פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: סאמח הצפר על ינואר 13, 2017, 21:24:22 PM



כותרת: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על ינואר 13, 2017, 21:24:22 PM
גם הנקדות להורדת סירות שיש לנו הם לא טובות אבל יוצר גרוע הם נעלמות ואין ממש תכנון לפצות על זה..

עשרות מדינות מצבם טוב יותר מפה אבל מקום אחד שאין לו מתחרה במחסור באתרי הורדת סירות וגם בים שבד"כ גבוה משלנו זה דרום אפריקה!!!

מי שיתעניין במה שהולך שם יראה שחלק גדול מהסירות הם בסגנון קטאמאראן שזה מבנה המאפשר הורדה נוחה יותר בחופים מסוג זה. בין אם זה סירות פיבר, חצי קשיחה או אלומניום..תמצאו כאלו עם מבנה קטאמאראן (לא שוקע v אלא שוקע בצורת w בו יש חריץ העובר במרז הסירה והסירה בעצם מאוזנת משני הצדדים)
נפוץ בחבילה של הקטאמאראן גם מנועים זוגיים שיושבים לא במרכז אלא כל מנוע בצד..

עיון המאמר הבא כולל סרטונים נחמדים מאוד יאפשר לנו להבין הרבה דברים שיכולים לסייע לנו פה ולספק פתרונות שאולי חלקנו לא היה מודע אליהם..כי נצטרך את הטכניקות ומבנה הסירות הזה גם בחופים שלנו עם המצב הקיים ובמיוחד אם המצב יהפוך לגרוע יותר!

http://www.boatingmag.com/extreme-boat-launches?src=soc&dom=fb (http://www.boatingmag.com/extreme-boat-launches?src=soc&dom=fb)


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: shay 38 על ינואר 15, 2017, 00:23:21 AM
תודה על השיתוף סאמח  sml8; t39 t39 t39


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: shragam על ינואר 15, 2017, 13:11:10 PM
שיבנו מרינות והבעיה תפתר  :P
משוגעים שם בדרום אפריקה  sml102;


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: אמיתי על ינואר 16, 2017, 12:20:36 PM
תודה סאמח,מודה לא קראתי הכול רק בריפרוף אבל מאוד מעניין
איך אומרים הכרח היא אם ההמצאות
הגאות והשפל בדרום אפריקה יותר חזקים מאצלנו מה40 סנטימטר בים תיכון ומהמטר וקצת באילת אז לבנות רמפה בחוף חולי כמו רוב החופים שם זה לא יתן מענה כי הים רץ עשרות ומאות מטרים היום לדוגמה סתם בדקתי ההבדל הוא שני מטרים בקייפ טאון,
מה שאומר שקו החוף רץ צריך יהיה לבנות רמפה של כמה עשרות או מאות מטר וגם אז היא כנראה תכוסה בחול מהזרם החזק מה שמחזיר אותי למשפט הכרח היא ..... קטאמארן כמה יתרונות לו בעיקר שבאים מהחוף לים וחזרה
א. הכלי יכול לשבת על החול בכוחות עצמו בלי תמיכה
ב. שוקע מאוד נמוך
ג. בעיקר בחזרה גוף מונו רגיל נוטה להיתחרטם או לנעוץ חרטום בגלי החוף שנשברים ואז הכלי רץ לאחד הצדדים ומפנה דופן לגל שבגלי חוף זה מצב לא רצוי קטמאראן שומר כיוון הרבה יותר טוב
ועוד בונוסים שקשורים קצת פחות לחזרה ויצאה קטאמטרן עם שני מנועים יכול לעלות לפלינניג עם מנוע אחד מה שמונו רגיל לא יכול
מרגיש יותר יציב בים
ועוד דוגמה כשטיילתי בניו זילנד ראיתי מרינות שבשפל המים יורדים שש או שמונה מטר ואז הכלים ממש יושבים על הקרקע סירות עם גוף v הבעלים שלהם הכינו מתקן שיקבל אותן בשפל שלא ישענו על הדופן עם צמיגים והבעלי קטמאראן לא היו צריכים יותא מידי הכנות הכלי ירד ונח לו על הבוץ (המבנה של המזח הוא צף על עמודים וחבקים שנעים בחופשיות על העמוד לפי גובה המים )


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: rafi על ינואר 16, 2017, 16:16:12 PM
תודה סאמח,מודה לא קראתי הכול רק בריפרוף אבל מאוד מעניין
איך אומרים הכרח היא אם ההמצאות
הגאות והשפל בדרום אפריקה יותר חזקים מאצלנו מה40 סנטימטר בים תיכון ומהמטר וקצת באילת אז לבנות רמפה בחוף חולי כמו רוב החופים שם זה לא יתן מענה כי הים רץ עשרות ומאות מטרים היום לדוגמה סתם בדקתי ההבדל הוא שני מטרים בקייפ טאון,
מה שאומר שקו החוף רץ צריך יהיה לבנות רמפה של כמה עשרות או מאות מטר וגם אז היא כנראה תכוסה בחול מהזרם החזק מה שמחזיר אותי למשפט הכרח היא ..... קטאמארן כמה יתרונות לו בעיקר שבאים מהחוף לים וחזרה
א. הכלי יכול לשבת על החול בכוחות עצמו בלי תמיכה
ב. שוקע מאוד נמוך
ג. בעיקר בחזרה גוף מונו רגיל נוטה להיתחרטם או לנעוץ חרטום בגלי החוף שנשברים ואז הכלי רץ לאחד הצדדים ומפנה דופן לגל שבגלי חוף זה מצב לא רצוי קטמאראן שומר כיוון הרבה יותר טוב
ועוד בונוסים שקשורים קצת פחות לחזרה ויצאה קטאמטרן עם שני מנועים יכול לעלות לפלינניג עם מנוע אחד מה שמונו רגיל לא יכול
מרגיש יותר יציב בים
ועוד דוגמה כשטיילתי בניו זילנד ראיתי מרינות שבשפל המים יורדים שש או שמונה מטר ואז הכלים ממש יושבים על הקרקע סירות עם גוף v הבעלים שלהם הכינו מתקן שיקבל אותן בשפל שלא ישענו על הדופן עם צמיגים והבעלי קטמאראן לא היו צריכים יותא מידי הכנות הכלי ירד ונח לו על הבוץ (המבנה של המזח הוא צף על עמודים וחבקים שנעים בחופשיות על העמוד לפי גובה המים )
איזו סקירה אמיתי  thumbUp;

גם הנקדות להורדת סירות שיש לנו הם לא טובות אבל יוצר גרוע הם נעלמות ואין ממש תכנון לפצות על זה..

עשרות מדינות מצבם טוב יותר מפה אבל מקום אחד שאין לו מתחרה במחסור באתרי הורדת סירות וגם בים שבד"כ גבוה משלנו זה דרום אפריקה!!!

מי שיתעניין במה שהולך שם יראה שחלק גדול מהסירות הם בסגנון קטאמאראן שזה מבנה המאפשר הורדה נוחה יותר בחופים מסוג זה. בין אם זה סירות פיבר, חצי קשיחה או אלומניום..תמצאו כאלו עם מבנה קטאמאראן (לא שוקע v אלא שוקע בצורת w בו יש חריץ העובר במרז הסירה והסירה בעצם מאוזנת משני הצדדים)
נפוץ בחבילה של הקטאמאראן גם מנועים זוגיים שיושבים לא במרכז אלא כל מנוע בצד..

עיון המאמר הבא כולל סרטונים נחמדים מאוד יאפשר לנו להבין הרבה דברים שיכולים לסייע לנו פה ולספק פתרונות שאולי חלקנו לא היה מודע אליהם..כי נצטרך את הטכניקות ומבנה הסירות הזה גם בחופים שלנו עם המצב הקיים ובמיוחד אם המצב יהפוך לגרוע יותר!

http://www.boatingmag.com/extreme-boat-launches?src=soc&dom=fb (http://www.boatingmag.com/extreme-boat-launches?src=soc&dom=fb)
תכל'ס,
אצלנו המצב מטריד..
זה לטעמי נובע מכך שאין כאן הבנה והכרה בדיג הפנאי והספורט כספורט ותרבות...
בחו"ל יש הרבה הבנה ומודעות לנושא... וההתיחסות בהתאם..


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: אברהם כהן על ינואר 16, 2017, 17:49:35 PM
בס"ד

זה לטעמי נובע מכך שאין כאן הבנה והכרה בדיג הפנאי והספורט כספורט ותרבות...
בחו"ל יש הרבה הבנה ומודעות לנושא... וההתיחסות בהתאם..

רפי, רק שואל.... אבל אני חושב שלגבי ההכרה בדיג פנאי זה נכון לשני הכיוונים, כלומר גם הדייגים הספורטיביים הם לא כמו בחו"ל מבחינת תפוס ושחרר.
אני לא מצדיק חס ושלום את מה שהמדינה עושה כמובן. כי:
ראשית כל, זכותו המלאה של כל דייג לאכול את מה שהוא תופס.
שנית, לאור העובדה שהמדינה לא היא זו ש"מייצרת" את הדגים בשבילנו (ברוך ה' בשביל זה יש מנהיג לבירה). אז זה לא מתיר לה להצר לנו את האפשרויות לכך ללא על סיבה מוצדקת.


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על ינואר 22, 2017, 10:28:12 AM
תודה סאמח,מודה לא קראתי הכול רק בריפרוף אבל מאוד מעניין
איך אומרים הכרח היא אם ההמצאות
הגאות והשפל בדרום אפריקה יותר חזקים מאצלנו מה40 סנטימטר בים תיכון ומהמטר וקצת באילת אז לבנות רמפה בחוף חולי כמו רוב החופים שם זה לא יתן מענה כי הים רץ עשרות ומאות מטרים היום לדוגמה סתם בדקתי ההבדל הוא שני מטרים בקייפ טאון,
מה שאומר שקו החוף רץ צריך יהיה לבנות רמפה של כמה עשרות או מאות מטר וגם אז היא כנראה תכוסה בחול מהזרם החזק מה שמחזיר אותי למשפט הכרח היא ..... קטאמארן כמה יתרונות לו בעיקר שבאים מהחוף לים וחזרה
א. הכלי יכול לשבת על החול בכוחות עצמו בלי תמיכה
ב. שוקע מאוד נמוך
ג. בעיקר בחזרה גוף מונו רגיל נוטה להיתחרטם או לנעוץ חרטום בגלי החוף שנשברים ואז הכלי רץ לאחד הצדדים ומפנה דופן לגל שבגלי חוף זה מצב לא רצוי קטמאראן שומר כיוון הרבה יותר טוב
ועוד בונוסים שקשורים קצת פחות לחזרה ויצאה קטאמטרן עם שני מנועים יכול לעלות לפלינניג עם מנוע אחד מה שמונו רגיל לא יכול
מרגיש יותר יציב בים
ועוד דוגמה כשטיילתי בניו זילנד ראיתי מרינות שבשפל המים יורדים שש או שמונה מטר ואז הכלים ממש יושבים על הקרקע סירות עם גוף v הבעלים שלהם הכינו מתקן שיקבל אותן בשפל שלא ישענו על הדופן עם צמיגים והבעלי קטמאראן לא היו צריכים יותא מידי הכנות הכלי ירד ונח לו על הבוץ (המבנה של המזח הוא צף על עמודים וחבקים שנעים בחופשיות על העמוד לפי גובה המים )

אחלה השלמה עמיתיי thumbUp; שחלקה מהיכרותך האישית בחו"ל thumbUp;


כותרת: בעניין: איך לומדים עם מצבנו הגרוע? ממצב אחרים שהוא יותר גרוע -הורדת סירות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על ינואר 22, 2017, 10:32:58 AM
בס"ד

זה לטעמי נובע מכך שאין כאן הבנה והכרה בדיג הפנאי והספורט כספורט ותרבות...
בחו"ל יש הרבה הבנה ומודעות לנושא... וההתיחסות בהתאם..

רפי, רק שואל.... אבל אני חושב שלגבי ההכרה בדיג פנאי זה נכון לשני הכיוונים, כלומר גם הדייגים הספורטיביים הם לא כמו בחו"ל מבחינת תפוס ושחרר.
אני לא מצדיק חס ושלום את מה שהמדינה עושה כמובן. כי:
ראשית כל, זכותו המלאה של כל דייג לאכול את מה שהוא תופס.
שנית, לאור העובדה שהמדינה לא היא זו ש"מייצרת" את הדגים בשבילנו (ברוך ה' בשביל זה יש מנהיג לבירה). אז זה לא מתיר לה להצר לנו את האפשרויות לכך ללא על סיבה מוצדקת.

נגעת בנקדה נכונה חלקית

הדייגים\המשתמשים בחוף להורדת כלי שיט תרמו לזה שאפילו חלק מהמקומות שיש בהם נקדות הורדה (כמו בכנרת) לא מברכים על אופנועי ים למשל תודות לכל הונדליזם שחלקם עושים ומסכנים חיי אנשים או שמפריעים לכל הפחות לשלוות המתרחצים כאשר לא מצייתים לחוקים של לצאת במהירות איטית ולהתרחק מהמתרחצים-הם דווקא יוצאים כמו טיל ונצמדים למתרחצים (אחרת על מי יעשו רושם אם לא על המתרחצים או הצופים מהחוף)..

בעיה שניה היא חוסר מקומות חניה..כל אכב עם עגלה זה הרבה מקום וזה לא רווחי!

בעיה שלישית חור מודעות שחלקה בגלל שאין התאגדות נכונה אחת שתייצג את כלל הציבור שבזיקה לאתרי הורדה טובים..

זו דעתי