כותרת: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על ינואר 30, 2015, 17:06:09 PM המדריך לדייג קרפיונים עם סירה: הקדמה: אז ככה לאחר ושמעתי לא מעט אנשים שאומרים שדייג בעזרת סירה הוא קל ולא אתגרי החלטתי לעשות קצת הסברה בנושא. בארץ הדייג הזה הוא פחות מוכר או יותר נכון להגיד שיש פחות מידע בנושא כי אכן מרבית דייגי הקרפיונים השתמשו בדייג זה חלק פעמים אחדות וחלק באופן קבוע, אך גם חלק מאלו שדגים ככה באופן קבוע לא תמיד משקיעים זמן ומאמץ לבדוק מה מתאים מתי כמה ואיפה. דייג בעזרת סירה הוא דייג נפוץ מאוד באגמים גדולים בחו"ל וכן גם בארץ. באגמים גדולים יש קושי להגיע לנקודות טובות מהחוף ולכן השימוש בסירה נפוץ יותר באגמים הגדולים. דייג עם סירה לא פשוט כמו שהרבה חושבים ונדרשים לא מעט כישורים על מנת להגיע לתוצאות ודיוק. יכולת תמרון עם סירה הוא לא דבר קל, מי שכבר בדק את העניין יודע שזה לא פשוט. בייחוד במצבי מזג אוויר קשים ובשעות הלילה. יש לא מעט דברים שצריך לדעת ולקחת בחשבון בסגנון הדייג הזה ועליהם אפרט במאמר זה. בחירת סירה מתאימה: טוב אז בנושא סירות עסקינן ולכן אתחיל מההתחלה בחירת סירה. בחירת סירה הוא נושא בפני עצמו הרבה אנשים קונים סירות לדייג קרפיונים מבלי לדעת מה בכלל מטרת הסירה ואיזה נתונים סירה כזאת צריכה לכלול בתוכה. בשוק שלנו אין הרבה מבחר או אופציות לסירות שמתאימות לדייג זה. וכמו כל דבר תמיד בחו"ל יש יותר אופציות אך הבאה של סירות ייעודיות לדייג זה מחו"ל כרוכות בהרבה דברים ולא תמיד אנשים רצים לבחור באופציה הזאת ונאלצים להתפשר על משהו אחר שלא תמיד מספק את מה שצריך. אך בכל זאת קיימות מספר סירות בארץ שיתאימו לסגנון זה. המחיר בהתאם אבל גם ניתן למצוא ביד שנייה ובאתרי השוואת מחירים סירות שמספקות את הצריכים שלנו שעכשיו אציין. מאפיינים של סירת קרפיונים: כשאנחנו מחפשים סירה לסגנון דייג כזה אנחנו מחפשים כמה דברים עיקריים: 1. אורך הסירה- סירה קצרה לא ארוכה ומסורבלת מרבית סירות הקרפיונים אכן מגיעות בגדלים קטנים ואלו שלא הם אלו שנצטרך להם מנוע בכדי שבמצבי מזג אוויר קיצוניים נוכל לעבוד איתם ללא משוטים מפני שסירה גדולה קשה הרבה יותר לנווט איתה לנקודה בעזרת משוטים ומן הסתם שבמצב של רוח הקושי גדול הרבה יותר. ההמלצה שלי היא סירות קצרות 2.30 אורך ובערך 1.20 רוחב יספיקו לנו. סירה קצרה תאפשר לנו שליטה טובה יותר על הניווט שלנו ותהיה גם מהירה יותר מסירה גדולה ואת זה אין צורך להסביר אני משוכנע שאתם יודעים למה. 2. מושבים- דבר חשוב לא פחות הוא שהיו מושבים מסוג כל שהוא לסירה מכיוון שחייבת להיות יציבה טובה ושלא נתעסק כל הזמן בסידור התחת על הסירה ונתעסק בלהגיע לנקודה בכמה שפחות התעכבות כי כל עצירה גם כשהמים רגועים תוביל לתזוזה של הסירה לכאן או לכאן מה שיגרום אחרי זה לבלגן בחוטים והוצאה לא מדוייקת של ריגים למרחק. יש מספר אופציות ואם כבר מחפשים סירה ומשקיעים כסף אז מרבית הסירות שמתאימות לדייג זה מגיעות עם מושבים מותאמים מעץ או אלומיניום, יש גם סירות פשוטות יותר שמגיעות עם מושבים מתנפחים (פחות נוח אבל תלוי בתקציב). עוד דבר שקשור במושבים הוא הנוחות שלנו הדייגים למקם את הדלי של הפידור קרוב לרגליים ובתוכו הריגים ובזמן הורדת הריג נוח הרבה יותר כשאתה יושב קצת גבוהה וזה בונס שנותנים לנו המושבים. 3. עובי החומר ממנו עשויה הסירה- לא פחות חשוב הוא איכות החומר ממנו הסירה עשויה ועובי החומר. בסירות האלו אנחנו מחפשים חומר חזק עמיד עבה וקשיח. למי שלא יודע הכינרת זה לא הים ולמרות הים המלוח שלא מטיב עם מרבית סירות הגומי שטח הים הרבה יותר סימפטי לסירות גומי אין סלעים על החופים לרוב ואין שיחים ושאר הדברים האלה. בכינרת במרבית החופים כיום למרות העלייה במפלס בייחס לשנים קודמות או יותר נכון בגלל העלייה במפלס כל מה שהיה בחוץ היום נמצא בתוך המים מה שאומר הרבה שיחים כני סוף שבורים וסלעים ואבנים שנמצאים על קו החוף הם האויב הכי גדול של סירות מתנפחות בכינרת והם אלו שיגרמו הכי הרבה נזק. לכן סירות פשוטות אלו שעולות 200-600 שקל לא יחזיקו מעמד הרבה זמן ולא משנה כמה תנסו לשמור עליהם מפני כל הדברים האלו שציינתי בסופו של דבר משהו מהדברים שציינתי ימצא את הדרך לנקב לכם את הסירה וגם אם החור קטן זה מבאס לנפח כל שעה את הסירה שוב. ולכן אחד הדברים החשובים ביותר הוא איכות החומר וכן על איכות משלמים שלא תחשבו אחרת. 4. משוטים- עוד דבר חשוב מאוד ולא פחות מאיכות החומר הוא איכות המשוטים. מרבית הסירות הפשוטות מגיעות עם משוטים מפלסטיק אתם יודעים אלו הצהובים עם מוט שחור. משוטים כאלה הם סכנה במלוא מובן המילה הם לא עמידים הם גמישים ונשברים בקלות ולאף אחד לא בא להיתקע במרחק של 300 מטר מהחוף עם משוטים שבורים ובלי דרך לחזור. אז גם אם רכשתם סירה ואיתה הגיעו משוטים כאלה מהרו להחליף אותם במשוטים חזקים ואיכותיים כאלה עם מוט אלומיניום ומשוט חזק ואם תחליטו לחסוך אתם עלולים להגיע למצב שתיארתי למעלה וחבל לסכן את עצמנו אפילו לא בשביל קרפיונים. 5. חגורת ציפה- אחד הדברים הכי חשובים בדייג עם סירה בכל סגנון הוא חגורת ציפה! חשוב מאוד כשרוכשים סירה משוטים ושאר הדגשים שציינתי לקחת בחשבון גם חגורת ציפה אחת לפחות שתהיה עלינו לאורך הפעילות בתוך הסירה, אין דבר שיותר חשוב מהחיים שלנו ולכן חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות שניתן. עוד דבר בהקשר הזה- בשום פנים ואופן לא להיכנס לסירה ולהתחיל שייט עם סרבל עלינו!! סכנת נפשות אדם שייפול עם סרבל למים ולא יהיה מהיר מספיק בכדי להוריד אותו ישקע כמו סלע לקרקעית ודבר כזה כבר קרה. הסרבל בנפילה למים מתמלא מים ובנוסף הגומי נצמד לגוף כמו דבק אל תיקחו סיכונים חברים. 5. ריצפה קשיחה- זה כבר עניין של נוחות למרות שזה עוזר מאוד ליציבות שלנו על הסירה זה חלק שאפשר גם לוותר עליו, למרות שאם אפשר לקחת סירה עם ריצפה זה בונוס. יכול למנוע מאיתנו אי נעימות במקרה שקרס נופל ונתקע עדיף שיתקע ברצפה ולא בתחתית הסירה המתנפחת. וכמו שציינתי מוסיף לנו יציבות שזה דבר חשוב. מרבית סירות הקרפיונים מגיעות עם רצפה או מאלומיניום או מעץ ושוב הכל עניין של תקציב בסופו של דבר. 6. מנוע- מנוע זה בונוס ויכול לתרום המון בהוצאת החוטים לעומק הן בדיוק והן במהירות. אבל מנוע זה דבר יקר ולכן הוא לא נכלל בנתונים החשובים בבחירת הסירה. יש המון סוגי מנועים ולמי שכן רוצה להוסיף מנוע עדיף מנוע חשמלי הם מאוד נוחים להפעלה ולתמרון הם קלים יותר ופחות גדולים ומסורבלים ממנועים אחרים בשוק. אפשר גם למצוא מנועים כאלה ביד שתיים ולחסוך עליות. תמונה של מנוע חשמלי: (http://www.israup.net/images/7beb50c01db5ec42cd3f23c27d7adc43.jpg) (http://www.israup.net) תמונה של סירה כזו (אגב זו עולה ביד 2 כ -2000 ש"ח): (http://www.israup.net/images/55fb5767d82a30189633c0af5b40c5be.jpg) (http://www.israup.net) אוקיי אז אלו הנתונים העיקריים שחשובים בחיפוש סירה לדייג קרפיונים. מי שמחפש סירה כזאת ויביא סירה בעלת 4 נתונים שציינתי או את כולם ייהנה מסירה שתחזיק לאורך זמן, מבטיחות שזה קודם לכל ושיפור החוויה של הדייג. אחרים שיחליטו שדברים אלה פחות חשובים והעיקר המחיר השפוי יאלצו לסבול לא מעט תיקונים של חורים ויותר מכך יסכנו את עצמם ואת אלו שנמצאים איתם בסירה ולא את זה אנחנו רוצים את החוויות האלה עדיף שלא לחפש!! מרקר (מצוף סימון) בחירת נקודה: אחרי שעברנו על מפרט הסירה נעבור לחלק הבא והוא מצוף סימון ובחירת נקודה מתאימה. אז ככה, הרבה חושבים שכלל שעמוק יותר טוב יותר וזו טעות נפוצה אצל מרבית דייגי הקרפיונים. ככל שעמוק יותר משמעות הדבר פחות חמצן פחות קרני שמש= פחות פעילות ותזוזה של הקרפיון. קרפיון לא מחפש מים עמוקים הוא מחפש מים שיש בהם הרבה חמצן, בלי חמצן הוא לא פעיל כל כך ונקודות עמוקות לא יניבו תוצאות אז חבל. בחירת ריג מתאים: עוד נושא חשוב לא פחות הוא בחירת ריג מתאים בשונה מזריקה מהחוף שם אנחנו משתמשים בריגים קצרים על מנת לא להסתבך עם החוט הראשי כאן אנחנו משתמשים בריגים ארוכים כמו שציינתי בדוחות שלי. נתונים לריג מתאים: 1. אורך הריג 15-25 ס"מ רצוי 20-25 ס"מ. 2. קרס מידה 4. 3. שערה יחסית ארוכה שיכנסו בה 2 טייגרים. אלו נתונים עיקריים וחשובים להכנת הריג הנכון. ניתן להשתמש בקרס מידה 6 קטנה יותר אם רוצים להגדיל את האפשרות לתפיסת דגים קטנים יותר למרות שגם על הנתונים האלה נתפסים קרפיונים של 2-3 קילו בלי שום בעיה. אני מחפש את הגדולים ולכן אלו הנתונים המומלצים שלי. אורך הריג חשוב לנו לשמירת מרחק מהמשקולת. חשוב גם כן לא לעשות ריג ארוך מידי מה שיפגע ברגישות הזמזם מפני שלא תמיד הדג יזיז את החוט הראשי כשהריג ארוך מידי ואנחנו כן רוצים לדעת אם קיימת התעניינות בפיתיון שלנו. תמונה של ריג: (http://www.israup.net/images/9120ac398836cceaa7b20d5911cd0065.png) (http://www.israup.net) מה שאנחנו כן צריכים לחפש וכל זה במידה ואין לנו פיש פיינדר: 1. מרחק- מרחק הוא דבר חשוב מפני שמרחק מקנה לרוב שקט לדג פחות התקלות בבני אדם פחות רעש ושם הביטחון של הדג גדול יותר מה שאומר הדג פעיל יותר. המרחק שנחפש לרוב נע בין 200-350 מטר לא צריך ללכת רחוק מידי גם כי זה חתיכת עבודה וגם סיכון שלנו. בכל חוף בכינרת קיימות נקודות כאלה שיתאימו לנו אנחנו רק צריכים לחפש וכן זה לא פשוט. 2. עומק- כמו שציינתי עומק גדול יותר לא כדאי ולכן נחפש עומקים שנעים בין 3-7 מטר. כשהשאיפה היא ל 3-5 מטר שזה עומק הכי מתאים לקרפיונים, מי שרואה סרטונים של קרפיונים בדייג בחו"ל גם האגמים הסינתטיים וגם אלו שלא כל הדייגים שמבינים עניין מחפשים עומקים כאלה ולא יותר והתוצאות בהתאם. בעומק הזה נכנסות קרני שמש ויש חמצן ושם הדגים נמצאים. לרוב במרחקים של 200-300 מטר נקודות כאלה רדודות יחסית הם סימן ל"גבעה" ואנחנו משערים כי אנחנו לא משתמשים בפיש פיינדר. סימן לגבעה זה דבר טוב זה אומר שבשתי צידי הגבעה יש ירידה לעומק גדול יותר וקצת לפני קצה הגבעה מתרכז לו האוכל כל מיני דברים שנסחפים ושם הדגים אוכלים. מרבית הדגים לא ירדו לתחתית הגבעה לאכול את מה שנפל למטה ויעדיפו להישאר באזורים הגבוהים. את העומק אנחנו נמדוד בעזרת אותו חוט שאליו קשורה אבן או שק אבנים. נוריד את האבן הקשורה לחוט לקרקעית ונתחיל להעלות אותה תוך כדי מתיחת החוט לאורך היד עד לחזה בכדי למדוד מטרים כל מתיחה כזאת היא מטר. לאחר שבדקנו ואכן העומק הוא 3-5 מטרים נחבר את הבקבוק בשיטה שאציין למטה. 3. סימון- אז מצאנו את המרחק ומצאנו את העומק שרצינו עכשיו צריך לסמן את הנקודה כדי שנדע לאן לחזור. יש חופים שבהם מצוף הסימון הגדול של הכינרת נמצא סמוך לנקודה ונותן לנו את האינדיקציה איפה להוריד את הריגים והפידור ושם לא צריך להשתמש בכלי עזר לסימון נוסף. במקומות אחרים שבהם אין שום אינדיקציה נאלץ להשתמש בסימון. לרוב אנחנו משתמשים בבקבוק של נסטי או ג'ריקן גדול (עדיף) ועליו נצמיד בשעות הלילה 2-3 סטיקלייטים שיעזרו לנו למצוא אותו בלילה. בנוסף אנחנו צריכים חוט שהיה מספיק ארוך בכדי להגיע לקרקעית ושישאר לנו חוט בכדי לקשור אליו את הבקבוק. רצוי שלא היה חוט דייג אלא חוט עבה יותר. עכשיו צריכים משקל למטה משהו שיחזיק את המצוף, אנחנו לרוב ממלאים שקית בד עבה באיזה 2 אבנים גדולות (לא גדולות מידי) אל השקית קושרים את החוט טוב טוב. חשוב לציין את הבקבוק אנחנו עדיין לא קושרים! לאחר שהגענו לנקודה שבחרנו זאתי שמתאימה מבחינת הנתונים שציינתי, אנחנו מורידים את השקית עם האבנים ואחוזים בחוט עד שהיא תגיע לקרקעית, לאחר מכן אנחנו מותחים את החוט וקושרים את הבקבוק חותכים את עודף החוט והנה לנו סימון. מכאן והלאה את כל הריגים נוריד בנקודה הזאת. דוגמאות לחוט ובקבוק מתאימים: (http://www.israup.net/images/0e459d59e8695dfa5418d92da9faab03.JPG) (http://www.israup.net) (http://www.israup.net/images/fa4a2310e86893439920bce8776c1d9a.jpg) (http://www.israup.net) כמות פידור: עוד נקודה בה הרבה טועים. פידור לא צריך להיות כמויות שעפות למים במיוחד לא כשאנחנו דגים בשיטה כזאת מדויקת. פידור מסיבי יהרוס לנו את הדייג ולא להפך, אמרתי את המשפט הזה המון פעמים בדוחות וגם במאמרים שלי "זה כמו למצוא מחט בערימה של שחט". אם נזרוק כל כך הרבה פידור יקח הרבה מאוד זמן עד שהדג ימצא את הריג שלנו גם אם הוא מאוד ריחני ומושך! מה שאנחנו צריכים זה סך הכל מספר חופנים 2-4 חופנים יספיקו לנו לכל מקל. בנושא הפידור אני אמליץ על פידור שאני משתמש בו לאחר אלף ואחת בדיקות וניסיונות של תערובות או כדורים. נושא הכדורים מתערובת אבקה ירד מהפרק אצלי מפני שבדייג כזה הוא לא אפקטיבי נוצר ענן אבל הוא נעלם מהר מאוד וחוץ מכמה גרגירים שנותרו על הקרקעית לא יצא מזה כלום. לפידור יש חשיבות אדירה על התפיסות שלנו. אני אישית מחפש תמיד את הגדולים ומעדיף לנטרל את הקטנים כמה שאפשר. האמת היא שגם לקרפיון קטן יש פה לא קטן בכלל וכבר היו מקרים שנתפסו קרפיונים קטנים על פיתיון לא קטן בכלל! אבל בכל זאת פידור גדול ומסיבי יזמין את הגדולים יותר. אני אתרכז בשתי תערובות אחת תתאים למי שלא מעניין אותו הגודל והשנייה למי שמחפש BIG FHIS. חשוב לציין שתי התערובות מבוססות על אותם הרכיבים כמעט. את כמות התערובת אתם תבחרו לכן לא אציין משקלים. תערובת עם טקסטורות קטנות: 1. תירס מבושל. 2. תערובת השרייה לתוכים (להשרות במים רותחים יומיים לפני הדייג). 3. פלטס קטנים 3-6 מ"מ. 4. טייגר נאטס (אפשר גם לחתוך אותם). 5. בווילס שזיף חתוכים. 6.בווילס טייגר נאטס חתוכים. 7. גראס. בתערובת הזאת את רוב הדברים הגדולים אנחנו חותכים ומה שנותן את הטקסטורות הקטנות בעיקר זה תערובת ההשרייה. כדאי גם להשאיר בווילס שלמים מכל טעם בכדי לתת עוד טקסטורה לתערובת. תערובת BIG FHIS: 1. תירס מבושל. 2. פלטס גדולים 10-16 מ"מ. 3. טייגר נאטס שלמים. 4. בווילס שזיף שלמים. 5. בווילס טייגר נאטס שלמים. 6. גראס בתערובת הזאת הדבר היחידי שירד היא תערובת ההשרייה ומה ששונה פה הוא זה שכאן לא חותכים שום דבר הכל נשאר שלם כפי שהוא. אפשר לחתוך חלק מהבווילס בכדי לתת טקסטורה. תמונות הכנה+תערובת מוכנה: (http://www.israup.net/images/3d19a7064b52be6752183ed92eb5b92c.png) (http://www.israup.net) (http://www.israup.net/images/e86c71c468313bc9437177c4127e378c.png) (http://www.israup.net) (http://www.israup.net/images/6a26377ad5e0206a2d1b81e41e1fcc7c.png) (http://www.israup.net) (http://www.israup.net/images/74140820423f9151848f8d7300e74fec.png) (http://www.israup.net) (http://www.israup.net/images/9328292da115452f9a0bc83753cbae0e.png) (http://www.israup.net) אטרקטים (תוספי ריח לתערובת): מה שמחליף לנו את אפקט העשן של הכדורים הוא האטרקטים ולכן יש להם ערך נוסף מלבד הריח. מה שאציין פה תקף לשתי התערובות. חשוב לציין לפני שאפרט מה לשים, הכמויות צריכות להיות במידה בתלוי בכמות הפידור. אטרקטים: 1. ריח טייגר נאטס. 2. ריח גראס. 3. מולסה. לא צריך מעבר לזה ולא צריך להגזים עם הרבה טעמים וריחות כי זה פשוט הורס! אלו שלושת המומלצים וניתן להשיג אותם בכל חנות דייג שיש לה מחלקת קרפיונים. יש מספר חברות אני ממליץ על SENSAS גם זול ועושה את העבודה. מהמולסה חשוב לא לשים הרבה אם התערובת בכמות גדולה 10-15 קילו תערובת תשימו ממנה חצי כוס פלסטיק. אלו התערובות הכי טובות במיוחד לדייג בסירה, ריחות חזקים טקסטורה מעולה ומי שקורא את הדוחות שלי גם יודע שזה עובד בשטח. אחרי אין ספור ניסיונות וחיפושים אני אומר בלב שלם שאלו התערובות המוצלחות ביותר. דבר נוסף שיעזור לכם מאוד במקום לשבת ולחתוך בווילס וטייגר עם סכין הוא מטחנת בווילס שאצרף תמונה. תמונה של מטחנת בווילס: (http://www.israup.net/images/54a2003aa254e4b0e0f168b8bf084322.jpg) (http://www.israup.net) תקל עליכם את העבודה ותחסוך כאבי ראש. הוצאת הריגים: חשוב לדעת להוציא ריגים בצורה נכונה אחרת איבוד חוטים ושיפוד קרסים בסירה או ביד הוא לא מילה גסה! אז ככה, אנחנו עושים את זה בדרך הזאת: משחררים קלאץ', שמים את הדלי עם כמות הפידור הרציוה באמצע הסירה (שהיה קרוב אלינו) בצד ימין שמים את ריג ימין וכמובן בצד שמאל את ריג שמאל. עכשיו במרבית הסירות יש בצדדים את התפסן של המשוט זה שמחזיק אותו בצמוד לסירה עליו אנחנו מלפפים 3-5 פעמים את החוט וכך הריג לא יברח לנו החוצה במקרה שמשהו השתבש. אם אין כזה למרות שלא נראה לי אז אפשר לאלתר. עכשיו לפני הוצאת החוטים חשוב שאחד נשאר על החוף ליד הרוד פוד ומוודא שהכל קשורה והשני מתחיל בחתירה. בזמן החתירה רצוי לפתוח את השפולות ומי שנמצא על החוף יחזיק את השפולות בצורה כזאת שיצא חוט אבל שלא היה חופשי מידי. הוצאה בעזרת הקלאץ' בעיקר שוחקת את הרולר ובנוסף מסלסלת את החוט והורסת אותו. אם הוצאנו את החכות של הרוד פוד השמאלי על החותר לחתור שמאלה ממצוף הסימון ולהוריד את הריג הראשון שמאלה מהמצוף בכ 15 מטר בהגעה לנקודה משחררים את החוט המלופף ולא זורקים את הריג למים כמו שהרבה עושים אלא מושכים את החוט עד הגעה של המשקולת לקרקעית ממשיכים להחזיק וביד הפנויה שופכים 2-4 חופנים של פידור. ורק אז עוזבים את החוט. עכשיו הורדנו את הריג השמאלי הקיצוני ונחתור 5-7 מטר קרוב יותר למצוף סימון ושם נוריד את הריג השני באותה הדרך שציינתי. כך נעשה גם עם הרוד פוד הימיני רק הפעם מן הסתם נלך לצד הימני של המצוף. חשוב לציין בשום פנים ואופן לא להוריד את הריגים בקו המצוף כי כשיבוא דג הוא עלול לגרור אותכם ישירות למצוף ומתחיל הבלגן! להוריד את הריגים 7-10 מטר לפני המצוף. מתיחה של החוט לאחר מיקום הריג בנקודה: הרבה עושים את הטעות שאני הייתי עושה בעבר, שברגע שהריג הורד במים מתחילים לגלגל ולמתוח את החוט. זו טעות מפני שאנחנו גוררים את המשקולת ומשנים את מיקום הריג וחבל אחרי כל העבודה הזאת לפקשש על דבר כזה! אז מה שעושים הוא סוגרים את הקלאצ' משיארים את המקל מונח על הרוד פוד מחברים את הסווינגר מניחים את החוט בזמזמם (כשהוא כבוי) ומושכים את החוט עם היד בעדינות מהאזור שאחרי הסווינגר מותחים את החוט עד שמרגישים שהחוט מתוח ולא צריך למתוח יותר מידי! לאחר מכן מכוונים את הקלאצ' למידה הרצויה ומפעילים זמזמים. הוצאת דג בעזרת סירה: הגענו לנושא עבודה עם דג מסירה. במרבית החופים המוכרזים ניתן לעבוד בהוצאת דג מהחוף אבל בחופים הפחות סימפתיים שבהם אני דג אנחנו נאלצים להיעזר בסירה על מנת לדלג על סבך השיחים ושאר המכשולים שבדרך. כשיש ריצה ומתחילים עבודה עם הדג אין צורך ישר לקפוץ לסירה, צריך לעבוד עם הדג מהחוף ולהביא אותו לפחות למחצית הדרך במידה והדג גדול בשלב זה רצוי להשתמש בסירה. נעזרים באחד החברים שבחוף שבזמן העבודה עם הדג מכין את הסירה ליציאה צריך לשים את רשת ההרמה בסירה ולהכניסה למים ברגע שהסירה במים הרשת הרמה בסירה זה שעובד עם הדג נכנס לסירה ומתחיל לעבוד עם הדג ללא משוטים וללא מנוע הדג יעשה את שלו והסירה תתקדם לעבר הדג. דרוש המון ריכוז ושליטה במקל מפני שבשונה מהחוף כאן אתה מתקדם והרפיון בחוט עקב התנועה של הסירה קדימה מקשה על שמירת מתח ולכן צריך לעבוד נכון לאסוף חוט ולהשאיר את המתח. ברגע שמגיעים לדג מגיע הרגע הקריטי ביותר והוא להעלות אותו על פני המים לעייף אותו מספיק בכדי שבזמן הכנסת הרשת למים הוא יהיה חלש ונוכל לגרור אותו לרשת. דבר שדורש קורדינציה ועבודה עם יד אחת על המקל ויד שנייה על הרשת דבר מאוד מאוד קשה והמון דייגים מאבדים דג בגלל חוסר ניסיון בשיטה הזאת. ברגע שהדג עולה צריך לחכות לרגע הנכון להושיט את הרשת למים ובזהירות רבה לגרור את הדג פנימה. ברגע הזה שהדג ברשת צריך לשחרר את מוטות הרשת מהמוט הראשי ולאסוף אותה ולאחר מכן להרים את הדג לסירה להניחו בזהירות בסירה ולחזור לחוף בעזרת המשוטים או המנוע. הדבר הזה לא פשוט בכלל והעבודה הרבה יותר מעייפת מעבודה מהחוף צריך שליטה בסירה שליטה במקל וקורדינציה בהחזקת הרשת והמקל יחד וכל זה כשאתם לבד על הסירה מה שעוד יותר מקשה. יש כל כך הרבה דברים שיכולים להשתבש בדרך ודג גדול לא יוותר לכם בקלות וכשאתם במאבק איתו ויחד עם זאת מתעסקים עם הרשת הרמה רמת הריכוז יורדת ופה הנקודה שמאבדים דגים לכן חשוב לעייף את הדג. סיכום: המאמר/מדריך הזה נועד בעיקר להסברה על השיטה וכמובן כלי עזר לאלו שרוצים להתנסות בסגנון הזה. הוא נכתב מניסיוני האישי בתחום ומלא בכל התכנים החשובים בעבודה עם סירה ומסקר לכם בדף אחד את כל הנתונים החשובים ביותר על מנת לעבוד נכון ועל מנת לבחור נכון. הדייג הזה אינו פשוט בכלל ודורש המון דברים שכשכל הדברים מתחברים יחד כמו מציאת נקודה מתאימה בחירת סירה וציוד נכון וכמובן עבודה נכונה התוצאות היו בהתאם אין לי ספק בזה. באגם הגדול והיפה שלנו נמצאים קרפיונים לא קטנים בכלל. ובעזרת השיטה הזאת אפשר להגיע אליהם ולמצוא את הנקודות שהם אוהבים מה שקשה עד לא אפשרי בדייג מהחוף. כן זה דורש השקעה כספית זה דורש עבודה קשה בזמן הדייג במיוחד בתנאים קשים של מזג האוויר אבל בסופו של דבר זה משתלם ומי שבא לעבוד ולהשקיע יזכה לתוצאות. בדייג הבא אני יביא איתי גו פרו 4 ואנסה להכין כמה סרטונים ותמונות שיעשירו את המאמר הזה עוד. תוספת שגיא ציין בפני ולא ידעתי על קיומה הוא שחל איסור להיכנס עם סירות לכינרת בשעות הלילה, אני אישית כן עושה זאת ולא דואג לגבי דוח הדאגה שלי היא לסכנה שבכניסה בחושך ולכן אני תמיד נכנס עם פנס ראש וחגורת ציפה עלי לכל מקרה שהוא, אז רק לידיעה שחל איסור כזה. תודה גיאצ'וק זה המאמר שלי במידה ושכחתי משהו או תרצו להוסיף משהו או כמובן לשאול שאלות נוספות אשמח לענות או להוסיף חומר, ושתהיה לנו שבת שלום no1@ כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: yosi asuline על ינואר 30, 2015, 17:20:47 PM אני אומנם לא דג במתוקים
אבל אני יכול להעריך את המאמר המדהים הזה כבוד על ההשקעה וההוצאה לאור אחי אני מצדיע לך באמת כל הכבוד אני בטוח שהקרפיונים לא ישנו טוב הלילה sml44; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: Misha Ravich על ינואר 30, 2015, 18:16:33 PM ציטוט משוטים כאלה הם סכנה במלוא מובן המילה הם לא עמידים הם גמישים ונשברים בקלות ולאף אחד לא בא להיתקע במרחק של 300 מטר מהחוף עם משוטים שבורים ובלי דרך לחזור. מזכיר לך משהו המשפט הזה?!?! paddle: חחח אחלה מאמר כל הכבוד אני שמח שכתבת אותו זה תורם המון לדיג הזה ויסחוף לסגנון הזה עוד אנשים! יש פה מידע שימושי ביותר קראתי ברפרוף כי אני כבר יודע את זה אבל לאנשים אחרים אני בטוח שזה יהיה מרתק לקרוא! סחתיין עלייך כורדי! תמשיך ככה t39 כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: misha____1985 על ינואר 30, 2015, 18:36:30 PM תודה על השיתוף.
גם אנחנו שיחקנו פעם בסירות ומרקרים...ואז "גילינו" את rc bait boat (https://www.google.co.il/search?q=rc+bait+boat&num=100&biw=1280&bih=671&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=drLLVMKLFtjfasTNgrgD&ved=0CAgQ_AUoAQ) כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על ינואר 30, 2015, 19:23:14 PM תודה על השיתוף. גם אנחנו שיחקנו פעם בסירות ומרקרים...ואז "גילינו" את rc bait boat (https://www.google.co.il/search?q=rc+bait+boat&num=100&biw=1280&bih=671&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=drLLVMKLFtjfasTNgrgD&ved=0CAgQ_AUoAQ) אני לא אכניס סירה עם שלט לכינרת לא בסכומים שהיא עולה!! סירות כאלה לא מתאימות לכינרת אני לא יודע אם אתה עובד איתה בכינרת אבל במרחקים ובכינרת סוערת אין מצב שהדבר הזה חוזר. באגמים קטנים זה מעולה מה שאין לנו כאן sml17; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: frantik-Stas על ינואר 30, 2015, 19:51:11 PM snn17; אחלה מאמר! מתחילת המאמר קיבלתי רושם שכל הדייג מתנהל מסירה ותמיד נמצאים במים... רק לקראת הסוף הבנתי שדייג מסירה הכוונה רק להכנסת הריגים
כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על ינואר 30, 2015, 19:55:21 PM snn17; אחלה מאמר! מתחילת המאמר קיבלתי רושם שכל הדייג מתנהל מסירה ותמיד נמצאים במים... רק לקראת הסוף הבנתי שדייג מסירה הכוונה רק להכנסת הריגים שמח שהבנת אתה מוזמן להגיע לדייג give_rose; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: צור. על ינואר 30, 2015, 20:55:00 PM כרגיל מאמר לתפארת
מפורט ומעניין וכמעת לא משאיר מקום לשאלות thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: אייל וייס על ינואר 31, 2015, 05:12:34 AM כל הכבוד על ההשקעה t39
תודה על השיתוף 049s; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: MOTI-M על ינואר 31, 2015, 06:07:25 AM איתמר יופי של מאמר אהבתי מאוד icon_pray; icon_pray;
בקשר לריג אני עובד על אותו בסיס גם במים מלוחים ,יש הרבה מה ללמוד בדייג מתוקים ויש אפשרות גם לקחת חלק מהמוצרים ולהשתמש בדייג למלוחים ,שזה מה שאני עושה, כמובן לא כל דבר ניתן לשימוש מסיבה של מליחות ואז המוצר לא מחזיק הרבה זמן. thumbUp; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על ינואר 31, 2015, 07:24:16 AM איתמר יופי של מאמר אהבתי מאוד icon_pray; icon_pray; בקשר לריג אני עובד על אותו בסיס גם במים מלוחים ,יש הרבה מה ללמוד בדייג מתוקים ויש אפשרות גם לקחת חלק מהמוצרים ולהשתמש בדייג למלוחים ,שזה מה שאני עושה, כמובן לא כל דבר ניתן לשימוש מסיבה של מליחות ואז המוצר לא מחזיק הרבה זמן. thumbUp; תודה לכולם....מוטי שמח מאוד שהמאמרים שלי עוזרים גם לדייגי המלוחים לקחת רעיונות כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: yossid על ינואר 31, 2015, 15:47:55 PM איתמר כול הכבוד על המאמר הענק והמקיף הזה
תודה על המאמץ והשיתוף כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: gaichuk על ינואר 31, 2015, 18:44:35 PM ככה בשקט בשקט, שלפת עוד מאמר מבית היוצר icon_pray;
יופי של מאמר שיכול לתרום גם למתחילים וגם לכאלו שהוציאו חוט או שניים בחיים thumbUp; המון מידע חשוב, מועיל ויעיל שכדאי לקרוא פעמיים-שלוש בכדי להפנים את הכול 112s; רק הערה קטנה בנוגע להכנסת חוטים בלילה הכנרת. השיט באגם בשעות החשיכה - אסור. יש מי שלוקח את הסיכונים ויש מי שגם חוטף מדי פעם. כול עוד זה קנס, זה בסדר. שלא יהיה יותר מזה... ;rabbi1 כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על ינואר 31, 2015, 19:40:19 PM ככה בשקט בשקט, שלפת עוד מאמר מבית היוצר icon_pray; יופי של מאמר שיכול לתרום גם למתחילים וגם לכאלו שהוציאו חוט או שניים בחיים thumbUp; המון מידע חשוב, מועיל ויעיל שכדאי לקרוא פעמיים-שלוש בכדי להפנים את הכול 112s; רק הערה קטנה בנוגע להכנסת חוטים בלילה הכנרת. השיט באגם בשעות החשיכה - אסור. יש מי שלוקח את הסיכונים ויש מי שגם חוטף מדי פעם. כול עוד זה קנס, זה בסדר. שלא יהיה יותר מזה... ;rabbi1 באמת?? איך עד עכשיו לא ידעתי את זה lam: lam: אני אוסיף משהו חשוב לא פחות שעכשיו הזכרת לי! כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: מאיר על ינואר 31, 2015, 20:39:01 PM תודה על מאמר מושקע , מלמד ומועיל. thumbUp;
כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על פברואר 01, 2015, 18:30:12 PM תודה על מאמר מושקע , מלמד ומועיל. thumbUp; תודה רבה מאיר acigar; כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: rafi על פברואר 03, 2015, 14:56:19 PM איתמר, הותרת אותי ללא מילים snn6a; snn6a; snn6a;
ואפשר גם כך להביע את דעתי - snn17; snn17; snn17; מאמר ענק ומדהים, אחד הגדולים שנראו בארץ... הגשה איכותית בטופ שבטופ... מקצוענות ברמות הכי גבוהות... אין מילים... המילים מגמדות את גודל המאמר... שאפו ענק shake2; תודה בשם כולנו על מאמר מרתק - לתפארת הפורום ולהנאת והעשרת כלל חברי @isf@ כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: itamar26 על פברואר 03, 2015, 16:20:56 PM איתמר, הותרת אותי ללא מילים snn6a; snn6a; snn6a; ואפשר גם כך להביע את דעתי - snn17; snn17; snn17; מאמר ענק ומדהים, אחד הגדולים שנראו בארץ... הגשה איכותית בטופ שבטופ... מקצוענות ברמות הכי גבוהות... אין מילים... המילים מגמדות את גודל המאמר... שאפו ענק shake2; תודה בשם כולנו על מאמר מרתק - לתפארת הפורום ולהנאת והעשרת כלל חברי @isf@ בכייף ובאהבה למען חברי הפורום! אלו שבתחום שלי וגם לאלו שלא נוכחתי לגלות שזה עוזר לכולם. אני עובד על כמה רעיונות חדשים בקרוב no1@ כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: AviramLevi על פברואר 05, 2015, 12:43:27 PM איתמר, הותרת אותי ללא מילים snn6a; snn6a; snn6a; ואפשר גם כך להביע את דעתי - snn17; snn17; snn17; מאמר ענק ומדהים, אחד הגדולים שנראו בארץ... הגשה איכותית בטופ שבטופ... מקצוענות ברמות הכי גבוהות... אין מילים... המילים מגמדות את גודל המאמר... שאפו ענק shake2; תודה בשם כולנו על מאמר מרתק - לתפארת הפורום ולהנאת והעשרת כלל חברי @isf@ מה שרפי אמר - ויותר!! באמת כל הכבוד !! אני אישית למדתי המון grouphugg; תודה תודה תודה, בשם כולנו... כותרת: בעניין: מאמר/מדריך בנושא דייג קרפיונים בעזרת סירה תגובה על ידי: andreypa על מאי 21, 2015, 13:29:17 PM מאמר דבש כרגיל, כמו שהרגלתה אותנו shy2;
icon_pray; icon_pray; icon_pray; give_rose; give_rose; give_rose; give_rose; עלה לפינת המאמרים: http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=3409:2015-05-21-11-28-00&catid=126:2011-05-29-09-44-34&Itemid=194 |