פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 21, 2016, 22:52:54 PM



כותרת: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 21, 2016, 22:52:54 PM
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?

אתר שמראה את המנועים:
http://yanmardieseloutboardmotors.com/yanmar/ (http://yanmardieseloutboardmotors.com/yanmar/)

סרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=MHarqSrP-pQ


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: (אלון) על דצמבר 22, 2016, 05:40:32 AM
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?
https://m.youtube.com/watch?v=MHarqSrP


דעתי היא שהסרטון לא עובד ;)
בערב אני אתן תגובה מפורטת


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 22, 2016, 12:39:28 PM
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?
https://m.youtube.com/watch?v=MHarqSrP


דעתי היא שהסרטון לא עובד ;)
בערב אני אתן תגובה מפורטת
צודק
טופל


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: shragam על דצמבר 22, 2016, 19:21:54 PM
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  :-\
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  :P. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  sml102;

אלון , תמשיך אתה ...


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: (אלון) על דצמבר 22, 2016, 19:49:11 PM
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים sml11;
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: (אלון) על דצמבר 22, 2016, 19:56:35 PM
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  :-\
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  :P. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  sml102;

אלון , תמשיך אתה ...

זה נכון לגבי מנועים מהדור הישן
במנועים מהדור החדש הטכנולוגיה שונה והכל עובד אחרת
אני לא אכנס לאיך הם עובדים ומה ומי כי זה עולם ומלואו
יש בעיה אחרת במנועי דיזל דור 3 או 4
הם מאוד רגישים למים בדלק אבל גם לזה יש פתרון
ומי שמגיע לסוף המיכל ונכבה לו המנוע מחוסר דלק זה מגיע לו!!!


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: צור. על דצמבר 22, 2016, 22:12:18 PM
סאמח תודה על השאלה
בנצי תודה על התשובה המקצועית והמפורטת


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: shragam על דצמבר 23, 2016, 15:14:14 PM
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  :-\
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  :P. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  sml102;

אלון , תמשיך אתה ...

זה נכון לגבי מנועים מהדור הישן
במנועים מהדור החדש הטכנולוגיה שונה והכל עובד אחרת
אני לא אכנס לאיך הם עובדים ומה ומי כי זה עולם ומלואו
יש בעיה אחרת במנועי דיזל דור 3 או 4
הם מאוד רגישים למים בדלק אבל גם לזה יש פתרון
ומי שמגיע לסוף המיכל ונכבה לו המנוע מחוסר דלק זה מגיע לו!!!

 thumbUp; למדתי עוד קצת


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 23, 2016, 23:54:36 PM
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים sml11;
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: (אלון) על דצמבר 24, 2016, 07:26:21 AM
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים sml11;
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..

אני מדבר מתוך היכרות מרכבים
לגבי מנועים ימיים גם אני לא נתקלתי בדיזל חיצוני
בעניין הסביבה
זה פרק גדול בפני עצמו
מנועי הדיזל עברו שינויים עצומים ב-3 העשורים האחרונים
רוב השינויים שנעשו הם בתחום זיהום האויר ובעקבות זאת נפח המנועים הצתמק והכוח גדל
נכון להיום מנוע דיזל ללא טורבו נחשב למנוע מיושן ומזהם
ועל קצה המזלג מבחינת זיהום
מנוע דיזל מייצר בזמן השריפה את גז ה-NOX שהוא זה שנחשב לרעיל ומסרטן
עם הטכנולוגיות של היום כבר מצאו איך לבטל את הגז הזה

לשם השוואה
תעמוד ליד משאית בת 10 שנים כשהיא עובדת ותעמוד ליד משאית חדשה כשהיא עובדת
המשאית בת 10 השנים תחנוק אותך ואילו המשאית החדשה לא תריח מהאגזוז שלה כלום
לקחתי כדוגמא בכוונה משאית כי זה מנוע גדול ששורף כמות גדולה של דלק


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 24, 2016, 21:24:50 PM
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים sml11;
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..

אני מדבר מתוך היכרות מרכבים
לגבי מנועים ימיים גם אני לא נתקלתי בדיזל חיצוני
בעניין הסביבה
זה פרק גדול בפני עצמו
מנועי הדיזל עברו שינויים עצומים ב-3 העשורים האחרונים
רוב השינויים שנעשו הם בתחום זיהום האויר ובעקבות זאת נפח המנועים הצתמק והכוח גדל
נכון להיום מנוע דיזל ללא טורבו נחשב למנוע מיושן ומזהם
ועל קצה המזלג מבחינת זיהום
מנוע דיזל מייצר בזמן השריפה את גז ה-NOX שהוא זה שנחשב לרעיל ומסרטן
עם הטכנולוגיות של היום כבר מצאו איך לבטל את הגז הזה

לשם השוואה
תעמוד ליד משאית בת 10 שנים כשהיא עובדת ותעמוד ליד משאית חדשה כשהיא עובדת
המשאית בת 10 השנים תחנוק אותך ואילו המשאית החדשה לא תריח מהאגזוז שלה כלום
לקחתי כדוגמא בכוונה משאית כי זה מנוע גדול ששורף כמות גדולה של דלק
תודה על ההבהרות וההסבר


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: shay 38 על דצמבר 25, 2016, 00:25:40 AM
דיון מעניין  thumbUp;


כותרת: בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
תגובה על ידי: rafi על דצמבר 28, 2016, 15:38:32 PM
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים sml11;
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין

איזה יופי של תשובה אלון... shake2;
קורס אקדמאי ללא עלות בהדרכת המאסטרו של המנועים אלון-בנצי  ;)