פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים => נושא נשלח על ידי: עדי על ינואר 16, 2012, 23:16:23 PM



כותרת: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 16, 2012, 23:16:23 PM
"רכבל" לדייג חי  - la teleferica

שיטה שלמדתי להכיר רק בתקופה האחרונה, ומאז אני מנסה לדלות יותר פרטים אודותיה בעיקר מפורומים
באיטליה וספרד.

חשוב לי לציין שמבחינה מעשית, הניסיון שלי איתה מועט אך היות והשאלה אודותיה עלתה בדיון אחר (http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=2665.0) ,החלטתי בכל זאת לשתף.

אשמח ללמוד מניסיונכם עם השיטה או שתנסו אותה ולהפיק יחד לקחים.

אני מדגיש כי ישנם יתרונות וחשוב יותר חסרונות של השיטה שלא ציינתי
והינכם מוזמנים להעיר ולהאיר.

השיטה נקראת la teleferica ובתרגום פשוט - רכבל , ובשם זה אשתמש בסקירה.

השיטה נפוצה במדינות הים התיכון - איטליה ספרד צרפת ..... ומשמשת לדייג עם פתיון חי.

רוב השימושים שמצאתי הינם עם דג חי אך יש  מעט דוגמאות לפתיון חי אחר.

בדרך כלל מצאתי שימוש בשיטה בקרב דייגי חוף אך ישנם כאלו שמשתמשים בשיטה גם מסירה.

היתרון הבולט שבשיטה הוא לשלוח דג חי עם מינימום פגיעה בזמן ההטלה,
יתרון נוסף הוא תצוגת הדג באופן שנוכל לשלוט בו (מעט) למשל :
קרוב לפני המים או יותר לכיוון הקרקעית.

עוד יתרון בשיטה היא כיסוי שטח רחב לפעילות הפתיון במידה ולא נגביל אותו (עם משקולת או מצוף).

אופן השימוש בשיטה הינו הטלת החכה לאזור או למרחק הרצוי כשבקצה החוט ישנה משקולת בלבד !!!
ברוב המיקרים שראיתי השימוש הוא במשקולת עוגן. (דוגמא בסרטון מספר 3)

לאחר שהמשקולת נחתה/ קובעה במקרה של עוגן. - החוט משמש לנו כרכבל למשלוח הפתיון, מעין כבל
ריצה של כלבי שמירה אם תרצו.

הפתיון החי נתפר לריג באורכים שונים ע"פ אילוצי תוואי השטח בו אנו עובדים. ובקצה הריג סביבל סיכה.

את הסיכה נועלים לחוט המוביל והריג עם הפתיון "גולש" למים ושוחה לאורכו.

במקרה של תפיסת דג , אנו בעצם מושכים את המשקולת אלינו עד שתיעצר בסיכה ומשם לחוף.

חשוב מאוד שתהיה בלימה נכונה לסיכה ע"י מעצור מספיק גדול ושתהיה הגנה מעל המשקולת באזור הקשר
ע"י חרוז סיליקוני או אביזר גמיש אחר. (מצ"ב דוגמא לסוף ריג)


את שליחת הפתיון מבצעים בכמה אופנים :

הנחת הפתיון במים - בד"כ כשיש עומק מתאים ומספק - למשל מזחים מלאכותיים או טבעיים.

כניסה רגלית עם הפתיון בקטע הרדוד.

יצירת מתח ושיפוע גדול יותר ע"י הנפת החכה לנקודה הגבוהה האפשרית - ניתן להיעזר עם הסטנד או כמה סטנדים ביחד, הכל הולך  ;D


שליטה בתנועת הדג

ריג פשוט ללא אבזור נוסף משחרר את הדג לנוע איך שהוא רוצה ולא בהכרח לרדת לעומק.

ניתן להוסיף משקולת ליד הסיכה ולגרום לגרירת הדג כלפי מטה באופן מתמיד. - קיים סיכוי גבוה יותר ל"בטן" בחוט וצריך לקחת זאת בחשבון בהתאם למקום הדייג.

במידה ונרצה שהדג ישחה דווקא קרוב יותר לפני הקרקע, נשתמש במצוף ליד הסיכה .

יש גם כאלו שמשתמשים במשקולת עם הסיכה אך מניחים סטופר גבוה יותר ממשקולת העוגן בכדי להוריד את הדג אך לא עד הקרקעית.

מעבר לשימוש בסיכות סטנדרטיות יש דרך נוספת עם אביזר שלא הצלחתי למצוא למכירה ברשת ומופיע באחד הסרטונים , כפי שתראו בתמונה שצירפתי- הצלחתי להכין מכבל נירוסטה  משהו דומה עד שאמצא מוכן.

סיכה ייעודית  

(http://www.fishingonline.co.il/UploadImages/000212/7513252.GIF)



תרשים 1
 (http://piombocasting.altervista.org/home/forum/pesci_e_tecniche_di_pesca/la_teleferica_pesca_dei_grossi_predatori_con_esca_viva-t3146.0.html)
תרשים 2 (http://www.grupposiluro.it/montature/silurteleferica.htm)

תרשים 3 (http://www.fleoni.com/joomla/pesca-in-mare/pesca-col-vivo-dalla-riva-in-mare.html)

סיכה נפוצה לשימוש עם השיטה (http://www.fishingevolution.com/mostra_prodotto.php?prodotto=982&m_categoria_r=Traina&categoria_r=)

דוגמא לסוף ריג ב"רכבל" (http://www.mediterraneoshoproma.com/pecsa_con_la_teleferica.html)

מדריך להכנת "רכבל" עם מצוף (http://www.calabriapescaonline.it/home/forum/attrezzature_prove_e_consigli/cavetto_dacciao_termosaldante-t3206.0.html;msg6954#msg6954)

רכבל בשליחה פשוטה 1
רכבל בשליחה פשוטה 1 (http://www.youtube.com/watch?v=GRkG9_X3HqM&feature=related)

רכבל בשליחה פשוטה 2
"רכבל" בשליחה פשוטה 2 (http://www.youtube.com/watch?v=F-ukRkh8psU)

ליווי פיזי של ה"רכבל" לתוך המים
http://www.youtube.com/watch?v=HCT1Lec66AI&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=HCT1Lec66AI&feature=related)

"רכבל" עם שימוש במצוף
http://www.youtube.com/watch?v=_qz534cfBDE&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=_qz534cfBDE&feature=related)

אביזר עזר ל"רכבל" עם משקולת (דקה 1:40)
http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=related)


ומשהו נחמד לסיום :
דייג ברזילאי עצלן שלקח את השיטה "עד הבית"

http://www.youtube.com/watch?v=Oiurv0vE_A8 (http://www.youtube.com/watch?v=Oiurv0vE_A8)




כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: שי יצחק על ינואר 16, 2012, 23:28:40 PM
נראה שיטה מעניינת ביותר !
 thumbUp;
כבר ניסית אותה ?
יש לך אולי סירטון של מהלך הכנת הריג ?



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: אור על ינואר 17, 2012, 00:37:24 AM
שיחקת אותה 049s;
הצלחת לענות לי על השאלה..
עכשיו נשאר רק לנסות את זה בשטח @call@


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: shay 38 על ינואר 17, 2012, 00:54:35 AM
כל הכבוד icon_pray; באמת עושה חשק נשאר רק לנסות sml45; sml41; sml41;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: momi על ינואר 17, 2012, 05:34:58 AM
נראה מעניין ביותר  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: יריב על ינואר 17, 2012, 09:30:06 AM
עדי כבוד על ההשקעה  icon_pray;
אבל לא הבנתי מה לא הצלחתה לכנות ברשת אם תוכל להראות לי תמונה אולי אוכל לסיעה לך עד הפגישה ביום חמישי  @call@


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: אביחי על ינואר 17, 2012, 10:01:43 AM
 snn6a; snn6a; snn6a; מלך  sml8; בדחיפות לפינת המאמרים  sml45;


שאלות :

אני לא מצליח להבין  sml17; איך לעזאזל מבצעים הוק סט   169s;

ומה יהיה אם אדון גומבר יחליט לנגוס בפיתיון העסיסי  


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: edi89 על ינואר 17, 2012, 10:38:27 AM
הכל טוב ויפה דגתי כבר אם השיטות האלו,

חייב קרס סירקל אם לא הדג פולט וחוזר נגוס או חצי דג


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: יריב על ינואר 17, 2012, 10:54:17 AM
עדי יכול שאתה מחפש את זה
רק להוציא את הקפיץ וליצור שתי לולאות עם שפיץ פלייר


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 17, 2012, 12:31:53 PM
עדי יכול שאתה מחפש את זה
רק להוציא את הקפיץ וליצור שתי לולאות עם שפיץ פלייר

זה קצת קטן , הספירלה מאוד הדוקה  להכנסת החוט .

מצ"ב 2 תמונות :

הראשונה - קפיץ של מזמרה - (סיכוי לחלודה)
השנייה - מה שהצלחתי לבנות מנירוסטה.

ציטוט
אני לא מצליח להבין   איך לעזאזל מבצעים הוק סט  

ומה יהיה אם אדון גומבר יחליט לנגוס בפיתיון העסיסי  

נכון, אתה מאבד את האופציה לתת הוק סט עם האכילה, מומלץ לתת לדג למשוך חוט, ולהמתין קצת,
לאחר שהוא מושך בשנית יותר וודאי שהוא תפוס , וניתן למשוך.

להגדלת הסיכוי לרוב יהיה שימוש בשני קרסים , ויש הממליצים על קרס סירקל באמת כמו ש edi89 המליץ.

ציטוט
הכל טוב ויפה דגתי כבר אם השיטות האלו,

חייב קרס סירקל אם לא הדג פולט וחוזר נגוס או חצי דג

edi89 אשמח אם תפרט יותר מניסיונך בנוגע לשיטה.


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: הנצרתי מס 1 על ינואר 17, 2012, 12:57:09 PM
כבוד על ההשקעה עדי  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: שי בגדדי על ינואר 17, 2012, 13:09:11 PM
ענקקק אתה   sml41; sml41; sml41;

כל פעם אתה מביא חידוש מרענן (לפחות בשבילי)  חייב לנסות את זה ניראה שיטה  מוצלחת

תודה רבה....


 @isf@ @isf@
 @isf@




כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: edi89 על ינואר 17, 2012, 14:39:45 PM
שיטה מעולה לדייג ממזח גבוהה.
אני הלכתי לדוג ואני וחבר וחבר תפס סרגוס קטן ולי היו קרסים גדולים ומשקולות סחף אז החלטנו לנסות, אני בטוח שהייתה תקיפה של משהו אבל הוא לא ננעל כי לא הייתה אופציה להוק סט.

ופה החלטתי לשים את אותו ריג רק אם קרסי סירקל, מצב הים ישתפר קצת ונדע אם זה עובד. no1@


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 17, 2012, 14:43:43 PM
שיטה מעולה לדייג ממזח גבוהה.
אני הלכתי לדוג ואני וחבר וחבר תפס סרגוס קטן ולי היו קרסים גדולים ומשקולות סחף אז החלטנו לנסות, אני בטוח שהייתה תקיפה של משהו אבל הוא לא ננעל כי לא הייתה אופציה להוק סט.

ופה החלטתי לשים את אותו ריג רק אם קרסי סירקל, מצב הים ישתפר קצת ונדע אם זה עובד. no1@

תודה על השיתוף   049s;

תנסו להשתמש ב -2 קרסים .

לא לשכוח לעדכן אותנו


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: edi89 על ינואר 17, 2012, 15:25:39 PM
רק 2 קרסים אחי 049s;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: MOTI-M על ינואר 17, 2012, 15:30:29 PM
אחלה עדי  ,זו שיטה שאני מכיר מזמן

אבל לא ניסיתי אולי בהזדמנות ננסה  תודה עדי  icon_pray; icon_pray; icon_pray;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: רונן קנדל על ינואר 17, 2012, 18:45:40 PM
עדי
תודה על המאמר המושקע thumbUp;
מזה זמן רב אני קורא ומתבונן בשיטות דייג על חי
על מנת ליישם מהקיאק
לא הכרתי את שיטה זו ועל פניו נראת מגניבה,הדג יורד למטה ומותקף ע"י לוקוסים sml45;
עולה למעלה ומותקף ע"י פלגיים :D
מלך אתה
תבורך  icon_pray;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: gaichuk על ינואר 17, 2012, 19:11:29 PM
שיטת הרכבל מוכרת במספר גרסאות ולכולן יש מכנה אחד משותף.
בסוף אף אחד לא משתמש בהן... sml98;

ועכשיו ברצינות כי אחרי השקעה כזו אי אפשר סתם להסתלבט ולסגור בשתי מילים  ;)
ייתכן ויש כאלו שניסו או ינסו את השיטה לדיג על חי קטן עם ציוד קל עד בינוני אבל באופן אישי ניסיתי רק על חי כבד.
אני מזמין את מי שמפקפק לנסות ולשלוח בורי קטנטן למרחק של 50 מטר מהחוף כשהוא מסתמך רק על הרצון הטוב של הבורי לשחות לעומק...
על לגרום לבורי מת לשחות למרחק הזה אני לא רוצה להרחיב... ;)
אני אנסה לעבור שלב אחר שלב לפי הקישורים ואסביר למה אני מתכוון...

בתרשים הראשון,
ניתן לראות ריג פשוט וקלאסי והמחבר מציין שמדובר על טכניקה בסיסית של שליחת דג פתיון קטן ומפרפר למים עמוקים בלי לפגוע בו יותר מדי.
מספר המקומות המתאימים ל"צורך" ההתאמתי לריג הזה,מועטים.

בתרשים השני,
סקיצת תוואי השטח דומה לזו שבתרשים הראשון ולא סתם.
נראה לי מוזר שקצה הריג עשוי מחוט ניילון 0.30 והמשקולת קצה זו משקולת צלחת של 300(!) גרם.
משקל כזה על חוט 0.30 מגביל מאד את ההטלה וסביר להניח שהם זורקים אותה ביד ממזח או ריף מוגבה שמתחתיו העומק המיידי גדול מאד.
הפיתיון שהמחבר כותב שם זה צלופח שהוא הפיתיון שיצא לו לראות שנעשה בו שימוש במקום הדיג שם הוא ראה את הדיג הזה מתבצע.
שוב,כמו בתרשים הראשון,המגבלה של השיטה למקום עמוק מאד,ברורה...

בתרשים השלישי,
המחבר מסביר שהשיטה מתאימה לדיג ממקומות גבוהים או בשפכי נהרות ושהשימוש במשקולת של 150-200 גרם נועד לשמור על מתח קבוע בחוט הראשי על מנת שהדג ששוחה יחליק עם הריג בקלות כלפי מטה.
הוא מציין אפשרות של שימוש במצוף קטן או בלון מנופח חלקית ולתת לו להיסחף...
שוב,כמו בשני התרשימים הקודמים,חוזרת המגבלה של מקום גבוה ועומק גדול.
ולדעתי קצת יותר מדי הסתמכות על הרצון של הדג התפור לשתף פעולה... :-\

בניגוד להצעת הסיכה עם הסנאפ בשני הצדדים,עדיף לדעתי להשתמש בסנאפ-סוויבל שיעזור למנוע פיתולים וסיבוכים.
דוגמה לסנאפ-סוויבל:
(http://www.seaisletackle.com/prodimg/SES-BBSS9-2PK.jpg)

בקישור לדוגמה של סוף ריג,
המחבר ממליץ על ציוד שיתאים להטלה של 150-200 גרם,חכות באורך של 4.20 עד 4.50 וחוטי ניילון איכותיים בקוטר 0.40 עד 0.45 למקרים קיצוניים (?? באיזה שלב אתה מגלה שהמקרה קיצוני ??  sml_bang;).
ושוב,מקום עמוק עם ירידת קרקע מהירה וכנראה שלמרות הרשימה הארוכה של דגי המטרה,גודל דגי המטרה כנראה שלא עובר את הקילוגרמים הספורים אם לשפוט לפי החוטים...
לגבי התמונה עם משקולת העוקצים שבקישור,באופן אישי אני לא סובל את הרעיון של דג גדול שמושך בריג שגורם לסיכה או סוויבל "לשבור" את החוט הראשי כי בתכלס ברור לכולנו שהמשקולת תזדקר הצידה כשתופעל על הריג מתיחה חזקה בקו ישר עם החוט הראשי...
אם בוחרים שכן ללכת על הריג הזה הייתי מציע להשחיל על החוט הראשי מעל לחרוזים שרוול סיליקון קוני בדומה לאלו שנמצאים בשימוש אצל דייגי הקרפיונים למטרה שונה אמנם אבל יכול לעשות את כול ההבדל בין "שבירה" של החוט וקריעתו לבין לחיצה על החרוז בלבד ועצירה על הקשר שמתחתיו...
קונוס סיליקון לדוגמה:
(http://www.foxcarpbaits.com/upload/editor/cache/data/resimler/urunler/k_karp/safety-cone-clip-180x140.jpg)

על חוסר הסימפטיה והאמון שלי בסיכה שהוא משתמש במדריך להכנת רכבל עם מצוף,כבר הרחבתי בעבר... ;)
לא חבל להשקיע כ"כ הרבה בריג ואז להרוס הכול עם הסיכות המאפנות האלו?? sml102;
מתכוון לסיכה הזו...
(http://img441.imageshack.us/img441/4923/cavettotermosaldante054vc8.jpg)

לגבי הסרטונים, אני כבר מתחיל להרגיש לא נעים... sml9;
זה לא שאני ביקורתי כ"כ (טוב נו,אולי כן... >:D) אבל זה נראה שכול הסרטונים האלו צולמו ע"י חברה מאד נחמדים שהיה חשוב להם להראות את התהליך והעיקרון אבל לא ממש נראה שהולך להם... sml17;

רכבל בשליחה פשוטה 1,
הבחורצ'יק עובד מהר ונקי בתפירה אבל זורק את הדג במרחק של מטר מהסלעים.
נו באמת?!
לאן נראה לו שהבורי ישחה?? לעומק הפתוח והטורפים שמחכים שם או ישר חזרה ולמטה לסלעים?

רכבל בשליחה פשוטה 2,
אחרי שהדייג תפר לבורי המסכן הזה את כול הקרסים (4 קרסים מספיקים לבורי של 25 ס"מ ?  ::)) הבורי היה עסוק בלהתחבא ולברוח הצידה ולא לנסות לברוח על נפשו לעומק.
נעיצה מהירה של קרס בודד או שניים מקסימום והטלה של הבורי ביד כשהחוט מורם מעל המים עד כמה שניתן היה שולח את הבורי הרבה יותר רחוק ועם קצת שכנוע של הבורי בהזזת החוט הראשי,הוא היה יוצא לעומק די מהר...

ליווי פיזי של ה"רכבל" לתוך המים,
היה יכול כבר לשחות עם הפיתיון... sml98;

"רכבל" עם שימוש במצוף,
המצוף הזה כ"כ גדול ביחס לדג הפיתיון שהוא לא מפריע לו לצלול לקרקעית אלא פשוט מונע ממנו לרדת מתחת לגובה הריג מהמצוף...
לא עדיף להשחיל את המצוף על החוט הראשי ולזרוק רגיל ??
בלי משקולת שנתקעת בקרקעית,בלי ריגים ושמיגים מסורבלים נוספים ובלי כול הכאב ראש המיותר...
חוט ראשי דרך המצוף,קרס ודג פיתיון. זהו.
מקסימום משקולת קטנה מעל הקרס...

אביזר עזר ל"רכבל" עם משקולת,
אני בטוח שתוכל לאלתר משהו הרבה יותר פשוט מסנאפ ומשקולת טיפה עם סוויבל מובנה מאשר את הפטנט שהוא עבד איתו...
אני לא ממש בטוח עד כמה תרצה את הבלאגן הזה קשור לחוט שלך באזור מסולע כמו שהוא עבד בו...

הדייג הברזילאי שיחק אותה  049s;

לסיכום,
בשיטת ה-Cable railway כמו שהיא מוכרת באנגלית,יש יתרון לעבודה ממזחים ומקומות גבוהים .
בנוסף לריג כפי שהוא מופיע בקישור הראשון,מוסיפים משקולת טיפה עם סוויבל (20-30 גרם ,לא יותר) ונותנים לה ללחוץ בעדינות על הסיכה עם הריג כלפי מטה...(בדומה לסרטון של הבחור עם הפטנט והלברק...)
הדג החי משחק ימינה ושמאלה אבל בסופו של דבר הוא נדחף במורד החוט הראשי עד לקצה בקרקעית.
בצורה כזו הדג הקטן לא צריך לספוג את האימפקט של הפגיעה במים עם הטלה אגרסיבית בשילוב עם משקולת 100 גרם...  paddle:

ישנה שיטה נוספת שמיועדת לדיג עם פיתיונות גדולים שאין להם יותר מדי בעיה עם האימפקט בזמן הפגיעה במים אבל לנו יש בעיה להטיל אותם למרחק אבל יכולה לעבוד גם על פיתיונות עדינים מאד!
השיטה השניה מדברת על הטלה של חוט כפול ומיועדת לשליחת פיתיון סופר עדין או גדול מאד שיש לנו בעיה לשלוח למרחק.
במקרה של דיג על כבד,חכה חזקה עם טבעות גדולות - חובה!
במקרה של דיג עם ביזרי,אין צורך בטבעות גדולות כ"כ מהסיבות הברורות...
מוציאים חוט למרחק הרצוי . נניח 50 מטר. תופסים את החוט שיוצא ליד הטבעת שבקצה ומקפלים אותו.
מושכים חוט נוסף בצמוד לחוט שיצא ראשון עד שמגיעים לקצה החוט.
מתקבל חוט כפול שהקצה שלו נמצא ליד טבעת הקצה.
מלפפים סילוטייפ או איזולירבנד סביב הקצה והחוט שלידו ומגלגלים את שניהם ביחד חזרה לרולר.
כשנשאר כמטר של חוט כפול (לולאה למעשה...),לוקחים משקולת טיפה או משקולת עוגן כבדה (כ-150-200 גרם) ומחברים עם סיכה גדולה וסוויבל גדול על הלולאה כך שהחוט יכול לעבור דרכה בקלות.
מטילים למרחק שנקבע מראש ואז רואים את הקצה שהוצמד לראשי.
מורידים את הסילוטייפ ומשכים את הקצה מהחכה.
משחילים חרוז גדול מספיק שלא יעבור דרך הסוויבל/קליפס,עושים לולאת קצה וקושרים ריג באורך שאוהבים עם הפיתיון הרצוי.
את הפתיון משליכים למים כמה מטר הצידה ומתחילים לגלגל לאט ובעדינות.
המשקולת משמשת כעוגן,הסוויבל והסיכה משמשים כגלגלת והחוט עובר דרכם בקלות.
כשמרגישים שיש התנגדות לאחר גילגול של המרחק שנקבע,עוצרים. הגעתם עם הפיתיון למשקולת ולמקום הרצוי...
נשמע מסובך אבל יעיל מאד.
רק צריך ציוד מתאים...
תחשבו על זה. לשלוח קלאמרי של קילו או בורי של 40 ס"מ למרחק של 50 מטר ללא בלונים או שחיה...  shy2;





כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: momi על ינואר 17, 2012, 19:25:10 PM
שיטת הרכבל מוכרת במספר גרסאות ולכולן יש מכנה אחד משותף.
בסוף אף אחד לא משתמש בהן... sml98;

ועכשיו ברצינות כי אחרי השקעה כזו אי אפשר סתם להסתלבט ולסגור בשתי מילים  ;)
ייתכן ויש כאלו שניסו או ינסו את השיטה לדיג על חי קטן עם ציוד קל עד בינוני אבל באופן אישי ניסיתי רק על חי כבד.
אני מזמין את מי שמפקפק לנסות ולשלוח בורי קטנטן למרחק של 50 מטר מהחוף כשהוא מסתמך רק על הרצון הטוב של הבורי לשחות לעומק...
על לגרום לבורי מת לשחות למרחק הזה אני לא רוצה להרחיב... ;)
אני אנסה לעבור שלב אחר שלב לפי הקישורים ואסביר למה אני מתכוון...

בתרשים הראשון,
ניתן לראות ריג פשוט וקלאסי והמחבר מציין שמדובר על טכניקה בסיסית של שליחת דג פתיון קטן ומפרפר למים עמוקים בלי לפגוע בו יותר מדי.
מספר המקומות המתאימים ל"צורך" ההתאמתי לריג הזה,מועטים.

בתרשים השני,
סקיצת תוואי השטח דומה לזו שבתרשים הראשון ולא סתם.
נראה לי מוזר שקצה הריג עשוי מחוט ניילון 0.30 והמשקולת קצה זו משקולת צלחת של 300(!) גרם.
משקל כזה על חוט 0.30 מגביל מאד את ההטלה וסביר להניח שהם זורקים אותה ביד ממזח או ריף מוגבה שמתחתיו העומק המיידי גדול מאד.
הפיתיון שהמחבר כותב שם זה צלופח שהוא הפיתיון שיצא לו לראות שנעשה בו שימוש במקום הדיג שם הוא ראה את הדיג הזה מתבצע.
שוב,כמו בתרשים הראשון,המגבלה של השיטה למקום עמוק מאד,ברורה...

בתרשים השלישי,
המחבר מסביר שהשיטה מתאימה לדיג ממקומות גבוהים או בשפכי נהרות ושהשימוש במשקולת של 150-200 גרם נועד לשמור על מתח קבוע בחוט הראשי על מנת שהדג ששוחה יחליק עם הריג בקלות כלפי מטה.
הוא מציין אפשרות של שימוש במצוף קטן או בלון מנופח חלקית ולתת לו להיסחף...
שוב,כמו בשני התרשימים הקודמים,חוזרת המגבלה של מקום גבוה ועומק גדול.
ולדעתי קצת יותר מדי הסתמכות על הרצון של הדג התפור לשתף פעולה... :-\

בניגוד להצעת הסיכה עם הסנאפ בשני הצדדים,עדיף לדעתי להשתמש בסנאפ-סוויבל שיעזור למנוע פיתולים וסיבוכים.
דוגמה לסנאפ-סוויבל:
(http://www.seaisletackle.com/prodimg/SES-BBSS9-2PK.jpg)

בקישור לדוגמה של סוף ריג,
המחבר ממליץ על ציוד שיתאים להטלה של 150-200 גרם,חכות באורך של 4.20 עד 4.50 וחוטי ניילון איכותיים בקוטר 0.40 עד 0.45 למקרים קיצוניים (?? באיזה שלב אתה מגלה שהמקרה קיצוני ??  sml_bang;).
ושוב,מקום עמוק עם ירידת קרקע מהירה וכנראה שלמרות הרשימה הארוכה של דגי המטרה,גודל דגי המטרה כנראה שלא עובר את הקילוגרמים הספורים אם לשפוט לפי החוטים...
לגבי התמונה עם משקולת העוקצים שבקישור,באופן אישי אני לא סובל את הרעיון של דג גדול שמושך בריג שגורם לסיכה או סוויבל "לשבור" את החוט הראשי כי בתכלס ברור לכולנו שהמשקולת תזדקר הצידה כשתופעל על הריג מתיחה חזקה בקו ישר עם החוט הראשי...
אם בוחרים שכן ללכת על הריג הזה הייתי מציע להשחיל על החוט הראשי מעל לחרוזים שרוול סיליקון קוני בדומה לאלו שנמצאים בשימוש אצל דייגי הקרפיונים למטרה שונה אמנם אבל יכול לעשות את כול ההבדל בין "שבירה" של החוט וקריעתו לבין לחיצה על החרוז בלבד ועצירה על הקשר שמתחתיו...
קונוס סיליקון לדוגמה:
(http://www.frankstackle.co.uk/safety-pack-brown-p-913.html)

על חוסר הסימפטיה והאמון שלי בסיכה שהוא משתמש במדריך להכנת רכבל עם מצוף,כבר הרחבתי בעבר... ;)
לא חבל להשקיע כ"כ הרבה בריג ואז להרוס הכול עם הסיכות המאפנות האלו?? sml102;
מתכוון לסיכה הזו...
(http://img441.imageshack.us/img441/4923/cavettotermosaldante054vc8.jpg)

לגבי הסרטונים, אני כבר מתחיל להרגיש לא נעים... sml9;
זה לא שאני ביקורתי כ"כ (טוב נו,אולי כן... >:D) אבל זה נראה שכול הסרטונים האלו צולמו ע"י חברה מאד נחמדים שהיה חשוב להם להראות את התהליך והעיקרון אבל לא ממש נראה שהולך להם... sml17;

רכבל בשליחה פשוטה 1,
הבחורצ'יק עובד מהר ונקי בתפירה אבל זורק את הדג במרחק של מטר מהסלעים.
נו באמת?!
לאן נראה לו שהבורי ישחה?? לעומק הפתוח והטורפים שמחכים שם או ישר חזרה ולמטה לסלעים?

רכבל בשליחה פשוטה 2,
אחרי שהדייג תפר לבורי המסכן הזה את כול הקרסים (4 קרסים מספיקים לבורי של 25 ס"מ ?  ::)) הבורי היה עסוק בלהתחבא ולברוח הצידה ולא לנסות לברוח על נפשו לעומק.
נעיצה מהירה של קרס בודד או שניים מקסימום והטלה של הבורי ביד כשהחוט מורם מעל המים עד כמה שניתן היה שולח את הבורי הרבה יותר רחוק ועם קצת שכנוע של הבורי בהזזת החוט הראשי,הוא היה יוצא לעומק די מהר...

ליווי פיזי של ה"רכבל" לתוך המים,
היה יכול כבר לשחות עם הפיתיון... sml98;

"רכבל" עם שימוש במצוף,
המצוף הזה כ"כ גדול ביחס לדג הפיתיון שהוא לא מפריע לו לצלול לקרקעית אלא פשוט מונע ממנו לרדת מתחת לגובה הריג מהמצוף...
לא עדיף להשחיל את המצוף על החוט הראשי ולזרוק רגיל ??
בלי משקולת שנתקעת בקרקעית,בלי ריגים ושמיגים מסורבלים נוספים ובלי כול הכאב ראש המיותר...
חוט ראשי דרך המצוף,קרס ודג פיתיון. זהו.
מקסימום משקולת קטנה מעל הקרס...

אביזר עזר ל"רכבל" עם משקולת,
אני בטוח שתוכל לאלתר משהו הרבה יותר פשוט מסנאפ ומשקולת טיפה עם סוויבל מובנה מאשר את הפטנט שהוא עבד איתו...
אני לא ממש בטוח עד כמה תרצה את הבלאגן הזה קשור לחוט שלך באזור מסולע כמו שהוא עבד בו...

הדייג הברזילאי שיחק אותה  049s;

לסיכום,
בשיטת ה-Cable railway כמו שהיא מוכרת באנגלית,יש יתרון לעבודה ממזחים ומקומות גבוהים .
בנוסף לריג כפי שהוא מופיע בקישור הראשון,מוסיפים משקולת טיפה עם סוויבל (20-30 גרם ,לא יותר) ונותנים לה ללחוץ בעדינות על הסיכה עם הריג כלפי מטה...(בדומה לסרטון של הבחור עם הפטנט והלברק...)
הדג החי משחק ימינה ושמאלה אבל בסופו של דבר הוא נדחף במורד החוט הראשי עד לקצה בקרקעית.
בצורה כזו הדג הקטן לא צריך לספוג את האימפקט של הפגיעה במים עם הטלה אגרסיבית בשילוב עם משקולת 100 גרם...  paddle:

ישנה שיטה נוספת שמיועדת לדיג עם פיתיונות גדולים שאין להם יותר מדי בעיה עם האימפקט בזמן הפגיעה במים אבל לנו יש בעיה להטיל אותם למרחק אבל יכולה לעבוד גם על פיתיונות עדינים מאד!
השיטה השניה מדברת על הטלה של חוט כפול ומיועדת לשליחת פיתיון סופר עדין או גדול מאד שיש לנו בעיה לשלוח למרחק.
במקרה של דיג על כבד,חכה חזקה עם טבעות גדולות - חובה!
במקרה של דיג עם ביזרי,אין צורך בטבעות גדולות כ"כ מהסיבות הברורות...
מוציאים חוט למרחק הרצוי . נניח 50 מטר. תופסים את החוט שיוצא ליד הטבעת שבקצה ומקפלים אותו.
מושכים חוט נוסף בצמוד לחוט שיצא ראשון עד שמגיעים לקצה החוט.
מתקבל חוט כפול שהקצה שלו נמצא ליד טבעת הקצה.
מלפפים סילוטייפ או איזולירבנד סביב הקצה והחוט שלידו ומגלגלים את שניהם ביחד חזרה לרולר.
כשנשאר כמטר של חוט כפול (לולאה למעשה...),לוקחים משקולת טיפה או משקולת עוגן כבדה (כ-150-200 גרם) ומחברים עם סיכה גדולה וסוויבל גדול על הלולאה כך שהחוט יכול לעבור דרכה בקלות.
מטילים למרחק שנקבע מראש ואז רואים את הקצה שהוצמד לראשי.
מורידים את הסילוטייפ ומשכים את הקצה מהחכה.
משחילים חרוז גדול מספיק שלא יעבור דרך הסוויבל/קליפס,עושים לולאת קצה וקושרים ריג באורך שאוהבים עם הפיתיון הרצוי.
את הפתיון משליכים למים כמה מטר הצידה ומתחילים לגלגל לאט ובעדינות.
המשקולת משמשת כעוגן,הסוויבל והסיכה משמשים כגלגלת והחוט עובר דרכם בקלות.
כשמרגישים שיש התנגדות לאחר גילגול של המרחק שנקבע,עוצרים. הגעתם עם הפיתיון למשקולת ולמקום הרצוי...
נשמע מסובך אבל יעיל מאד.
רק צריך ציוד מתאים...
תחשבו על זה. לשלוח קלאמרי של קילו או בורי של 40 ס"מ למרחק של 50 מטר ללא בלונים או שחיה...  shy2;




היית יכול להרחיב קצת  sml98;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: misha____1985 על ינואר 17, 2012, 19:41:35 PM
כן....gaichuk...מיצית את הנושא. icon_pray;
אישית משתמש בסנאפ-סוויבל בשיטה זו.
חוף עמוק?...לא חייב...בחוף געש-שפיים יש מקומות בהם ניתן לטפס למעלה על ה"גבעות" ולהוריד רחוק את הביזרי.
מניסיוני הבעיהה בשיטה זו היא האזור סביב המשקולת לכן אני קושר שוק לידר של מטר מהמשקולת(הראשי חייב להיות מנילון, השור לידר יכול להיות מבד-אני משתמש ב100LB בד)


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 18, 2012, 00:32:09 AM
gaichuk - שמח שהגבת , בדיוק לשם כך העליתי את הנושא, כדי להבין גם את החסרונות של השיטה.


ובנוגע להערותיך :

הסיכה במדריך ל"רכבל" עם מצוף , ללא ספק הכי פחות מומלצת, ובעלת סיכוי גבוה להיפתח.

השימוש בקונוס סיליקוני בהחלט עדיף מחרוז ,ואחת התמונות שהעליתי מראה משהו דומה.

שווה גם לשקול שימוש במנגנון ניתוק למשקולת .

ההשערה שלי לגבי האביזר הספירלי במקום סיכה,  יכול להיות שהיתרון שלו בכך שהספירלה מגדילה את שטח הפנים שבא במגע עם החוט ועשויה להקטין את הסיכוי  לקריעה.
בנוסף לכך קוטר הספירלה קטן יותר ביחס לסיכה ובשל כך ניתן להשתמש במעצור קטן יותר בסוף הריג. האם זה יתרון הכרחי ? לא יודע ?

ובקשר לרעיון החוט הכפול שהצעת , נשמע מעניין מאוד , לא הכי פשוט ליישום אך עם קצת פרקטיקה נראה לי שימושי וכדאי שנלמד אותו.

איך אתה מטיל למרחק "שנקבע מראש" ?  




כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: gaichuk על ינואר 18, 2012, 19:11:04 PM
gaichuk - שמח שהגבת , בדיוק לשם כך העליתי את הנושא, כדי להבין גם את החסרונות של השיטה.


ובנוגע להערותיך :

הסיכה במדריך ל"רכבל" עם מצוף , ללא ספק הכי פחות מומלצת, ובעלת סיכוי גבוה להיפתח.

השימוש בקונוס סיליקוני בהחלט עדיף מחרוז ,ואחת התמונות שהעליתי מראה משהו דומה.

שווה גם לשקול שימוש במנגנון ניתוק למשקולת .

ההשערה שלי לגבי האביזר הספירלי במקום סיכה,  יכול להיות שהיתרון שלו בכך שהספירלה מגדילה את שטח הפנים שבא במגע עם החוט ועשויה להקטין את הסיכוי  לקריעה.
בנוסף לכך קוטר הספירלה קטן יותר ביחס לסיכה ובשל כך ניתן להשתמש במעצור קטן יותר בסוף הריג. האם זה יתרון הכרחי ? לא יודע ?

ובקשר לרעיון החוט הכפול שהצעת , נשמע מעניין מאוד , לא הכי פשוט ליישום אך עם קצת פרקטיקה נראה לי שימושי וכדאי שנלמד אותו.

איך אתה מטיל למרחק "שנקבע מראש" ?  




מספר ניסיונות הביאו אותי לבסוף ללקיחת המשקולת עם הסוויבל וקצה החוט למרחק הרצוי לאורך החוף וכשהחלטתי על המרחק הרצוי השחלתי את קצה החוט דרך הסוויבל,הנחתי את המשקולת וחזרתי לחכה רק עם קצה החוט.
את החוט השחלתי דרך הטבעות במורד החכה וקשרתי אותו לחוט הראשי בקשר SNELL פשוט עם 2 ליפופים בלבד. את הקצה שבלט מהקשר חתכתי קרוב לקשר אבל לא קרוב מדי על מנת שאוכל לשחרר אותו בקלות לאחר ההטלה.
הפעולה הזו מונעת מקצה החוט לברוח ולהיעלם בזמן ההטלה אם עברנו את הקשר...
לאחר ההטלה,משחררים את הקשר,משחילים דרך חרוז,קושרים לולאת קצה או סוויבל (כול אחד לפי העדפתו) ואז קושרים ריג עם פיתיון.
את הפיתיון זורקים כמה מטרים הצידה ממקום החכה וכמה שניתן למרחק מבלי לפגוע בו יותר מדי.
מבלי לבזבז זמן,מתחילים לגלגל ואוספים חוט עד שמרגישים שהוא נעצר כי החרוז מעצור הגיע לסוויבל של המשקולת.
מי שלא מרגיש בטוח וחושש שהפיתיון לא יגיע למשקולת כמתוכנן יכול לקשור חוט תפירה על החוט ליד המשקולת (בכיוון החכה כמובן) לאחר השארתה במקום הרצוי בתחילת התהליך.
כשהחוט תפירה מגיע לרולר,הפיתיון בודאות ליד המשקולת כפי שרצינו... thumbUp;

השיטה לא מסובכת בכלל וניתנת ליישום בקלות כשהעבודה עם חוט דק יחסית (0.40 למשל) ומשקולת 120-150 גרם קלה יותר מעבודה עם חוט עבה (0.60 או 0.70) ומשקולת 200 גרם ויותר...
עם חוט בד לא ניסיתי ולכן אין לי מושג...
באופן מפליא,חוט 0.60 כפול יוצא הרבה יותר בקלות מאשר חוט 0.80 או 0.90 בודד.
בתנאי כמובן שהטבעות מספיק גדולות ולא מגבילות את הזריקה...

שווה לנסות  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: יריב על ינואר 18, 2012, 20:53:22 PM
gaichuk יש לי רק שאלה אחת בנושא איך לאזזל הגעתה לרעיון המבריק הזה
אה ועוד שאלה כמה מטרים אתה זורק


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: gaichuk על ינואר 18, 2012, 21:38:02 PM
gaichuk יש לי רק שאלה אחת בנושא איך לאזזל הגעתה לרעיון המבריק הזה
אה ועוד שאלה כמה מטרים אתה זורק

הרעיון לקוח ממאמר שעלה ב"תפוז" לפני כ-7-8 שנים שבו תוארה שיטה דומה עם כמה הבדלים.
את הרעיון לחוט הכפול העלה אחד מ"מדעני הטילים" הגדולים של כול הזמנים הרי הוא "יוביוב הירוק"  icon_pray;
המאמר המקורי בתפוז (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Articles/Article.aspx?ForumId=467&aId=26275)

המרחק הוא פונקציה של החכה והטבעות שלה,גודל הרולר וקוטר החוט וכמובן הטכניקה  ;)
אני מבטיח לך שאם תנסה עם ציוד חופים סטנדרטי שנמצא אצלך בשימוש,תגיע למרחק כפול אם לא משולש מזה שתגיע בהטלה רגילה של קלאמרי של חצי קילו  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: ינון לשם על ינואר 18, 2012, 22:18:45 PM
יופי של השקעה שנדע רק שיפורים וריגים חדשים שיפתחו לדייגים רבים את האתגר שבדיג ולא רק את המוכר והידוע ..! 049s; 049s; 049s;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 18, 2012, 23:07:05 PM
gaichuk  - תודה , אלוף  icon_pray;

בנוגע לזריקה לאותו "מרחק שקבענו מראש" :

ה"שיטה" או הפתרון שמוצע ע"י דייגים במים מתוקים הוא להטיל את החכה לאזור המתוכנן או לפי מדידה מראש או בנקודה ששם הייתה אכילה , לאחר מכן להעביר את החוט בקליפס של השפולה (אותו קליפס שאנו משתמשים בו בסוף הדייג שהחוט לא יברח), ואז לגלגל את החוט חזרה אלינו.
יש גם שמוסיפים סימן בחוט בנקודה שהוא יוצא מהטבעת שבקצה המקל.

בהטלה הבאה  השאיפה להגיע לאותו מרחק חוט שיוצא עד ל"סימון" בשפולה ומהווה גם מעצור.

דגשים בעיות והמלצות בשיטה:

לא כל קליפס/תפס מתאים לכך - רובם לא הכי ידידותיים לחוט (בלשון המעטה).

רצוי לעטוף את החלק הפנימי של התפס ע"י חומר גמיש (גומיה, פווארגום)

את הקטע של החוט שמקבעים בתפס אפשר לעטוף גם כן בטיובה/שרוול גמיש.

האם מישהו ניסה או מכיר את השיטה הזאת ?


דוגמא למאמר קצר על דיוק בהטלה  - ראה    clip up


http://www.anglinglines.com/blog/accuracy-%E2%80%93-five-tips-to-carp-fish-with-more-precision/ (http://www.anglinglines.com/blog/accuracy-%E2%80%93-five-tips-to-carp-fish-with-more-precision/)












כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: רון דדון על ינואר 19, 2012, 00:33:30 AM
הרעיון עם החוט הכפול לא מובן לי.

הטלנו משקולת של 150 גרם, הקצה של החוט אצלנו ביד, קושרים אליו את הריג, משחררים במים ומתחילים לגלגל.
שמדובר על דגיג פיתיון - יכול להבין איך זה עובד, אבל בכל מקרה אחר - חוקי פיזיקה פשוטים - הפיתיון, ששוקל יותר מהמשקולת, ישאר במקום, המשקולת תגרר לכיוונו - אז מה פתרנו פה בעצם?

שיטת ה"רכבל" לדעתי לא רלוונטית לשום מקום מלבד מקומות גבוהים מאד ומים עמוקים בקרבתם. השיטה תהיה יעילה אך ורק אם הקצה של החוט שנכנס למים, יהיה במרחק סביר מהחוף - בכל מצב אחר, הדג יכול להישאר גם בדיוק בנקודה שנזרק, או גרוע מכך - לשחות חזרה לחוף.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון ממקום גבוה - יש צורך במשקולת כבדה, שלא תזוז עם הלחץ שהפיתיון יפעיל על החוט בזמן שהוא רץ עליו - מה שאומר, משקולת כחצי ממשקל הפיתיון לפחות (לפיתיונות גדולים יהיה בעייתי), או לחלופים - קלאץ' פתוח לגמרי (כך שאם יש לחץ על החוט, ישתחרר חוט מהרולר והמשקולת תשאר במקום), אך קלאץ' במצב כזה בעצם יהרוס את כל עניין הרכבל - כך שהוא לא פיתרון רלוונטי ברוב המקרים.



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על ינואר 30, 2012, 13:25:26 PM
אביזר "גלישה" שמונע שחיית הדג לכיוון החוף.

לדעתי הזווית גם תקשה על הגלישה מלכתחילה.

תרשים וסרטוני הדרכה בקישור הבא :

slideaway (http://www.tackletactics.co.nz/slidebaiting-example.html)


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: gaichuk על ינואר 30, 2012, 17:20:17 PM
הרעיון עם החוט הכפול לא מובן לי.

הטלנו משקולת של 150 גרם, הקצה של החוט אצלנו ביד, קושרים אליו את הריג, משחררים במים ומתחילים לגלגל.
שמדובר על דגיג פיתיון - יכול להבין איך זה עובד, אבל בכל מקרה אחר - חוקי פיזיקה פשוטים - הפיתיון, ששוקל יותר מהמשקולת, ישאר במקום, המשקולת תגרר לכיוונו - אז מה פתרנו פה בעצם?

שיטת ה"רכבל" לדעתי לא רלוונטית לשום מקום מלבד מקומות גבוהים מאד ומים עמוקים בקרבתם. השיטה תהיה יעילה אך ורק אם הקצה של החוט שנכנס למים, יהיה במרחק סביר מהחוף - בכל מצב אחר, הדג יכול להישאר גם בדיוק בנקודה שנזרק, או גרוע מכך - לשחות חזרה לחוף.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון ממקום גבוה - יש צורך במשקולת כבדה, שלא תזוז עם הלחץ שהפיתיון יפעיל על החוט בזמן שהוא רץ עליו - מה שאומר, משקולת כחצי ממשקל הפיתיון לפחות (לפיתיונות גדולים יהיה בעייתי), או לחלופים - קלאץ' פתוח לגמרי (כך שאם יש לחץ על החוט, ישתחרר חוט מהרולר והמשקולת תשאר במקום), אך קלאץ' במצב כזה בעצם יהרוס את כל עניין הרכבל - כך שהוא לא פיתרון רלוונטי ברוב המקרים.



רונטו, חוקי הפיזיקה פשוטים אבל רק למי שזוכר אותם  shy2;
במים,המשקל מאבד משמעות כשנכנס למשוואה נושא כושר הציפה.
משקולת עופרת של 150-200 גרם תהיה מספיק חזקה להתנגד (בים שקט ושטוח) למשיכה של קלאמרי של קילו וזה בדוק  thumbUp;
לא יצא לי לבדוק את ההתנגדות של בורי חי במשקל דומה אבל אני מניח שאחרי תפירה וזמן אויר,הוא לא יתנגד כמו בורי טרי מהמים.
עם הרבה סבלנות והקפדה שהחוט שיוצא מהמשקולת לחכה יהיה צמוד לקרקע עד כמה שניתן ושהבורי יעלה למעלה וישחה לכול הכיוונים ובכך ימנע סיבוך בין שני החוטים,יש מצב טוב להצלחה...

לגבי הרכבל,אנחנו בדעה דומה  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: רון דדון על פברואר 01, 2012, 01:25:47 AM
רונטו, חוקי הפיזיקה פשוטים אבל רק למי שזוכר אותם  shy2;
במים,המשקל מאבד משמעות כשנכנס למשוואה נושא כושר הציפה.
משקולת עופרת של 150-200 גרם תהיה מספיק חזקה להתנגד (בים שקט ושטוח) למשיכה של קלאמרי של קילו וזה בדוק  thumbUp;
לא יצא לי לבדוק את ההתנגדות של בורי חי במשקל דומה אבל אני מניח שאחרי תפירה וזמן אויר,הוא לא יתנגד כמו בורי טרי מהמים.
עם הרבה סבלנות והקפדה שהחוט שיוצא מהמשקולת לחכה יהיה צמוד לקרקע עד כמה שניתן ושהבורי יעלה למעלה וישחה לכול הכיוונים ובכך ימנע סיבוך בין שני החוטים,יש מצב טוב להצלחה...

טוב, לא ניסיתי :) מסורבל לי מידי  sml_bang;

כמובן מלבד כושר הציפה נכנסים עוד פרמטרים (הידרודינמיקה), ולמרות שגוף הקלאמרי הידרודינמי ללא ספק (כאשר הגוף לכיוון השחייה ולא הזרועות), עדין קשה לי לדמיין איך זה עובד. עם משקולת עוגן אולי יותר מסתדר לי בראש, וכמובן שהחוט לא עובר דרך המשקולת אלא דרך "עין" גדולה שמחוברת למשקולת.

בכל מקרה, במקרה שלך אתה מגיע למרחק ממוצע של פי 2 מאדם רגיל בהטלה של פיתיונות כאלה...אז מה אתה מחפש שיטות  ::) ::) ::)


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: Redsik על פברואר 08, 2012, 17:55:19 PM
עדי,
אני אולי אנסה את השיטה הזאת ביום שבת הקרוב,
אם אתה מכיר במרינה באשדוד יש מזח של הדייגים שם
הוא בערך 10 מטר גובה.. אם אני פשוט ישים את הסביביל עם חוט מתוח מי למעלה
הדג ירד מהר לכיוון המים לא יקרה כלום לדג?


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על פברואר 08, 2012, 18:32:18 PM
עדי,
אני אולי אנסה את השיטה הזאת ביום שבת הקרוב,
אם אתה מכיר במרינה באשדוד יש מזח של הדייגים שם
הוא בערך 10 מטר גובה.. אם אני פשוט ישים את הסביביל עם חוט מתוח מי למעלה
הדג ירד מהר לכיוון המים לא יקרה כלום לדג?

חשוב שתבדוק כי בקצה הריג יהיה מעצור בטוח (חרוז למשל) שיתאים לגודל הסביבל שאתה משתמש בו.

ולגבי הגובה :

אם מהנקודה שאתה נמצא בה לבין פני המים יש הפרש גובה אזי השיפוע התלול יאפשר גלישה מצוינת.

אם אתה מתכוון לכך שבגלל הגובה הדג יקבל "מכה" עם הגעתו לפני הים בגלישה מהירה מידי, אתה יכול למתן את השיפוע ע"י הנמכת קצה החכה לכיוון המים.

מקווה שהבנתי אותך, ולענות בצורה ברורה  sml17;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: Redsik על פברואר 08, 2012, 21:49:17 PM
כן הבנתה אותי..
תודה רבה
אני כנראה מנסה את זה יום שבת..


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על פברואר 09, 2012, 01:37:05 AM
כן הבנתה אותי..
תודה רבה
אני כנראה מנסה את זה יום שבת..

בהצלחה
תעדכן אותנו על ההתנסות, אשמח אם תצליח לצלם את התהליך  thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: dovdov על פברואר 09, 2012, 06:12:46 AM
שיטה מעניינת
שאלה לי למה הקפיץ עם 2 הלולאות?


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על פברואר 09, 2012, 15:34:47 PM
שיטה מעניינת
שאלה לי למה הקפיץ עם 2 הלולאות?

בניתי אותו לניסיון מאלקטרודת נירוסטה להלחמה, בהשראת האביזר שתראה בסרטון הזה בדקה 1:40.

זה נתפס יותר טוב על החוט ומאפשר גם חיבור של משקולת או מצוף לפי הצורך.

הקוטר של הספירלה גם קטן יותר מהסביבל וגם חזק יותר במפגש עם המעצור בקצה החוט ליד המשקולת.

http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=player_embedded)

גם בקישור הזה תוכל לראות שימוש בספירלה עם שינוי בזווית כדי למנוע שחייה חזרה לכיוון החוף.
לחץ כאן (http://www.tackletactics.co.nz/slidebaiting-example.html)



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: misha____1985 על פברואר 10, 2012, 16:56:09 PM
עלה בי החשש כי "ספירלה עם שינוי בזווית" עקב המבנה שלה(בלינק) לא תעמוד בעומס...בניתי,הרכבתי ,מבדיקה עלה כי הקפיץ שם נפתח.
נבנה דגם משודרג עבור "ספירלה עם שינוי בזווית"+"קפיץ עם 2 לולאות", נבדק בעומס-כן, כאשר אני תלוי עליו הוא מתעוות-אבל לא נפתח אלא נסגר(שרדו 3/4 יחידות).
(נבנה מנירוסטה 3MM, סיוט לעקם את זה...)


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על פברואר 11, 2012, 01:43:36 AM
עלה בי החשש כי "ספירלה עם שינוי בזווית" עקב המבנה שלה(בלינק) לא תעמוד בעומס...בניתי,הרכבתי ,מבדיקה עלה כי הקפיץ שם נפתח.
נבנה דגם משודרג עבור "ספירלה עם שינוי בזווית"+"קפיץ עם 2 לולאות", נבדק בעומס-כן, כאשר אני תלוי עליו הוא מתעוות-אבל לא נפתח אלא נסגר(שרדו 3/4 יחידות).
(נבנה מנירוסטה 3MM, סיוט לעקם את זה...)

כל הכבוד על הניסוי. icon_pray;

שים לב לשלושת הנקודות הבאות שלדעתי החלישו את האביזר שבנית :

1. המיפתח בין שני הזרועות גדול מידי.

2. גם כאו הרווח לא אמור להיות.

3. יש לאחד ולאבטח את שניהם.



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: dovdov על פברואר 21, 2012, 06:21:24 AM
שיטה מעניינת
שאלה לי למה הקפיץ עם 2 הלולאות?

בניתי אותו לניסיון מאלקטרודת נירוסטה להלחמה, בהשראת האביזר שתראה בסרטון הזה בדקה 1:40.

זה נתפס יותר טוב על החוט ומאפשר גם חיבור של משקולת או מצוף לפי הצורך.

הקוטר של הספירלה גם קטן יותר מהסביבל וגם חזק יותר במפגש עם המעצור בקצה החוט ליד המשקולת.

http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=UHbV03soVaY&feature=player_embedded)

גם בקישור הזה תוכל לראות שימוש בספירלה עם שינוי בזווית כדי למנוע שחייה חזרה לכיוון החוף.
לחץ כאן (http://www.tackletactics.co.nz/slidebaiting-example.html)


תודה


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: tal83 על פברואר 24, 2012, 00:04:39 AM
תודה עדי

הכרת לי עוד שיטה חדשה של דייג שלא הכרתי  :D

אהבתי את הסרטון האחרון על הברזילאי שדג מהבית שלו  sml44;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: סאמח הצפר על אוגוסט 13, 2012, 22:08:47 PM
עדי, למרות שב"כ לא גולש בפורום זה וגם לא דג פתיונות מהחוף, השיטה שאתה מתאר היא מעניינת מאוד, יותר מעניין אולי עם סירה ואפקט הדריפט בים!

תודה רבה על השיתוף
 thumbUp;


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על אוגוסט 13, 2012, 22:27:56 PM
עדי, למרות שב"כ לא גולש בפורום זה וגם לא דג פתיונות מהחוף, השיטה שאתה מתאר היא מעניינת מאוד, יותר מעניין אולי עם סירה ואפקט הדריפט בים!

תודה רבה על השיתוף
 thumbUp;


תודה סאמח  shake2;

ממה שהבנתי מכמה דייגים, יש אכן כאלו שמשתמשים בשיטה לשליחת דג חי מהסירה.

אחד האביזרים המעניינים בשיטה הוא slideaway (http://www.fishingonline.co.il/Product/4269/slideaway-clip)

שמאפשר גלישה ושחייה של הדג רק לכיוון אחד ומונע ממנו לחזור אחורה.

(http://www.fishingonline.co.il/UploadImages/000212/360/7513252.GIF)

לאחר שהטלת את העופרת לנקודה הרצויה, פשוט "להלביש" את הסיכה על החוט המתוח יחד עם הדג החי.

(http://www.fishingonline.co.il/UploadImages/000212/1782695.jpg)

http://www.youtube.com/watch?v=_Ra2lsPE01Y&feature=player_embedded



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: סקווידוויד על אוגוסט 13, 2012, 23:34:26 PM
עדי, למרות שב"כ לא גולש בפורום זה וגם לא דג פתיונות מהחוף, השיטה שאתה מתאר היא מעניינת מאוד, יותר מעניין אולי עם סירה ואפקט הדריפט בים!

תודה רבה על השיתוף
 thumbUp;


כמו שעדי כתב - יש המלצות לשימוש מסירה אם כי  לידיעתי בארץ טרם נוסה.

איך חשבת להשתמש באביזר מהסירה, ולמה לא יותר פשוט להוריד את הדג מחובר ליד המשקולת?

אם תרצה לנסות אשמח להעביר לך דוגמא.


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: עדי על אוגוסט 13, 2012, 23:38:33 PM
ציטוט
כמו שעדי כתב - יש המלצות לשימוש מסירה אם כי  לידיעתי בארץ טרם נוסה.

עד כמה שזכור לי , רמי אלבז (עבודת יד) סיפר שהשיטה מסירה קיימת גם בארץ.



כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: הלל-ירושלים על אוגוסט 14, 2012, 00:40:41 AM
בסירה עובדים הפוך קודם שולחים את הדג ואז משקולת
זה נקרה הרכבל ההפוך

אני לא ראיתי אנשים שמשתמשים בשיטה פה בארץ


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: סקווידוויד על אוגוסט 14, 2012, 01:16:13 AM
בסירה עובדים הפוך קודם שולחים את הדג ואז משקולת
זה נקרה הרכבל ההפוך

אני לא ראיתי אנשים שמשתמשים בשיטה פה בארץ

אם כך בסירה מספיק משקולת עם קליפס לשחרור מהיר


כותרת: בעניין: שיטת ה"רכבל" לדייג חי
תגובה על ידי: ינון לשם על אוגוסט 14, 2012, 15:39:46 PM
שיטה מוצלחת מאוד שמביאה יופי של תוצאות .

פעולות שיש צורך להקפיד עליהן במידה ושולחים את הפתיון בריפ

1 . שימו לב שהדג לא נכנס לכם בתוך סלע .
2. שימו לב שלא נוצר לכם סיבוב בחיבור אותו מחברים אל החוט הראשי .
3. השתמשו תמיד בקרסים חזקות ואיכותיות .

בהצלחה !