פורום הדיג הספורטיבי בישראל

הוואי הפורום, שמירת הים ודיני דיג => על החוף => נושא נשלח על ידי: צור. על מרץ 14, 2016, 17:27:30 PM



כותרת: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: צור. על מרץ 14, 2016, 17:27:30 PM
חברים יקרים לאור שני מקרים שנתקלתי בהם בשבועות האחרונים אני ממליץ לבדוק טוב טוב את נתוני הציוד כולל שנת יצור של הציוד אותו אנו רוכשים

במקרא הראשון מדובר על שדרוג קיאק אצל יבואן ראשון
עלות הקיאק בחנות לשנתונים 2015/16 היא 5400 ש''ח
מסכום זה קוזז הזיכוי על הקיאק הישן + הנחה שביקש הרוכש
מתוך סקרנות נשלח המספר הסידורי לחברה ולאחר מספר שעות התקבלה תשובה מפתיעה
מסתבר שהקיאק הוא שנת יצור 2009 אבל תומחר לפי מחיר של קיאק 2015/16
האם זה הוגן שקיאק אומנם חדש אך משנתון 2009 ימכר במחיר של קיאק 2015/16 ?
בעיני יש פה הונאה צרכנית גם אם נעשתה בתום לב

בעניין הזה הרוכש עדיין מתלבט אם לבקש פיצוי

במקרא השני נרכש קיאק בחנות אחרת
מפאת חוסר תקציב ובעיית אכסון נבחר דגם מסוים
באתר החנות רשומים נתוני הקיאק בהם גם משקל הנשיאה שמוצהר 130 ק''ג
מכיבן שרוכש הקיאק שוקל 90 ק''ג היה חשש שמשקל הנשיאה של הקיאק יהיה גבולי והוא שאל את המוכר אם תהיה בעיה
תשובת המוכר הייתה שאין חשש החברה נותנת על המשקל המוצהר עוד 30% מה שאומר על ה 130 ק''ג המוצהרים ניתן להוסיף עוד 39 ק''ג סה''כ 169 ק''ג
לאחר היציאה הראשונה התברר שכמעת ובלתי ניתן לשבת על הקיאק בגלל חוסר יציבות
חזר הבחור הביתה נכנס לאתר היצרן וחשכו עיינו
נתוני היצרן רחוקים מימה שהיבואן מצהיר ועומדים על משקל מקסימלי של 88 ק''ג
והקיאק מותאם לילדים כך שאין סיכוי שבעולם שבחור ששוקל 90 ק''ג יוכל להשיג יציבות על כלי שמשקל המקסימום שלו נמוך ממשקל המשתמש

יש לציין שבמקרא השני פנה הרוכש לחנות קיבל זיכוי מלא על הקיאק ולקח משהוא אחר במקום

בקיצור חברים יקרים לא רק שאנכנו משלמים בארץ יקר על המוצרים כנראה שגם לא נאמרת לנו כל האמת על שנתוני היצור ונתוני המוצר
הצעה שלי לא להתבייש לשאול , לחקור , ולברר כל פרט ונתון לפני שרוכשים
בטוח שיחסוך המון כאב ראש ועגמת נפש


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: אליהו בנימין על מרץ 14, 2016, 17:29:44 PM
אוף איזה אנשים  sml_bang;

תודה על האזהרה צור, בהחלט במקום  thumbUp;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: yoelsh על מרץ 14, 2016, 17:34:57 PM

 תודה על האזהרה  thumbUp;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 14, 2016, 18:21:54 PM
זאת הונאה צרכנית קלאסית שקודם כל יש אפשרות לקבל את מלוא הסכום חזרה בלי דמי ביטול עסקה
דבר שני אפשר גם לתבוע אותם על הונאה בגלל חוסר אמת בפירסום!!!


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: xRoronoax(רן) על מרץ 14, 2016, 19:17:44 PM
זה בגלל שלא יודעים לתבוע מה שמגיע לנו
בית משפט לתביעות קטנות מראים את הפרסום שלהם ואת הפרסום המקורי ואת ההבדל בנתונים
וזהו הוכחת ואתה זכאי לביטול עיסקה ללא עליות + פיצוי על עוגמת הנפש
פעם פעמיים שלוש ואז הם יתחילו לפרסם כמו שצריך תזכרו עושים את זה לא בשבילכם עושים את זה בשביל הלקוח הבא


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: מור אמסלם על מרץ 14, 2016, 20:26:12 PM
האם אין מקום לפרסום שמם של המוכרים\חנויות ?
איך נדע ממי להיזהר ועל מי ניתן לסמוך ?
אני חושב שחלק מכוחו של הפורום הוא בדיוק פרסום כזה,
כמובן שלשני הכיוונים,
חיוב - ככה יהיה תמריץ ליחס טוב וכן גם מחיר הוגן.
ושלילי - ככה ידעו שלא כדאי להיות לא הוגנים.


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: yosi asuline על מרץ 14, 2016, 20:31:31 PM
האם אין מקום לפרסום שמם של המוכרים\חנויות ?
איך נדע ממי להיזהר ועל מי ניתן לסמוך ?
אני חושב שחלק מכוחו של הפורום הוא בדיוק פרסום כזה,
כמובן שלשני הכיוונים,
חיוב - ככה יהיה תמריץ ליחס טוב וכן גם מחיר הוגן.
ושלילי - ככה ידעו שלא כדאי להיות לא הוגנים.

לא נראה לי שצריך לעשות פירסום שלילי כמו שלא צריך לעשות פירסום חיובי
חוץ מזה זה ברור במי מדובר מה גם שאין הרבה אופציות
צור לדעתי פעל בצורה הכי טובה ונתן פרטים והזהרה כללית כי לא משנה מי המוכר בנושא הקיאקים כנראה שזה כולם ככה


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: צור. על מרץ 14, 2016, 20:34:12 PM
האם אין מקום לפרסום שמם של המוכרים\חנויות ?
איך נדע ממי להיזהר ועל מי ניתן לסמוך ?
אני חושב שחלק מכוחו של הפורום הוא בדיוק פרסום כזה,
כמובן שלשני הכיוונים,
חיוב - ככה יהיה תמריץ ליחס טוב וכן גם מחיר הוגן.
ושלילי - ככה ידעו שלא כדאי להיות לא הוגנים.
כמו שרשמתי במקרא הראשון עדיין נשקלת בקשת פיצוי וכל עוד לא היה משא ומתן ולא התקבלו תשובות לא נראה לי נכון לפרסם שם

לגבי המקרא השני התלונה התקבלה אצל המוכר + מתן זיכוי מלא על הקיאק גם פה לא מוצא לנכון לפרסם שם חנות כי העניין נסגר בצורה יפה בין הצרכן למוכר




כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: צור. על מרץ 14, 2016, 20:55:11 PM
האם אין מקום לפרסום שמם של המוכרים\חנויות ?
איך נדע ממי להיזהר ועל מי ניתן לסמוך ?
אני חושב שחלק מכוחו של הפורום הוא בדיוק פרסום כזה,
כמובן שלשני הכיוונים,
חיוב - ככה יהיה תמריץ ליחס טוב וכן גם מחיר הוגן.
ושלילי - ככה ידעו שלא כדאי להיות לא הוגנים.

לא נראה לי שצריך לעשות פירסום שלילי כמו שלא צריך לעשות פירסום חיובי
חוץ מזה זה ברור במי מדובר מה גם שאין הרבה אופציות
צור לדעתי פעל בצורה הכי טובה ונתן פרטים והזהרה כללית כי לא משנה מי המוכר בנושא הקיאקים כנראה שזה כולם ככה
כמו שיוסי רשם ההודעה לא באה לפגוע אלה לפתוח לנו הצרכנים את העיניים  ולבדוק בצורה מקיפה יותר את מה שאנכנו רוכשים
אני בטוח ברגע שבעלי החנויות והיבואנים יראו שאנכנו בוחנים ובדקים את אמינותם הם יאלצו לנהוג אחרת


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: Shahar Cohen על מרץ 14, 2016, 22:05:23 PM
חשוב לבדוק היטב
לצערי היבואנים הם בלעדיים בארץ התחום הקיאקים ולכן,מרשים לעצמם לתקוע מחירים  >:(

תודה צור  thumbUp;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 14, 2016, 23:09:03 PM
תודה רבה צור, סיפור מעניין ומאכזב ביחד..

אני גם בגישה שלך לא לפרסם שמות..מותר לדעתי לפרגן אבל במקרים הפוכים עדיף שלא..סביר להניח שיש גם מדיניות של הפורום ורפי בטח יהיה לו תשובה לזה..

לגבי העניין עצמו: זה לפחות מאכזב..גם אם בעלי החנויות לא התכונו להטעות במכוון עדיין חוסר הדיוק האופייני אצלנו בארץ הוא בהחלט ראוי לגינוי...

במקרה שהיבואן מפרסם משהו ובאתר החברה משהו אחר לדעתי בכלות ניתן לזכות אם זה יגיע בסוף לבית משפט..

אגב, קיאק שנת ייצור 2009 בהחלט אמור להיות פחות איכותי מאותו קיאק שנת 2015..אני מניח שהבדל של 6 שנים גם בצל יגרמו לעייפות חומר שתוריד מאיכות הקיאק..גם אם הגוף פחות מתעייף עדיין יש כל מיני גומיות, פלסטיק ועוד דברים שיכולים בהחלט לרדת באיכות במהלך 6 שנים..מובן מאליו..לא מדובר על שנה כמו שמייבאים צמיגי רכבים שלוקח להם חצי שנה להגיע ולהיכנס לחנויות..

תודה שוב ונתת פה הערות שהרבה אנשים לא חשבו על זה קודם thumbUp;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: צור. על מרץ 15, 2016, 07:31:19 AM
חשוב לבדוק היטב
לצערי היבואנים הם בלעדיים בארץ התחום הקיאקים ולכן,מרשים לעצמם לתקוע מחירים  >:(

תודה צור  thumbUp;
שחר במקרא הזה מדובר על קיאקים אבל יתכן שקיים גם בתחום הרולרים , המקלות , ומוצרים אחרים


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: shragam על מרץ 15, 2016, 07:53:27 AM
צור, לגבי המקרה הראשון, זה דבר שניתן לבדוק רק לאחר שרכשת את המוצר ואתה רואה את המספר הסידורי.  די בעייתי לדעת מראש.
לגבי המקרה השני, הבחור היה צריך לחפש ברשת מידע על הדגם שברצונו לרכוש . ככה נהוג לגבי כל פריט ציוד שרוצים לרכוש (בארץ או בחו"ל).  האידאלי זה אתר היצרן + חיפוש חוות דעת ברשת למוצר.


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: צור. על מרץ 15, 2016, 08:07:28 AM
צור, לגבי המקרה הראשון, זה דבר שניתן לבדוק רק לאחר שרכשת את המוצר ואתה רואה את המספר הסידורי.  די בעייתי לדעת מראש.
לגבי המקרה השני, הבחור היה צריך לחפש ברשת מידע על הדגם שברצונו לרכוש . ככה נהוג לגבי כל פריט ציוד שרוצים לרכוש (בארץ או בחו"ל).  האידאלי זה אתר היצרן + חיפוש חוות דעת ברשת למוצר.
צודק אבל אני מצפה מיבואן / משווק שיהיה אמין וימסור פרטים מדוייקים על המוצר אותו הוא מוכר
נכון שאנכנו בעידן המחשב והרשת אבל עדיין יש אנשים שלא יודעים לחפש ברשת או לא נגישים למחש
וכמו שאמרת במקרא הרשון ניתן לדעת רק לאחר קניה
לכן אין ספק שאנכנו נתונים לאמינותם ויושרתם של היבואנים / משווקים
חבל שאנכנו מגיעים למצב בו על כל מוצר אותו אנו מעוניינים לרכוש נצטרך לבדוק ברשת
לא יותר פשות לתת שרות הוגן ואמין
גם מבחינת נתוני המוצר וגם מבחינת המחיר?


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: gaichuk על מרץ 15, 2016, 08:59:48 AM
אזהרה בהחלט במקום  thumbUp;
נכון שיש לנו הצרכנים מידה מסוימת של אחריות לבדוק מה אנחנו קונים אבל מעבר להשוואת מחירים, אין יותר מה לעשות.
האחריות המקצועית נופלת על המוכר  sml102;

לגבי הפרסום, יש מקום לפרסם במקרים מסוימים אבל צריך לשקול טוב טוב לפני כן.
קורה שהמוכר טועה, מבלבל בין מוצרים או סתם לא מעודכן. זה קורה להם וקורה גם לנו  sml_bang;
ללכת מתוך עצבים ותסכול או בשביל לסגור חשבונות ולפרסם חנות לרעה, זה לא לעניין.
אבל כמו שאפשר לפרגן למי שבצורה חריגה דואג ללקוח (ולא סתם נתן הנחה של 30% על ג'יג בודד...), כך גם אפשר להתריע בפני החברים על מוכר או חנות שהתנהלותם אינה תקינה...

במקרה של הראשון, אני חושב שעובר יותר מדי זמן וכול הבלבולי ביצים האלו מיותרים.
שהקונה יקבל כבר החלטה וייפעל.
או שיתחשבן עם המוכר או שיפסיק להתבכיין...
נראה שהוא בקשר עם הלקוח השני ויויכל ללמוד ממנו על איך להתנהל  >:D


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 15, 2016, 18:34:51 PM
תפסיקו לבלבל תבי....
במקרה הראשון זאת רמאות לשמה!!!
זאת הונאה!!!
חובה לפרסם את שם החנות!!!
זה קיאק שישב אצל היבואן בחנות כמה שנים והוא נפל על פראייר שלא מבין ודחף לו את הקיאק במחיר מלא של חדש
כל השאר זה בולשיט אחד ענק כי הוא היבואן והוא לא יכול לספר סיפורים
אם זאת הייתה חנות עוד היה אפשר לומר שהיבואן דחף לו סחורה ישנה
אם זה היה קורה אצלי הייתי מרים אותו על טיל כולל תלונה בהגנת הצרכן וכולל תביעה לפיצוי דרך עו"ד
מה נסגר איתכם?
היום זה הבחור הזה מחר זה אתם
חובה לפרסם את שם היבואן\חנות כדי שנוכל לדעת ממי להיזהר ואת מי צריך לבדוק כשקונים אצלו


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: rafi על מרץ 16, 2016, 13:05:32 PM
ראשית צור, תודה על השיתוף המאוד חשוב  shake2;

אזכיר כי פתחנו בפורום היבואנים ובעלי החנויות,
שרשור שכותרתו: "תלונות וטענות כנגד שירות, יחס ומוצרים - כלפי יבואנים, חנויות ונותני שירותים"
http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=19299.0
בהודעה הפותחת רשמנו:
שלום לכם חברי הפורום,
שלום ליבואנים, בעלי החנויות ונותני השירותים....

לא אחת, בתחום שלנו (הדיג הספורטיבי) כמו תחום אחר, נוצרות מחלוקות בין מוכרים לבין קונים...
לעיתים לגבי מוצר ולעיתים לגבי שירות, לעיתים הקונה "צודק" ולעיתים המוכר "צודק" - לרוב כל צד
משוכנע שהוא צודק... ובפועל, לא פעם המחלוקת תופסת תאוצה בגלל אי הבנה, "מילה לא במקום"
ולמעשה כתוצאה מ"קצר בתקשורת".

התוצאה היא לא פעם ניתוק הקשר אשר כולם מפסידים ממנו, מיותר וחבל...

בהיותנו האתר הגדול והפעיל בארץ בתחום הדיג הספורטיבי,
נוכח גישתנו ליצור הרמוניה, הבנה ותקשורת טובה בין כל המעורבים בתחום, מצאנו לנכון לשמש גם
בתור "גשר" בין הצרכנים (הדייגים הספורטיביים) לבין היבואנים, בעלי החנויות ונותני השירותים בתחום.
"גשר" משמע לנסות לגשר/לפשר/לתווך, בתקווה להביא לתוצאה בה כל הצדדים יצאו מרוצים ונשכרים.

לכן, כל חבר פורום אשר נפגע כתוצאה ממה שנראה לו קניית מוצר פגום, יחס או שירות לא טובים,
מוזמן לעשות אחת מאלו:
1. לפתוח כאן דיון ולהעלות את הנושא עם הפרטים הרלוונטיים, אפשר לעשות זאת תוך ציון שם
היבואן/החנות/נותן השירות - או ללא ציון השם (לפעמים אולי רצוי - לפחות בשלב הראשון).
2. לפנות אלינו במסר אישי לאחד ממנהלי הפורום או באמצעות תיבת "צור קשר" שנמצאת בפורום.

בכל מקרה בו יועלה מקרה כזה, בין כדיון ובין במסר להנהלת הפורום, אנו נפנה אל היבואן/החנות,
ננסה להביא לפתרון הוגן וצודק, וכמובן נעדכן כאן בתוצאות הפנייה. במקרה כזה:
1. אם מאמצינו יצלחו - מה טוב. נדווח כאן על תוצאת הפנייה וככל שהמעורבים יסכימו לכך -
נפרסם גם פרטים מזהים.
2. ככל שמאמצינו לא יצלחו, גם אז נדווח כאן על תוצאת הפנייה וככל שיסכים לכך חבר הפורום -
נפרסם את הפרטים המזהים. ככל שנשתכנע ונתרשם כי התנהלות היבואן, בעל החנות או נותן השירות -
היו בלתי ראויים, נמליץ בחום בפני חבר הפורום לאפשר לפרסם פרטים מזהים!!!

השאיפה שלנו היא ליצור מצב בו גם היבואנים, בעלי החנויות ונותני השירותים בתחום הדיג הספורטיבי,
יראו את הנושא עין בעין כמונו, כלומר, שהמטרה היא איננה לנגח - אלא להביא למצוינות בתחום השירות
שניתן בארץ לדייגים הספורטיביים, בכדי לעודד רכישות בארץ כך שתהיינה לנו הדייגים הספורטיביים כל
הסיבות הטובות לבחור ולרכוש מוצרי דיג כאן אצלנו בארץ, לפני הכל בגלל השירות - במידת האפשר גם
בגלל המחיר....

בברכת עסקאות מוצלחות בהן כל המעורבים יהיו מרוצים shake2;

שלכם ובשבילכם,

צוות הניהול של  @isf@

אם מי שהזכרת צור ועניינו טרם נפתר, ירצה בכך, נהיה נכונים להתערב בעניין...

לגבי פרסום או אי פרסום שם היבואן/החנות:
ההחלטה היא של צור או של המעורבים עצמם, לכן - בכל אופן ובכל מקרה,
הנהלת I.S.F איננה "דוחפת" לפרסם השמות וגם לא "אוסרת/מונעת" לפרסם.
מדיניות הפורום היא בפירוש לא למנוע ולא לאסור ביקורת על חנויות ויבואנים,
אם במקרה חריג ולאחר שנשמע ישירות ונברר בעצמנו את הפרטים - יוברר כי היתה הטעיה מכוונת,
לא נשללת האפשרות שנעודד להתריע פומבית ותוך ציון שמי...


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: rafi על מרץ 16, 2016, 13:59:10 PM
ובהמשך לתגובתי הקודמת, לגבי אותו קיאק לגביו הנושא טרם נפתר....

שימו לב לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981,
כאשר סעיף 2(א) לחוק שכותרתו "איסור הטעיה" קובע:

"לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:
...
...
...
(9) תאריך הייצור של הנכס או תאריך תפוגתו;
"

ככל שהתאריך הישן לא גולה לקונה בעת הרכישה או קודם לכן,
אי גילוי תאריך הייצור מהווה לפי החוק הטעיה על דרך המחדל, בעניין מהותי לעסקה...
בכך יש להקנות לקונה זכות לביטול העסקה ואף לפיצויים...

אגב, מעניין לקרוא את החוק כולו... shake2;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 16, 2016, 14:06:12 PM
ובהמשך לתגובתי הקודמת, לגבי אותו קיאק לגביו הנושא טרם נפתר....

שימו לב לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981,
כאשר סעיף 2(א) לחוק שכותרתו "איסור הטעיה" קובע:

"לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:
...
...
...
(9) תאריך הייצור של הנכס או תאריך תפוגתו;
"

ככל שהתאריך הישן לא גולה לקונה בעת הרכישה או קודם לכן,
אי גילוי תאריך הייצור מהווה לפי החוק הטעיה על דרך המחדל, בעניין מהותי לעסקה...
בכך יש להקנות לקונה זכות לביטול העסקה ואף לפיצויים...

אגב, מעניין לקרוא את החוק כולו... shake2;
thumbUp;


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 16, 2016, 14:08:21 PM
זה תקף אגב גם לסירות..במיוחד בעייתי בסירות גומי\חצאי קשיחות.
פעם הוצע לי חצי קשיחה בזול..מסתבר שהם ישבו 3 שנים בתוך קונטיינר שנמצא באתר חשוף לשמש..תחשבו איזה טמפרטורה היתה שם, וכמה נזק זה עושה לג'ומי (פי וי סי או היפאלון או סוג אחר) שגם ככה זה סירות שתוחלת חייהם יחסית קצרה בגלל עייפות חומר מהירה שלא ניתן לשחזרה בניגוד למשל לסירת פיבר!!


כותרת: בעניין: חשוב בדיקת מוצרים לפני קניה
תגובה על ידי: zinger על מרץ 19, 2016, 11:48:45 AM
 Ghelyon; acigar; Ghelyon; acigar; Ghelyon; acigar; Ghelyon; acigar; Ghelyon; acigar;