פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: (אלון) על פברואר 05, 2017, 19:29:33 PM



כותרת: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: (אלון) על פברואר 05, 2017, 19:29:33 PM
בשבת האחרונה יצאנו עם הסירה לעוד ניסיון להביא את הסיפתח לסירה
לא היה כלום ולכן אין דוח.
אבל קרה משהו שעלול לקרות בכל סירה
בסירה שלי מיכל הדלק הוא פנימי ואין אפשרות לדעת כמה דלק יש חוץ משעון הדלק
בהסתמך על השעון שהראה חצי מיכל יצאנו לדיג
עשינו טרולינג ושטנו הרבה ולקינוח הלכנו לאזור הסנפנים
כשגמרנו לדוג הנעתי את המנוע והתחלתי לשוט לכיוון המרינה
דקה אחת של שייט המנוע התחיל טיפה לגמגם ופתאום נכבה
אני שכבר מכיר את המנוע בעל פה מיד הבנתי שהבעיה זה דלק
בדיקה קצרה העלתה שפשוט נגמר לנו הדלק!!!
אבל חברכם הנאמן לא פראייר ותמיד אני דואג שיהיה גריקן בנזין מלא ספייר בסירה על כל צרה שלא תהיה
מוציא משפך ממלא את הדלק במיכל מפמפם קצת בפומפה שיגיע דלק לקרבורטור ומניע
שייט לכיוון המרינה וכל האירוע הסתיים כאילו לא היה
מסקנה:
לא לסמוך אף פעם על שעון הדלק
והכי חשוב שיהיה גריקן ספייר בסירה על כל צרה שלא תהיה ולפעמים זה גם יכול לעזור למישהו אחר שניתקע בים


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: shay 38 על פברואר 06, 2017, 04:11:31 AM
כל הכבוד אלון אכן פרט חשוב ותודה על השיתוף !!! sml8;


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: UZIK על פברואר 06, 2017, 08:20:16 AM
צודק
יש תמיד 10 ליטר ספייר בסירה.
אך משתדל תמיד לצאת עם מיכל מלא.
ולהביא איתי דלק שמכסה בערך את היציאה.
כך שאני עוזב את הסירה השארתי מיכל מלא.
יתכן שזה גם יתרון שיש פחות מקום לאויר
והאויר כידוע יש בו לחות גבוהה =מים
שזה חיסרון לעבודה תקינה של המנוע.
עוזי


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: shragam על פברואר 06, 2017, 08:34:59 AM
אלון, בטיחות ההפלגה והחזרה לחוף זה הדבר הכי חשוב בסירה.
שני דברים חייבים בכל סירה:
1. מנוע עזר + מיכל דלק נפרד בשבילו.
2. מיכל דלק ספייר למנוע הראשי.

ככה היה תמיד אצלנו בסירה.

כשאתה בים ונתקע, אתה לא תמיד יכול להרים את היד ומישהו יעצור לידך. לא תמיד אתה באזור עם קליטה של טלפון ולא תמיד יש חברים במים באותו זמן.

לגבי התקלה שלך, תמיד בכל חזרה למרינה, ממלאים את מיכל הדלק פול. ככה אתה בטוח שיש לך דלק.
המצופים מזייפים בד"כ.  אנחנו היינו מודדים ע"י הכנסת מקל מטאטא לפתח התדלוק ורואים מה הגובה.


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: GilH99 על פברואר 06, 2017, 11:08:07 AM
ובנוסף לכל הדברים שכתבו למעלה, פריט חובה שנוסף אצלנו אחרי מוות של המצבר בים, וגרירה הביתה על ידי שרגא...
בוסטר התנעה. מטעינים בבית ויש בטחון ביציאה.
משהו מהסוג הזה...
https://www.aliexpress.com/item/2016-New-Arrival-68800mAh-Car-emergency-Jump-Starter-Mini-Portable-Emergency-Battery-Charger-for-Petrol-Diesel/32598882199.html?spm=2114.01010208.3.8.j6b3dR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000032_119_10000025_10000029_430_10000028_10060_10062_10056_10055_10000062_10054_10059_10099_10000022_10000012_10103_10000015_10102_10096_10000018_10000019_10000056_10000059_10052_10053_10107_10050_10106_10051_10000053_10000007_10000050_10084_10083_10000047_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10115_10037_10000041_10000044_10078_10079_10077_10000038_429_10073_10000035_10121-10102,searchweb201603_10,afswitch_1,single_sort_1_default&btsid=185a126c-30fd-4c69-b300-023a68e25b91

ובתור בונוס, משמש אותי גם ביבשה לעזור לאחרים בלי להסתבך עם המצבר של הרכב.

גיל


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: צור. על פברואר 06, 2017, 21:03:06 PM
בנצי תודה על השיתוף
ברשותך אוסיף שמיכל דלק ספייר זה חשוב אך לא פחות חשוב שהמכל יהיה תיקני למניעת תקלות שיכולות להיגמר באסון


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: סאמח הצפר על פברואר 08, 2017, 18:58:41 PM
ובנוסף לכל הדברים שכתבו למעלה, פריט חובה שנוסף אצלנו אחרי מוות של המצבר בים, וגרירה הביתה על ידי שרגא...
בוסטר התנעה. מטעינים בבית ויש בטחון ביציאה.
משהו מהסוג הזה...
https://www.aliexpress.com/item/2016-New-Arrival-68800mAh-Car-emergency-Jump-Starter-Mini-Portable-Emergency-Battery-Charger-for-Petrol-Diesel/32598882199.html?spm=2114.01010208.3.8.j6b3dR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000032_119_10000025_10000029_430_10000028_10060_10062_10056_10055_10000062_10054_10059_10099_10000022_10000012_10103_10000015_10102_10096_10000018_10000019_10000056_10000059_10052_10053_10107_10050_10106_10051_10000053_10000007_10000050_10084_10083_10000047_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10115_10037_10000041_10000044_10078_10079_10077_10000038_429_10073_10000035_10121-10102,searchweb201603_10,afswitch_1,single_sort_1_default&btsid=185a126c-30fd-4c69-b300-023a68e25b91

ובתור בונוס, משמש אותי גם ביבשה לעזור לאחרים בלי להסתבך עם המצבר של הרכב.

גיל
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: searasta על פברואר 09, 2017, 19:30:12 PM
תמיד מתדלק את הסירה בסוף היציאה,
ככה שאין מצב שנתקע על דלק.
אבל זה בסדר, לא חסרות סיבות
להתקע בים, ועלינו תמיד ליצור
גיבויים כמו דלק ספר, מנוע רזרבי,
מצבר נוסף עם בורר...מכשיר קשר
ולדעת מי אתך בים באותו יום
ועשוי להגיש לי עזרה


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: GilH99 על פברואר 09, 2017, 21:11:37 PM
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.

סאמח, יש חבל עם אפשרות להניע את גלגל התנופה, אבל ניסינו שלושה אנשים במשך שעה ללא הצלחה. גם המיקום של המנוע ליד דופן אחורית גבוהה ייצר זוית בעייתי לחבל.
בכל מקרה הסירה נמכרה מאז, בתקווה לחזור לתחום בקרוב עם סירה גדולה יותר. הבוסטר נשאר צמוד אלי  ;D

גיל




כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: SHAYU** על פברואר 09, 2017, 22:03:12 PM
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.

סאמח, יש חבל עם אפשרות להניע את גלגל התנופה, אבל ניסינו שלושה אנשים במשך שעה ללא הצלחה. גם המיקום של המנוע ליד דופן אחורית גבוהה ייצר זוית בעייתי לחבל.
בכל מקרה הסירה נמכרה מאז, בתקווה לחזור לתחום בקרוב עם סירה גדולה יותר. הבוסטר נשאר צמוד אלי  ;D

גיל




עד היום כואבת לי הכתף מהחוט הזה..

שי


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: shragam על פברואר 11, 2017, 09:28:38 AM
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.

סאמח, יש חבל עם אפשרות להניע את גלגל התנופה, אבל ניסינו שלושה אנשים במשך שעה ללא הצלחה. גם המיקום של המנוע ליד דופן אחורית גבוהה ייצר זוית בעייתי לחבל.
בכל מקרה הסירה נמכרה מאז, בתקווה לחזור לתחום בקרוב עם סירה גדולה יותר. הבוסטר נשאר צמוד אלי  ;D

גיל




עד היום כואבת לי הכתף מהחוט הזה..

שי
:P


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: rafi על פברואר 16, 2017, 14:51:27 PM
כמה שאתה צודק אלון וכמה חשוב שהעלית את הדיון הזה...
בזמנו, בסירה שלי רוקסן אותה אתה מכיר מקרוב ;)...
נהגתי להתיחס למד הדלק...
עד שפעם אחת נתקעתי בים כי מד הדלק זייף....
מאז למדתי..
הקפדתי לצאת עם מיכל מלא, ועם 40 עד 60 ליטר ספייר (רוקסן שתתה לפחות 40 ליטר ביציאה)..
בסוף יציאה, בעגינה, ממלא את המיכל עד הסוף וליציאה הבאה מתייצב עם מיכלי ספייר...
אם בסוף היציאה המיכל לא התמלא - ליציאה הבאה הייתי מגיע גם עם 80 ליטר וממלא לפני שיוצא...
לא מנהלים את ההפלגה והיציאה לים לפי מד דלק!!!

תמיד מתדלק את הסירה בסוף היציאה,
ככה שאין מצב שנתקע על דלק.
אבל זה בסדר, לא חסרות סיבות
להתקע בים, ועלינו תמיד ליצור
גיבויים כמו דלק ספר, מנוע רזרבי,
מצבר נוסף עם בורר...מכשיר קשר
ולדעת מי אתך בים באותו יום
ועשוי להגיש לי עזרה

נכון מאוד!
ומזכיר משהו חשוב - לפעמים הבעיה איננה ב"להיתקע ולהמתין לחילוץ"....
תחשבו על צפונית חזקה שמרימה ים, והדלק אוזל בדיוק כשאתה 100 מטר או פחות משובר גלים שמדרום לך,
מה שאומר מסלול התרסקות מהיר על שובר הגלים...
שלא לדבר על מצב שאתה די בעומק, אין דלק ונכנסת מזרחית חזקה או דרום מערבית חזקה...

לכן ובהזדמנות זו מזכיר ומוסיף על מה שכתבו תומר ואחרים-
לא לשכוח עוגן טוב וכבד עם חבל באורך 150מ' לפחות.... בתור עוגן לשעת חירום ולא לשימוש שוטף..
כבד - למקרה שפתאום אין התנעה ויש רוח חזקה כך שצריך שהעוגן יצלול ויגיע לקרקעית במהרה..
בעוגן לא כבד ודריפט חזק ומהיר בגלל רוח מאוד חזקה - העוגן ירד באלכסון ועשוי שלא להגיע לקרקעית..



כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: locus על פברואר 17, 2017, 18:37:27 PM
הי רפי

כתבת 150 מטר, באמת התכוונת לכל כך ארוך?


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: GilH99 על פברואר 17, 2017, 21:16:17 PM
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.

סאמח, יש חבל עם אפשרות להניע את גלגל התנופה, אבל ניסינו שלושה אנשים במשך שעה ללא הצלחה. גם המיקום של המנוע ליד דופן אחורית גבוהה ייצר זוית בעייתי לחבל.
בכל מקרה הסירה נמכרה מאז, בתקווה לחזור לתחום בקרוב עם סירה גדולה יותר. הבוסטר נשאר צמוד אלי  ;D

גיל




עד היום כואבת לי הכתף מהחוט הזה..

שי

לפחות נתקענו במקום בלי דגים, אז יכולת לנוח  ;D


כותרת: בעניין: חשיבות מיכל דלק ספייר
תגובה על ידי: shragam על פברואר 18, 2017, 11:16:45 AM
צודק גיל
אצלך במנוע אין חבל+אפשרות להניע את גלגל התנופה בצורה ידנית? פעם בסירה הישנה אצלי הלך סטרטר וכך חילצתי את עצמי.

סאמח, יש חבל עם אפשרות להניע את גלגל התנופה, אבל ניסינו שלושה אנשים במשך שעה ללא הצלחה. גם המיקום של המנוע ליד דופן אחורית גבוהה ייצר זוית בעייתי לחבל.
בכל מקרה הסירה נמכרה מאז, בתקווה לחזור לתחום בקרוב עם סירה גדולה יותר. הבוסטר נשאר צמוד אלי  ;D

גיל




עד היום כואבת לי הכתף מהחוט הזה..

שי

לפחות נתקענו במקום בלי דגים, אז יכולת לנוח  ;D
זה המקרה שבאנו לחלץ אותכם ?