כותרת: מנוע לקיאק תגובה על ידי: sp על ספטמבר 08, 2015, 18:46:46 PM שלום לכל חברי הפורום לאחרונה מתעניין במנוע לקיאק בשל נושא הבטיחות יש ברשותי קיאק outback בשל היותי יוצא רוב הפעמים לבד מעוניין להוסיף ערך בטיחותי נוסף .לצורך העניין ביררתי לגבי מנועים לקיאק ואפשרות שעלתה הינו מנוע חשמלי של חברת טורקדו הגרמנית מודל 403אולטרלייט כאשר המנוע הינו בעל 2 כ"ס .מעוניין בקניית המוצר אצל הקפטן מכיוון שעלות המוצר בחברה הינו בסביבות 1800 דולר ואילו הקפטן מוכר את המוצר כולל הרכבה במחיר של 9600 אשמח לקבל חוות דעת לגבי המנוע והאם ניתן לרכוש את המנוע מהספק טורקדו
כותרת: בעניין: תגובה על ידי: יפתח על ספטמבר 08, 2015, 20:59:31 PM לא הייתי מגדיר מנוע כאמצעי בטיחות ואם כן הוא היה בתחתית הרשימה. כמה דברים שעולים לי עכשיו לראש ולפי דעתי הרבה יותר חשובים ממנוע:
משוט ספייר, זיקוקים, רדיו, ביגוד מתאים, מצופים פנימיים, משאבה ידנית ועוד. בקשר לייבוא מנוע, אין לי ניסיון בנושא אבל תסתכל כמה דיונים אחורה, דיברו על נושא של כושר שיט וגם ספציפית על נושא ייבוא מנוע, עלויות מכס ואישורים. אם אני זוכר נכון זה לא משתלם ועדיף לקנות בארץ. כותרת: בעניין: תגובה על ידי: jacob72 על ספטמבר 09, 2015, 04:14:59 AM מנוע זה נוחות ולא בטיחות.
אל תתעסק עם הייבוא: מכון תקנים, אישורים בדיקות וכד, העלויות זה הקטע השולי בסיפור. מיימד נוסף יש כאן חברה מקומית שנותנת שירות .אם תהיה לך תקלה מה תעשה ?, תשלח ליצרן ? בהצלחה בהמשך כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: TookTook על ספטמבר 09, 2015, 06:42:57 AM שלום לכל חברי הפורום לאחרונה מתעניין במנוע לקיאק בשל נושא הבטיחות יש ברשותי קיאק outback בשל היותי יוצא רוב הפעמים לבד מעוניין להוסיף ערך בטיחותי נוסף .לצורך העניין ביררתי לגבי מנועים לקיאק ואפשרות שעלתה הינו מנוע חשמלי של חברת טורקדו הגרמנית מודל 403אולטרלייט כאשר המנוע הינו בעל 2 כ"ס .מעוניין בקניית המוצר אצל הקפטן מכיוון שעלות המוצר בחברה הינו בסביבות 1800 דולר ואילו הקפטן מוכר את המוצר כולל הרכבה במחיר של 9600 אשמח לקבל חוות דעת לגבי המנוע והאם ניתן לרכוש את המנוע מהספק טורקדו החלק המודגש הוא בעיית הבטיחות הראשונה שעלייך לפתור, לדעתי. כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: fishza על ספטמבר 09, 2015, 08:34:03 AM אני באסכולה שמאמינה שעל קייק חותרים (כן, לא כולם מסכימים עם זה ;)).
קח את הכסף ותשקיע אותו בכמה שיעורי חתירה ובמשוט טוב. לדעתי יתן תמורה הרבה יותר טובה, ויהיה הרבה יותר זול. יצא לי לחתור כמה פעמיים ליד קייק ממונע, אם חותרים נכון וטוב זה עושה אותו עבודה רק בלי הסירבול והתלות בחשמל, מצברים, רשיונות וכו... שנה טובה כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: shlomisa על ספטמבר 09, 2015, 10:00:21 AM יש לו outback , הוא לא צריך לחתור, הוא מדווש.
כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: fishza על ספטמבר 09, 2015, 20:27:00 PM יש לו outback , הוא לא צריך לחתור, הוא מדווש. אני יודע, הבנתי את זה.... בכל זאת לא ישכנעו אותי אחרת, קייק צריך לזוז בעזרת משוט היתי מציע להחליף קייק אבל יש לי תחושה "שיצלבו" אותי ;) כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: shlomisa על ספטמבר 10, 2015, 08:59:22 AM אתה צודק...
גם אותי לא ישכנעו. רכבות צריכות לזוז בעזרת קיטור ומטוסים בעזרת פרופלור. כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: ציון295 על ספטמבר 10, 2015, 09:46:36 AM שהתחביב הוא שייט בקיאק אז חותרים...
שהתחביב הוא דיג מגיעים לנק כמה שיותר מהר עם הרבה כוח לדוג. כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: fishza על ספטמבר 10, 2015, 19:35:46 PM שהתחביב הוא שייט בקיאק אז חותרים... שהתחביב הוא דיג מגיעים לנק כמה שיותר מהר עם הרבה כוח לדוג. אישית לא ממש מקבל את מה שכתבת, יש דברים שהדרך היא חלק מהחוויה (כמו המאבק בדג, ולא רק ההוצאה שלו מהר מהמים). אם אני זוכר נכון, לדעתי כתבת בעבר שאתה לא מוותר על דייג בקייק כי זו חוויה אחרת מסירה (שלוקחת מהר מנקודה לנקודה). בכל מקרה איש איש באמונתו יחיה כותרת: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: אבי חכם על ספטמבר 10, 2015, 20:03:33 PM ערב טוב od:
ראשית בואו נעשה סדר כי הדיון חורג מעט מהנושא 112s; כמו שכתבו לך קודמי , עצם היציאה לבד זו - התאבדות paddle: אתה יודע איך אתה נכנס , אתה לא יודע איך אתה יוצא sml102; עכשיו לעיניין קיאק - מנוע - בטיחות - הנאה. קיאק - נכון , רוב הקיאקים נעים בעזרת כוח הזרוע וזה מאוד נהוג ונפוץ בעולם. גם סירות נעו פעם בעזרת כוח הזרוע או מזג האויר (רוחות) ואם היה פעם (לפני מיליון שנה) פורום , ודאי היו אומרים לבעל הסירה בדיוק מה שאמרו לך. אוירון בפרופלור , רכבת עם קטר ממונע. אבל אנחנו חיים בתקופה אחרת והיום עולם הקיאקים הממונעים תופס תאוצה ואפשר לראות את זה רק כאן אצלנו בתחרויות דייג מקיאק. מקצה ממונע מול מקצה רגיל. כמעט תיקו בין המשתתפים. מנוע - מנוע הוא לא אביזר בטיחותי נטו. הוא גם. אך בעיקר תפקידו הוא לעזור לדייג שנהנה יותר מדייג ופחות מחיתירה לשרוף יותר שטחים והעצמת החוויה. אני לדוגמא מאוד עצלן וחתירה שנואה עלי. כסף לסירה אין לי. בטח לא לרשיון , פירוטכניקה , כושר שייט ועוד הוצאות. קיאק מבחינתי פטור מכל זה ועלותו זולה לעומת אחזקת סירה. ברור ששייט נגד הרוח בעזרת מנוע (בעיקר במזרחיות) יגבירו את הסיכויים שתחזור הביתה בשלום. בטיחות - כמו שאמרתי , מנוע הוא מאוד בטיחותי אך לא רק. אבל אם בבטיחות עסקינן אז חשוב להתקין מנוע בצורה מקצועית , בטיחותית ל"חותר" , בטיחותית לסביבה ולנהוג בו במשנה זהירות. שחלילה אף אחד לא יפגע. הנאה - למי שאוהב דייג נטו , מנוע זה ה- פתרון . נקודה. (חשוב לציין שהתקנת מנוע חשמלי או בנזין מחייבת בכושר שייט וחידושו כל שנתיים , ביטוח צד ג' והגבלת מרחק מהחוף שעומדת על 500 מטר) יבוא של מנוע טורקידו מאוד בעייתי כי הסוללה היא לטיום והיא אסורה לייבוא. לכן את הסוללה תצטרך לקנות בארץ. תנסה לחפש ביד 2 מנועי SD (ניו זילנדי) , עובדים על מצבר רגיל (אומנם כבד) ומעט מאוד תקלות. בהצלחה. כותרת: בעניין: בעניין: מנוע לקיאק תגובה על ידי: jacob72 על ספטמבר 10, 2015, 23:07:48 PM ערב טוב od: תרשה לי לתקן אותך בקטנה,ראשית בואו נעשה סדר כי הדיון חורג מעט מהנושא 112s; כמו שכתבו לך קודמי , עצם היציאה לבד זו - התאבדות paddle: אתה יודע איך אתה נכנס , אתה לא יודע איך אתה יוצא sml102; עכשיו לעיניין קיאק - מנוע - בטיחות - הנאה. קיאק - נכון , רוב הקיאקים נעים בעזרת כוח הזרוע וזה מאוד נהוג ונפוץ בעולם. גם סירות נעו פעם בעזרת כוח הזרוע או מזג האויר (רוחות) ואם היה פעם (לפני מיליון שנה) פורום , ודאי היו אומרים לבעל הסירה בדיוק מה שאמרו לך. אוירון בפרופלור , רכבת עם קטר ממונע. אבל אנחנו חיים בתקופה אחרת והיום עולם הקיאקים הממונעים תופס תאוצה ואפשר לראות את זה רק כאן אצלנו בתחרויות דייג מקיאק. מקצה ממונע מול מקצה רגיל. כמעט תיקו בין המשתתפים. מנוע - מנוע הוא לא אביזר בטיחותי נטו. הוא גם. אך בעיקר תפקידו הוא לעזור לדייג שנהנה יותר מדייג ופחות מחיתירה לשרוף יותר שטחים והעצמת החוויה. אני לדוגמא מאוד עצלן וחתירה שנואה עלי. כסף לסירה אין לי. בטח לא לרשיון , פירוטכניקה , כושר שייט ועוד הוצאות. קיאק מבחינתי פטור מכל זה ועלותו זולה לעומת אחזקת סירה. ברור ששייט נגד הרוח בעזרת מנוע (בעיקר במזרחיות) יגבירו את הסיכויים שתחזור הביתה בשלום. בטיחות - כמו שאמרתי , מנוע הוא מאוד בטיחותי אך לא רק. אבל אם בבטיחות עסקינן אז חשוב להתקין מנוע בצורה מקצועית , בטיחותית ל"חותר" , בטיחותית לסביבה ולנהוג בו במשנה זהירות. שחלילה אף אחד לא יפגע. הנאה - למי שאוהב דייג נטו , מנוע זה ה- פתרון . נקודה. (חשוב לציין שהתקנת מנוע חשמלי או בנזין מחייבת בכושר שייט וחידושו כל שנתיים , ביטוח צד ג' והגבלת מרחק מהחוף שעומדת על 500 מטר) יבוא של מנוע טורקידו מאוד בעייתי כי הסוללה היא לטיום והיא אסורה לייבוא. לכן את הסוללה תצטרך לקנות בארץ. תנסה לחפש ביד 2 מנועי SD (ניו זילנדי) , עובדים על מצבר רגיל (אומנם כבד) ומעט מאוד תקלות. בהצלחה. אין פיקוח על ייבוא סוללות,ולא נדרש תקן. הבעיה היא המטען ,הוא דורש תקן ובדיקות של מכון התקנים. בהצלחה בהמשך כותרת: בעניין: תגובה על ידי: יפתח על ספטמבר 11, 2015, 15:40:10 PM יש פיקוח על ייבוא סוללות או יותר נכון על אופן המשלוח שלהן.
סוללות ליטיום פולימר נשרפות ברגע שהמתח יורד מתחת ל 2.5 וולט לתא, פחות או יותר. סוללות ליטיום יון מתפוצצות במקרה כזה. יש הרבה החמרות לגבי משלוח של הסוללות האלו בכל העולם ולכן בדרך כלל המשלוח יותר יקר מהסוללה עצמה. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא ספקים שישלחו את הסוללות במחיר משלוח ems רגיל. סטיתי לגמרי מהנושא, בכל אופן אני חושב שכל דרך להנעת הקיאק במים היא לגיטימית. מפרש, משוט, פדלים, מנוע, העיקר שאתה נהנה מהחויה. אחרי הכל זו המטרה העיקרית של התחביב. כותרת: בעניין: בעניין: תגובה על ידי: jacob72 על ספטמבר 12, 2015, 14:23:06 PM יש פיקוח על ייבוא סוללות או יותר נכון על אופן המשלוח שלהן. ידידי אתה שוגה (אני מייבא סוללות והמון) לא נדרש תקן על כל סוגי הסוללות מסוג לטיום. את המכס זה לא מענין ולא נדרש מכון תקנים.סוללות ליטיום פולימר נשרפות ברגע שהמתח יורד מתחת ל 2.5 וולט לתא, פחות או יותר. סוללות ליטיום יון מתפוצצות במקרה כזה. יש הרבה החמרות לגבי משלוח של הסוללות האלו בכל העולם ולכן בדרך כלל המשלוח יותר יקר מהסוללה עצמה. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא ספקים שישלחו את הסוללות במחיר משלוח ems רגיל. סטיתי לגמרי מהנושא, בכל אופן אני חושב שכל דרך להנעת הקיאק במים היא לגיטימית. מפרש, משוט, פדלים, מנוע, העיקר שאתה נהנה מהחויה. אחרי הכל זו המטרה העיקרית של התחביב. זה כן מענין את חברות התעופה שנדרשות לעמוד בתקני תעופה בינ"ל בהטסת חומרים. אבל זו בעיה של השולח ולא של המזמין. בהצלחה בהמשך כותרת: בעניין: תגובה על ידי: יפתח על ספטמבר 12, 2015, 16:40:00 PM צודק בהחלט, אין תקן.
אבל ברגע שמחיר המשלוח מכפיל ומשלש את עצמו זו גם בעיה של המזמין. נכון שהאחריות נופלת על השולח והמזמין פסיבי בכל הנושא, זה לא אומר שאין פיקוח. ממה שהבנתי, הרבה ספקים היום מקימים מחסנים במדינות בהן אין פיקוח או הפיקוח פחות חזק ומשם שולחים ללקוח. אבל יכול להיות שאני טועה, אין לי ניסיון כמוך. מעט הסוללות שהזמנתי היו בעיקר לשימוש בטיסנים ורחפנים שבניתי. כותרת: בעניין: בעניין: תגובה על ידי: jacob72 על ספטמבר 12, 2015, 18:29:00 PM צודק בהחלט, אין תקן. אני לא מכיר סידור כזה. כל הייצור כיום הוא בסין עם זליגה למלזייה (כח אדם זול). אפילו הסינים התחילו להעביר לשם מפעלים.אבל ברגע שמחיר המשלוח מכפיל ומשלש את עצמו זו גם בעיה של המזמין. נכון שהאחריות נופלת על השולח והמזמין פסיבי בכל הנושא, זה לא אומר שאין פיקוח. ממה שהבנתי, הרבה ספקים היום מקימים מחסנים במדינות בהן אין פיקוח או הפיקוח פחות חזק ומשם שולחים ללקוח. אבל יכול להיות שאני טועה, אין לי ניסיון כמוך. מעט הסוללות שהזמנתי היו בעיקר לשימוש בטיסנים ורחפנים שבניתי. היבואנים הגדולים רוכשים תאי אנרגיה,ומהם מתכננים ומרכיבים סוללות עפי דרישת הלקוח. לסוללה יש מעגלים אלקטרוניים ששומרים על חיי המדף,הגנות מפני קצר,פריקה מלאה,טעינת יתר ועוד. אין פיקוח על התאים,אבל יש רגולצייה בתקנות התעופה בנושא הטסת אנרגיה. בהצלחה בהמשך כותרת: בעניין: תגובה על ידי: יפתח על ספטמבר 13, 2015, 04:17:59 AM אנחנו כבר מזמן לא מדברים על מנוע לקיאק אבל תרשה לי לחלוק עליך.
רוב סוללות הליטיום שאני נפגשתי בהן נמכרות ללא שום מעגל הגנה. התאים מולחמים בניהם וזהו. טעינת יתר ופריקת יתר הן דבר מאוד נפוץ בקרב ייצרנים בייתיים וזה הגורם מספר אחד לשריפת או פיצוץ סוללות. במעגלים שאני בניתי הרכבתי זמזם פשוט שיצפצף ברגע שהמתח יורד מתחת ל 2.8 וולט לתא. הטעינה נעשית על ידי מטען/מאזן, מטען חכם ששומר על מתח אחיד בתאים ומונע טעינת יתר. לגבי מעגלי הגנה, זה קיים בעיקר בסוללות ייעודיות, כמו למשל סוללות לפלאפונים. לצורך העניין, אם מישהו פה ירצה להוזיל עלויות ויחליט ולבנות לעצמו מערכת מנוע חשמלי לקיאק, אני כן אמליץ לו על סוללות ליטיום אבל גם אפנה אותו לקנות מעגל פשוט מוכן עם זמזם התראה למתח נמוך. טוב משהו טוב יצא מהשרשור הזה, עלה לי רעיון מאוד מעניין. אם יש פה מישהו שמעוניין לבנות לעצמו מערכת מנוע לקיאק, אתה מוזמן להגיב פה בשרשור ותקבל ממני עזרה מפורטת לגבי איך עושים את זה. מה קונים, מאיפה קונים, איך מלחימים ועוד. על הקיאקים שלי אף פעם לא יעלה מנוע, פשוט כי זה לא לטעמי אבל אם מישהו פה מעוניין, אני מוכן לעזור. אני מאמין שבנייה עצמית תהיה לפחות 50% מחיר והביצועים יהיו ברמה שווה או יותר טובה. כותרת: בעניין: תגובה על ידי: יפתח על ספטמבר 15, 2015, 05:59:58 AM במקור חשבתי על מנוע בראשלס, להתאים לו מדחף ובקר מהירות. על הדרך נתקלתי בפתרון הרבה יותר פשוט וזול.
Homemade Trolling Motor for Hobie Mirage Drive Ka…: http://youtu.be/xHjteqNflS4 זה אולי לא משתווה לטורקידו אבל בהחלט מעניין. מנוע סי-סנייק, דחף 24 ליברות, מיועד למים מלוחים. הוא עשה עבודה יפה בסרטון, אני הייתי מוסיף קצף פוליאוריתן בתוך המכסה לפני האטימה. בנוסף כל המשחק שהוא עשה עם צינור פי וי סי נראה לי מיותר, יכל פשוט להשתמש במסורית יד או בחותך צינורות פשוט של ריג'יט או כל חיקוי אחר. בקלות גם ניתן להחביא לגמרי את המנוע כך שאי אפשר יהיה לדעת שהוא יושב מתחת לקיאק. הבעיה העיקרית נשארת והיא מכס ואישורים. זה היתרון בקנייה של מנוע נפרד והרכבה של המערכת כולה בבית. |