פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 08, 2016, 14:48:49 PM



כותרת: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 08, 2016, 14:48:49 PM
צהריים טובים אלופים.

ברשותי סירת גומי עם מנוע 6 כ"ס 2 פעימות של evinrude שנת 1979 (סוס עבודה אמיתי)

לאחרונה המנוע רומז לי שהוא רוצה שאעזור לו ליישר קו.

האם מכירים מישהו שמבצע טיפולים למנועים שכאלה?

ניסיתי לבצע חיפוש אך ללא הצלחה.

גם אני וגם המנוע מודים לכם מאוד.

אסי


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: SHAYU** על מרץ 08, 2016, 14:57:15 PM
גם אני אודה להם מאוד ... no1@

שי.


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 08, 2016, 18:59:07 PM
אם אתה מאזור המרכז דבר איתי ואני יטפל לך במנוע


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 08, 2016, 21:07:04 PM
תודה רבה בנצי.
כתבתי לך בפרטי.


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 09, 2016, 23:13:18 PM
ברור שיש מכונאים..לא הרבה אבל לכל גזרה אפשר למצוא אחד או שניים לפחות.
מאיפה אתה?

שנית, תנסה לתאר את הבעיה..אולי נוכל לעזור\להכווין אותך מרחוק..


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 11, 2016, 17:45:12 PM
ברור שיש מכונאים..לא הרבה אבל לכל גזרה אפשר למצוא אחד או שניים לפחות.
מאיפה אתה?

שנית, תנסה לתאר את הבעיה..אולי נוכל לעזור\להכווין אותך מרחוק..

סאמח
כבר דיברתי איתו
הכל בסדר ואני יטפל בו


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 11, 2016, 23:50:17 PM
ברור שיש מכונאים..לא הרבה אבל לכל גזרה אפשר למצוא אחד או שניים לפחות.
מאיפה אתה?

שנית, תנסה לתאר את הבעיה..אולי נוכל לעזור\להכווין אותך מרחוק..

סאמח
כבר דיברתי איתו
הכל בסדר ואני יטפל בו

טוב לדעת שהוא בידיים טובות..
אבל שיתוף תורם גם לחברים נוספים..אולי תתן תקציר? t39


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 12, 2016, 16:50:36 PM
היי סאמח

בקצרה....
המעבר בין ההילוכים קשה עד בלתי אפשרי.
מקווה שיסתכם בניקוי טוב,גירוז והחלפת שמן גיר.
בנוסף,המנוע מקרטע מעט בטורים נמוכים.גם פה מקווה שיסתכם בניקוי קרבורטור והחלפת הדלק לטרי יותר (הדלק נמצא במיכל ברזל וכנראה מלוכלך)
בנצי...למרות שטרם נפגשנו, כבר אומר תודה.

שבוע טוב
אסי


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: rafi על מרץ 12, 2016, 18:04:29 PM
היי סאמח

בקצרה....
המעבר בין ההילוכים קשה עד בלתי אפשרי.
מקווה שיסתכם בניקוי טוב,גירוז והחלפת שמן גיר.
בנוסף,המנוע מקרטע מעט בטורים נמוכים.גם פה מקווה שיסתכם בניקוי קרבורטור והחלפת הדלק לטרי יותר (הדלק נמצא במיכל ברזל וכנראה מלוכלך)
בנצי...למרות שטרם נפגשנו, כבר אומר תודה.

שבוע טוב
אסי

נשמח לשמוע עדכון על תוצאות הטיפול...

אם אלון (בנצי) הציע, יכול לספר רק אנקדוטה קצרה:
לפני כמה שנים סיכמנו שיגיע אלי ליציאה בסירה שלי...
מתקשר אליו ואומר לא שהסירה לא מניעה תוך תאור המצב...
משיחות עם אנשים התרשמתי שיש בעיה...
מודיע לי שהוא מכונאי, שהוא מגיע והסירה תניע...
שואל אותו אם הוא בטוח והוא אומר שהוא בטוח לגמרי...
מבחינתי, אני מגיע מרחק 5ק"מ - אם הוא מגיעה ממרחק 100ק"מ, אז למה לא לנסות...
בבוקר נפגשים, אלון מוציא ארגז כלים, חמש דקות והסירה מניעה... :o
היתה יציאה מהנה, ללא תקלות ועם הרבה נעילות.. t39


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצון 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 13, 2016, 11:08:20 AM
היי סאמח

בקצרה....
המעבר בין ההילוכים קשה עד בלתי אפשרי.
מקווה שיסתכם בניקוי טוב,גירוז והחלפת שמן גיר.
בנוסף,המנוע מקרטע מעט בטורים נמוכים.גם פה מקווה שיסתכם בניקוי קרבורטור והחלפת הדלק לטרי יותר (הדלק נמצא במיכל ברזל וכנראה מלוכלך)
בנצי...למרות שטרם נפגשנו, כבר אומר תודה.

שבוע טוב
אסי

נשמח לשמוע עדכון על תוצאות הטיפול...

אם אלון (בנצי) הציע, יכול לספר רק אנקדוטה קצרה:
לפני כמה שנים סיכמנו שיגיע אלי ליציאה בסירה שלי...
מתקשר אליו ואומר לא שהסירה לא מניעה תוך תאור המצב...
משיחות עם אנשים התרשמתי שיש בעיה...
מודיע לי שהוא מכונאי, שהוא מגיע והסירה תניע...
שואל אותו אם הוא בטוח והוא אומר שהוא בטוח לגמרי...
מבחינתי, אני מגיע מרחק 5ק"מ - אם הוא מגיעה ממרחק 100ק"מ, אז למה לא לנסות...
בבוקר נפגשים, אלון מוציא ארגז כלים, חמש דקות והסירה מניעה... :o
היתה יציאה מהנה, ללא תקלות ועם הרבה נעילות.. t39

רפי קבלה ממך זה קבלה רצינית!
עכשיו אני יודע למי לפנות במצבים קשים ;)


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 14, 2016, 18:10:23 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 14, 2016, 22:11:09 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה
היי בנצי
ממש לא זוכר מה היה אז..אבל אם הייתי סקפטי או פגעתי בך אז מבקש סליחה..
ממש לא זוכר מה היה אז וייתכן ודווקא המרחק הוא זה שהיה גורם לי לא לבוא למרחק כזה..
האמת שגם עכשיו לא הייתי בא עם סירה 5 מטר למרכז לתיקון אלא אם משהו שאי אפשר לפתור באזור..
אבל עכשיו אין בעיה כי יש לי מנוע שאפשר לשים בבגאז' ואתה נמצא ליד העבודה שלי ;) אז אפשר לבוא אליך
מצד שני קניתי מנוע בניילון, אז מקווה שלא אזדקק לעזרה בקרוב ;) ואם כן אז יש לי כתובת..


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 15, 2016, 18:06:44 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה
היי בנצי
ממש לא זוכר מה היה אז..אבל אם הייתי סקפטי או פגעתי בך אז מבקש סליחה..
ממש לא זוכר מה היה אז וייתכן ודווקא המרחק הוא זה שהיה גורם לי לא לבוא למרחק כזה..
האמת שגם עכשיו לא הייתי בא עם סירה 5 מטר למרכז לתיקון אלא אם משהו שאי אפשר לפתור באזור..
אבל עכשיו אין בעיה כי יש לי מנוע שאפשר לשים בבגאז' ואתה נמצא ליד העבודה שלי ;) אז אפשר לבוא אליך
מצד שני קניתי מנוע בניילון, אז מקווה שלא אזדקק לעזרה בקרוב ;) ואם כן אז יש לי כתובת..

קודם כל לא פגעת בי וההתנצלות מיותרת
אני הצעתי לבוא אלייך אבל אמרת לי שכבר ניסו לכוון את הקרבורטורים ולא הצליחו
אבל עזוב זה שייך להיסטוריה
לגבי המנוע החדש
אני מאוד מקווה שלא תצתרך אותי ;)


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 16, 2016, 14:02:45 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה
היי בנצי
ממש לא זוכר מה היה אז..אבל אם הייתי סקפטי או פגעתי בך אז מבקש סליחה..
ממש לא זוכר מה היה אז וייתכן ודווקא המרחק הוא זה שהיה גורם לי לא לבוא למרחק כזה..
האמת שגם עכשיו לא הייתי בא עם סירה 5 מטר למרכז לתיקון אלא אם משהו שאי אפשר לפתור באזור..
אבל עכשיו אין בעיה כי יש לי מנוע שאפשר לשים בבגאז' ואתה נמצא ליד העבודה שלי ;) אז אפשר לבוא אליך
מצד שני קניתי מנוע בניילון, אז מקווה שלא אזדקק לעזרה בקרוב ;) ואם כן אז יש לי כתובת..

קודם כל לא פגעת בי וההתנצלות מיותרת
אני הצעתי לבוא אלייך אבל אמרת לי שכבר ניסו לכוון את הקרבורטורים ולא הצליחו
אבל עזוב זה שייך להיסטוריה
לגבי המנוע החדש
אני מאוד מקווה שלא תצתרך אותי ;)
thumbUp;
בפועל, בסוף אני באתי אליך..לעניינים אחרים..חבל שאז לא דיברנו על זה..אבל אמרת היסטוריה ;)


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 19, 2016, 18:36:45 PM
פיייי זה היה אתגר רציני
מנוע ענתיקה ברגים תפוסים שנשברו ועוד כל מיני הפתעות
בסופו של דבר המנוע עובד הגיר עובד והכל עובד
את הסיכום התמונות והסרטון אני משאיר לאסי בעל המנוע


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: shragam על מרץ 19, 2016, 20:54:29 PM
פיייי זה היה אתגר רציני
מנוע ענתיקה ברגים תפוסים שנשברו ועוד כל מיני הפתעות
בסופו של דבר המנוע עובד הגיר עובד והכל עובד
את הסיכום התמונות והסרטון אני משאיר לאסי בעל המנוע
thumbUp; אתגרים זה טוב בחיים לפעמים ;)


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 19, 2016, 21:59:59 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה
היי בנצי
ממש לא זוכר מה היה אז..אבל אם הייתי סקפטי או פגעתי בך אז מבקש סליחה..
ממש לא זוכר מה היה אז וייתכן ודווקא המרחק הוא זה שהיה גורם לי לא לבוא למרחק כזה..
האמת שגם עכשיו לא הייתי בא עם סירה 5 מטר למרכז לתיקון אלא אם משהו שאי אפשר לפתור באזור..
אבל עכשיו אין בעיה כי יש לי מנוע שאפשר לשים בבגאז' ואתה נמצא ליד העבודה שלי ;) אז אפשר לבוא אליך
מצד שני קניתי מנוע בניילון, אז מקווה שלא אזדקק לעזרה בקרוב ;) ואם כן אז יש לי כתובת..

קודם כל לא פגעת בי וההתנצלות מיותרת
אני הצעתי לבוא אלייך אבל אמרת לי שכבר ניסו לכוון את הקרבורטורים ולא הצליחו
אבל עזוב זה שייך להיסטוריה
לגבי המנוע החדש
אני מאוד מקווה שלא תצתרך אותי ;)
בנצי כל הכבוד..
תגיד, במקרה וחסר חלק למנוע מה אתה עושה?


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 20, 2016, 11:52:23 AM
שבוע טוב לכל הכרישים  no1@

לפני שאני בכלל מתחיל לסכם את ה "פרוייקט" שעבר עלינו השבת אני חייב לומר מספר מילים על בנצי:

אלוף אלוף אלוף !!!

כשביקשתי עזרה בפורום, בנצי הרים את הכפפה והציע ללא היסוס את עזרתו למרות שלא הכיר אותי כלל.
בנצי התגלה לי כאיש מדהים, מקצועי ובעל רצון לעזור מתוך אהבת המקצוע והים.
אז קודם כל... תודה ענקית לאיש הענק הזה  grouphugg;

ועכשיו לסיכום:

ביום שבת, קבענו להפגש ב800 בבוקר אצל בנצי.

מקבל את פניי בחיוך איש גדול עם לב רחב ששואל: "מה הבעיה עם המנוע?"

מסביר שישנן כמה בעיות:
1. המעבר בין ההילוכים כמעט ובלתי אפשרי.
2. המנוע "נחנק" לפעמים.
3. החלפת שמן גיר.

בנצי מייד מוציא ארגז כלים ועוד ארגז כלים ועוד ארגז כלים (ולדעתי היה שם עוד ארגז כלים) וניגש לעבודה.

כבר בתחילת העבודה הבנו שהמנוע לא רק ישן  (evinrude שנת 79)  od: אלא גם סבל מהזנחה .

בתחילה, ניסינו להבין מה גורם לגיר לסרב לשלב הילוך, האם מגיע מאזור הידית או מהגיר.

החלטנו להפריד את הגיר - ללא הצלחה. הברגים נהפכו לחלק מהגיר ומסרבים להפתח.

עוברים לתוכנית ב' - הפרדת ראש המנוע מהברך - ברור שהמנוע לא ויתר אך הפעם גם אנחנו לא.
לאחר דין ודברים ביננו למנוע ולאחר ששניים או שלושה ברגים החליטו להפרד מאיתנו, הופרד ראש המנוע מהברך.

כל נסיונותינו לשחרר את ידית ההילוכים עלו בתוהו.

נשארה האופציה השנייה, החלפת שמן גיר ואז בתקווה שיפתור את בעיית העברת ההילוך.

גם פה, ברור שהמנוע לא ויתר.....ברגים עקשניים, גישה בלתי אפשרית והזנחה רבת שנים קיבלו את פנינו.
אך גם פה, ללא שום כוונה לוותר הצלחנו לשחרר את הברגים.

מחכים שהשמן הישן יצא....מחכים....ומחכים.... ומי לא יוצא? - השמן.

לבסוף מבינים כי באגן השמן התבצר לו במשך שנים גריז עקשן, סמיך ומגעיל שתקע את כל הגיר. mad3;

למזלנו היה לנו מספיק שמן, דחפנו שמן בכח מהבורג העליון בכדי לדחוף את הג'יפה מהבורג התחתון ושאלוהים ישמור - מה שיצא במקום שמן גיר....מוגלה שחורה וצמיגה ובכמות מטורפת (מוזר שלא נדפק הגיר).

לאחר כמה שטיפות של אזור הגיר והחלפת השמן ניגשנו להרכבת המנוע חזרה.

ברור לכם שגם פה לא היה פיקניק אך לפחות ראינו את האור שבקצה המנהרה.

המנוע מורכב, ממלאים מים בחבית ומתפללים שיניע. ;rabbi1
משוך בגזר משוך בגזר והמנוע מניע !!!!  049s;

נותנים לבחור להתחמם קצת ומנסים לשלב להילוך....עדיין קשה...אך משתפר...
לאחר כמה נסיונות, המעבר בין ההילוכים הופך לאפשרי ואף קל יחסית.

בנצי לא מוותר, מכוון את המנוע עד שנשמע אחיד ורציף ומכריז כי הצלחנו!!!

לסיכום של הסיכום:

מבחינתי היה מפגש סופר מלמד ומעניין, גם למדתי להכיר את המנוע וגם זכיתי לפגוש אדם גדול.

תודה לכולכם ובמיוחד לבנצי - בזכותכם נוצרה פה קהילה תומכת ואיכותית.

שבוע טוב,

אסי




כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 20, 2016, 12:53:06 PM
בשבת הקרובה המנוע יגיע אלי ואני אדאג לו

רפי
רק שכחת לציין שהמנוע שהיה אצלך היה גדול ומורכב ולא כמו הצעצוע שאני הולך לגעת בו ;)
מבחינתי כל דבר שיש לו בוכנה וצילינדר אני יכול לטפל בו
אם דיזל ואם בנזין חוץ ממנועי סילון
יש לי ידע נרחב במכונאות של פעם ובמכונאות הממוחשבת של היום

סאמח
אני הצעתי לך אז עזרה עם הקרבורטורים בסירה ששיפצת
היית סקפטי ולא האמנת שאני יכול לטפל בזה
חבל שלא נתת לי לנסות והיית רואה
היי בנצי
ממש לא זוכר מה היה אז..אבל אם הייתי סקפטי או פגעתי בך אז מבקש סליחה..
ממש לא זוכר מה היה אז וייתכן ודווקא המרחק הוא זה שהיה גורם לי לא לבוא למרחק כזה..
האמת שגם עכשיו לא הייתי בא עם סירה 5 מטר למרכז לתיקון אלא אם משהו שאי אפשר לפתור באזור..
אבל עכשיו אין בעיה כי יש לי מנוע שאפשר לשים בבגאז' ואתה נמצא ליד העבודה שלי ;) אז אפשר לבוא אליך
מצד שני קניתי מנוע בניילון, אז מקווה שלא אזדקק לעזרה בקרוב ;) ואם כן אז יש לי כתובת..

קודם כל לא פגעת בי וההתנצלות מיותרת
אני הצעתי לבוא אלייך אבל אמרת לי שכבר ניסו לכוון את הקרבורטורים ולא הצליחו
אבל עזוב זה שייך להיסטוריה
לגבי המנוע החדש
אני מאוד מקווה שלא תצתרך אותי ;)
בנצי כל הכבוד..
תגיד, במקרה וחסר חלק למנוע מה אתה עושה?
2 אפשרויות
או שאני מקמבן ואני לא אוהב לעשות את זה
או שאני הולך לקנות חלק חדש
אבל השאלה שלך נורא כללית וכל מקרה לגופו


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: SHAYU** על מרץ 20, 2016, 13:46:39 PM
"אנשים טובים באמצע הדרך"

בנצי כל הכבוד על המאמץ וההשקעה לעזור לנו עם המנוע,
אסי כל הכבוד שקמת מוקדם בשבת tongu9;

יאללה נתחיל להתפלל לים פלטה..

שי


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 20, 2016, 18:52:25 PM
שבוע טוב לכל הכרישים  no1@

לפני שאני בכלל מתחיל לסכם את ה "פרוייקט" שעבר עלינו השבת אני חייב לומר מספר מילים על בנצי:

אלוף אלוף אלוף !!!

כשביקשתי עזרה בפורום, בנצי הרים את הכפפה והציע ללא היסוס את עזרתו למרות שלא הכיר אותי כלל.
בנצי התגלה לי כאיש מדהים, מקצועי ובעל רצון לעזור מתוך אהבת המקצוע והים.
אז קודם כל... תודה ענקית לאיש הענק הזה  grouphugg;

ועכשיו לסיכום:

ביום שבת, קבענו להפגש ב800 בבוקר אצל בנצי.

מקבל את פניי בחיוך איש גדול עם לב רחב ששואל: "מה הבעיה עם המנוע?"

מסביר שישנן כמה בעיות:
1. המעבר בין ההילוכים כמעט ובלתי אפשרי.
2. המנוע "נחנק" לפעמים.
3. החלפת שמן גיר.

בנצי מייד מוציא ארגז כלים ועוד ארגז כלים ועוד ארגז כלים (ולדעתי היה שם עוד ארגז כלים) וניגש לעבודה.

כבר בתחילת העבודה הבנו שהמנוע לא רק ישן  (evinrude שנת 79)  od: אלא גם סבל מהזנחה .

בתחילה, ניסינו להבין מה גורם לגיר לסרב לשלב הילוך, האם מגיע מאזור הידית או מהגיר.

החלטנו להפריד את הגיר - ללא הצלחה. הברגים נהפכו לחלק מהגיר ומסרבים להפתח.

עוברים לתוכנית ב' - הפרדת ראש המנוע מהברך - ברור שהמנוע לא ויתר אך הפעם גם אנחנו לא.
לאחר דין ודברים ביננו למנוע ולאחר ששניים או שלושה ברגים החליטו להפרד מאיתנו, הופרד ראש המנוע מהברך.

כל נסיונותינו לשחרר את ידית ההילוכים עלו בתוהו.

נשארה האופציה השנייה, החלפת שמן גיר ואז בתקווה שיפתור את בעיית העברת ההילוך.

גם פה, ברור שהמנוע לא ויתר.....ברגים עקשניים, גישה בלתי אפשרית והזנחה רבת שנים קיבלו את פנינו.
אך גם פה, ללא שום כוונה לוותר הצלחנו לשחרר את הברגים.

מחכים שהשמן הישן יצא....מחכים....ומחכים.... ומי לא יוצא? - השמן.

לבסוף מבינים כי באגן השמן התבצר לו במשך שנים גריז עקשן, סמיך ומגעיל שתקע את כל הגיר. mad3;

למזלנו היה לנו מספיק שמן, דחפנו שמן בכח מהבורג העליון בכדי לדחוף את הג'יפה מהבורג התחתון ושאלוהים ישמור - מה שיצא במקום שמן גיר....מוגלה שחורה וצמיגה ובכמות מטורפת (מוזר שלא נדפק הגיר).

לאחר כמה שטיפות של אזור הגיר והחלפת השמן ניגשנו להרכבת המנוע חזרה.

ברור לכם שגם פה לא היה פיקניק אך לפחות ראינו את האור שבקצה המנהרה.

המנוע מורכב, ממלאים מים בחבית ומתפללים שיניע. ;rabbi1
משוך בגזר משוך בגזר והמנוע מניע !!!!  049s;

נותנים לבחור להתחמם קצת ומנסים לשלב להילוך....עדיין קשה...אך משתפר...
לאחר כמה נסיונות, המעבר בין ההילוכים הופך לאפשרי ואף קל יחסית.

בנצי לא מוותר, מכוון את המנוע עד שנשמע אחיד ורציף ומכריז כי הצלחנו!!!

לסיכום של הסיכום:

מבחינתי היה מפגש סופר מלמד ומעניין, גם למדתי להכיר את המנוע וגם זכיתי לפגוש אדם גדול.

תודה לכולכם ובמיוחד לבנצי - בזכותכם נוצרה פה קהילה תומכת ואיכותית.

שבוע טוב,

אסי




וואוו איזה פרגון shy2; shy2; shy2; shy2;

כשאסי דיבר איתי על טיפול למנוע חשבתי שזה יהיה משהו שיגרתי
הוא אמר לי שקשה להכניס להילוך ולעשות טיפול למנוע
אבל איך שפתחתי את הבורג הראשון הבנתי שזה לא יהיה כזה קל
מנוע שנת 1979 שכנראה זאת הפעם הראשונה שברגים נפתחו שם
רוב הברגים היו תפוסים ומלאים בקורוזיה והם פשוט הפכו להיות חלק אחד עם הגוף
כל בורג זה היה הימור אם יפתח או שישבר
היו ברגים שידעתי מראש שהם ישברו אבל לא הייתה ברירה sml_bang;
אפילו הפקקים של הגיר בקושי נפתחו ולפי הגריז שיצא משם במקום שמן הבנו שהגיר הזה אף פעם לא קיבל טיפול
את האמת כבר חשבתי שהמנוע הזה גמור ושאני לא יצליח לסדר אותו
קצת חומרים וקצת או הרבה עצבים אבל בסופו של דבר השמן שהפך לגריז יצא ובמקומו הוכנס שמן חדש וטרי
בתנאים לא תנאים וללא שולחן עבודה המנוע פורק והופרד מהברך והגיר ואחרי זה חובר בחזרה
מילאנו מים הכנסנו את המנוע ויאלה להניע
כמה משיכות והמנוע התעורר לחיים
קצת כיוונים ולהכניס להילוך
אבל בקושי הצלחנו להכניס להילוך
ההימור שלנו היה שכשנכניס להילוך השמן הטרי יגיע לכל חלקי הגיר וישמן אותם
וזה באמת מה שקרה
אחרי כרבע שעה שהמנוע עובד בהילוך באמת התחלנו להרגיש שיפור במצב והילוכים קדימה ואחורה התחילו להכנס יותר בקלות
בהתחלה נעזרנו בפטיש כדי להכניס להילוך אבל בסוף התהליך הילוכים נכנסו ביד כמו שצריך אומנם עדיין עם קצת קושי מסויים אבל לפחות נכנסים
המנוע קיבל כיוונון אופטימאלי ועבד כמו שעון שוויצרי בלי רעידות בלי גמגומים ובלי להכבות אפילו פעם אחת
בסך הכל נהנתי לעבוד על מנוע ישן כי אני אוהב את המנועים הישנים
אסי סיפר לי שככה הוא קנה את המנוע והבעלים הקודם אמר לו שהוא טיפל במנוע (מה שהתברר כשקר מוחלט)
חבל רק שהמנוע הזה הוזנח כל כך והגיע למצב הזה
אסי אני מקווה שעכשיו תוכל להנות מהמנוע ושתטפל בו כמו שצריך שישרת אותך עוד כמה שנים טובות thumbUp;


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 20, 2016, 20:27:48 PM
שבוע טוב לכל הכרישים  no1@

לפני שאני בכלל מתחיל לסכם את ה "פרוייקט" שעבר עלינו השבת אני חייב לומר מספר מילים על בנצי:

אלוף אלוף אלוף !!!

כשביקשתי עזרה בפורום, בנצי הרים את הכפפה והציע ללא היסוס את עזרתו למרות שלא הכיר אותי כלל.
בנצי התגלה לי כאיש מדהים, מקצועי ובעל רצון לעזור מתוך אהבת המקצוע והים.
אז קודם כל... תודה ענקית לאיש הענק הזה  grouphugg;

ועכשיו לסיכום:

ביום שבת, קבענו להפגש ב800 בבוקר אצל בנצי.

מקבל את פניי בחיוך איש גדול עם לב רחב ששואל: "מה הבעיה עם המנוע?"

מסביר שישנן כמה בעיות:
1. המעבר בין ההילוכים כמעט ובלתי אפשרי.
2. המנוע "נחנק" לפעמים.
3. החלפת שמן גיר.

בנצי מייד מוציא ארגז כלים ועוד ארגז כלים ועוד ארגז כלים (ולדעתי היה שם עוד ארגז כלים) וניגש לעבודה.

כבר בתחילת העבודה הבנו שהמנוע לא רק ישן  (evinrude שנת 79)  od: אלא גם סבל מהזנחה .

בתחילה, ניסינו להבין מה גורם לגיר לסרב לשלב הילוך, האם מגיע מאזור הידית או מהגיר.

החלטנו להפריד את הגיר - ללא הצלחה. הברגים נהפכו לחלק מהגיר ומסרבים להפתח.

עוברים לתוכנית ב' - הפרדת ראש המנוע מהברך - ברור שהמנוע לא ויתר אך הפעם גם אנחנו לא.
לאחר דין ודברים ביננו למנוע ולאחר ששניים או שלושה ברגים החליטו להפרד מאיתנו, הופרד ראש המנוע מהברך.

כל נסיונותינו לשחרר את ידית ההילוכים עלו בתוהו.

נשארה האופציה השנייה, החלפת שמן גיר ואז בתקווה שיפתור את בעיית העברת ההילוך.

גם פה, ברור שהמנוע לא ויתר.....ברגים עקשניים, גישה בלתי אפשרית והזנחה רבת שנים קיבלו את פנינו.
אך גם פה, ללא שום כוונה לוותר הצלחנו לשחרר את הברגים.

מחכים שהשמן הישן יצא....מחכים....ומחכים.... ומי לא יוצא? - השמן.

לבסוף מבינים כי באגן השמן התבצר לו במשך שנים גריז עקשן, סמיך ומגעיל שתקע את כל הגיר. mad3;

למזלנו היה לנו מספיק שמן, דחפנו שמן בכח מהבורג העליון בכדי לדחוף את הג'יפה מהבורג התחתון ושאלוהים ישמור - מה שיצא במקום שמן גיר....מוגלה שחורה וצמיגה ובכמות מטורפת (מוזר שלא נדפק הגיר).

לאחר כמה שטיפות של אזור הגיר והחלפת השמן ניגשנו להרכבת המנוע חזרה.

ברור לכם שגם פה לא היה פיקניק אך לפחות ראינו את האור שבקצה המנהרה.

המנוע מורכב, ממלאים מים בחבית ומתפללים שיניע. ;rabbi1
משוך בגזר משוך בגזר והמנוע מניע !!!!  049s;

נותנים לבחור להתחמם קצת ומנסים לשלב להילוך....עדיין קשה...אך משתפר...
לאחר כמה נסיונות, המעבר בין ההילוכים הופך לאפשרי ואף קל יחסית.

בנצי לא מוותר, מכוון את המנוע עד שנשמע אחיד ורציף ומכריז כי הצלחנו!!!

לסיכום של הסיכום:

מבחינתי היה מפגש סופר מלמד ומעניין, גם למדתי להכיר את המנוע וגם זכיתי לפגוש אדם גדול.

תודה לכולכם ובמיוחד לבנצי - בזכותכם נוצרה פה קהילה תומכת ואיכותית.

שבוע טוב,

אסי



דרמה במיטבה!!!!! כל הכבוד לבנצי..באמת כל הכבוד..
וקיבלת חוויה מהסרטים שהיא כמו שאמרת, חוויה שגורמת לך ללמוד על כל בורג ובורג מהמנוע!!!
ותודה על השיתוף..נהניתי לקרוא אותו


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 26, 2016, 09:35:54 AM
שבת שלום גיבורים

עדכון ניסוי כלים למנוע....

חמישי בלילה, אני ושי מנסים להבין מה התחזית (חלק אומרים גלי וחלק לא)
לקראת הלילה מחליטים שיוצאים עם "אבובית" ומקווים לטוב.
מגיעים לנקודה, שי מכין את קופסאת הג'יגים ואני את הסירה.
זריחה - הסירה במים - צ'וק עד הסוף - 3 נסיונות והמנוע מניע!!!

המנוע נשמע מצויין, ללא ריטוטים וללא גימגומים. העשן הלבן שליווה אותו במשך כמה שנים נעלם.
מכניס להילוך ויאללה לבלאגן.

אומר לשי שהפעם, רק בכדי לבדוק את המנוע לא נכנסים עמוק (כן בטח... מצאנו את עצמנו כ מייל וחצי מהחוף ).

קצת טרולינג וקצת מעבר בין נקודות אך חוץ מטרולוס קטן שחזר לגדול לא יצא כלום.

בקיצור....

4 שעות שבהן המנוע עבד בצורה מושלמת, חלקה ואיפולו צריכת הדלק ירדה משמעותית.

תענוג גדול!!!

על הדרך, חיברנו בפעם הראשונה את ה Fish Finder החדש שתפקד מצויין.

שוב תודה לכולם ולבנצי בפרט!!

אסי


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 26, 2016, 16:43:00 PM
איזה כיף של עדכון thumbUp; thumbUp; thumbUp;
נשמע שהיה לכם אחלה חוויה..
איך אתה מחבר את העינית של הפישפיינדר?


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 26, 2016, 18:52:37 PM
שבוע טוב סאמח.

חיפשתי פתרון פשוט, נוח וזול.

הדבקתי על הטרנסום סקוץ של 3M שלא מתבלה (3M dual lock) - כנ"ל על המוט שמחובר לעינית.

עשיתי זאת רק בכדי לבדוק את יכולות הפישפיינדר, ניתן לשחק בקלות עם גובה העינית  - פתרון ארוך טווח יבוצע בהמשך :)

 


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: GilH99 על מרץ 26, 2016, 19:10:50 PM
כל הכבוד לבנצי על הנכונות לסייע ועל המקצועיות icon_pray;
טוב לדעת שיש בפורום מומחה למנועים במקרה וצריך ייעוץ (מקווה שרק מהיבשה).
סוף סוף אני רואה את האבובית ;D
הפרוייקט הבא הוא צילון לימי הקייץ הלוהטים?
בעניין העיין של הפישפיינדר, תחשוב מיקום רחוק מהמנוע עד כמה שניתן, למנוע רעש מהבועות.


גיל


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: shragam על מרץ 26, 2016, 19:19:43 PM
אלון, כל הכבוד על הפתרון וההתמדה במאבק עם המנוע העקשן  thumbUp;
העיקר שהצלחתם להכניע אותו והוא חזר לחיים ומתפקד כמו שצריך


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 26, 2016, 23:00:07 PM
שבוע טוב סאמח.

חיפשתי פתרון פשוט, נוח וזול.

הדבקתי על הטרנסום סקוץ של 3M שלא מתבלה (3M dual lock) - כנ"ל על המוט שמחובר לעינית.

עשיתי זאת רק בכדי לבדוק את יכולות הפישפיינדר, ניתן לשחק בקלות עם גובה העינית  - פתרון ארוך טווח יבוצע בהמשך :)

 
עם סקוטש אין חופש ורעידות? כי אם כן זה יתן לך רעשים בקריאה בזמן נסיעה..איזה מקל  אתה משתמש שמחזיק את העינית?


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: הלוחש לגלים על מרץ 27, 2016, 10:55:22 AM
שבוע טוב סאמח.

חיפשתי פתרון פשוט, נוח וזול.

הדבקתי על הטרנסום סקוץ של 3M שלא מתבלה (3M dual lock) - כנ"ל על המוט שמחובר לעינית.

עשיתי זאת רק בכדי לבדוק את יכולות הפישפיינדר, ניתן לשחק בקלות עם גובה העינית  - פתרון ארוך טווח יבוצע בהמשך :)

 
עם סקוטש אין חופש ורעידות? כי אם כן זה יתן לך רעשים בקריאה בזמן נסיעה..איזה מקל  אתה משתמש שמחזיק את העינית?

העינית מחוברת לתחתית של מוט מרובע שעליו מודבק הסקוץ.
העינית יציבה ולא רועדת כלל, אם כי, פעם אחת במהירות גבוהה (יחסית לאבוב), המוט השתחרר וחובר שוב ללא תקלות.

גיל....סוף סוף שומעים ממך....השאלה הגדולה היא מתי רואים אותך? :)
לגבי הצלון - יש לסירה צלון מקורי, הבעיה היא שהוא ממש מפריע לדייג (טוב לכנרת עם הילדים).




כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: TookTook על מרץ 27, 2016, 11:06:36 AM
אחד הדיונים היותר כיפיים לקריאה.
איזה כיף שיש מי שמוכן לתרום מזמנו ומנסיונו כדי לעזור לחברים
כל הכבוד בנצי , שמח שיש אותך בפורום :)


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: סאמח הצפר על מרץ 27, 2016, 12:10:21 PM
שבוע טוב סאמח.

חיפשתי פתרון פשוט, נוח וזול.

הדבקתי על הטרנסום סקוץ של 3M שלא מתבלה (3M dual lock) - כנ"ל על המוט שמחובר לעינית.

עשיתי זאת רק בכדי לבדוק את יכולות הפישפיינדר, ניתן לשחק בקלות עם גובה העינית  - פתרון ארוך טווח יבוצע בהמשך :)

 
עם סקוטש אין חופש ורעידות? כי אם כן זה יתן לך רעשים בקריאה בזמן נסיעה..איזה מקל  אתה משתמש שמחזיק את העינית?

העינית מחוברת לתחתית של מוט מרובע שעליו מודבק הסקוץ.
העינית יציבה ולא רועדת כלל, אם כי, פעם אחת במהירות גבוהה (יחסית לאבוב), המוט השתחרר וחובר שוב ללא תקלות.

גיל....סוף סוף שומעים ממך....השאלה הגדולה היא מתי רואים אותך? :)
לגבי הצלון - יש לסירה צלון מקורי, הבעיה היא שהוא ממש מפריע לדייג (טוב לכנרת עם הילדים).



אם יציא לך לצלם את הפטנט  תעדכן פה thumbUp;

צלון לפעמים זה במגבלה..צודק


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: (אלון) על מרץ 27, 2016, 17:22:42 PM
כייף לראות ולשמוע שהמנוע בסדר והכל עובד
עכשיו אני נמצא בעיצומו של פרוייקט המנוע שלי וזה חתיכת פרוייקט sml11;
הוא הניע ועובד כמו שעון אבל ויש אבל גדולללללל
הוא לא מקבל מים!!!
כל הברך מלאה צדפות בעובי 2-5 ס"מ sml_bang;
התחלתי לגרד את הברך עם שפכטל כשהמנוע בתוך המים ואני מקווה שאני יגיע לפתחי היניקה של המים
בסירה שלי אין טרים חשמלי והמנוע הושאר במים המון זמן sml11;
גם הציר של הרמת המנוע תפוס והכל תפוס שם mad3;
אתמול גם הצלחתי לשחרר את ההגה שהיה תפוס ועכשיו הוא עובד כמו הגה הגה כוח של רכב ;D


כותרת: בעניין: תחזוקת מנוע חיצוני 6 כ"ס
תגובה על ידי: SHAYU** על מרץ 28, 2016, 12:47:56 PM
מצטרף לתודות של אסי,

אכן שינוי מ-מ-ש משמעותי במנוע, בעשן, בתפקוד הכללי וגם בכוח שלו. תענוג גדול.
הפ]"פ נתן אינדיקציה טובה מאוד במים, זיהה גם להקות בייבי טרכונים כמו שצריך וגם את הגיגים שלנו בזמן ירידה, על זה שאפו לאסי על השיפצור , פשוט שיחוק מטורף!!, מי שמכיר אותו מבין שזה ממש לא מובן מאליו, אני בזרזור הייתי צריך לשכנע אותו שקשר סבתא של הלידר עם הסיכה לא " יחזיק כמו מלך" לפי הגדרתו. sml_bang;

יאללה תקבל את הטלפון שלך חזרה ובוא נצא כבר שוב!!
נ.ב. גיל, מה יהיה????????

שי