כותרת: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 09:18:32 AM אהלן חברים
רציתי לדעת על עלויות כניסה לתחום הסירות מה שאני צריך זו סירה קטנה פשוטה , עם לייב וואל מקום ל5 אנשים 3 עם חכות 2 בלי סירה פשוטה לא משהו של הביוקר מה המחירים פחות או יותר ומה עליי לדעת לפני רכישה של סירה (יד 2) ? תודה רבה נ ב אשמח לשמוע גם קצת הסברים על הפישפיינדר גם , נראה טיפה מסובך :) כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Vegh על אפריל 23, 2018, 10:12:57 AM לא מבין גדול בסירות רוב היציאות שלי היו בהוצאה בתשלום,אך מהתבוננות קצרה ביד2 סירה קשיחה תעלה לך מ20,000 שקל לסירות הכי פשוטות ומשם המחיר עולה.
רובם קטנות לא היה נוח 5 אנשים אליהם כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: shragam על אפריל 23, 2018, 11:40:55 AM רועי, שלב שלב ;)
קודם כל היכן אתה מתכנן לעגון ? (רוב המרינות מהצפון-מרכז היום די מלאות) 5 אנשים שידוגו בנוח זו כבר סירה של 7 מ' לפחות בתנאי שיש לך דופן לעבודה. אם זו סירה שיש לה רק ירכתיים (יותר מ2 זה צפוף) כמוןב שתלוי גם בסגנון הדיג. לבולוס/ג'יג/חי, חייבים לעבוד דופן כדי שהחוטים לא יסתבכו. לטרולינג, האנשים יכולים להיות מפוזרים בסירה, כי החכות מאחורה בסטנדים ועושות לבד את העבודה ( אתה בנסיעה רציפה) . מה התקציב שלך לסירה? אין ממש דבר כזה סירה פשוטה, יש סירה זולה שתעלה הרבה בתחזוקה השוטפת בד"כ ויש סירות יותר יקרות ומותגיות שהעלות הראשונה יותר יקרה, אבל השוטפת (טיפולים וכו') תיהיה יותר זולה. התחום הזה מאוד פרוץ ולא כל סירה שנראית מבחוץ בסדר, היא כזו גם מפנים. תתחיל להסתובב קצת במרינות ולראות סירות שתבחר איזה סגנון אתם מחפשים ביחס לתקציב. תיקח אתך מישהו שמבין במנוע/סירות שיתן חוות דעת נוספת לפני הקניה. בהצלחה כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 12:03:17 PM תודה רבה על התגובות
שרגא אנחנו שלושה אנשים עם חכות, שתיים שיצטרפו אלינו לסירה מדי פעם מתכנן לעגון באשקלון/אשדוד או אפילו אילת - אתה יכול לתת טווח מחירים לעגינה? תקציב מעדיף להשקיע כמה שפחות, בינתיים בודק את האופציה אני כבר הבנתי שהתחזוקה של הסירה זה דבר שגובה המון כסף מה זה כולל בדרך כלל? כמו שאמרתי סירה פשוטה מקום לשלושה דייגים לכל הסגנונות גיג חי וטרולינג אשמח לדעת כמה יעלה בערך, ביד 2 מצאתי בטוול של 25-50 אלף שח לסירה כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 23, 2018, 12:55:01 PM רועי, אתה צריך לחשוב גם כמה פעמים בחודש תוכל לצאת עם הסירה וכמה זמן תוכל להקדיש לטיפול בסירה.
באשדוד עלות עגינה מחושבת לפי שטח הסירה (אורך X רוחב), אבל יש מינימום של 15 מטר. אני מעריך שלסירה של עד 7 מטר יעלה לך 700-900 ש"ח לחודש. בכל מרינה המחיר שונה. תוסיף לזה ביטוח שנתי וכושר שייט אחת לשנתיים, ואתה עובר את ה-1000 ש"ח לחודש עוד לפני שהנעת את הסירה. כמובן שנדרשת גם תחזוקה תקופתית, פה ושם השלמות/שברים...שיכולים להגיע גם לכמה אלפים. תלוי ביכולות שלך לטפל בסירה/מנוע לבד. מעבר לכך יש את עלות הדלק ביציאה, אבל זו הוצאה שמתחלקת בין מי שיוצא. עכשיו נשאלת השאלה כמה פעמים אתה מתכנן לצאת, בהתחשב במגבלות של עבודה/לימודים/משפחה/צבא (מחק את המיותר ;D ), ואם זה שווה את העלות. לא פחות חשוב, כמה זמן תוכל להשקיע בתחזוקת הסירה. ככל שהסירה זולה יותר, בדר"כ היא תדרוש יותר תחזוקה, שמשמעותה היא לבלות כמה שעות כל חודש רק בלטפל בסירה. בקיצור, סירה זה לא רק כסף, זה גם הרבה זמן. ואם עדיין לא הצלחתי לשכנע אותך לא לקנות, אז יש גם את המגבלות על הדייג, מחלת ים, פריצות לסירה... ;D מצד שני, כשיש זמן והכל עובד כמה שצריך, יום בים נותן הרבה בריאות ואנרגיה לשאר השבוע. גיל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 13:02:21 PM תודה רבה גיל
כושר שייט ועגינה , זה לא דבר שאפשר לשלם " מכה אחת" כלומר עגינה לשנה וכושר שייט אחת לשנתיים - מה המחיר פחות או יותר לכושר שייט? לגבי תחזוקת הסירה, מה זה כולל? אלו טיפולים שוטפים קבועים צריך לעשות לסירה ? . האמת שאחרי כל פעם שאני יוצא בסירה אני משתגע מהכיף שיש. אני מאוד רוצה להיכנס לתחום גם כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Aviel2kk על אפריל 23, 2018, 13:34:23 PM תודה רבה גיל כושר שייט ועגינה , זה לא דבר שאפשר לשלם " מכה אחת" כלומר עגינה לשנה וכושר שייט אחת לשנתיים - מה המחיר פחות או יותר לכושר שייט? לגבי תחזוקת הסירה, מה זה כולל? אלו טיפולים שוטפים קבועים צריך לעשות לסירה ? . האמת שאחרי כל פעם שאני יוצא בסירה אני משתגע מהכיף שיש. אני מאוד רוצה להיכנס לתחום גם היי רועי , תראה סירה זה לא דבר זול בכלל...אתה חייב להקדיש המון זמן יותר ממה שאתה מקדיש לאישה\חברה. המון הוצאות שלא מתוכנן לדוגמא: שבר\טיפול סירה\טיפול מנוע(שזה עולה כסף והמון) אין סוף בהשקעה בסירה ומי שנכנס לתחום הזה מבין שזה רק הוצאת כסף.. תחשוב שאתה קונה סירה ב20 באלף כמו שרשמת אני דיי בטוח שהמנוע גמור וישן שזה יעשה לך המון בעיות הנעה או בעיות כללית שאתה יכול להתקע בים (לא נעים בכלל) ... אם יש לך כסף מיותר לפחות 100+ אתה יכול לקנות סירה בסבבה... מתחת לזה אני חושב שעדיף שתמתין ותחסוך עד שיהיה לך.. אבל עצה שלי תחפש משהו שיש לו סירה תשלם לו סכום שיבקש ותהנו...זה הרבה יותר משתלם לך ויהיה לך יותר זמן פנוי מאשר להשקיע המון כסף וזמן. בהצלחה! כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 23, 2018, 13:57:12 PM תודה רבה גיל כושר שייט ועגינה , זה לא דבר שאפשר לשלם " מכה אחת" כלומר עגינה לשנה וכושר שייט אחת לשנתיים - מה המחיר פחות או יותר לכושר שייט? לגבי תחזוקת הסירה, מה זה כולל? אלו טיפולים שוטפים קבועים צריך לעשות לסירה ? . האמת שאחרי כל פעם שאני יוצא בסירה אני משתגע מהכיף שיש. אני מאוד רוצה להיכנס לתחום גם כושר שייט זה כמו טסט לרכב, רק שמבצעים פעם בשנתיים. אני לא זוכר את המחיר במדויק, אבל זה היה סביב ה-1000 ש"ח. לגבי עגינה, המרינה תשמח אם תשלם מראש לשנה, אני מניח שגם תקבל הנחה. לגבי הטיפולים, מעבר לניקיון/שימון/גירוז, שיש לבצע אחרי כל יציאה (עוד יתרון לצאת בתשלום, שאתה לא צריך להישאר ולנקות את הסירה). צריך אחת לשנתיים להוציא את הסירה מהמים, לעשות אנטיפאולינג (הסרת הצבע מתחתית הסירה וצביעה מחדש בצבע שמונע הצטברות אצות ושאר צרות) ולטפל במנוע. בתלות בסירה ובמנוע, מדובר בכמה אלפי ש"ח. הערכה גסה מאוד תהיה 4000-5000 ש"ח (לשנתיים). לגבי טיפולי שבר, אז כמו שכתבו למעלה, סירה ישנה וזולה תתקלקל יותר, סירה חדשה תעלה יותר ברכישה אבל תתקלקל פחות (בתקווה). וכל זה לפני שהתחלת להשקיע בציוד לדייג מהסירה...שגם מתבלה יותר וגם רוצים כל הזמן להתקדם. כמו שאמרתי, תחשוב כמה זמן יש לך להשקיע בעניין. אם אני לא טועה, בשנתיים הקרובות תהיה עסוק גם בלימודים/בגרויות/צבא, ואז הסירה עומדת במרינה שוממה (אתה עדיין משלם...). בכל מקרה, לפני שאתה קונה, תעלה פה תמונה ופרטים של הסירה. לפעמים קונים סירה שלא ממש מתאימה לדייג ואז או שהמקום מוגבל, או שהיא לא מתאימה לים עובד...עדיף לשאול לפני שקונים. גיל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: שי דביר (שי שם פרטי) על אפריל 23, 2018, 14:17:55 PM תודה רבה על התגובות שרגא אנחנו שלושה אנשים עם חכות, שתיים שיצטרפו אלינו לסירה מדי פעם מתכנן לעגון באשקלון/אשדוד או אפילו אילת - אתה יכול לתת טווח מחירים לעגינה? תקציב מעדיף להשקיע כמה שפחות, בינתיים בודק את האופציה אני כבר הבנתי שהתחזוקה של הסירה זה דבר שגובה המון כסף מה זה כולל בדרך כלל? כמו שאמרתי סירה פשוטה מקום לשלושה דייגים לכל הסגנונות גיג חי וטרולינג אשמח לדעת כמה יעלה בערך, ביד 2 מצאתי בטוול של 25-50 אלף שח לסירה הי רועי. אני יכול לספר לך לגבי עלויות באילת (שם הסירה שלי עוגנת - אני מקרית שמונה... ) . דמי עגינה - 385 ש"ח (כולל מים וחשמל) לחודש. כושר שיט - כ-500 ש"ח לשנה (כושר שיט עולה כ-1000 שח לשנתיים) אנטיפאולינג (לרוב משלבים טיפולים על הדרך) - בערך 5000 ש"ח כל שלוש שנים. ביטוח צד ג' (חובה) - עלות של 1200 ש"ח לשנה בערך. מעבר לאמור אתה חייב (!!!) לשים כסף בצד כל חודש לתקלות והפתעות. בגדול, ללא יציאה לים (כלומר לא מחשבים דלק) אתה עומד על הוצאה חודשית של כ-600-1000 ש"ח. . קח בחשבון שכרגע מקומות עגינה זה מצרך מבוקש מאד (בים התיכון אין, באילת אין גם אבל רשימת ההמתנה קצרה יחסית) . עד כאן ההוצאות וכאב הלב, ונעבור לכיף וליתרונות: . 1. כיף לא נורמלי. 2. כיף לא נורמלי. 3. אתה לא תלוי באחרים (למעט השותפים כי אסור לצאת לבד) 4. זה כיף לא נורמלי. . מקווה שעזרתי. נ.ב זה כיף לא נורמלי ושווה כל שקל (אם יש אותו כמובן...) תהנה ובהצלחה.... כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 15:02:26 PM תודה רבה גיל על התשובה המפורטת מעריך
כעיכרון מה שחשבנו זה סירה לאילת בעיקר וכנראה שבאמת נעגון שם אם בעזה נקנה סירה לגבי כל הטיפולים שציינת אני מבין שאלו דברים שצריך לעשות פעם בתקופה לגבי זמן יש לי, בעיקר סופי שבוע וחופשים יש הרבה בינתיים וגם למשפחה יש זמן בסופי שבוע גם בעיקר בכל אופן אני אעלה תמונות לפני רכישה (אם בכלל.. תודה רבה כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 15:08:49 PM תודה רבה שי
האמת הכיוון מההתחלה היה אילת ואני רואה שהמחירים שם גם טובים יותר תשובה מאוד מפורטת טובה אני מבין שההתחלה ההשקעתית גדולה ולאחר מכן ההוצאות די פוחתות באמת כיף לא נורמלי - ועוד יותר כיף לא להיות תלוי באנשים אני לא אוהב להיות תלוי באנשים בכלל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 23, 2018, 15:09:47 PM שי גיל ושאר חברי הפורום שרואים את הדיון
מה מחיר הסירה שלכם? ואם יש תמונה או משהו בסגנון אשמח כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 23, 2018, 15:34:59 PM אני קניתי עם שותף נוסף סירה של 5.5 מטר עם מנוע 50 כ"ס ב-20 אלף, החזקנו בה כחמש שנים מהנות מאוד, והיא נמכרה לפני כשנה ומשהו, כשפשוט ראינו שאין לנו זמן לטפל ולצאת באופן מסודר (משפחה, עבודה, בריאות...).
סה"כ היה לנו מזל עם המנוע שהיה במצב מצוין, ואמין, אבל מצברים הוחלפו כמה פעמים, וגם הצלחתי להיתקע עם מצבר גמור בלב ים (נגררתי למרינה ע"י שרגא). מעבר כל הזמן נדרשו טיפולים לדברים שנגמרו בגלל המלח, חלקי עץ, ברזלים, מדחף שנשחק, חוטי חשמל... את רוב העבודה עשינו בעצמנו. טיפולי מנוע על ידי מכונאי. גם הייתה תקופה שגנבו לנו ציוד מהסירה, מיכל דלק, גלגל הצלה... (גם פרצו לקבינה). אני חושב שאם אתה עם שותף נוסף, אתם צרכים לקחת בחשבון 1000 ש"ח לחודש לכל אחד, לכל ההוצאות המתוכננות ואלו שלא, מעבר לעלות הסירה והדלק. מסקנה עיקרית לסירה הבאה, עדיף לקנות סירה ב-100K, כך שלא נצטרך להשקיע כל כך הרבה בתחזוקה (כמובן שזה לא מבטיח כלום). גיל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Kobiarava על אפריל 23, 2018, 17:34:28 PM בעצם, מה שגיל אומר, זה שבסירה זולה יחסית במחיר הקנייה, בכל שנה אתה שם סכום דומה לסכום הקנייה על אחזקה ועלויות נלוות.... דבר שצריך לקחת בחשבון, כי אם לא תוכל לעמוד בהתחייבות הזו, הסירה תוזנח והבלאי מהר מאוד יכול להפוך אותה ללא אמינה במקרה הטוב, ועד לא שמישה במקרה הרע...
כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 23, 2018, 17:38:07 PM בעצם, מה שגיל אומר, זה שבסירה זולה יחסית במחיר הקנייה, בכל שנה אתה שם סכום דומה לסכום הקנייה על אחזקה ועלויות נלוות.... דבר שצריך לקחת בחשבון, כי אם לא תוכל לעמוד בהתחייבות הזו, הסירה תוזנח והבלאי מהר מאוד יכול להפוך אותה ללא אמינה במקרה הטוב, ועד לא שמישה במקרה הרע... כשאתה מנסח את זה ככה זה מפתיע גם אותי ;Dאבל זה נכון. אין לי ניסיון בסירה של 100 אלף, אבל לדעתי רוב ההוצאות דומות. אני מניח שנדרשת פחות עבודה שוטפת על הסירה. כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: SHAYU** על אפריל 23, 2018, 18:34:34 PM רועי קבלת כאן אחלה תשובות.
סירה היא עסק רציני, עם הוצאות לא מעטות ומצריכה מחשבה עמוקה לפני שנכנסים לזה. זה אומנם תענוג צרוף לצאת לים עם סירה ( גם אם נתקעים בלי מצבר.....) אבל יש הרבה מאוד מסביב שצריך לקחת בחשבון ןהוא פחות כיף אגב גיל כשתגיע הסירה של ה100k בבקשה תעדכן sml41; שי כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 24, 2018, 07:05:13 AM תודה רבה אביאל על התגובה, כנראה שפספסתי אותה מקודם
אני מבין שבתור התחלה מומלץ סירה + מנוע חדשים לגמרי על מנת זלא יהיו יותר מדי תקלות לגבי לשלם למישהו אנחנו שלושה אנשים - 200 350 שח לאדם יוצא לפעמיים 1000 שח ומעלה כך שלא משתלם בכלל למרות שאין משתלם לא משתלם בתחביב אבל בכל זאת זה המון בדרכ בחןפשות יוצאים עם סירה כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 24, 2018, 07:09:19 AM גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר?
הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה? כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: shragam על אפריל 24, 2018, 07:25:06 AM בעצם, מה שגיל אומר, זה שבסירה זולה יחסית במחיר הקנייה, בכל שנה אתה שם סכום דומה לסכום הקנייה על אחזקה ועלויות נלוות.... דבר שצריך לקחת בחשבון, כי אם לא תוכל לעמוד בהתחייבות הזו, הסירה תוזנח והבלאי מהר מאוד יכול להפוך אותה ללא אמינה במקרה הטוב, ועד לא שמישה במקרה הרע... הגדרה נכונה thumbUp;כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 24, 2018, 07:45:00 AM שרגא גם לך יש סירה אם אני זוכר נכון...
איך התחזוקה שלה ? יש הרבה עבודה? ומה המחיר שלה? (אם זה בסדר לשאול.. כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 24, 2018, 08:53:22 AM גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר? הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה? אני הייתי חדש לגמרי בתחום. לשותף שלי היה קצת ידע קודם, אבל לא ברמה של מכונאי. צריך חוש טכני בסיסי, את השאר לומדים עם קצת עזרה מבעלי סירות אחרות. לאחזקת המנוע נעזרנו בחבר מוסכניק, בעל סירה. אבל לטיפולים הגדולים הבאנו מכונאי שמתמחה במנועים ימיים. אצלנו החלק העליון היה מעץ, אז עבודות גוף היו ברמה של החלפת חלקי עץ שהתבלו, וצביעה, שזה פשוט. אני מניח שבסירת פיבר, תצטרכו ללמוד לעשות תיקוני פיבר לבד. ברמת השיפורים הוספנו תאורות, פנל חשמל... ודברים בסגנון הזה. הבעיה הנוספת הייתה שחוטי החשמל (בעיקר של התאורה והמכשירים) נאכלו עם הזמן, אז החלפנו חוטים. לגבי חלודה, כל מה שעשוי ברזל מחליד (אפילו חלקים מנירוסטה מחלידים בסוף). חשוב להשתמש בברגים מתאימים שלא יחלידו מהר ולצבוע כל מה שמברזל רגיל (שחור). אתה צריך לקחת בחשבון שבכל יציאה צריך חצי שעה לארגן את הסירה לפני שיוצאים (לסדר, לתדלק, לראות שהמנוע עובד חלק). ואחרי היציאה קרוב לשעה של נקיונות וארגון. מעבר לכך, בהנחה שאין דברים מיוחדים, צריך 4-5 שעות בחודש, לתחזוקה השוטפת. המצבר הוא כמו מצבר של רכב, אם אני זוכר נכון, העלות 300-400 ש"ח. לגבי החשבון שלך, אם אתם יוצאים בממוצע פעם בשבוע אז אתה מתחיל להגיע לאיזון הכלכלי. אם פעם בשבועיים (קח בחשבון שיש סופ"שים שמזג האוויר לא מתאים), אז אתה מדבר על 25 אלף לשנה. שזו קרוב לעלות האחזקה של הסירה (כשאתה יוצא עם מישהו אחר העלות כוללת את הדלק). אם תשאל אותי אם זה היה כדאי, ברור שכן, נהנו מאוד, ולמדתי הרבה. אבל זה כל עוד יצאנו באופן שוטף. כשהחיים לא אפשרו לנו לצאת כמו שרצינו, זה כבר הפך למטלה והסירה שכבה במרינה ללא שימוש. בגלל זה מכרנו אותה. שי, צריך לחיות באמונה ;rabbi1 רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות. גיל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: SHAYU** על אפריל 24, 2018, 11:39:21 AM גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר? הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה? שי, צריך לחיות באמונה ;rabbi1 רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות. גיל זה כי אתה לא מגיע יותר לחוף...דבר איתי על שישי אם אתה פנוי.. שי כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: (אלון) על אפריל 24, 2018, 18:18:59 PM בכוונה לא הגבתי עד עכשיו
אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס :o תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות 6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה ;D חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה והכי חשוב כייף כייף כייף שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך אז כן התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא נ.ב. בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף ;) כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: GilH99 על אפריל 24, 2018, 20:58:40 PM בנצ'י, אני לא בטוח שהגזמנו בענק...
רק עגינה (בים התיכון), ביטוח וכושר שייט, זה 1000 ש"ח לחודש. תוסיף אנטיפאולינג וטיפולי מנוע אחת לשנתיים/שלוש, זה עוד כמה מאות בממוצע. וזה ללא תקלות מיוחדות. לגבי ההנאה, אני לא חולק עליך ;D גיל כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: תמירניסן על אפריל 24, 2018, 21:00:53 PM בכוונה לא הגבתי עד עכשיו אין על בנצי תמיד שמח לעזור בפורום ומחוצה לו כן יירבו כמוך אלוף t39אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס :o תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות 6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה ;D חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה והכי חשוב כייף כייף כייף שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך אז כן התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא נ.ב. בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף ;) כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: תמירניסן על אפריל 24, 2018, 21:08:14 PM רועי מהניסיון שלי גם אני "צעיר" כשנה עם סירה אם יש לך תכסף ואתה תצא יותר מפעמיים שלוש בחודש להפלגות לך על זה אבל תלמד את העולם הזה היטב ותבדוק טוב מה אתה קונה .
יש לך כאן חברה מצוינים עם הרבה ידע שיעזרו לך . אם תדירות היציאות שלך לים תהיה יותר נמוכה רד מזה יש פה חברה שמוציאים בתשלום והם אחלה תצטרף אליהם יותר משתלם כלכלית . זו דעתי הרבה בהצלחה. כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: אברהם כהן על אפריל 25, 2018, 10:54:37 AM בס"ד
רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי), וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה. אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת. כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ. בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה. עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים). אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון. משמע 12,000 ש"ח לשנה. אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה. צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק. הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון! אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין. כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Kobiarava על אפריל 25, 2018, 11:34:05 AM אין שום היגיון למישהו מהמרכז לקנות סירה באילת, בטח לא כשמדובר בבחור צעיר שעדיין לא מחזיק רישיון נהיגה ורכב צמוד (מה עם רישיון משיט?). נסיעה של 4 שעות לכל כיוון לא מאפשר לך יציאות ספונטניות, ולא מאפשר יציאות בתדירות מספקת. מה גם שאין באמת יתרון לדייג באילת על פני ים תיכון, ממה שאני רואה, בים תיכון יש יותר דייג בשוטף מאשר אצלנו באילת... המלצה שלי, בהנחה שזה באמת מתקדם לאנשהו (למרות שזה נראה לי יותר כמו דיון תיאורטי), הסירה לא יכולה לעגון יותר משעה מהבית.
כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: ינשוף דייג ירושלמי על אפריל 25, 2018, 11:54:19 AM בס"ד thumbUp; ואני לא הבנתי את ההיגיון והכדאיות לעגון באילת אם אתה גר באשקלון. רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי), וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה. אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת. כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ. בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה. עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים). אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון. משמע 12,000 ש"ח לשנה. אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה. צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק. הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון! אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין. לדעתי רד מנושא הסירה, פה ושם צא עם בעל סירה ושלם לו X שקלים, זה כבר עלות הדלק שלך לאילת וחזרה. כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: שי דביר (שי שם פרטי) על אפריל 25, 2018, 13:04:44 PM חברים, מאחר ואני המשוגע שעושה את הדרך לאילת לא מעט, תנו לי לשים דברים על דיוקם.
בממוצע אני יוצא אחת לחודש לסוף שבוע ארוך על הים. המרחק שאני נוהג לכל כיוון הוא כ-500 קילומטר (קרית שמונה-אילת tongu9;) - סה"כ כ-1000 ק"מ ליציאה. עלות הדלק (כשמחשבים 15 קילומטר לכל ליטר דלק, וזה הגיוני וממוצע) היא כ-500 ש"ח כל נסיעה כזו מלווה בעוד חברים כך שהדלק מתחלק לשלוש. kaffeetrinker_2; נכון שיציאה ספונטנית לא יכולה להיות באמצע השבוע, אבל יחד עם זה אין לי צורך ברכב גדול ונגרר לסירה שעולים המון... (כי אין מקומות עגינה בים התיכון), אבל כבר יצא ששלושה שבועות ברציפות יצאתי לסשן דיג של סופ"ש. צודק קובי שאומר שזו בעיה לא פשוטה, אבל עדיין לדעתי שווה כל שקל. ולגבי מחיר הדלק, אם תחשבו את עלות העגינה במרכז (כ-1000 ש"ח) מול אילת (פחות מ-400) זה די מסדר את העלות של הדלק, מה גם אם אתה יוצא עם עוד חברים ומתחלקים. רועי, אני חושב שקיבלת כאן את כל מה שאתה צריך כדי להחליט. תחליט, ואז תתחיל להוציא דו"חות דיג טובים אחי (תיכון או אילת לא באמת משנה) thumbUp; thumbUp; חוטים מתוחים. no1@ כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 25, 2018, 13:53:19 PM תודה רבה לכולם על התגובות
מאוד מעריך את הזעקה דיון מלמד מאוד קובי כמובן צודק - הכל תאורתי בינתיים ונקווה להתקדמות בזמן המתאים בעזה כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Aviel2kk על אפריל 26, 2018, 07:41:44 AM תודה רבה אביאל על התגובה, כנראה שפספסתי אותה מקודם בוא אני יגיד לך אני מעדיף לשלם 250 שח על יציאה ולא לשלם אני מבין שבתור התחלה מומלץ סירה + מנוע חדשים לגמרי על מנת זלא יהיו יותר מדי תקלות לגבי לשלם למישהו אנחנו שלושה אנשים - 200 350 שח לאדם יוצא לפעמיים 1000 שח ומעלה כך שלא משתלם בכלל למרות שאין משתלם לא משתלם בתחביב אבל בכל זאת זה המון בדרכ בחןפשות יוצאים עם סירה עגינה , דלק , טיפולים , בלאי וכו. נכון שזה פחות נוח אבל זה משתלם לך .... אם אתה יוצא כמעט כל השבוע אז אני יכול להגיד לך לא משתלם.. אבל אם אתה יוצא פעם בשבוע או פעמיים עדיף שתשלם 250 שח בלי כאבי ראש. וכמובן שאתה יכול להצטרף :) כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: רועי כהן על אפריל 26, 2018, 09:26:30 AM כל אחד וההעדפות שלו כמובן ;)
רק לא הבנתי..להצטרף לאן? כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: shragam על אפריל 27, 2018, 14:20:56 PM כל אחד וההעדפות שלו כמובן ;) כנראה לאביאל ;) רק לא הבנתי..להצטרף לאן? כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: UZIK על אפריל 28, 2018, 13:34:11 PM קראתי הכל
העצות שקבלתה טובות ואמתיות אני יכול להוסיף לדיון: שיש עדיפות למנוע חיצוני . שים לב שבדרך כלל המנוע הוא הרכיב היקר וחשוב יהיה שהמנוע לא שחוק או ישן מאוד. יש מהרצליה מקומות באחסנה יבשה. ויש גם את האפשרות הפחות נוחה שזו סירה על עגלה ליד הבית זה חוסך לך עליות עגינה זה חוסך לך באנטיפאוליג. אפשרי לגרור אותה גם לאילת ולכינרת. יש מעט מקומות בים התיכון להשקת הסירה אבל אפשרי עוזי כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: Aviel2kk על מאי 10, 2018, 07:11:21 AM כל אחד וההעדפות שלו כמובן ;) כנראה לאביאל ;) רק לא הבנתי..להצטרף לאן? חחח באהבה :) כותרת: בעניין: כניסה לתחום הסירות תגובה על ידי: rafi על מאי 22, 2018, 01:00:27 AM תודה רבה אביאל על התגובה, כנראה שפספסתי אותה מקודם בוא אני יגיד לך אני מעדיף לשלם 250 שח על יציאה ולא לשלם אני מבין שבתור התחלה מומלץ סירה + מנוע חדשים לגמרי על מנת זלא יהיו יותר מדי תקלות לגבי לשלם למישהו אנחנו שלושה אנשים - 200 350 שח לאדם יוצא לפעמיים 1000 שח ומעלה כך שלא משתלם בכלל למרות שאין משתלם לא משתלם בתחביב אבל בכל זאת זה המון בדרכ בחןפשות יוצאים עם סירה עגינה , דלק , טיפולים , בלאי וכו. נכון שזה פחות נוח אבל זה משתלם לך .... אם אתה יוצא כמעט כל השבוע אז אני יכול להגיד לך לא משתלם.. אבל אם אתה יוצא פעם בשבוע או פעמיים עדיף שתשלם 250 שח בלי כאבי ראש. וכמובן שאתה יכול להצטרף :) לטעמי, הרבה תלוי בתדירות היציאות... דבר נוסף, השאלה מה בראש שלך... ראשית, בתשלום על יציאה - לעיתים מצוותים לך עוד אנשים ולעיתים הסקיפר עם הראש שלו... שנית, אם אתה אוהב לעשות יציאה לפי הראש שלך - צריך סירה שלך... בעלויות דומות לחודש ובמיוחד אם זה צוות - לדעתי אין מה להתלבט ומוטב לקנות סירה... סירה שלך נותנת לך משהו שאין לך ביציאה בסירות אחרות - עצמאות מוחלטת... באיזה יום ואיזו שעה לצאת ולחזור, לאן ללכת, איזה סגנון... |