פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: shlomisa על יולי 04, 2016, 18:39:38 PM



כותרת: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: shlomisa על יולי 04, 2016, 18:39:38 PM
שלום לכולם.
אני מתעניין ברכישת סירה.
הסירה לא גדולה (באזור ה-6 מטר) . לסירה מנוע 2 פעימות עם 200 כ"ס .

שמועות  הלחיצו אותי על כל נושא צריכת הדלק של מנוע כזה.
מישהו יכול להעריך בהערכה כזה כמה מנוע כזה צורך?
(אני יודע שזה הערכה גסה מאוד ותלויה בהרבה פרמטרים, אבל גם הערכה גסה זה טוב לי.)



כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: AviramLevi על יולי 04, 2016, 19:27:33 PM
שלום לכולם.
אני מתעניין ברכישת סירה.
הסירה לא גדולה (באזור ה-6 מטר) . לסירה מנוע 2 פעימות עם 200 כ"ס .

שמועות  הלחיצו אותי על כל נושא צריכת הדלק של מנוע כזה.
מישהו יכול להעריך בהערכה כזה כמה מנוע כזה צורך?
(אני יודע שזה הערכה גסה מאוד ותלויה בהרבה פרמטרים, אבל גם הערכה גסה זה טוב לי.)

לפי דעתי משהו כמו 1 ל1

שזה לא מעט

אגב, אם מדובר בסירה של סידס (ניחוש קטן)
אז תדע שהסירה הזאת ראתה המון דגיםםםםםםם :)

בכל מקרה לפה או לפה, שיהיה בהצלחה


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על יולי 05, 2016, 16:53:13 PM
שלום לכולם.
אני מתעניין ברכישת סירה.
הסירה לא גדולה (באזור ה-6 מטר) . לסירה מנוע 2 פעימות עם 200 כ"ס .

שמועות  הלחיצו אותי על כל נושא צריכת הדלק של מנוע כזה.
מישהו יכול להעריך בהערכה כזה כמה מנוע כזה צורך?
(אני יודע שזה הערכה גסה מאוד ותלויה בהרבה פרמטרים, אבל גם הערכה גסה זה טוב לי.)


השאלה שלך היא קשה למענה ויש הרבה סיבות
בסירה שלא כמו ברכב קשה לומר כמה ליטר לקילומטר שורף המנוע
יש הרבה פרמטרים נילווים שמשפיעים על צריכת הדלק ואני יציין כמה מהם
1 החיכוך של גוף הסירה במים אם יש צדפות או אחרי ניקוי וצביעה (אנטיפאולינג) ויש לזה השפעה אדירה
2 גודל המנוע יחסית למשקל הסירה
3 הסל"ד (סיבובי מנוע לדקה) שבו אתה שט גם מאוד משפיע על הצריכה
4 גובה הים
5 מספר האנשים בסירה והמשקל שיש עליה
6 אם המנוע מכוון או שהוא לא עובד כראוי
בקיצור יש המון גורמים שמשנים את צריכת הדלק
מה שכן יש הבדל בצריכה בין מנוע 200 2 פעימות לבין מנוע 200 4 פעימות
הצריכה במצב זהה בין שתי המנועים מגיעה להבדל של 30% בערך
נפח המנוע של ה-2 פעימות קטן יותר מנפח המנוע של ה-4 פעימות אבל זמינות הכוח ב-2 פעימות היא גבוהה יותר
מנוע 2 פעימות זה מנוע זריז וחזק אך רועש בזבזן ומזהם
במנוע 2 פעימות כמעט ואין מה לטפל חוץ מפלגים. אין בו מערכת שמן ואין פילטר שמן ואין צורך בהחלפת שמן. אין רצועת תזמון ואין שסתומים כך שאין כמעט מה שיתקלקל או ידפק. מנוע פשוט חזק ואמין
בקיצור יש יתרונות ויש חסרונות


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: searasta על יולי 05, 2016, 18:36:30 PM
מנסיוני, צורך ים דלק, בהחלט ניתן לומר על כל קילומטר ליטר.
כמעט כפול ממנוע 4פ׳ זהה. רועש ביותר ומזהם. בנוסף,
השמן לתערובת גם הוצאה לא מבוטלת.
מכיר כאלה שעברו מ2 פ׳ ל4 פ׳, לא מכיר אחד שעשה להפך.
אם באפשרותך לפסוח על התענוג עשה זאת.
היו לי ימים יפים בים עם מנוע 2 פ׳ (3).
כיום עם ימהה 115 4פ׳ , משהו אחר.
בהצלחה


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: צור. על יולי 05, 2016, 19:01:21 PM
אמנם אני לא מהתחום ולא מבין גדול במנועים אבל מאוד נהנה לראות את התגובות המקצועיות והמפורטות thumbUp;


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: פליפר על יולי 05, 2016, 19:29:48 PM
ערב טוב

כמו שאמרו לפני הרבה אנשים טובים ומקצועיים,יש יתרונות וחסרונות
אין ספק שמנוע 4 פעימות שקט יותר,חסכוני יותר,ומוציא פחות עשן,
אין ספק שהעתיד הוא4 פעימות,ויש מקומות בעולם ש-2פעימות לא חוקי
אבל: כאשר אתה רוכש סירה ומנוע ביחד זה סוג של עסקת חבילה
בערך כמו להתחתן(אתה מתחתן איתה ועם אבא,אמא,אחים,אחיות וכ״ו  paddle:
אם הסירה איכותית,ומתאימה לצרכים שלך,ועדיין ויש לה מנוע 2 פעימות ,אז :
א) המחיר של הקניה חייב להיות בהתאם !
ב)מנוע 2 פעימות שוקל הרבה הרבה פחות ממקבילו 4 הפעימות,מה שיוריד משקל מהטרנסום
ואוטומטי יעזור לסירה להגיע לפלנינג מהר,ואוטומטי יחסוך בדלק
ג) עלות אחזקה של המנוע (מנקודת הנחה שהוא תקין ובוצעו טיפולים בזמן) קטנה יותר
לא לשכוח לעשות בדיקת מנוע על ידי מכונאי או חבר מבין,מהסיבה הפשוטה שמנוע 2 פעימות עובד על שימון עם הדלק
ומספיקה פעם אחת שמישהו שכח להוסיף 2 אחוז שמן ונגרם נזק בלתי הפיך .
ד) יש מנועים 2 פעימות עם הזרקה שלא רחוקים חסכונית ממנועים 4  פעימות
ה) ולבסוף כל מה שאמרו ,תחתית נקייה,משקל הכרחי על הסירה ופיזורו נכון !
לחיצה על הטרול מקסימום 70 אחוז תביא אותך למהירות שיוט במינימום צריכת דלק
לא לשכוח שגם מנוע 4  פעימות ב-90 ו-100 אחוז לחיצה על הגז צורך בדיוק כמו מנוע 2 פעימות
ו) ודבר אחרון,רצוי לשותף שיתחלק בהוצאות,וגם פרטנרים שמצטרפים בכדי למזער הוצאות ככל האפשר
ולאט לאט  להתכונן להחלפת מנוע (ולו רק בגלל העובדה שאחרי שרכשת מנוע חדש,אתה מודע להיסטוריה האמיתית שלו
ותשמור עליו בכדי שישמור עליך
ז) כמו כן הייתי ממליץ לשים מנוע קטן רזרבי,שיכול לשמש לטרולינג,(שוב פעם יש לך יתרון משקל לטובתך)
ולפעמים הוא ההבדל בין החפה בטוחה והגעה הביתה בשלום בשעת חירום  לחוסר אונים בשעת צרה

ולבסוף,מה שתחליט שיהיה בהצלחה  thumbUp;


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 07, 2016, 16:46:57 PM
מעריך שיהיה מנוע שאוכל הרבה יחסית. משהו בטווח של חצי ק"מ לליטר עד 1.5 ק"מ לליטר..קשה להאמין שיתן יותר מזה.

יתרונות וחסרונות כתבו לך.
אוסיף, שתלוי בעוד גורמים כמו עלות מוערכת של זה לעומת מנוע 4 פעימות..תלוי כמה מרחקים ושימושים אתה נוסע.תלוי כמה זמן תחזיק את הסירה ותרצה אחרכך למכור (עם שתי פעימות יותר קשה למכור)..

בהצלחה בכך אופן ונשמח על עדכונים


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על יולי 07, 2016, 16:49:42 PM
ערב טוב

כמו שאמרו לפני הרבה אנשים טובים ומקצועיים,יש יתרונות וחסרונות
אין ספק שמנוע 4 פעימות שקט יותר,חסכוני יותר,ומוציא פחות עשן,
אין ספק שהעתיד הוא4 פעימות,ויש מקומות בעולם ש-2פעימות לא חוקי
אבל: כאשר אתה רוכש סירה ומנוע ביחד זה סוג של עסקת חבילה
בערך כמו להתחתן(אתה מתחתן איתה ועם אבא,אמא,אחים,אחיות וכ״ו  paddle:
אם הסירה איכותית,ומתאימה לצרכים שלך,ועדיין ויש לה מנוע 2 פעימות ,אז :
א) המחיר של הקניה חייב להיות בהתאם !
ב)מנוע 2 פעימות שוקל הרבה הרבה פחות ממקבילו 4 הפעימות,מה שיוריד משקל מהטרנסום
ואוטומטי יעזור לסירה להגיע לפלנינג מהר,ואוטומטי יחסוך בדלק
ג) עלות אחזקה של המנוע (מנקודת הנחה שהוא תקין ובוצעו טיפולים בזמן) קטנה יותר
לא לשכוח לעשות בדיקת מנוע על ידי מכונאי או חבר מבין,מהסיבה הפשוטה שמנוע 2 פעימות עובד על שימון עם הדלק
ומספיקה פעם אחת שמישהו שכח להוסיף 2 אחוז שמן ונגרם נזק בלתי הפיך .
ד) יש מנועים 2 פעימות עם הזרקה שלא רחוקים חסכונית ממנועים 4  פעימות
ה) ולבסוף כל מה שאמרו ,תחתית נקייה,משקל הכרחי על הסירה ופיזורו נכון !
לחיצה על הטרול מקסימום 70 אחוז תביא אותך למהירות שיוט במינימום צריכת דלק
לא לשכוח שגם מנוע 4  פעימות ב-90 ו-100 אחוז לחיצה על הגז צורך בדיוק כמו מנוע 2 פעימות
ו) ודבר אחרון,רצוי לשותף שיתחלק בהוצאות,וגם פרטנרים שמצטרפים בכדי למזער הוצאות ככל האפשר
ולאט לאט  להתכונן להחלפת מנוע (ולו רק בגלל העובדה שאחרי שרכשת מנוע חדש,אתה מודע להיסטוריה האמיתית שלו
ותשמור עליו בכדי שישמור עליך
ז) כמו כן הייתי ממליץ לשים מנוע קטן רזרבי,שיכול לשמש לטרולינג,(שוב פעם יש לך יתרון משקל לטובתך)
ולפעמים הוא ההבדל בין החפה בטוחה והגעה הביתה בשלום בשעת חירום  לחוסר אונים בשעת צרה

ולבסוף,מה שתחליט שיהיה בהצלחה  thumbUp;
פליפר, הגדרת דברים יפה..ואהבתי הכי הרבה לגבי זה שבמאמץ שני המנועים מתקרבים אחד לשני מבחינת צריכה..רואים שאתה מבין בתחום ולא מלקט מפה ושם thumbUp; הרבה אנשים יוצאים עם הצהרות סרק בהתבסס על מידע חלקי ואגו מלא


כותרת: בעניין: שאלה על צריכת דלק של מנוע 2 פעימות 200 כ"ס
תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 09, 2016, 22:57:50 PM
השאלה שלך היא קשה למענה ויש הרבה סיבות
בסירה שלא כמו ברכב קשה לומר כמה ליטר לקילומטר שורף המנוע
יש הרבה פרמטרים נילווים שמשפיעים על צריכת הדלק ואני יציין כמה מהם
1 החיכוך של גוף הסירה במים אם יש צדפות או אחרי ניקוי וצביעה (אנטיפאולינג) ויש לזה השפעה אדירה
2 גודל המנוע יחסית למשקל הסירה
3 הסל"ד (סיבובי מנוע לדקה) שבו אתה שט גם מאוד משפיע על הצריכה
4 גובה הים
5 מספר האנשים בסירה והמשקל שיש עליה
6 אם המנוע מכוון או שהוא לא עובד כראוי
בקיצור יש המון גורמים שמשנים את צריכת הדלק
מה שכן יש הבדל בצריכה בין מנוע 200 2 פעימות לבין מנוע 200 4 פעימות
הצריכה במצב זהה בין שתי המנועים מגיעה להבדל של 30% בערך
נפח המנוע של ה-2 פעימות קטן יותר מנפח המנוע של ה-4 פעימות אבל זמינות הכוח ב-2 פעימות היא גבוהה יותר
מנוע 2 פעימות זה מנוע זריז וחזק אך רועש בזבזן ומזהם
במנוע 2 פעימות כמעט ואין מה לטפל חוץ מפלגים. אין בו מערכת שמן ואין פילטר שמן ואין צורך בהחלפת שמן. אין רצועת תזמון ואין שסתומים כך שאין כמעט מה שיתקלקל או ידפק. מנוע פשוט חזק ואמין
בקיצור יש יתרונות ויש חסרונות

יישר כוח בנצי על תשובה מקצועית, מפורטת ומשכילה  shake2;

ערב טוב

כמו שאמרו לפני הרבה אנשים טובים ומקצועיים,יש יתרונות וחסרונות
אין ספק שמנוע 4 פעימות שקט יותר,חסכוני יותר,ומוציא פחות עשן,
אין ספק שהעתיד הוא4 פעימות,ויש מקומות בעולם ש-2פעימות לא חוקי
אבל: כאשר אתה רוכש סירה ומנוע ביחד זה סוג של עסקת חבילה
בערך כמו להתחתן(אתה מתחתן איתה ועם אבא,אמא,אחים,אחיות וכ״ו  paddle:
אם הסירה איכותית,ומתאימה לצרכים שלך,ועדיין ויש לה מנוע 2 פעימות ,אז :
א) המחיר של הקניה חייב להיות בהתאם !
ב)מנוע 2 פעימות שוקל הרבה הרבה פחות ממקבילו 4 הפעימות,מה שיוריד משקל מהטרנסום
ואוטומטי יעזור לסירה להגיע לפלנינג מהר,ואוטומטי יחסוך בדלק
ג) עלות אחזקה של המנוע (מנקודת הנחה שהוא תקין ובוצעו טיפולים בזמן) קטנה יותר
לא לשכוח לעשות בדיקת מנוע על ידי מכונאי או חבר מבין,מהסיבה הפשוטה שמנוע 2 פעימות עובד על שימון עם הדלק
ומספיקה פעם אחת שמישהו שכח להוסיף 2 אחוז שמן ונגרם נזק בלתי הפיך .
ד) יש מנועים 2 פעימות עם הזרקה שלא רחוקים חסכונית ממנועים 4  פעימות
ה) ולבסוף כל מה שאמרו ,תחתית נקייה,משקל הכרחי על הסירה ופיזורו נכון !
לחיצה על הטרול מקסימום 70 אחוז תביא אותך למהירות שיוט במינימום צריכת דלק
לא לשכוח שגם מנוע 4  פעימות ב-90 ו-100 אחוז לחיצה על הגז צורך בדיוק כמו מנוע 2 פעימות
ו) ודבר אחרון,רצוי לשותף שיתחלק בהוצאות,וגם פרטנרים שמצטרפים בכדי למזער הוצאות ככל האפשר
ולאט לאט  להתכונן להחלפת מנוע (ולו רק בגלל העובדה שאחרי שרכשת מנוע חדש,אתה מודע להיסטוריה האמיתית שלו
ותשמור עליו בכדי שישמור עליך
ז) כמו כן הייתי ממליץ לשים מנוע קטן רזרבי,שיכול לשמש לטרולינג,(שוב פעם יש לך יתרון משקל לטובתך)
ולפעמים הוא ההבדל בין החפה בטוחה והגעה הביתה בשלום בשעת חירום  לחוסר אונים בשעת צרה

ולבסוף,מה שתחליט שיהיה בהצלחה  thumbUp;
פליפר, הגדרת דברים יפה..ואהבתי הכי הרבה לגבי זה שבמאמץ שני המנועים מתקרבים אחד לשני מבחינת צריכה..רואים שאתה מבין בתחום ולא מלקט מפה ושם thumbUp; הרבה אנשים יוצאים עם הצהרות סרק בהתבסס על מידע חלקי ואגו מלא

סאמח,
אלי (פליפר) מבין בתחום כפי שאתה מבין בציפורים...
על כל שעת צפרות שלך יש לו לפחות שעתיים בים על סירה מנועית...

אלי,
להוריד בפניך את הכובע...
לא רק תשובה מושקעת, מקצועית ומפורטת,
גם נתת מעל לעניין המנוע - עם כמה טיפים חשובים בסיום...