd.jpeg) (http://www.siz.co.il/) כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: TookTook על נובמבר 21, 2018, 14:08:04 PM איזה כיף לקרוא את העבודות שלך.
כל הכבוד מור. sml41; כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: צור. על נובמבר 21, 2018, 17:46:50 PM מור כל הכבוד על ההשקעה והמקצועיות
אין כמו לעשות את הדברים לבד לפעמים יש טעויות וכמו שאתה אומר על טעויות משלמים אבל הסיפוק שמגיע אחרי שהכל מוכן ומתפקד הוא עצום שיהיה המון בהצלחה כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: תומר בכר על נובמבר 21, 2018, 20:48:09 PM אוהב מאוד את הסדרה הזאת,מחכה לפרק הבא.... kaffeetrinker_2;
כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: (אלון) על נובמבר 22, 2018, 10:20:12 AM אם כבר אתה נמצא בתוך השיפוץ אז דחוף לך תקנה מוטות נירוסטה ותגביהה את המעקה
כמו שאתה יודע כדי שלא תצתרך את האפודי ציפה בזמן שייט גובה המעקה צריך להיות מינימום 90 ס"מ מהרצפה תשמע השיפוץ נראה פצצה נראה מקצועי ביותר ויחזיק שנים רבות בהצלחה בהמשך thumbUp; כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 22, 2018, 10:26:35 AM אם כבר אתה נמצא בתוך השיפוץ אז דחוף לך תקנה מוטות נירוסטה ותגביהה את המעקה כמו שאתה יודע כדי שלא תצתרך את האפודי ציפה בזמן שייט גובה המעקה צריך להיות מינימום 90 ס"מ מהרצפה תשמע השיפוץ נראה פצצה נראה מקצועי ביותר ויחזיק שנים רבות בהצלחה בהמשך thumbUp; תודה רבה, הכנתי מעקה, הבעיה שכל כך נוח היה לדוג ללא המעקה, שיש לנו התלבטות עכשיו גדולה האם להגביהה או לא, למרות שרק המחשבה על יציאה עם אפוד מרגיזה אותי מאד... כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: shragam על נובמבר 24, 2018, 13:07:03 PM מור, נהנתי לקרוא sml45;
שיפוץ רציני thumbUp; אני השתמשתי בסירה עם פלטות של עץ ליבנה (בירץ'), זה הכי קרוב לדיקט ימי. מחכה לפרק הבא כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: UZIK על נובמבר 24, 2018, 13:13:58 PM בנושא גובה המעקה
שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו ולשחרר אותו עם קליפס או שקל כשדגים. ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי עוזי כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: UZIK על נובמבר 24, 2018, 13:19:57 PM 2 שאלות
בתיקון הפיבר לא היה צורך כלל להשתמש בסיבי פיבר? האם משקל של עץ האלון היה כזה כבד בהפרש כל כך גדול שבגלל זה לא החלפתה? כי לפעמים ההבדל במשקל ניראה גדול אבל נוסע נוסף בסירה מעלה את המשקל ב 100 קג לערך לסירה ואז החשיבה משתנה .... עוזי כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: Kobiarava על נובמבר 24, 2018, 13:22:20 PM מור, כל הכבוד על היסודיות והלמידה תו"כ תנועה, וגם על התיעוד והשיתוף. זה מחזיר אותי לכמה פרוייקטים של רסטוציה שעשיתי בתחום המכוניות... זוג ידיים טובות וראש פתוח ללמידה יכולים להביא אותך רחוק מאוד, מניסיון. המון בהצלחה, נראה שאתה בדרך הנכונה!
כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: (אלון) על נובמבר 24, 2018, 22:07:40 PM בנושא גובה המעקה שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו ולשחרר אותו עם קליפס או שקל כשדגים. ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי עוזי לא חוקי ולא תופס חייב מעקה קשיח ולא כבל כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 25, 2018, 08:56:48 AM בנושא גובה המעקה שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו ולשחרר אותו עם קליפס או שקל כשדגים. ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי עוזי לא חוקי ולא תופס חייב מעקה קשיח ולא כבל דיברתי עם מהנדס ימי ונותן אישורים, אפשר להשתמש בכבל רק במרווחים שאין מעקה, אבל מסביב לכל הסירה - אני לא חושב שיתפוס כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 25, 2018, 09:00:30 AM 2 שאלות בתיקון הפיבר לא היה צורך כלל להשתמש בסיבי פיבר? האם משקל של עץ האלון היה כזה כבד בהפרש כל כך גדול שבגלל זה לא החלפתה? כי לפעמים ההבדל במשקל ניראה גדול אבל נוסע נוסף בסירה מעלה את המשקל ב 100 קג לערך לסירה ואז החשיבה משתנה .... עוזי בתיקון הפיבר השתמשתי בדייסת פיבר - מעיין שפכטל שמכיל בתוכו סיבי זכוכית (פיבר). כשיש ממש חור גדול שצריך לגשר מצד לצד משתמשים מיריעת פיבר. לגבי העץ, ההפרש אכן גדול, עץ האורן שהיה על הסירה היה יבש לגמרי ושקל אולי 5 קילו כל קורה. העץ אלון שוקל בערך 15 קילו כל קורה. זה נכון שאדם נוסף מעלה ב- 80 קילו את הקיבולת אבל עם התוספות שלי זה כאילו אני סוחב כל הזמן עוד אדם על הסירה. למרות שבמהירויות שאני מתכוון להפליג (סביב 20 קמ"ש ללא טרולינג ועד 12 קמ"ש עם טרולינג) זה לא ישפיע הרבה כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: doubletuna על נובמבר 25, 2018, 14:26:41 PM יפה מאוד מור, כיף לשמוע שהפרויקט מתקדם ומחכה לקרוא את הפרקים הבאים, כל הכבוד על היוזמה והחריצות! כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: Eldad79 על נובמבר 28, 2018, 15:36:24 PM איזה ידיים ! גם משפצות, גם דגות וגם כותבות !
אתה גם מבשל? אני רץ לחלק בא ! כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: מור אמסלם על נובמבר 28, 2018, 15:43:13 PM איזה ידיים ! גם משפצות, גם דגות וגם כותבות ! אתה גם מבשל? אני רץ לחלק בא ! תודה רבה ! (אני טבח סוג 1.... ;D) כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: אבי חכם על נובמבר 28, 2018, 17:49:12 PM מדהים , ואני אחד שמכיר אותה טוב בגירסה הישנה..
ממשיך לעקוב.. כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: rafi על דצמבר 17, 2018, 04:03:12 AM חתיכת מאמר מור t39
מרתק ומקצועי... הגשה איכותית בטופ של הטופ... וכמה אפשר ללמוד מהמאמר הזה - עד הרמה של חומרים... איכשהו דחיתי את הקריאה של סדרת המאמרים שלך על הסירה, חיכיתי לתפוס מוזה... תפסתי מוזה - ונהניתי מכל רגע... כותרת: בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה תגובה על ידי: Shahar Cohen על פברואר 13, 2019, 10:08:48 AM שאפו מור
נהנה לקרוא thumbUp; |