כותרת: חיבור שני קיאקים לקטמרן (הוספתי סרטון) תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 14, 2016, 11:35:57 AM חיבור שני קיאקים לקטמרן
הרצון היה להוסיף מנוע לקיאק, העיסוק בדייג מקיאק מהנה, אבל דורש הגעה לנקודות רחוקות ולעיתים נקודות שונות, וכמובן החזרה לחוף, חתירה מתישה (בלשון המעטה)... הבעיות: 1. מנוע יקר. 2. יש לי שותף (אסף נגר – שלכל רעיון מטורף שלי תמיד אבל תמיד אומר כן !) אם רק לי יהיה מנוע, ייגרע חלק חשוב מאד מהדייג (הביחד). הפתרון: חיבור 2 הקיאקים יחד ושימוש במנוע אחד. יתרונות: 1. מנוע אחד ולא שני מנועים (לפחות כרגע). 2. הרבה ציוד כפול ניתן לאחד (וציוד עתידי טוב יותר). 3. חווית השותפות גדלה... 4. יציבות – מהתחלה הרצון היה אפשרות לדוג גם בעמידה. החלטות: 1. איזה מנוע – חשמלי או בנזין. 2. ההחלטה החשובה מבחינתי הייתה – סוג החיבור (קידוח בקיאק או לא). 3. מאיזה חומר לייצר את החיבור – מתכת (נירוסטה/אלומיניום/ברזל מגולוון / עץ). החלטה 1 – מנוע. בהתחלה הייתי נעול על מנוע חשמלי, לאחר בירורים רבים הבנתי שהעניין בעייתי מכמה בחינות: 1. משקל – המנוע שוקל בין 10-15 קילו + מצבר (70-90) בערך 30 קילו. 2. זמן מוגבל – ברגע שנגמר המצבר אין דרך למלא (כמובן שניתן להחזיק כמה מצברים אבל מייקר ומכביד). 3. כח. 4. מהירות. אז החל הבירור על מנוע בנזין 1. סוג המנוע – 2 פעימות או 4. 2. גודל – כאן היה קריטי שלא יהיה גדול מידי כדי שיוכל להיות גם על קיאק בודד. חיפשנו ומצאנו מנוע סוזוקי 4 פעימות 2.5 כח סוס, נראה כי יענה על הדרישות... החלטה 2 – סוג החיבור. זו ההחלטה שלקחה ממני הכי הרבה משאבים מבחינת חשיבה, לא הייתי שקט לקדוח בקיאק משתי סיבות: 1. קידוח בקיאק בעייתי מאד במכירה שלו. 2. הכח המופעל בתנודות הקיאקים יכול לקרוע את החיבור. אחרי חיפוש ודיבור עם כמה חברים (תודה רבה לכם !) החלטתי ללכת על חיבור בעזרת חגורות סביב הקיאק כך קיבלתי שלושה אפקטים חשובים מאד: 1. חיבור חזק – חגורה עוטפת את הקיאק וכך הרפסודה מחוברת לגוף ולא למעטפת. 2. מאפשר תנודות – הקיאקים יכולים לנוע בתוך המסגרת מה שמקל מבחינת לחצים. 3. חיבור ופירוק מהיר מאד. החלטה 3 – סוג חומר גלם. מכיוון שאני עובד הרבה עם עץ זו הייתה בחירה די פשוטה, אבל היא מוצדקת מכמה סיבות: 1. מדובר באב טיפוס – עד שלא אנסה כמה פעמים לא אדע, מידות, צורה וכו' 2. זול מאוד – השגתי חומרים בשווי 100 שקל (הולכים לנגרייה נחמדה ומחפשים שאריות) 3. נירוסטה ואלומניום – יקר – חבל להשקיע עד שלא אדע בדיוק מה אני רוצה. 4. ברזל מגולוון – אולי כשלב ביניים... מבחינת משקל, ההבדל בין החומרים לא מהוות גורם החלטה. כנראה בעתיד יהיה זה שילוב של כל החומרים יחד. אחרי כל זה, בוא נראה מה עשינו... שלב 1 – רעיון. (https://farm2.staticflickr.com/1523/24721334320_60aa52aaed.jpg) (https://flic.kr/p/DExiq5)20160125_165545_HDR_resized (https://flic.kr/p/DExiq5) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr שלב 2 – איסוף חומרים. - 2 קורות מחברות – 5*10 באורך 2.5 מטר כל אחת. - 3 קורות 5*5 באורך 1.9 מטר כל אחת. - שאריות של 5*5 לחיבורי רוחב. - שאריות של עץ אלון (לחיבור המנוע וחיבור קצה לקורות למנוע החלקה של החגורות) - לאחר היציאה הראשונה גילינו שהתושבת של המנוע אינה חזקה מספיק ולכן הוספתי זוויות נירוסטה. (https://farm2.staticflickr.com/1576/24923560841_1f874fc653.jpg) (https://flic.kr/p/DYpLje)20160127_112345_HDR_resized (https://flic.kr/p/DYpLje) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr שלב 3 – חיבור עקרוני. (https://farm2.staticflickr.com/1447/24923560781_9d75cf2c1e_z.jpg) (https://flic.kr/p/DYpLic)20160127_165049_HDR_resized (https://flic.kr/p/DYpLic) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr שלב 4 – חיבור סופי וניסוי ראשון בים (https://farm2.staticflickr.com/1450/24721334140_0dae8dc4b5_z.jpg) (https://flic.kr/p/DEximY)20160129_100312_HDR_resized (https://flic.kr/p/DEximY) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr שלב 6 – צבע צביעה בצבע פוליאור על בסיס שמן לשמירה על העץ (לפחות לנסות) (https://farm2.staticflickr.com/1551/24923560131_cfab760215_z.jpg) (https://flic.kr/p/DYpL6Z)20160202_125903_HDR_resized (https://flic.kr/p/DYpL6Z) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr חיבור וניסוי שייט עם המנוע: (https://farm2.staticflickr.com/1686/24923745091_c031dd5b7c_z.jpg) (https://flic.kr/p/DYqH5X)20160205_125159_HDR_resized (https://flic.kr/p/DYqH5X) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr חיבור בים עם מנוע (https://farm2.staticflickr.com/1627/24990713536_65ffc2aaba_z.jpg) (https://flic.kr/p/E5kWtj)20160209_124428_HDR_resized (https://flic.kr/p/E5kWtj) by Mor Amsalem (https://www.flickr.com/photos/139334518@N04/), on Flickr וידאו בהמשך... נתונים: קיאקים: קילשון 15. משקל כולל: כ-250 ק"ג מהירות מרבית: 10-12 קמ"ש זמן חיבור והתארגנות: 40 דקות – לפחות לפעם הראשונה, מקווה שנוכל להוריד את הזמן הזה משמעותית כשנתרגל... הנאה: מלבד הכיף בלהצליח ליצור משהו, השיט, מעבר בין נקודות, חזרה נוחה, יציבות שמאפשרת דייג בישיבה גבוהה או עמידה הצדיקו את הרעיון. שותף – הכי חשוב בכל המבנה זה בן הזוג, לי יש אחד כזה שזורם עם כל רעיון מטורף ומספיק סבלני כדי לשרוד לידי... First attempt at sea (https://youtu.be/mUN2T7pX-zA) הוספתי סרטון כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: TookTook על פברואר 14, 2016, 11:49:48 AM מור
קודם כל ..אתם קצת משיגנה , אבל אין מה לעשות אך במתותה ממך , עשה מאמץ והעלה תמונות ולא קישורים. השתמש ב- http://jpg.co.il/ כדי להעלות ולקחת קישור שיציג כאן תמונה. אח"כ ארחיב את WOW FACTOR שלי :) כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: Assaf על פברואר 14, 2016, 12:02:41 PM מור אחלה דוח, ממצא, מפורט וכל כך נכון. מצטרף לכל מילה. כיף שיש שותף עם ידים כאלה.
אני כמו שנאמר זורם עם כל רעיון, עד שנגיע ליאכטה. שיהיה לכולנו דייג מוצלח, ואיזה ברי מזל אנחנו שיש לנו תחביב כזה. pidu; כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 14, 2016, 12:04:21 PM זהר, נסה שוב...
אסף - אל תתחנף... כבר סידרתי לך את הגלאי והעלתי את הגובה של הפיש, שלא תתלונן yahoo: כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: yosi asuline על פברואר 14, 2016, 12:50:41 PM רעיון פצצה וישום מדהים טוב שיש לכם אחד את השני לעשות כאלה ניסויים
מחכה לוידאו בכליון עניים כל הכבוד כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: yigal על פברואר 14, 2016, 13:15:05 PM מוכן ליציאה לאלבקור! yahoo:
כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: TookTook על פברואר 14, 2016, 13:20:58 PM כפי שאמרתי , WOW.
אבל שאלת תם למוהנדסים : האם בים קצת גועש נקודת הכשל לא תהיה בקורות הרוחב? לפי התמונות זה מוחזק בגומיות והשאלה האם הם יעמדו בעומס כאשר קיאק אחד עולה כאשר השני יורד ( בערך כמו ג'יפ על קרקע סלעית, כל גלגל נמצא בגובה/זווית שונה ) כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 14, 2016, 13:24:12 PM זה לא מוחזק עם גומיות אלא עם חגורות.
ישנה תזוזה בין הקיאקים למשטח כך שחלק מה"גל" נבלע במבנה, היינו בים צ'ופי הלך טוב... כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: TookTook על פברואר 14, 2016, 14:13:49 PM דרך אגב
שכחתם להרכיב את זרועות העגינה כדי שנוכל לעגון אצלכם בקלות להפסקת השוקו והעוגיות ;D כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: yigal על פברואר 14, 2016, 16:49:18 PM זה לא מוחזק עם גומיות אלא עם חגורות. ישנה תזוזה בין הקיאקים למשטח כך שחלק מה"גל" נבלע במבנה, היינו בים צ'ופי הלך טוב... צריך ציריות? יותר פשוט כבר לחבר 2 קיאקים למכונית : יהיו לך גם ציריות וגם בולמים וגם נח! sml43; sml43; sml43; כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: (אלון) על פברואר 15, 2016, 01:18:29 AM קודם כל רעיון פצצה
עכשיו לשאלה הכי חשובה שלא נשאלה חשבת על פירוק מהיר בים במקרה שיש בעיה באחד הקיאקים? בטיחות מעל הכל!!! ועוד משהו האם זה בכלל מותר מבחינה חוקית? האם כשיגיע שיטור ימי לא תהיו חשופים לקבלת דוח? בתחלס בהגדרה היבשה זה נקרא כלי שייט ממונע מאולתר האם זה מותר? כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 15, 2016, 05:53:20 AM בניגוד לכל חיבור אחר כאן יש חיבור עם חגורות כך שפירוק מהיר היא בהחלט אפשרות שלקחתי בחשבון,
לגבי כושר שייט, יש הטוענים שניתן לקבל, זו אחת המטרות, אני לא אוהב להיות חשוף, מבחינת דוח, זה כמו להיכנס עם קיאק אחד ללא כושר שייט, מה ההבדל ? כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: (אלון) על פברואר 15, 2016, 13:06:21 PM בניגוד לכל חיבור אחר כאן יש חיבור עם חגורות כך שפירוק מהיר היא בהחלט אפשרות שלקחתי בחשבון, לגבי כושר שייט, יש הטוענים שניתן לקבל, זו אחת המטרות, אני לא אוהב להיות חשוף, מבחינת דוח, זה כמו להיכנס עם קיאק אחד ללא כושר שייט, מה ההבדל ? ההבדל הוא שזה כלי שיט מאולתר לקחת 2 כלים מאושרים וליצור מהם כלי אחר זה לא אומר שזה מותר אם אני אקח 2 כלי רכב ואני יחבר ביניהם זה עדיין אומר שזה בסדר? הייתי מציע לך לבדוק את הנושא שלא תהיה חשוף לדוח כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: yigal על פברואר 15, 2016, 13:11:33 PM בניגוד לכל חיבור אחר כאן יש חיבור עם חגורות כך שפירוק מהיר היא בהחלט אפשרות שלקחתי בחשבון, לגבי כושר שייט, יש הטוענים שניתן לקבל, זו אחת המטרות, אני לא אוהב להיות חשוף, מבחינת דוח, זה כמו להיכנס עם קיאק אחד ללא כושר שייט, מה ההבדל ? ההבדל הוא שזה כלי שיט מאולתר לקחת 2 כלים מאושרים וליצור מהם כלי אחר זה לא אומר שזה מותר אם אני אקח 2 כלי רכב ואני יחבר ביניהם זה עדיין אומר שזה בסדר? הייתי מציע לך לבדוק את הנושא שלא תהיה חשוף לדוח כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 15, 2016, 13:36:35 PM First attempt at sea (https://youtu.be/mUN2T7pX-zA)
סרטון הדגמה... כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן (הוספתי סרטון) תגובה על ידי: yosi asuline על פברואר 15, 2016, 15:25:52 PM First attempt at sea (https://youtu.be/mUN2T7pX-zA) סרטון הדגמה... מגניב 049s; 049s; 049s; כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן (הוספתי סרטון) תגובה על ידי: savirs על פברואר 15, 2016, 18:39:32 PM ראשית, רעיון נחמד לכשעצמו
אבל תרשו לי להאיר את עיניכם... הצבע שהשתמשתם בו אינו מיועד לים ולכן תוך זמן קצר העץ והפלטת סנדוויץ' תתנפח ראיתי שהשתמשתם בפלטת סנדוויץ' 17 מ"מ אדום, היה עדיף שהייתם משתמשים עם פלטת סנדוויץ' מעץ ליבנה (הרבה יותר חזק מבחינת איכות וחוזק חומרים) הייתם צריכים לצבוע בצבע יסוד לסירות של טמבור - ישנו מבחר של צבעים ולאחר מכן לצבוע בלכה הנקראת יאכטוורניש לשמירה מהים והמלח את הבסיס שבא הכי הרבה במגע עם הים והמלח הייתי בונה מנירוסטה 316 מוברשת שמיועדת לים, או אפילו מפרופיל אלומיניום 7,000 מה שבניתם הוא כלי מאוד מסוכן - ובטיחות קודמת לכל ישנם עוד אבי טיפוס למה שיצרתם: https://www.youtube.com/watch?v=eCBmYqOB7A0 https://www.youtube.com/watch?v=CKDQ5znYYUg תהנו ובזהירות כותרת: בעניין: חיבור שני קיאקים לקטמרן (הוספתי סרטון) תגובה על ידי: מור אמסלם על פברואר 15, 2016, 20:07:02 PM רשמתי כי בעתיד אני אחליף את הקורות לנירוסטה, כרגע מדובר באב טיפוס,
אין לי את התקציב והרצון להשתמש בחומרים יקרים לפני שאני יודע בדיוק מה אני רוצה, הכלי אכן מסוכן, ואנחנו משתמשים בו בהתאם, לגבי יאכט וורניש - החומר מוכר, אבל שוב אני מבצע שינויים כל הזמן במבנה ולכן אין טעם בהשקעה כרגע, אני כמעט תמיד משתמש בחומרים גלם שהם שאריות, כך אני יוצר אבי טיפוס זולים אבל עומדים ביעוד שלהם. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם זהיר, אגב משאריות ניתן לעשות דברים מדהימים, שעובדים ואפילו טוב. אני מוסיף תמונה של שינוי שביצעתי לתושבת של המנוע... |