פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: (אלון) על יולי 20, 2016, 18:55:53 PM



כותרת: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 20, 2016, 18:55:53 PM
מה זה?
ואיך אפשר להמנע מזה?

בעיקרון לפי מה שהבנתי
בים גבה גלי כשרוכבים על גל לכיוון החוף אם משיגים את הגל ויורדים ממנו קדימה אפשר להגיע למצב של שתילת חרטום בתוך המים ולהטביע או להפוך את הסירה
האם זה נכון?
ובמידה וזה נכון איך אפשר להימנע ממצב כזה?


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: jacob72 על יולי 20, 2016, 20:07:11 PM
יש פורום שייט מאוד מקצועי גם התפוז.
חברים שם ,מומחים,שמאים,וגם שייטים תחרותיים מקצועיים.לדעתי שם יעזרו לך.

יש המון פרמטרים שמשפיעים על "שתילת חרטום"  ובנוסף לא ככ קל להטביע סירה כמו שנהוג לחשוב,ובטח לא שמדובר על יאכטה מפרשית.


שאלה מצוינת.
בהצלחה


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: ruviva על יולי 21, 2016, 05:13:52 AM
http://www.kachol.com/ContentPage.aspx?id=566

מאמר הסבר

כמו כן חפש בגוגל את המושג "התחרטמות" מכיר כמה סירות שהתהפכו בגלל זה


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: shragam על יולי 21, 2016, 11:11:59 AM
בים גבה גלי, נשארים במרינה  :P


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 21, 2016, 15:47:13 PM
בים גבה גלי, נשארים במרינה  :P

זה נכון!!!
אבל קרה לי פעם שיצאתי עם מישהו והתחזית הייתה לים רגוע ושקט
ובכל זאת משום מקום קמה רוח מטורפת שהרימה את הים תוך רבע שעה לגלים של מטר
עד שחזרנו למרינה היו כבר גלים של מטר וחצי עד 2


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 21, 2016, 15:54:09 PM
http://www.kachol.com/ContentPage.aspx?id=566

מאמר הסבר

כמו כן חפש בגוגל את המושג "התחרטמות" מכיר כמה סירות שהתהפכו בגלל זה
thumbUp;
לפני כמה ימים דיברתי עם סקיפר על הנושא..הבנתי שלהרים טרים של מנוע כדי שהחרטום יהיה למעלה, בנוסף קושרים עוגן צף בירכתים מאחורי הסירה כדי שימשוך אותה שהחרטום יהיה למעלה..אולי הצגתי את זה כפשטני מדי אבל זרקתי מפתח של שני דברים ששווה להתעמק בהם יותר..


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 21, 2016, 16:09:00 PM
http://www.kachol.com/ContentPage.aspx?id=566

מאמר הסבר

כמו כן חפש בגוגל את המושג "התחרטמות" מכיר כמה סירות שהתהפכו בגלל זה
thumbUp;
לפני כמה ימים דיברתי עם סקיפר על הנושא..הבנתי שלהרים טרים של מנוע כדי שהחרטום יהיה למעלה, בנוסף קושרים עוגן צף בירכתים מאחורי הסירה כדי שימשוך אותה שהחרטום יהיה למעלה..אולי הצגתי את זה כפשטני מדי אבל זרקתי מפתח של שני דברים ששווה להתעמק בהם יותר..

ולמי שאין טרים? (כמו אצלי למשל sml102;)


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: ruviva על יולי 21, 2016, 18:01:37 PM
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 21, 2016, 18:21:34 PM
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.

ואז מה?
אין חשש לרכב על גלים ולעבור אותם בלי לשתול חרטום?


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 23, 2016, 20:35:40 PM
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.
תסכים איתי שבטרים ידני ולא חשמלי אין לך את הפרבלגיה לשנות את זה תוך כדי נסיעה כמו שאתה רוצה בחופשיות-בניגוד לטרים חשמלי שכן מאפשר בלחיצת כפתור..לא מעשי לשנות את זה במצב חירום מול גלים כי זה התעסקות..מי שיש לו ידני (כמו אצלי למשל) לא יוכל לנצל את הפטנט הזה לצערי


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: rafi על יולי 26, 2016, 23:03:10 PM
באופן אישי, וכבר נתפסתי בים עם גלים גבוהים ו"נשברים",
פשוט יד על ידית הגז ומתמרן בהתאם לגלים -
עם הורדה והרמה של הגז לפי המצב ותנועת הגלים עליהם "רכבתי"...
היתרון בסירה שלי היה שלא היה מה שיסתיר לי - שום מגן רוח ושום זכוכית,
קשר עין ישיר וחד עם הגלים בנוסף ל"תחושת הגל"...

http://www.kachol.com/ContentPage.aspx?id=566

מאמר הסבר

כמו כן חפש בגוגל את המושג "התחרטמות" מכיר כמה סירות שהתהפכו בגלל זה

ראובן,
במובן מסוים יש מבחינתי בעיתיות מסוימת עם "מאמרים" שאין לי מושג מי כתב אותם,
אם כי המאמר אליו הפנית נראה רציני ולעניין מפיו של מי שמבין עניין...

לגישתי - "אין חכם כבעל נסיון" ובמיוחד אם אני מכיר את "בעל הנסיון" ויכול לסמוך עליו...
הייתי שמח לשמוע דווקא ממך, כמי שיוצא עם סירה לפחות 20 שנה (?),
מה אתה עושה במצבים דומים...


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: ben86 על יולי 27, 2016, 00:01:43 AM
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 27, 2016, 02:39:24 AM
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי

עזרת מאוד
תשובה ענינית ומקצועית thumbUp;


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: shragam על יולי 27, 2016, 11:23:04 AM
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי

thumbUp;


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: rafi על יולי 28, 2016, 00:07:01 AM
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי


עזרת הרבה בן,, הבהרת באופן הכי ברור שאפשר...
ובשים לב לפתיח של דבריך -
עם כזו הגשה איכותית וכזה ידע, אתה יותר ממוזמן לכתוב יותר... shake2;

איפה זה המקום בו עושים הכי הרבה שעות ים בארץ?


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: ruviva על יולי 28, 2016, 11:56:29 AM
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה



כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 28, 2016, 13:59:09 PM
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה


תענוג שיש אותכם חברים..נהנה מהדיונים האלו..מבחינתי יותר מהנה מלדבר על שיטת דיג מסירה! רובן תודה על ההסבר מבעל מקצוע! חידשת לי בעניין הזה שאם אני על הגל ובאותה מהירות אז שיקול המהירויות זה אפס ואז בעצם אין שליטה! הגיוני וחשוב


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 28, 2016, 13:59:40 PM
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי


עזרת הרבה בן,, הבהרת באופן הכי ברור שאפשר...
ובשים לב לפתיח של דבריך -
עם כזו הגשה איכותית וכזה ידע, אתה יותר ממוזמן לכתוב יותר... shake2;

איפה זה המקום בו עושים הכי הרבה שעות ים בארץ?
מצטרף ומחזק את דברי רפי shake2;


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 28, 2016, 14:00:46 PM
ואם כבר בעניין הגלים, אז אם אני יוצא מהחוף נגד גלים שבאים ממערב, מתי מומלץ לבוא מול הגל בצורה ישירה ומתי בזווית 45 מעלות?


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 28, 2016, 16:22:43 PM
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה


במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה
כאן רק חיזקת את כל התיאוריה שחשבתי עליה
בחשיבה לוגית מגיעים מיד לכל מה שרשמת
ושוב אני יחזור למקרה
כשיצאנו הייתה תחזית לים שטוח לאורך כל היום
כשיצאנו מהמרינה הים באמת היה שטוח ועלינו לאזור ה-100 מטר שזה די רחוק מהמרינה
כעבור שעה בערך כשדילגנו בין נקודות התחילה רוח ממש חזקה שתוך מספר דקות הרימה את הים
היינו 3 אנשים בסירה
1 אמר להישאר 2 אמרו לחזור ואני ביניהם
קיפול ממש זריז אבל החזרה הייתה ארוכה מה-100 מטר למרינה הרצליה
בכניסה למרינה הגלים כבר נשברו לפני הכניסה וכאן פחדתי משתילת חרטום
למזלנו היה לו מנוע חזק שהשיג את הגלים
וכך שטנו בין הגלים ובכניסה למרינה הוא נתן מקסימום כוח ושבר לתוך המרינה תוך כדי בריחה מהגל שנשבר מאחורינו
מצב מפחיד sml11; ht:


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: אבי חכם על יולי 28, 2016, 17:21:43 PM
עד שתיהיה לי סירה יום אחד , שמחתי ללמוד..

נשמע מאוד מעניין התחום  112s;


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: rafi על יולי 31, 2016, 02:09:29 AM
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה



מנסיון של 25 שנים בדיג מסירות, מחזק בחום את הדברים!
שא ברכה ראובן על הסקירה המצוינת...
אהבתי את סעיף 7 - יש לחבר אותו לאימרה: "בים, כשיש ספק - אין ספק"
ים מסוכן - לא יוצאים, יצאת ומסתמן כמסוכן - בורחים..

לגבי סעיף 3 הייתי מוסיף:
ים עם סוול מסודר וגם קצת גבוה, איננו מפחיד ולכן איננו מרתיע..
אך בים כזה שים לב - אם קצוות הסוול מתחילים לתפוס ברבורים (קצף), תברח מייד

ואם כבר אז הערה נוספת:
להקפיד על חבל עוגן ארוך 100מ' לפחות,
אם העוגן שלך איננו כבד - שיהיה בסירה עוד עוגן כבד או משקולת כבדה עם אפשרות לחיבור מהיר,
למקרה של "אין מנוע" ורוח חזקה.


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: rafi על יולי 31, 2016, 03:14:32 AM
במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה

תסביר לו כי חוכמולוגים כמוהו הופכים להיות כותרת,
לפחות בענייני בטיחות - אם איננו בטוח במאה אחוז - מוטב לשתוק מאשר לצחוק..

תראה לו את הסרטון הזה ותשאל אותו אם עודנו בטוח בצחקוקו... sml17;
דקה 3:25 - אולי לא ממש התחרטמות אך תוצאה של גל חוף אחורי -

https://www.youtube.com/watch?v=9lsAnmnFPIo

אגב,
חומר למחשבה מהסרטון הזה - מדוע חשוב מנוע רזרבי,
לא נעים להתקע בגלי חוף ללא מנוע...





כותרת: בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
תגובה על ידי: rafi על יולי 31, 2016, 03:15:54 AM
ואם כבר,
יש סרטונים שמדברים על חציה נכונה (ולא נכונה) של גלי חוף.
פותח שרשור נפרד ובהמשך נמזג את השרשורים,
כי חלק עוסקים בחצייה מוח גלי החוף..


כותרת: בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
תגובה על ידי: ruviva על יולי 31, 2016, 04:37:38 AM
התחרטמות מול נמל יפו

https://www.youtube.com/watch?v=oHEpw0-sMCk


כותרת: בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 31, 2016, 10:58:25 AM
התחרטמות מול נמל יפו

https://www.youtube.com/watch?v=oHEpw0-sMCk


הכניסה לנמל יפו היא בעייתית
הפתח צר וכשהים קצת גבוה מגיעים למצבים כאלה
אבל מי שמכיר את נמל יפו יודע שבים גבוה אפשר להקיף את סלע אנדרומדה ולהיכנס לנמל מכיוון צפון
הכניסה עדיין תהיה קשה אבל סכנת ההתחרטמות תרד ב-50%
הרבה סירות יכטות וגם ספינות נתקעו שם על הסלע הזה וגם שייטים מנוסים מאוד אכלו אותה שם


כותרת: בעניין: שתילת חרטום
תגובה על ידי: shragam על יולי 31, 2016, 11:31:15 AM
במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה

תסביר לו כי חוכמולוגים כמוהו הופכים להיות כותרת,
לפחות בענייני בטיחות - אם איננו בטוח במאה אחוז - מוטב לשתוק מאשר לצחוק..

תראה לו את הסרטון הזה ותשאל אותו אם עודנו בטוח בצחקוקו... sml17;
דקה 3:25 - אולי לא ממש התחרטמות אך תוצאה של גל חוף אחורי -

https://www.youtube.com/watch?v=9lsAnmnFPIo

אגב,
חומר למחשבה מהסרטון הזה - מדוע חשוב מנוע רזרבי,
לא נעים להתקע בגלי חוף ללא מנוע...

ht: ht:
נראה שיש להם תחביב בניו זילנד ואוסטרליה לצלם סירות מתהפכות  sml102;
מפחיד מה שקורה שם .
לא מבין למה לצאת לים במצב כזה  sml102;


כותרת: בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 02, 2016, 02:00:22 AM
בנצי,
תראה לחברך הצוחק מה ששלח ראובן,
שיהיה לו ברור כי גם בארץ אפשר לחטוף...

שרגא,
אין עניין של תחביב, נמצאים בחוף, ראו כבר מקרים, מצלמים..
היום מצלמים הכל - בפיגוע המשאית בצרפת מישהו צילם את כל הגוויות והפצועים -
כמה שעות והסרטון כבר רץ בקבוצות הווטסאפ בארץ

הקטע של לצאת לים זה כמה אפשרויות:
*אני גבר ולא סופר את הגלים... אני תותח בים ואני יכול...
*"אי אפשר להתהפך עם הסירה שלי" - ראה הסיפור של בנצי, אחד רצה להשאר בים העולה...
*הרפתקנות והתגרות בגורל - מה עם גולשי הגלים באוסטרליה שגולשים עם עמלצים?!
ומה עם אופנוענים שטסים במהירות מטורפת בסיבובים ומהמרים שלא יהיה כתם שמן בכביש?