פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: searasta על יוני 13, 2018, 21:31:48 PM



כותרת: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 13, 2018, 21:31:48 PM
 no1@

בעלי סירות יקרים,
חברי וחבריי מהפורום הנכבד..

4:00 בבוקר נפגשים בסירה.
חושך מוחלט סביב והירח כאילו כבה לו והלך לישון.
יוצאים לים. אורות הניווט דולקים ואור לבן סביב מגלים את קיומנו לעולם.
הים נוח ושקט מאפשר נסיעה של 20-25 קשרים ואתם בחסות החשכה מודעים לסיכונים , מחליטים להפליג במהירות נמוכה של 15 קשרים כשעינכם ועייני כל מי שאתכם בסירה מחפשות עצמים שונים כמו סירות, מצופים, מערכי חכות, ועוד שלל מכשולים.

תפקיד אחראי יש למשיט,
אין להקל בו ראש ולהכנס לשאננות יתרה.
נמשיך בהפלגה, מדליק סיגריה ונושם את אוויר הים לרווחה.
לפתע... בום!!! מכה חזקה בדופן הימנית של הסירה,
לא ראיתם את זה משום מקום בא. עוצרים את הסירה, בודקים מה קרה.
אז ככה , הסירה פגעה במהירות 15 קשרים באדן רכבת שצף לו בים להנאתו.
הנזק... חור בסירה וכניסת המים מתחילה. החור לא קטן ומפה אני משאיר בידכם את העלילה. כמובן שהמקרה פה לא באמת קרה, אבל אף אחד אינו יכול להבטיח שלא יקרה...   מה שבטוח הוא שלא כדאי להתחיל לחשוב על הדברים בזמן המקרה.

אותי מעניין מה כל אחד היה עושה במצב זה. תרגישו חופשי לשתף וללמוד. יש לאדם חלקים במוחו שעוזרים לו להדחיק דברים ולא לחשוב עליהם עד לסופם. אסור שזה יקרה לנו בים. אבל אם זה יקרה יכול להיות שהדברים שאני כותב פה עכשיו יעזרו אפילו קצת...
קחו לכם זמן ומבלי לשלוף תחשבו מה היה קורה לו זה קרה לכם בסירה. באילו אמצעים הייתם משתמשים,
קריאה לעזרה ובאיזה אמצעי? טלפון? קשר? מופע פירוטכני?
מפעילים משאבה? אוטמים את החור ובמה? ובמקרה של נטישת הסירה? והאם הסירה שלכם בגלל אופי המבנה שלה תצוף בכל מקרה?

קדימה למשימה...


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יוני 13, 2018, 23:23:00 PM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: UZIK על יוני 14, 2018, 07:46:01 AM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע
מה שאלון אמר
מוסיף שכדאי תמיד להחזיק בסירה כמה גלילים של היפוקסי  שמתקשה בלישה.
סיטואציה לא נעימה יכולה להיות גם מחבל במנוע(במיוחד כאשר המנוע הוא פנימי ואין אפשרות להרים אותו.
מנסיון.לרדת בים גלי עם סכין ולצלול תחת הסירה כאשר הסירה דופקת לך בראש.
עוזי

עוזי


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 14, 2018, 09:23:44 AM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע
מה שאלון אמר
מוסיף שכדאי תמיד להחזיק בסירה כמה גלילים של היפוקסי  שמתקשה בלישה.
סיטואציה לא נעימה יכולה להיות גם מחבל במנוע(במיוחד כאשר המנוע הוא פנימי ואין אפשרות להרים אותו.
מנסיון.לרדת בים גלי עם סכין ולצלול תחת הסירה כאשר הסירה דופקת לך בראש.
עוזי

עוזי
אלון ועוזי תודה, מלבד דבק אפוקסי,
עם אילו עוד אמצעים שיש לכם בסירה
הייתם מטפלים בחור, בים, כאשר כניסת
המים משמעותית, מה אתם ממליצים להחזיק
בסירה?


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: אמיתי על יוני 14, 2018, 09:54:57 AM
לפי הנתונים שנתת 15 קשר דופן ימין פגיעה של אדן רכבת בסירה
אחרי הפגיעה הערכה של אנשים עם כולם בסדר ואז הערכה של הנזק
כמות המים והמיקום של החור
עכשיו אני אתן תשובה מתחכמת שוב חוזר על הנתונים 15 קשר דופן ימין סירה
אני אבקש מהיושבים בסירה לעבור לדופן שמאל מה שירים את החור בדופן או מעל קו המים או שלא רחוק ממנו מה שיגרום להאטה משמעותית או להפסקה של כניסת המים


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: אמיתי על יוני 14, 2018, 09:55:07 AM
לפי הנתונים שנתת 15 קשר דופן ימין פגיעה של אדן רכבת בסירה
אחרי הפגיעה הערכה של אנשים עם כולם בסדר ואז הערכה של הנזק
כמות המים והמיקום של החור
עכשיו אני אתן תשובה מתחכמת שוב חוזר על הנתונים 15 קשר דופן ימין סירה
אני אבקש מהיושבים בסירה לעבור לדופן שמאל מה שירים את החור בדופן או מעל קו המים או שלא רחוק ממנו מה שיגרום להאטה משמעותית או להפסקה של כניסת המים


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: dekel על יוני 14, 2018, 11:10:48 AM
תשובה קצרה ולעניין
 
 
חכם לא ניכנס לסיטואציה שפיכח יודע לצאת ממנה

15 קשר בלילה בלי ראות זה רק עניין של זמן עד שתאונה תיקרא
ומלוא האחריות תחול על המשיט שלא השיט לפי תנאי הים

רשימה קטנה של דברים שראתי צפים על המים אולי תעודד אותכם להפליג לאט בלילה

צבים \ פרה\ כבש\ בולי עץ גדולים \ משטחי עץ\ כיסאות\ גושי חבלים \ גושי רשתות\
ובטוח שכחתי כי יש כל כך הרבה זבל במים אבל גולת הכותרת שלי זה פאקן קונטיינר
שצף בקושי ויכל להיגמר באסון

חברים כשיש ספק אין ספק


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 14, 2018, 11:59:02 AM
לפי הנתונים שנתת 15 קשר דופן ימין פגיעה של אדן רכבת בסירה
אחרי הפגיעה הערכה של אנשים עם כולם בסדר ואז הערכה של הנזק
כמות המים והמיקום של החור
עכשיו אני אתן תשובה מתחכמת שוב חוזר על הנתונים 15 קשר דופן ימין סירה
אני אבקש מהיושבים בסירה לעבור לדופן שמאל מה שירים את החור בדופן או מעל קו המים או שלא רחוק ממנו מה שיגרום להאטה משמעותית או להפסקה של כניסת המים

נכון מאוד, כולנו יודעים שנושא חלוקת
המשקלים בסירה משפיע על אופן ההפלגה
וכן על ביצועי המנוע/הסחיבה.
בכוונה אני מקשה, תן פיתרון לאטימת החור.
המטרה שלי היא שבסוף הדיון הזה,
כל אחד מאיתנו ידע מה הוא עושה במקרה
כזה, איזה אמצעי יש לך בסירה לאיטום החור?
תודה לתגובתך


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 14, 2018, 12:05:06 PM
תשובה קצרה ולעניין
 
 
חכם לא ניכנס לסיטואציה שפיכח יודע לצאת ממנה

15 קשר בלילה בלי ראות זה רק עניין של זמן עד שתאונה תיקרא
ומלוא האחריות תחול על המשיט שלא השיט לפי תנאי הים

רשימה קטנה של דברים שראתי צפים על המים אולי תעודד אותכם להפליג לאט בלילה

צבים \ פרה\ כבש\ בולי עץ גדולים \ משטחי עץ\ כיסאות\ גושי חבלים \ גושי רשתות\
ובטוח שכחתי כי יש כל כך הרבה זבל במים אבל גולת הכותרת שלי זה פאקן קונטיינר
שצף בקושי ויכל להיגמר באסון

חברים כשיש ספק אין ספק
מה שנכון נכון, אבל בכל זאת לעיתים אנחנו
לא חושבים על הדברים הרעים שיכולים לקרות
לנו, גם בכביש לצערי ...
לפני חודשיים בהפלגת יום עברתי ליד מקרר שצף על
המים.... לחשוב על תאונה של סירה עם מקרר... לא נעים...
כמובן שעדיף להפליג ביום או לחליפין בלילה במהירות איטית יותר.
אבל מטרת הדיון היא שונה , היה והדבר קרה,
מה תהיה תגובתך?
תודה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 14, 2018, 12:09:00 PM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע
היי אלון, תודה לתגובתך המפורטת והנכונה.
האם תוכל לפרט על נושא נטישת כל השייט?
סדר פעולות, אמצעים, זרמים וכל מה שעולה לך בראש...
תודה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יוני 14, 2018, 18:48:47 PM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע
היי אלון, תודה לתגובתך המפורטת והנכונה.
האם תוכל לפרט על נושא נטישת כל השייט?
סדר פעולות, אמצעים, זרמים וכל מה שעולה לך בראש...
תודה

קודם כל אם אתה רוצה יש עוד אמצעים
לחתוך חתיכה ממיזרון שיש בסירה ולתחוב בחור
מעל זה לפרוס ניילון על הדופן כך שיכסה יותר מהחור
בעזרת  סרט דבק חזק ליסגור את הניילון ולהדק אותו למקום
בקיצור
במיקרים כאלה כל אחד מאיתנו אמור להפוך ולהיות מקגיוור
דרך אגב
אם זה חור יחסית קטן כמו מטבע חצי שקל יש חומר מיוחד דמוי פלסטלינה לסטימת חורים כאלה

לגבי סדר נטישה
קודם כל לוודא שכולם בסדר וכולם עם אפודי ציפה קשורים (אם יש הרבה אז רצוי מספרי ברזל)
כמובן שיש צורך להודיע על מיקום לפני נטישה ולהודיע על נטישה בקשר (אם יש)
להכניס ציוד פירוטכני וטלפונים לתוך שקית אטומה
לבדוק כיוון דריפט אם יש כדי לדעת לאן לקפוץ
לזרוק למים כל דבר צף שיכול לעזור
ויאלה למים

הערה חשובה
במידה ואתם רואים שלא משנה מה תעשו הסירה אבודה
תסתובבו לכיוון החוף ופשוט תנו פול גז עד שהסירה כבר לא יכולה לזוז ועומדת לשקוע
ככה לפחות תצמצמו את המרחק מהחוף דבר שיוכל לעזור לכם בקליטה סלולרית. ואם אתם קרובים יחסית לחוף אולי תצליחו לעשות החפה או מקסימום תגיעו למרחק שחיה לחוף
וכמובן להכין את מי שבסירה לנטישה מהירה כשהכול כבר מוכן לנטישה

נ.ב.
סירות עם דופן כפולה יכול להיות שלא יצתרכו בכלל נטישה
אני מכיר כמה בעלי חסקה שהכניסו מתחת לריצפה גריקנים וקלקרים בעיקר בגלל מיקרים כאלה
חסקות כאלה יוכלו להמשיך לצוף ולשוט ולהגיע חזרה למרינה

וכמו שאמר דקל
חכם לא ניכנס לסיטואציה שפיקח יודע לצאת ממנה
מה שאומר
בלילה שטים לאט ואם יש פרוז'קטורים אז מדליקים אותם


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 14, 2018, 19:41:52 PM
וואוו
סיטואציה לא נעימה בכלל
סיכוי אחד למיליון שזה יקרה אבל הסיכוי עדיין קיים
נתחיל מגודל החור
לרוב החור לא יהיה כל כך גדול אבל קודם כל להפעיל משאבת שיפולים
דבר שני לקפוץ למים ולתחוב כל דבר לחור העיקר שקצב חדירת המים יקטן משמעותית
שלב שלישי לתת אפודים לכל מי שנמצא בסירה ולהוציא את כל הציוד שדרוש שיהיה בהישג יד(פירוטכני גלגל הצלה וכו')
שלב רביעי להסתובב 180 מעלות ולטוס לכיוון המרינה כשתוך כדי אתה מודיע בקשר אם יש לך וגם בטלפון שאתה במצוקה קשה מאוד
במידה והצלחת להגיע למרינה שוט ישר לממשה ובשייט איטי תעלה לרמפה עד לאן שאתה מצליח להגיע
היי אלון, תודה לתגובתך המפורטת והנכונה.
האם תוכל לפרט על נושא נטישת כל השייט?
סדר פעולות, אמצעים, זרמים וכל מה שעולה לך בראש...
תודה

קודם כל אם אתה רוצה יש עוד אמצעים
לחתוך חתיכה ממיזרון שיש בסירה ולתחוב בחור
מעל זה לפרוס ניילון על הדופן כך שיכסה יותר מהחור
בעזרת  סרט דבק חזק ליסגור את הניילון ולהדק אותו למקום
בקיצור
במיקרים כאלה כל אחד מאיתנו אמור להפוך ולהיות מקגיוור
דרך אגב
אם זה חור יחסית קטן כמו מטבע חצי שקל יש חומר מיוחד דמוי פלסטלינה לסטימת חורים כאלה

לגבי סדר נטישה
קודם כל לוודא שכולם בסדר וכולם עם אפודי ציפה קשורים (אם יש הרבה אז רצוי מספרי ברזל)
כמובן שיש צורך להודיע על מיקום לפני נטישה ולהודיע על נטישה בקשר (אם יש)
להכניס ציוד פירוטכני וטלפונים לתוך שקית אטומה
לבדוק כיוון דריפט אם יש כדי לדעת לאן לקפוץ
לזרוק למים כל דבר צף שיכול לעזור
ויאלה למים

הערה חשובה
במידה ואתם רואים שלא משנה מה תעשו הסירה אבודה
תסתובבו לכיוון החוף ופשוט תנו פול גז עד שהסירה כבר לא יכולה לזוז ועומדת לשקוע
ככה לפחות תצמצמו את המרחק מהחוף דבר שיוכל לעזור לכם בקליטה סלולרית. ואם אתם קרובים יחסית לחוף אולי תצליחו לעשות החפה או מקסימום תגיעו למרחק שחיה לחוף
וכמובן להכין את מי שבסירה לנטישה מהירה כשהכול כבר מוכן לנטישה

נ.ב.
סירות עם דופן כפולה יכול להיות שלא יצתרכו בכלל נטישה
אני מכיר כמה בעלי חסקה שהכניסו מתחת לריצפה גריקנים וקלקרים בעיקר בגלל מיקרים כאלה
חסקות כאלה יוכלו להמשיך לצוף ולשוט ולהגיע חזרה למרינה

וכמו שאמר דקל
חכם לא ניכנס לסיטואציה שפיקח יודע לצאת ממנה
מה שאומר
בלילה שטים לאט ואם יש פרוז'קטורים אז מדליקים אותם

תודה רבה אלון ,
תגובה מפורטת ומעשירה.
חשוב שיהיו אמצעים בכל סירה,
לעולם אין לדעת מה יקרה..
ניתן גם להחזיק משאבה חשמלית
חזקה המתחברת לשקע מצית
או ישירות למצבר, לנסות ולפנות
כמה שיותר מים מהסירה.
תודה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יוני 14, 2018, 20:22:30 PM
ואם יש כמה דליים זה גם עוזר
בקיצור לחשוב יצירתי ולא להכנס לפניקה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: אבי חכם על יוני 14, 2018, 21:43:49 PM
אולי כדי להחזיק כחלק מהפקל קצץ פוליאוריטן.
הקצץ הזה מתנפח מהר מאוד ומשמש גם לאיטום.
גם אם לא יאטום ב 100% בטוח יוריד משמעותית
את חדירת המים לסירה.
כמו כן , מסתובבים חזרה לחוף ומשתמשים בעזרת
הטרים להרמת החרטום כמה שיותר גבוה.
כל נוסעי הסירה הולכים אחורה בניגוד לכיוון החור.
שמים אפודי ציפה ומכינים ציוד חירום בהישג יד.
מדווחים למרינה / משטרה בכל דרך אפשרית על התאונה
ומכווינים אותם אם ע"י נ.צ. או עם ע"י לפיד.
ולא לשכוח במידה וקופצים לקחת איתכם מים.
אף פעם לא נדע כמה זמן נצטרך לשהות במים.


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 15, 2018, 08:11:27 AM
אולי כדי להחזיק כחלק מהפקל קצץ פוליאוריטן.
הקצץ הזה מתנפח מהר מאוד ומשמש גם לאיטום.
גם אם לא יאטום ב 100% בטוח יוריד משמעותית
את חדירת המים לסירה.
כמו כן , מסתובבים חזרה לחוף ומשתמשים בעזרת
הטרים להרמת החרטום כמה שיותר גבוה.
כל נוסעי הסירה הולכים אחורה בניגוד לכיוון החור.
שמים אפודי ציפה ומכינים ציוד חירום בהישג יד.
מדווחים למרינה / משטרה בכל דרך אפשרית על התאונה
ומכווינים אותם אם ע"י נ.צ. או עם ע"י לפיד.
ולא לשכוח במידה וקופצים לקחת איתכם מים.
אף פעם לא נדע כמה זמן נצטרך לשהות במים.
נקודות חשובות ביותר העלת,
אתייחס לאחת המשמעותית ביותר והיא נושא המיקום שלנו
בזמן הנטישה. הדיווח בטלפון/קשר הינו קריטי ביותר לפעולת
החילוץ שלכם.  אין לדעת היכן נאלץ לנטוש, לכן נקודת הציון
אותה נעביר בקריאת המצוקה כדאי שתהיה מפורטת ככל האפשר.
בנוסף הייתי מנסה לזהות את כיווני הזרמים והרוחות לפני הכניסה
למים ומעביר גם אותו בדיווח, יקל מאוד על האיתור בעיקר אם הסחף
מהיר באותו זמן.
הקריאה בקשר יכולה להיות לחיל הים, רדיו חיפה ולכל אחד שנמצא
בהאזנה באותו הרגע ויכול להגיש סיוע.
תודה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: אמיתי על יוני 15, 2018, 15:08:44 PM
בהנחה שאין ברירה וצריך לרדת למים אז מה שיקבע אם נחזור בשלום או לא זה שימצאו אותנו
במקרה הכי גרוע אין טלפונים כולם נרטבו ולא הספקנו להודיע בקשר הסירה ירדה מהר מידי משלל סיבות
ההכנה מראש למקרה כזה זה להכין תיק נטישה יש היום שלל מכשירים טובים שיכולים לעזור למחפשים וגם להודיע להם שאנחנו זקוקים לחילוץ מהים ושאנחנו במים כמו למשל   Epirb
פה בסרטון הוא מראה כמה מכשירים שמשדרים מיקום ועוד כמה עצות לסידור תיק נטישה
יש המון חומר בנושא הזה של תיקי נטישה

http://youtu.be/k1Um_AHs5Jw


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: shragam על יוני 15, 2018, 19:52:50 PM
נושא חשוב בהחלט.
בעיקר בתקופה זו שהרבה יוצאים לאלבקור וחלק מהם טסים בלילה לגזרה.
אני נוסע יחסית לאט ולוקח לי שעה  וחצי +- להגיע לשם (בגלל הזהירות והסכנות של נסיעה בחושך)
חזרה לוקח לי 45 דק' +- ;)

לגבי כל מה שהעלו כאן, אלו עצות חשובות ומועילות ביותר ותמיד חשוב לחשוב מה יקרה אם ....

ביאכטות/סירות לשייט בינלאומי יש את כל הנושא של נטישת כלי שייט.
ל99% מהחברים בעלי הסירות כאן, אין שום דבר פרט למכשיר הקשר.






כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 15, 2018, 21:04:32 PM
נושא חשוב בהחלט.
בעיקר בתקופה זו שהרבה יוצאים לאלבקור וחלק מהם טסים בלילה לגזרה.
אני נוסע יחסית לאט ולוקח לי שעה  וחצי +- להגיע לשם (בגלל הזהירות והסכנות של נסיעה בחושך)
חזרה לוקח לי 45 דק' +- ;)

לגבי כל מה שהעלו כאן, אלו עצות חשובות ומועילות ביותר ותמיד חשוב לחשוב מה יקרה אם ....

ביאכטות/סירות לשייט בינלאומי יש את כל הנושא של נטישת כלי שייט.
ל99% מהחברים בעלי הסירות כאן, אין שום דבר פרט למכשיר הקשר.





וזאת הסיבה לפוסט הזה שרגא,
שכל אחד יחשוב לרגע עד הסוף,
לא ברמה של תרגולות וכאלה,
אבל משיט אחראי צריך לחשוב
גם על הדברים האלה ולהריץ לעצמו
כל מיני תרחישים ותגובות.
אני לא מאחל לאף אחד להגיע
למצב של נטישה, אבל התגובה
שלנו היא שאלה של חיים או מוות.
בהצלחה בהמשך העונה..


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יוני 15, 2018, 22:22:26 PM
בהנחה שאין ברירה וצריך לרדת למים אז מה שיקבע אם נחזור בשלום או לא זה שימצאו אותנו
במקרה הכי גרוע אין טלפונים כולם נרטבו ולא הספקנו להודיע בקשר הסירה ירדה מהר מידי משלל סיבות
ההכנה מראש למקרה כזה זה להכין תיק נטישה יש היום שלל מכשירים טובים שיכולים לעזור למחפשים וגם להודיע להם שאנחנו זקוקים לחילוץ מהים ושאנחנו במים כמו למשל   Epirb
פה בסרטון הוא מראה כמה מכשירים שמשדרים מיקום ועוד כמה עצות לסידור תיק נטישה
יש המון חומר בנושא הזה של תיקי נטישה

http://youtu.be/k1Um_AHs5Jw

אהבתי את הערכה שבקישור
ועכשיו במחשבה קצת יותר מעמיקה אפשר להוסיף גם סירת גומי מתנפחת

חלק מהסירות שעולות לאלבקור בכלל לא מורשות להגיע למרחק הזה מהחוף
הם מה שנקרא שמים את חייהם בכפם
ולא סתם הם לא מורשים כי אין להם את הציוד הדרוש למקרה ו !!!
ולפי מה שידוע לי אלה שכן מורשים כבר מחוייבים בערכת הישרדות שכוללת רפסודה מתנפחת עם ערכת הישרדות
https://www.google.co.il/search?q=%D7%A8%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%AA+%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%94+%D7%9E%D7%AA%D7%A0%D7%A4%D7%97%D7%AA&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidwZqGvdbbAhVohaYKHRSyAL8QsAQIKw&biw=1366&bih=635
אבל לא כולם מחוייבים
ובכל זאת אם יש מקום בסירה אז היה כדאי שיהיה משהו בסגנון בסירה
בכל אופן יש הרבה חומר לקריאה על הנושא באינטרנט
צריך רק לקרוא ולהפנים
והכי חשוב זה פשוט להשתדל לא להגיע למצב נטישה ולמנוע מצבים כאלה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 16, 2018, 10:55:35 AM
בהנחה שאין ברירה וצריך לרדת למים אז מה שיקבע אם נחזור בשלום או לא זה שימצאו אותנו
במקרה הכי גרוע אין טלפונים כולם נרטבו ולא הספקנו להודיע בקשר הסירה ירדה מהר מידי משלל סיבות
ההכנה מראש למקרה כזה זה להכין תיק נטישה יש היום שלל מכשירים טובים שיכולים לעזור למחפשים וגם להודיע להם שאנחנו זקוקים לחילוץ מהים ושאנחנו במים כמו למשל   Epirb
פה בסרטון הוא מראה כמה מכשירים שמשדרים מיקום ועוד כמה עצות לסידור תיק נטישה
יש המון חומר בנושא הזה של תיקי נטישה

http://youtu.be/k1Um_AHs5Jw

אהבתי את הערכה שבקישור
ועכשיו במחשבה קצת יותר מעמיקה אפשר להוסיף גם סירת גומי מתנפחת

חלק מהסירות שעולות לאלבקור בכלל לא מורשות להגיע למרחק הזה מהחוף
הם מה שנקרא שמים את חייהם בכפם
ולא סתם הם לא מורשים כי אין להם את הציוד הדרוש למקרה ו !!!
ולפי מה שידוע לי אלה שכן מורשים כבר מחוייבים בערכת הישרדות שכוללת רפסודה מתנפחת עם ערכת הישרדות
https://www.google.co.il/search?q=%D7%A8%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%AA+%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%94+%D7%9E%D7%AA%D7%A0%D7%A4%D7%97%D7%AA&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidwZqGvdbbAhVohaYKHRSyAL8QsAQIKw&biw=1366&bih=635
אבל לא כולם מחוייבים
ובכל זאת אם יש מקום בסירה אז היה כדאי שיהיה משהו בסגנון בסירה
בכל אופן יש הרבה חומר לקריאה על הנושא באינטרנט
צריך רק לקרוא ולהפנים
והכי חשוב זה פשוט להשתדל לא להגיע למצב נטישה ולמנוע מצבים כאלה

סירה מתנפחת זה רעיון מצוין,
לא תופסת מקום, ניתנת לניפוח גם במים,
ורצוי שתהיה בצבעים בהירים ותזוהה יותר בקלות
גם מהים וגם מהאוויר.


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: rafi על יוני 19, 2018, 13:12:55 PM
דיון חשוב מאין כמותו תומר shake2;

כרגע לחוץ בזמן אך מתכוון כמובן להתייחס בתגובה מפורטת..


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 19, 2018, 21:47:02 PM
דיון חשוב מאין כמותו תומר shake2;

כרגע לחוץ בזמן אך מתכוון כמובן להתייחס בתגובה מפורטת..
מחכה בקוצר...
בשום קורס לא מלמדים ומכינים אותנו למצבים כאלו.
יש המון מידע וניסיון אצלנו דייגי הסירות וייטב לכולנו
אם נשתף ונשותף. שלא נדבר על מטרת הפורום הזה
והיא עזרה והכוונה לכל מי שרק חפץ.


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: אמיתי על יוני 21, 2018, 16:44:19 PM
דיון חשוב מאין כמותו תומר shake2;

כרגע לחוץ בזמן אך מתכוון כמובן להתייחס בתגובה מפורטת..
מחכה בקוצר...
בשום קורס לא מלמדים ומכינים אותנו למצבים כאלו.
יש המון מידע וניסיון אצלנו דייגי הסירות וייטב לכולנו
אם נשתף ונשותף. שלא נדבר על מטרת הפורום הזה
והיא עזרה והכוונה לכל מי שרק חפץ.

מכינים בקורס משיט כל קורס לרמתו אגב אם תרצה יש קורס יעודי קורס הנצלה stcw  שבו העיקר זה טיפול באש ונטישת כלי השייט
והכרות עם כל הפרצדורה של לרדת למים לבד או באסדת חרום ואיך להיתנהג ולמה לצפות
בנצי ההעלה רעיון של סירה מתנפחת אבל זה יותר טוב לחוף ים או לבריכה עם רוצים להכין משהו אז יש כלי ציפה יעודי שדי
קל להכין אותו שזה קלקר או ספוג בידוד מצופה בפיבר גלאס אם חבלים לכל הדפנות שלמעשה מתפקדות כידית אחיזה ואז יותר קל לצוף ואם יש גם ווסט אז בכלל לא מבזבזים אנרגיה
 לכל כלי השייט המיסחרים יש את כלי הציפה הזה בנוסף לאסדות הצלה
שרגא הזכיר מקודם את המכשיר קשר לרוב הכלים יש אותו
יש מכשירי קשר עם עוד יכולת שזה הdsc  שזה הוואצאפ ( הקדים אותו בכמה עשרות שנים )של הקשר ממש
לימאים יש כל מיני מערכות לתקשר
כולל קבוצות  וגם שליחת הודעה פרטית אבל מה שהכי חשוב במערכת הdsc זה שהיא יודעת לשלוח הודעת מצוקה לחיצה ארוכה של חמש שניות על הכפתור האדום במכשיר קשר עם המערכת הזו וכולם בטווח די גדול יודעים שאתה בברוך ואתה במצב של סכנת חיים
מי שינהל את המצב שאליו נקלע כלי השייט זה חיפה rcc שהם ישלחו את חייל הים ואפילו מטוסים או כול כלי שייט קרוב באזור שיכול להגיש עזרה  
עדיף לקנות מכשיר קשר עם המערכת הזו הdsc ובנוסף יש למערכת הזו שידרוג לאומת פעם שהטכנולוגיה הפכה לזולה יחסית זה מכשיר עם gps מובנה שישלח את המצב מצוקה עם המיקום של כלי השייט רוב המכשירים היום בשוק כולל אלה בכל האתרי קניות ברשת עם הכפתור מצוקה עדיף להוסיף כמה גרושים לפי דעתי ולקבל מכשיר עם gps ואם יש מכשיר קיים אפשר לקנות gps חיצוני עם כבל יעודי  ועוד אפשרות
זה לחבר מכשיר gps קיים
ויש עוד המון מידע ברשת לגבי הdsc ושלל מערכות נוספות אבל לשייט חופי של עד כ 30 מייל המכשיר קשר עם הdsc הוא אופציה זולה מאוד וחשובה מאוד חשובה כמו חיי אדם


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יוני 21, 2018, 18:30:38 PM
דיון חשוב מאין כמותו תומר shake2;

כרגע לחוץ בזמן אך מתכוון כמובן להתייחס בתגובה מפורטת..
מחכה בקוצר...
בשום קורס לא מלמדים ומכינים אותנו למצבים כאלו.
יש המון מידע וניסיון אצלנו דייגי הסירות וייטב לכולנו
אם נשתף ונשותף. שלא נדבר על מטרת הפורום הזה
והיא עזרה והכוונה לכל מי שרק חפץ.

מכינים בקורס משיט כל קורס לרמתו אגב אם תרצה יש קורס יעודי קורס הנצלה stcw  שבו העיקר זה טיפול באש ונטישת כלי השייט
והכרות עם כל הפרצדורה של לרדת למים לבד או באסדת חרום ואיך להיתנהג ולמה לצפות
בנצי ההעלה רעיון של סירה מתנפחת אבל זה יותר טוב לחוף ים או לבריכה עם רוצים להכין משהו אז יש כלי ציפה יעודי שדי
קל להכין אותו שזה קלקר או ספוג בידוד מצופה בפיבר גלאס אם חבלים לכל הדפנות שלמעשה מתפקדות כידית אחיזה ואז יותר קל לצוף ואם יש גם ווסט אז בכלל לא מבזבזים אנרגיה
 לכל כלי השייט המיסחרים יש את כלי הציפה הזה בנוסף לאסדות הצלה
שרגא הזכיר מקודם את המכשיר קשר לרוב הכלים יש אותו
יש מכשירי קשר עם עוד יכולת שזה הdsc  שזה הוואצאפ ( הקדים אותו בכמה עשרות שנים )של הקשר ממש
לימאים יש כל מיני מערכות לתקשר
כולל קבוצות  וגם שליחת הודעה פרטית אבל מה שהכי חשוב במערכת הdsc זה שהיא יודעת לשלוח הודעת מצוקה לחיצה ארוכה של חמש שניות על הכפתור האדום במכשיר קשר עם המערכת הזו וכולם בטווח די גדול יודעים שאתה בברוך ואתה במצב של סכנת חיים
מי שינהל את המצב שאליו נקלע כלי השייט זה חיפה rcc שהם ישלחו את חייל הים ואפילו מטוסים או כול כלי שייט קרוב באזור שיכול להגיש עזרה  
עדיף לקנות מכשיר קשר עם המערכת הזו הdsc ובנוסף יש למערכת הזו שידרוג לאומת פעם שהטכנולוגיה הפכה לזולה יחסית זה מכשיר עם gps מובנה שישלח את המצב מצוקה עם המיקום של כלי השייט רוב המכשירים היום בשוק כולל אלה בכל האתרי קניות ברשת עם הכפתור מצוקה עדיף להוסיף כמה גרושים לפי דעתי ולקבל מכשיר עם gps ואם יש מכשיר קיים אפשר לקנות gps חיצוני עם כבל יעודי  ועוד אפשרות
זה לחבר מכשיר gps קיים
ויש עוד המון מידע ברשת לגבי הdsc ושלל מערכות נוספות אבל לשייט חופי של עד כ 30 מייל המכשיר קשר עם הdsc הוא אופציה זולה מאוד וחשובה מאוד חשובה כמו חיי אדם
תודה לתשובתך העשירה והמפורטת.
לגבי כלי הציפה שאתה מתאר כאן
לרוב הסירות החופיות זה קצת מסורבל
ותופס מקום. אין ספק לגבי יעילותו בהצלת
חיי אדם . לכן הועלתה האופציה של סירה
מתנפחת שאינה תופסת מקום כמעט,
נראית למרחק ומאפשרת שהיה משותפת
לניצולים.
לגבי מכשיר הקשר אין לי מה להוסיף,
רק ללמוד מהמידע ששיתפת.
שייט מהנה ובטוח לכולם!


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יולי 04, 2018, 12:00:03 PM
4/7- תמונה מהיום,
ערימת משטחים מחוברים וצפים להם להנאתם...


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 04, 2018, 16:22:51 PM
4/7- תמונה מהיום,
ערימת משטחים מחוברים וצפים להם להנאתם...

רק לחשוב מה יכול לקרות בלילה במהירות גבוהה


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: shragam על יולי 05, 2018, 11:30:28 AM
4/7- תמונה מהיום,
ערימת משטחים מחוברים וצפים להם להנאתם...

רק לחשוב מה יכול לקרות בלילה במהירות גבוהה
בדיוק ולכן תמיד חשוב שמישהו יסתכל קדימה גם כשיש הגה אוטומטי.
בלילה זו בעיה ולכן עדיף לנסוע לאט ולא מהר


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 05, 2018, 15:47:17 PM
4/7- תמונה מהיום,
ערימת משטחים מחוברים וצפים להם להנאתם...

רק לחשוב מה יכול לקרות בלילה במהירות גבוהה
בדיוק ולכן תמיד חשוב שמישהו יסתכל קדימה גם כשיש הגה אוטומטי.
בלילה זו בעיה ולכן עדיף לנסוע לאט ולא מהר

נקודת מחשבה לכל הממהרים לשדות האלבקור


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: ehudbn על יולי 05, 2018, 21:35:40 PM
https://youtu.be/bRhcXBtmPQs
שווה צפיה.

מפרש או ברזנט שמתוחים מתחת לגוף כלפי מעלה עם חבלים ומכסים על החור.
קונוסים מתנפחים כמו אלו.
https://m.youtube.com/watch?v=61QxCSvCEuk
כריות מזרונים פלציבים ואפילו מתנפחים למיניהם שאפשר להחדיר ואז לנפח.
בכל מקרה מיד לאחר הבנת חומרת הבעיה ממליץ לדווח ולבקש עזרה.
בהודעה יש לכלול את סיבת /גורם כניסת המים וכיוון התקדמותו.
עמ שהבאים לעזור ידעו ממה להיזהר.
Floating log drifting north 1 knot.
ואחכ להתקדם לפי התרגולת הכתובה .
שתחילתה הוא לסמן קו מים ולתדרך את הצוות לעבודה ומקרה של נטישה.
זיכרו שמנוע פנימי הוא משאבת מים מצויינת .
וכן משאבת ניקוז המקלחת למי שיש .
דליים וספוגים יעילים להוצאת מיים .
ישנן משאבות שיפוליים ידניות.
הרבה טושיה ורוגע.
בהצלחה.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: shragam על יולי 07, 2018, 11:28:06 AM
https://youtu.be/bRhcXBtmPQs
שווה צפיה.

בהחלט שווה צפיה  thumbUp;
שימו לב כמה צריך להתאמץ להבקיע חור ביאכטה (מן הסתם היא קצת יותר חזקה מסירות אבל סביר להניח שרוב הסירות המותגיות די חזקות)


כותרת: בעניין: Hole in a boat ⚓️⚓️⚓️
תגובה על ידי: searasta על יולי 07, 2018, 14:11:55 PM
https://youtu.be/bRhcXBtmPQs
שווה צפיה.

מפרש או ברזנט שמתוחים מתחת לגוף כלפי מעלה עם חבלים ומכסים על החור.
קונוסים מתנפחים כמו אלו.
https://m.youtube.com/watch?v=61QxCSvCEuk
כריות מזרונים פלציבים ואפילו מתנפחים למיניהם שאפשר להחדיר ואז לנפח.
בכל מקרה מיד לאחר הבנת חומרת הבעיה ממליץ לדווח ולבקש עזרה.
בהודעה יש לכלול את סיבת /גורם כניסת המים וכיוון התקדמותו.
עמ שהבאים לעזור ידעו ממה להיזהר.
Floating log drifting north 1 knot.
ואחכ להתקדם לפי התרגולת הכתובה .
שתחילתה הוא לסמן קו מים ולתדרך את הצוות לעבודה ומקרה של נטישה.
זיכרו שמנוע פנימי הוא משאבת מים מצויינת .
וכן משאבת ניקוז המקלחת למי שיש .
דליים וספוגים יעילים להוצאת מיים .
ישנן משאבות שיפוליים ידניות.
הרבה טושיה ורוגע.
בהצלחה.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
תודה על ההפניה למידע החשוב שהעלת.
אין ספק שיכולות האילתור שלנו עלולות להציל סירה מטביעה,
אל מחשבה מקדימה והרהורים כאלו על תרחישים אפשריים,
יכולה גם היא להקל על המצב.