פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג במים מתוקים בכל הסגנונות => נושא נשלח על ידי: Serg.konsta על אפריל 10, 2016, 16:37:28 PM



כותרת: סיבוך ריג בהטלה מהחוף
תגובה על ידי: Serg.konsta על אפריל 10, 2016, 16:37:28 PM
חברים,

לאחרונה אני נתקל בבעיה של הסתבכות הריג בהטלה מהחוף.

בזריקה תמיד מוודא שאני פוגע בקליפ של השפולה כדי למתוח את החוט ולשחרר סיבוך אם קיים.

ריג טיפוסי נראה כך:

(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/U9gLtK.jpg) (https://imageshack.com/i/pmU9gLtKj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/zoVrDA.jpg) (https://imageshack.com/i/plzoVrDAj)
*כמובן שהשרוול נכנס עד סוף הלולאה ולא נשאר כמו בתמונה - נעשה לצילום בלבד מטעמי נוחות

הלולאה בקצה מתחברת לסוויבל אשר חצי ממנו מסולסל לחיבור מהיר ומשם לחוט הראשי.
גם התחלתי להשתמש ברשת PVA ולהכניס את הקרס לתוך הרשת כדי למזער סיבוכים.
למרות הרשת בפעם האחרונה אחרי שהריג שכב מספר שעות במים והוצאתי אותו, גיליתי שהשערה עצמה נכנסה לתוך הסוויבל הנ"ל (בזמן שהבויילי עדיין עליה) מה שדורש כוח, אני מניח שזה דג סיבך אותו הפעם, כי אני לא מצליח לחשוב על סיבה אחרת..

בכל מקרה, האם מישהו יכול להמליץ לי מה ניתן לעשות כדי למנוע סיבוכים נוספים?

או בכללי אם משהו לא טוב בריגים לפי דעתכם..


כותרת: בעניין: סיבוך ריג בהטלה מהחוף
תגובה על ידי: gaichuk על אפריל 10, 2016, 18:13:19 PM
שמח שהחלטת להעלות כאן  thumbUp;
התמונות בהחלט עוזרות להבין מה קורה בזמן שלאחר ההטלה והשקיעה לקרקעית...

ראשית, הצינורית שעל ההייר ריג, בצד של המשקולת, צריכה להמשיך ולעלות לכיוון הסוויבל וכך היא תישאר במצב שהיא יוצאת ישר מהסוויבל ורק אז החוט יכול להתעקם.
כשהיא בצורה כזו היא לא משפיעה הרבה.

קשה לראות אם הקליפס המהיר למשקולת יכול לעלות מהסוויבל ולהתרחק ובעצם לאפשר לריג לרוץ דרכו בסגנון INLINE. אני מניח שכן כי הוא פלסטי ולא מסיליקון רך בדר"כ...
אני יכול להבין את ההעדפה לריג קומפלט שניתן לנתק ולהחליף במהירות אבל האופציה הזו קיימת כשאתה עובד עם קליפס משקולת מהסוג הזה וגם את הריג אפשר להחליף בקלות אם הוא עם לולאה בסוף ולא קשור לסוויבל אז הייתי מוותר על המקטע חוט הנוסף שעליו רץ הקליפס משקולת.
במצב הנוכחי ובהתחשב בהערה הראשונה, יש מצב שהקרס ייתפס גם על הלולאה בקצה המקטע העליון או על הקליפס/סוויבל שיחובר אליה...

לא הייתי נועץ את הקרס בשקית כי בסופו של דבר אחרי שה-PVA נמס, הקרס עדיין יישב איפה שהוא כי החוט בד של ההייר ריג מאד גמיש ולא קפיצי כמו חוט ניילון.
אם אתה כן מעדיף לנעוץ אותו בשקית, תוודא למתוח מעט את החוט בכדי ליישר את הריג עם החוט הראשי.

באופן כללי, תוודא שהריגים והמקטעים השונים לא מאפשרים מפגש של האביזרים כשהחוט הראשי/ריג/מקטעים מתקפלים.

ההצעה שלי היא לוותר על המקטע הנוסף שעליו רץ הקליפס למשקולת.
את החוט הראשי לקשור ישירות לסוויבל אחרי הקליפס למשקולת (אם אתה מוציא  חוטים) או לשוק לידר/לד קור אם אתה זורק מהחוף.

סגנון הקשירה של הקרס והצינורית הקטנה בזווית ליד העין שלו, מתאים יותר ל-BOLT RIG שבו המשקולת קבועה ויש טווח תנועה מאד קצר לריג.
ריג הליקופטר למשל, יתאים יותר מסגנון INLINE.
על הסעיף האחרון אני בטוח שיהיה מי שיחלוק עלי  ;)


כותרת: בעניין: סיבוך ריג בהטלה מהחוף
תגובה על ידי: Serg.konsta על אפריל 10, 2016, 18:42:07 PM
תודה על התגובה גאי,

קודם כל כמובן שהשרוול נכנס עד הסוף.. עשיתי אותו כרגע כך רק מטעמי נוחות בשביל הצילום.. הוספתי שורה אחרי התמונה שמבהירה את זה..

החלק התחתון של הקליפ, שמתחבר לסוויבל, למעשה לא מאפשר לריג לרוץ (לסוויבל צפוף שם :) וזה מתוכנן כך, בשביל להטיל את המשקולת במקרה של התחפרות או תקיעה).

עם ההצעה הראשונה אני לגמרי מסכים.. עשיתי את זה כדי לא לחתוך כל פעם חלקים מהלידר שלי. בנוסף, מכיוון שאני עובד עם חכה אחת גם בזריקת הספומב וגם בהטלת הריג עצמו, אצטרך לבצע הרבה קשירות מחדש כל פעם, ולכן רציתי לחסוך את זה.

את הצינוריות מיקמתי בשביל לפצות על זה שהעין של הקרס מוטה קצת, בניגוד לקרס הקונבנציונלי.. רכשתי אותם כשעוד לא הבנתי מי נגד מי..

דבר אחד לא הבנתי, למה אתה לא ממליץ לנעוץ את הקרס ברשת? זה הרי אמור למנוע ממנו להתעופף ברוח בזמן הזריקה ולהסתבך בשאר חלקי הריג.. לא? מה החיסרון?

יש אורך מומלץ של הריג? מהמשקולת ועד הקרס..?


כותרת: בעניין: סיבוך ריג בהטלה מהחוף
תגובה על ידי: gaichuk על אפריל 12, 2016, 12:27:53 PM
עם ההצעה הראשונה אני לגמרי מסכים.. עשיתי את זה כדי לא לחתוך כל פעם חלקים מהלידר שלי. בנוסף, מכיוון שאני עובד עם חכה אחת גם בזריקת הספומב וגם בהטלת הריג עצמו, אצטרך לבצע הרבה קשירות מחדש כל פעם, ולכן רציתי לחסוך את זה.

דבר אחד לא הבנתי, למה אתה לא ממליץ לנעוץ את הקרס ברשת? זה הרי אמור למנוע ממנו להתעופף ברוח בזמן הזריקה ולהסתבך בשאר חלקי הריג.. לא? מה החיסרון?

יש אורך מומלץ של הריג? מהמשקולת ועד הקרס..?

אם אתה עובד עם אותה חכה לפידור וגם עם ריג, אני בהחלט מבין את השיקול בשימוש במערך קומפלט מוכן לחיבור מהיר אבל הייתי עושה את המקטע הנוסף מעל המשקולת ארוך יותר, לפחות פי 2 מאורך ההייר ריג.

לגבי נעיצת הקרס ברשת PVA, זה עוזר בהטלה כי העסק אולי יותר אוירודינמי (אולי) אבל אחרי הנחיתה במים ושקיעה לקרקעית, הקרס והפיתיון יישארו צמוד לרשת והמשקולת ולכן גם לכול הסוויבלים והקליפסים.
בגלל זה ציינתי שכדאי אחרי כמה דקות מההטלה לגלגל מעט על מנת ליישר את כול המערך מהקרס, למשקולת, לחוט הראשי. זה אמור לפתור במעט את בעיית הסיבוך...
מצד שני, בזמן התעופה המשקולת היא הדבר הכבד ביותר ולכן היא תהיה בראש החנית (תעוף ראשונה קדימה ותוביל את הכול אחריה...)
בזמן הנפילה למים היא שוקעת ראשונה וההייר ריג נמשך אחריה.
הסבירות שהקרס ייפול על המשקולת וכול הסוויבלים והקליפסים שלידה, אפסית...

אני אוהב לעבוד עם ריגים באורך 15 ס"מ, לא יותר...