פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: (אלון) על מאי 04, 2016, 06:09:18 AM



כותרת: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 04, 2016, 06:09:18 AM
אם יש מישהו שמבין בנושא אשמח לעזרה
מסתבר שכל הידע שיש לי במכונאות זה עדיין לא מספיק
יש לי בעיית טעינה במנוע שאני לא מצליח לפתור אותה
כרגע אני לא יודע אם הבעייה במיישר זרם בסלילים או בחיווט ואם יש מישהו שמבין בזה אשמח להדרכה קטנה
מנוע מרינר 55 2 צילינדר


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: הנדלסמן שגיא על מאי 04, 2016, 15:09:45 PM
בדקת מתח טעינה? תבדוק את הגשר עם רב מודד וגם את ההתנגדות של הסלילים.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 04, 2016, 18:30:29 PM
בדקת מתח טעינה? תבדוק את הגשר עם רב מודד וגם את ההתנגדות של הסלילים.
בדקתי מתח טעינה מהחוטים שיוצאים מהסלילים ולא היה מתח
הבדיקה הייתה עם רב מודד כשהחוט האדום נוגע בחוט של הסליל והחוט השחור נוגע במנוע (מינוס)
האם הבדיקה הייתה נכונה?
ואם לא אז מה הבדיקה הנכונה?

לגבי התנגדות
זה הדבר הייחידי ששכחתי לבדוק
תקן אותי אם אני טועה
ההתנגדות צריכה להיות 0.16-0.19 אום
לפי מה שהבנתי אני צריך לבדוק בין שתי החוטים שיוצאים מהגשר סלילים
האם זאת הבדיקה הנכונה?
יבדק בשבת הקרובה

ולגבי חיווט של המיישר זרם
אם יש לך סכמה כלשהי זה מאוד יעזור


ועוד דבר אחד מוזר שקרה לי
כשנגעתי עם הרב מודד עם הקוטב השלילי בלבד בגוף המנוע כשהמנוע עובד בסרק היו לי קריאות של קפיצות מתח מטורפות ומאוד מהירות של בין 9 ל 19 וולט
משהו בסביבות 10 קריאות בשניה


כותרת: בעניין:
תגובה על ידי: הנדלסמן שגיא על מאי 04, 2016, 18:32:53 PM
אם אין מתח הבעיה שלך כניראה בפחמים...

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


כותרת: בעניין:
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 04, 2016, 18:37:18 PM
אם אין מתח הבעיה שלך כניראה בפחמים...

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

פחמים?

במגנטו אין פחמים
זה לא אלטרנטור רגיל ששם יש פחמים וגשר דיודות


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: אברהם כהן על מאי 04, 2016, 18:55:56 PM
בס"ד

אלון, אני חושב שבמקרה כזה כדאי שתחליפו טלפונים ותדברו ישירות ולא דרך הודעות. כך יהיה לשניכם הרבה יותר קל ומהר. ובכלל עם כל מי שמבין ויכול לעזור בזה.

ולבסוף יהיה נחמד אם בפורום תסבירו (אם תרצו) מה היתה הבעיה ואיך היא סודרה.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 04, 2016, 19:05:25 PM
בס"ד

אלון, אני חושב שבמקרה כזה כדאי שתחליפו טלפונים ותדברו ישירות ולא דרך הודעות. כך יהיה לשניכם הרבה יותר קל ומהר. ובכלל עם כל מי שמבין ויכול לעזור בזה.

ולבסוף יהיה נחמד אם בפורום תסבירו (אם תרצו) מה היתה הבעיה ואיך היא סודרה.

אברהם
כל המהות של הפורום הזה זה השיתוף
בין הייתר זה גם השאלות והתשובות
במקרה הספציפי הזה זה קצת בעייתי אבל כשאני שואל שאלות יכול מישהו שמבין להדריך אותי גם איך לשאול ומה לשאול ספציפית
וכשיש תשובות יכול מישהו אחר שמבין לפסול את התשובות או לחלופין להוסיף עליהן או לחדד אותם
ובעצם כשיש שאלות ותשובות זה יכול מאוד לעזור למי שיתקל בעתיד בבעיה דומה ע"י חיפוש במנוע החיפוש של האתר ואז יהיה לו תיעוד מלא של שאלות ותשובות שיכולות לעזור לו
אם נפעל לפי מה שאתה מציע הפורום יהפוך להיות לספר טלפונים ענק ובזה נגמר הסיפור ;)


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: אברהם כהן על מאי 04, 2016, 19:29:26 PM
בס"ד

אלון, מודה בטעות. ומודה לך על שהערת לי על כך.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: tsach על מאי 04, 2016, 23:23:41 PM
בנצי שלום כמה דברים ופתרונות שאולי יעזרו לך

1. אם יש לך מגנטו אז תבדוק שאין חלודה באזור של המגנט או על כל הגלגל עצמו! אם יש אז לנקות עם ניר זכוכית או מברשת פלדה.
2.אם אין מגנטו ויש פחמים אז לשים לב אם יש להם מגע תקין עם הרוטור. אם לא או לשייף כדי שיהיה מגע טוב או להחליף
3. יש אפשרות לתת עירור עם מצבר 12v חיצוני ישר לסלילים כשהמנוע עובד לנגוע עם הפלוס בחוט האדום ועם המינוס בשחור כדי לעורר את הסלילים
4.יש מצב שגשר הדיודות שזה מישר הזרם נשרף וצריך להחליף אותו.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 05, 2016, 02:07:57 AM
בנצי שלום כמה דברים ופתרונות שאולי יעזרו לך

1. אם יש לך מגנטו אז תבדוק שאין חלודה באזור של המגנט או על כל הגלגל עצמו! אם יש אז לנקות עם ניר זכוכית או מברשת פלדה.
2.אם אין מגנטו ויש פחמים אז לשים לב אם יש להם מגע תקין עם הרוטור. אם לא או לשייף כדי שיהיה מגע טוב או להחליף
3. יש אפשרות לתת עירור עם מצבר 12v חיצוני ישר לסלילים כשהמנוע עובד לנגוע עם הפלוס בחוט האדום ועם המינוס בשחור כדי לעורר את הסלילים
4.יש מצב שגשר הדיודות שזה מישר הזרם נשרף וצריך להחליף אותו.
יש אצלי מגנטו כך שכל מה שקשור לפחמים ודיודות לא רלוונטי
לפני שאני מגיע לפירוק של כל המנגנון אני חייב לבדוק את כל מה שמסביב
ניקוי חלודה אם יש מחייב אותי לפרק גלגל תנופה
הסבירות לחלודה הוא נמוך מאוד כי המנוע מייצר לעצמו חשמל וכשאני מפרק את המצבר המנוע ממשיך לעבוד
מה שאומר שהבעיה נמצאת במיישר זרם או בסלילים של הטעינה
אל תטעו
זאת לא מערכת טעינה כמו ברכב אלא כמו בקטנועים


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מאי 05, 2016, 22:17:46 PM
בנצי אין לי מה לתרום בעניין החשמל. שמח שאתה מקבל פיידבאקים מהחברים וברור שתגיע לשורש הבעיה עם היסודיות שלך בבדיקת הנושא.
צדקת מאוד לגבי פרסום העניין בפורום thumbUp;

מקווה שהעניין ייתפר מהר מאוד.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: tsach על מאי 05, 2016, 23:26:28 PM
סבבה עכשיו אפשר להתמקד יותר.
בקשר למגנטו אין מה לבדוק כי אם המנוע מניע אז המגנטו נקי.
המגנטו שולט על סליל ההצתה ולא קשור לטעינה.
את הסלילי טעינה אתה יכול לבדוק
תניע את המנוע ותבדוק עם רב   מודד על מצב מתח חילופין בין החוטים של הסלילים.
 אם יש מתח פועם הסלילים תקינים והמיישר לא תקין.
 אם אין מתח פועם אז כנראה הסלילים גמורים.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 06, 2016, 05:53:46 AM
סבבה עכשיו אפשר להתמקד יותר.
בקשר למגנטו אין מה לבדוק כי אם המנוע מניע אז המגנטו נקי.
המגנטו שולט על סליל ההצתה ולא קשור לטעינה.
את הסלילי טעינה אתה יכול לבדוק
תניע את המנוע ותבדוק עם רב   מודד על מצב מתח חילופין בין החוטים של הסלילים.
 אם יש מתח פועם הסלילים תקינים והמיישר לא תקין.
 אם אין מתח פועם אז כנראה הסלילים גמורים.
האם הבדיקה צריכה להיעשות על הפלוס מהסלילים והמינוס מהגוף או על שתי הפלוסים?
להזכירך יש 2 חוטי פלוס שיוצאים מהסלילים

בבדיקה שעשיתי על הפלוס והמינוס בשתי הסלילים כל אחד בתורו התוצאה הייתה אפס
כלומר אף סליל לא הוציא מתח

לפי מה שקראתי צריך לבדוק התנגדות בין 2 הסלילים כי הם אמורים להיות מגושרים ביניהם
ההתנגדות צריכה להיות בין 0.16 0.19 אום
אם יש את ההתנגדות אז הם תקינים
מחר אני יהיה בסירה ואני אבדוק את כל זה ואם באמת הסלילים דפוקים אני יפרק אותם ואשלח לשיפוץ או שאני אקנה חדשים


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 07, 2016, 18:25:44 PM
רציתי
באמת שרציתי לפרק את זה
אבל היה חסר לי כלי (אפ ציר) לשלוף את הגלגל תנופה מהמקום
אבל בסירה אף פעם לא חסר עבודה ותמיד יש מה לתקן ולעשות
הייתה לי עוד בעיה שהמנוע לא היה נכבה דרך הסוויצ' וגם את זה פתרתי היום
בינתיים עשינו הכנות למבחן כושר שייט שיהיה בשלישי הקרוב
אחרי הכושר שייט נוציא את הסירה לסיבוב ונעלה אותה להספנה להמשך העבודה מלמטה
שבוע הבא אני מקווה שיהיה לי את האפ ציר ושאני יוכל כבר לסיים עם הטעינה הזאת
בינתיים אני מטעין עם מטען חיצוני


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: tsach על מאי 07, 2016, 23:23:00 PM
שבוע טוב בנצי.
לכל סליל יש כניסה ויציאה.
אתה צריך לחבר כל קוטב של הרב מודד לחוט אחד ולבדוק על מצב של מתח חילופין. לבדוק דרך הגוף לא יתן לך תוצאה נכונה.
אם יש לך אפשרות להגיע לחוטים של הסלילים ולזהות אותם לפני הפירוק תעשה מה שאמרתי ותראה אם יש תוצאות.
אתה יכול לדעת אם הם תקינים לפי ההתנגדות כמו שכתבת אבל אתה צריך לדעת את הנתונים המקוריים של הסלילים כי כל סליל וההתנגדות שלו. במידה וההתנגדות גדולה מכמה אומים בודדים כנראה יש נתק בסליל.
זה שיש שני סלילים זה שיהיה טעינה חזקה.
קשה לי להאמין ששני סלילים יפסיקו ביחד לתפקד ויותר הגיוני שמיישר הזרם נדפק והוא גורם להפסקת הטעינה.
עכשיו יש לך עוד חומר למחשבה.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 08, 2016, 05:50:26 AM
שבוע טוב בנצי.
לכל סליל יש כניסה ויציאה.
אתה צריך לחבר כל קוטב של הרב מודד לחוט אחד ולבדוק על מצב של מתח חילופין. לבדוק דרך הגוף לא יתן לך תוצאה נכונה.
אם יש לך אפשרות להגיע לחוטים של הסלילים ולזהות אותם לפני הפירוק תעשה מה שאמרתי ותראה אם יש תוצאות.
אתה יכול לדעת אם הם תקינים לפי ההתנגדות כמו שכתבת אבל אתה צריך לדעת את הנתונים המקוריים של הסלילים כי כל סליל וההתנגדות שלו. במידה וההתנגדות גדולה מכמה אומים בודדים כנראה יש נתק בסליל.
זה שיש שני סלילים זה שיהיה טעינה חזקה.
קשה לי להאמין ששני סלילים יפסיקו ביחד לתפקד ויותר הגיוני שמיישר הזרם נדפק והוא גורם להפסקת הטעינה.
עכשיו יש לך עוד חומר למחשבה.
אתמול כשבדקתי שוב את הסלילים גם בהתנגדות וגם בזרם התוצאה הייתה אפס.(יש גישה לחוטים)
כבר הבאתי מחבר שלי מיישר זרם וזה לא עזר
אין מנוס אלא לפרק את הסלילים ולשלוח אותם לשיפוץ
רק שעכשיו אני צריך לבנות אפ ציר כדי לשלוף את הגלגל תנופה ולהגיע לסלילים
תודה על העזרה thumbUp;


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מאי 08, 2016, 13:28:05 PM
רציתי
באמת שרציתי לפרק את זה
אבל היה חסר לי כלי (אפ ציר) לשלוף את הגלגל תנופה מהמקום
אבל בסירה אף פעם לא חסר עבודה ותמיד יש מה לתקן ולעשות
הייתה לי עוד בעיה שהמנוע לא היה נכבה דרך הסוויצ' וגם את זה פתרתי היום
בינתיים עשינו הכנות למבחן כושר שייט שיהיה בשלישי הקרוב
אחרי הכושר שייט נוציא את הסירה לסיבוב ונעלה אותה להספנה להמשך העבודה מלמטה
שבוע הבא אני מקווה שיהיה לי את האפ ציר ושאני יוכל כבר לסיים עם הטעינה הזאת
בינתיים אני מטעין עם מטען חיצוני
יום שלישי הכושר שיט זה באשקלון לא באשדוד..


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 08, 2016, 16:26:55 PM
רציתי
באמת שרציתי לפרק את זה
אבל היה חסר לי כלי (אפ ציר) לשלוף את הגלגל תנופה מהמקום
אבל בסירה אף פעם לא חסר עבודה ותמיד יש מה לתקן ולעשות
הייתה לי עוד בעיה שהמנוע לא היה נכבה דרך הסוויצ' וגם את זה פתרתי היום
בינתיים עשינו הכנות למבחן כושר שייט שיהיה בשלישי הקרוב
אחרי הכושר שייט נוציא את הסירה לסיבוב ונעלה אותה להספנה להמשך העבודה מלמטה
שבוע הבא אני מקווה שיהיה לי את האפ ציר ושאני יוכל כבר לסיים עם הטעינה הזאת
בינתיים אני מטעין עם מטען חיצוני
יום שלישי הכושר שיט זה באשקלון לא באשדוד..


נכון
ואני עוגן באשקלון ;)


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: tsach על מאי 08, 2016, 17:08:45 PM
בנצי לדעתי אם שתי הבדיקות נתנו לך תוצאה של אפס כנראה אתה לא בודק נכון!
אם אתה מפרק את הסלילים זה רק בשביל להחליף אני לא חושב שיש טעם לנסות לשפץ דבר כזה.
בדרך כלל מחליפים.


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מאי 08, 2016, 18:03:58 PM
רציתי
באמת שרציתי לפרק את זה
אבל היה חסר לי כלי (אפ ציר) לשלוף את הגלגל תנופה מהמקום
אבל בסירה אף פעם לא חסר עבודה ותמיד יש מה לתקן ולעשות
הייתה לי עוד בעיה שהמנוע לא היה נכבה דרך הסוויצ' וגם את זה פתרתי היום
בינתיים עשינו הכנות למבחן כושר שייט שיהיה בשלישי הקרוב
אחרי הכושר שייט נוציא את הסירה לסיבוב ונעלה אותה להספנה להמשך העבודה מלמטה
שבוע הבא אני מקווה שיהיה לי את האפ ציר ושאני יוכל כבר לסיים עם הטעינה הזאת
בינתיים אני מטעין עם מטען חיצוני
יום שלישי הכושר שיט זה באשקלון לא באשדוד..


נכון
ואני עוגן באשקלון ;)
למה חשבתי באשדוד?


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 08, 2016, 19:04:56 PM
בנצי לדעתי אם שתי הבדיקות נתנו לך תוצאה של אפס כנראה אתה לא בודק נכון!
אם אתה מפרק את הסלילים זה רק בשביל להחליף אני לא חושב שיש טעם לנסות לשפץ דבר כזה.
בדרך כלל מחליפים.
צודק
ראיתי עכשיו באינטרנט איך לבדוק את הסטטור
ראיתי גם איך לבדוק את המיישר
בפעם הבאה אני אבדוק שוב ובכל מקרה אני אקח איתי כלים לפרק


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 14, 2016, 12:33:29 PM
טוב הגעתי סוף סוף לפתרון
אחרי שהודרכתי והבנתי מה ואיך לבדוק עשיתי את כל הבדיקות והגעתי למסכנה שהסטטור דפוק
היום פירקתי את הגלגל תנופה ופשוט ראיתי סטטור מפוייח ושרוף לחלוטין!!!
למזלי זה חלק יחסית זול ואפשר גם לשפץ אותו מה שיוזיל עוד יותר את העלות
באי ביי כבר מצאתי את כל הפלטה שכוללת את כל הסלילים ב-217 שקל משומש
אם אני אקנה את זה או שאני אשלח לשיפוץ זה כבר תלוי בעלות השיפוץ


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: searasta על מאי 17, 2016, 12:29:54 PM
בהנחה כמובן שהמצבר תקין וחיווט החשמל ממנו למנוע תקין
(אולי גם יש פיוז בדרך), ועל סמך נסיוני הפרטי, ואינני חשמלאי
או מכונאי,  אבל כן החלפתי כמה מיישרי זרם במנוע 2 פעימות,
נשמע כמו הדבר הראשון שהייתי מחליף.
בהצלחה


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: (אלון) על מאי 17, 2016, 16:47:58 PM
בהנחה כמובן שהמצבר תקין וחיווט החשמל ממנו למנוע תקין
(אולי גם יש פיוז בדרך), ועל סמך נסיוני הפרטי, ואינני חשמלאי
או מכונאי,  אבל כן החלפתי כמה מיישרי זרם במנוע 2 פעימות,
נשמע כמו הדבר הראשון שהייתי מחליף.
בהצלחה

אם היית קורא את התגובה שלפנייך היית רואה שכבר מצאתי את הבעיה
ומיישר זרם היה באמת הדבר הראשון שחשדתי בו אבל הסתבר שהוא תקין
לפני שהולכים ומוציאים כמה מאות שקלים על מיישר זרם יש איך לבדוק אותו וחבל להחליף סתם!!!
בכל מקרה כבר הזמנתי מהאי ביי את כל הסטטור קומפלט שזה כולל את סליל הטעינה סליל ההצתה ועוד 2 חיישני הצתה ב-217 ש"ח + 140 ש"ח משלוח
על השיפוץ של הסליל רצו ממני 300 ש"ח וסליל חדש 580 לפני מע"מ
כרגיל האי ביי מנצח במחיר sml11;


כותרת: בעניין: בעיית טעינה במנוע 2 פעימות
תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 27, 2016, 20:36:26 PM
שבוע טוב בנצי.
לכל סליל יש כניסה ויציאה.
אתה צריך לחבר כל קוטב של הרב מודד לחוט אחד ולבדוק על מצב של מתח חילופין. לבדוק דרך הגוף לא יתן לך תוצאה נכונה.
אם יש לך אפשרות להגיע לחוטים של הסלילים ולזהות אותם לפני הפירוק תעשה מה שאמרתי ותראה אם יש תוצאות.
אתה יכול לדעת אם הם תקינים לפי ההתנגדות כמו שכתבת אבל אתה צריך לדעת את הנתונים המקוריים של הסלילים כי כל סליל וההתנגדות שלו. במידה וההתנגדות גדולה מכמה אומים בודדים כנראה יש נתק בסליל.
זה שיש שני סלילים זה שיהיה טעינה חזקה.
קשה לי להאמין ששני סלילים יפסיקו ביחד לתפקד ויותר הגיוני שמיישר הזרם נדפק והוא גורם להפסקת הטעינה.
עכשיו יש לך עוד חומר למחשבה.

סחטיין צח, איזה ידיע ואיזה שיתוף...
מאיפה כל הידע הזה שאתה שופך כאן כולל בתגובות נוספות?  shake2;

טוב הגעתי סוף סוף לפתרון
אחרי שהודרכתי והבנתי מה ואיך לבדוק עשיתי את כל הבדיקות והגעתי למסכנה שהסטטור דפוק
היום פירקתי את הגלגל תנופה ופשוט ראיתי סטטור מפוייח ושרוף לחלוטין!!!
למזלי זה חלק יחסית זול ואפשר גם לשפץ אותו מה שיוזיל עוד יותר את העלות
באי ביי כבר מצאתי את כל הפלטה שכוללת את כל הסלילים ב-217 שקל משומש
אם אני אקנה את זה או שאני אשלח לשיפוץ זה כבר תלוי בעלות השיפוץ

בשעה טובה אלון....  t39

בהנחה כמובן שהמצבר תקין וחיווט החשמל ממנו למנוע תקין
(אולי גם יש פיוז בדרך), ועל סמך נסיוני הפרטי, ואינני חשמלאי
או מכונאי,  אבל כן החלפתי כמה מיישרי זרם במנוע 2 פעימות,
נשמע כמו הדבר הראשון שהייתי מחליף.
בהצלחה

אם היית קורא את התגובה שלפנייך היית רואה שכבר מצאתי את הבעיה
ומיישר זרם היה באמת הדבר הראשון שחשדתי בו אבל הסתבר שהוא תקין
לפני שהולכים ומוציאים כמה מאות שקלים על מיישר זרם יש איך לבדוק אותו וחבל להחליף סתם!!!
בכל מקרה כבר הזמנתי מהאי ביי את כל הסטטור קומפלט שזה כולל את סליל הטעינה סליל ההצתה ועוד 2 חיישני הצתה ב-217 ש"ח + 140 ש"ח משלוח
על השיפוץ של הסליל רצו ממני 300 ש"ח וסליל חדש 580 לפני מע"מ
כרגיל האי ביי מנצח במחיר sml11;

ועדיין נשכחה כאן מילת תודה למי שנתן תשובה מושקעת ונראית מאוד לעניין...  ;)
כמובן, לא רק ל- searasta אלא לכולם...
יפה לראות איך בכל נושא שעולה בפורום מתגלים חבר'ה עם ידע שמשתפים בכייפ ומכל הלב  sml45;
ואתה אלון אחד מהל ובגדול  thumbUp;