כותרת: הבאת דג גדול לסירה - עבודת היחיד ועבודת הצוות - מה כן ומה לא... תגובה על ידי: rafi על דצמבר 03, 2014, 18:39:21 PM ראו בדוח הזה -
http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=19479.msg235111#msg235111 נעשו לדעתי כמה וכמה טעויות ופלמוד דו ספרתי ברח - זה סרטון הבריחה... https://www.youtube.com/watch?v=BFKPHLsv520 מצאתי לנכון לפרט מה היו לדעתי הטעויות: 1. עוד לפני הבריחה, לא היה מקום לכך שתתרוצץ מסביב לסירה עד לחרטום ובחזרה... היו לי תפיסות מיאכטה של חתיכות 20+ ואני תמיד בירכתיים, הפלגה איטית וכיוון הספינה עם ההגה - כך שתמיד אשאר בירכתיים, ביאכטה אי אפשר להתרוצץ.. זה גם מוביל לעניין של שליטה מסוימת בדג - לרוב אפשר לכוון אותו בהטיית המקל לאן ללכת ולאן לא. 2. עוד לפני הבריחה, לא נותנים כל כך הרבה חופש ומשחק, כשהדג עייף לוחצים אותו למעלה, למעלה משמע עם הראש למעלה שלא יוכל לרוץ - הריצה מזרימה לו מים בזימים וממריצה אותו... כשהדג נחלש לוחצים אותו מהר למעלה ומרימים אותו אם פני המים... 3. איכשהוא הגעת לסוף במצב טוב עם הדופן ובעמידה כשהדג עייף, חייבים להרים מנוע למעלה - אם ירוץ לכיוון המנוע והחוט נוגע במנוע אז יקרה מה שקרה, כשאתה עומד מרחק מטר מהמנוע - קשה למנוע מהדג לרוץ למרחק מטר ממך... 4. דיבורים בסירה בזמן מלחמה עם דג גדול - מיותרים, במיוחד בסוף... אתה אמור להיות מרוכז לגמרי ודיבורים זה הסחת דעת, אחרי 40 כאלה זה טבעי ואפשר לדבר - עד הדג דו"ס ה-40 אז מי שמחזיק בדג מדבר לגבי עזרה שצריך והאחרים שותקים ומיישמים.. לפעמים חסרה לך חצי שנייה של ריכוז - כך אגב קרה הפעם וראה בהערה הבאה 5. כשהדג קרוב וזו פלמידה או טונית גדולה דו"ס - תמיד יש צפי לעוד ריצה מתחת לסירה, ולעוד ריצה... זה לא אינטיאס או לוקוס שמגיע אל פני המים במצב ציפה - הצפי תלוי בסוג הדג ויש להתנהל בהתאם! מול פלמידה דו"ס צריך להיות בדריכות מירבית עם עמידה קרוב לדופן, ובמקרה של ריצה כזו - מקל מייד מושט קדימה ולהורידו אל המים: להרחיק ולצמצם כל סיכוי למגע החוט עם הסירה!!! כשאתה רחוק מהדופן או כשהמקל לא מורחק - ככל שהקצה קרוב לדופן גדל הסיכוי למגע חוט בסירה, כשאתה צמוד לדופן וידיך מושטות קדימה - הקצה רחוק מהסירה וקטן הסיכוי למגע, בוודאי כך כאשר אתה מוריד מיד את קצה המקל למים - תחשוב שהדג רץ בזוית 30 מעלות אל מתחת לסירה אז כמה חשוב להרחיק הקצה מגוף הסירה ולהוריד הקצה לתוך המים... אם היית מרוכז בדג ודרוך לקראת האפשרות - יתכן שהיית עושה זאת, הפעולה זה עניין של רבע שנייה - הפרמטר העיקרי זה זמן תגובה (כמו ברקס כשרכב לפניך בולם לפתע: בלימת הפתע שלו זה ריצת הדג מתחת לסירה והורדת+הרחקת המקל זה כמו לחיצת ברקס - בשני המקרים הכי חשוב זה מהירות התגובה שתלויה בין היתר ברמת הדריכות והריכוז שלך... 6. האוחז בגאנץ': ללא ספק מישהו כאן ישן בעמידה ובכלל - במקום דריכות נראה שהייתם באדישות, כשהדג התקרב בסיבוב האחרון (לפני כן לא התאים כי היה עמוק מידי, נועצים רק כשהוא על פני המים!), צריך להיות מוכן עם הגאנץ במים ולנעוץ בו כשהוא מגיע - והיתה הזדמנות לזה... *עמידה/פוזיציה בסירה: אם אתה מחזיק מקל בימין - איש לא צריך לעמוד לפחות מטר מימינך!!! מישהו מימין מפריע לתנועת היד האוחזת במקל ואם לא פיזית אז מפריע לראש כלומר לריכוז... האוחז בגאנץ' אמור לעמוד משמאלך עם קצה הגאנץ במים כשהוא דרוך ומוכן לנעיצה... 7. דבר אחרון, לא מביאים את הדג לעולם עם הראש לכיוון הסירה!!! במצב כזה גם בעייתי לאוחז בגאנץ' לנעוץ בו - וגם ריצת הדג תהיה בכיוון שחייתו משמע מתחת לסירה!!! הדג כבר היה מותש עם כמה סיבובים למעלה, אפשר די לשלוט בכיוון שלו, צריך להובילו כך שיגיע כך במטר האחרון כשהוא שוחה במקביל ככל שניתן לסירה ולא מולה... זכור כי בסוף כשהדג עייף ועל פני המים - החכה היא המושכות והדג זה הסוס, אין בעיה לשלוט - רק צריך לשלוט בדג/בסוס ולא לתת לו "חופש לפתוח כרצונו"!!! אם תאפשר לסוס פרא - גם יפתח בדהרה (גאלופ) ואתה בבעיה, תשלוט ותכוון - הקרס זה הרסן והמקל עם החוט זה המושכות.. סרטון להמחשה - לדעתי בית ספר לעבודת צוות נכונה מול דג גדול: *כך מנווטים דג גדול ומביאים אותו אל הסירה במצב נעיצה נוח - פלמוד 32ק"ג שהבאתי: https://www.youtube.com/watch?v=48pjRyNAgyA כמה דברים חשובים שימו לב: *בסירה אין דיבורים מיותרים, בעיקר אני מדבר, החבר'ה קשובים ומוכנים לסייע לפי בקשת האוחז במקל, אין מצידם יוזמות דיבור מיותרות, שאלה קטנה על רדיו נענתה במילים "עזוב את הרדיו" ובזה נגמר (דקה 2:15). *בדקה 1:50 - הדג ממרחק מטר רץ מתחת לסירה (איזה בזזזזז מטורף ואיך המכונה צורחת - שימו ווליום!!!), ראה שרגא איך הייתי דרוך וברבע שנייה כבר יושב על הדופן עם המקל במים... *ראה בדקה 3:00 יש כמה דברים חשובים: -----ראה איך אני מביא את הדג כמעט מקביל לסירה ומסובב אותו שיגיע באופן כזה - כל זה תוך העברת המקל ליד שמאל ונעיצת גאנץ ביד ימין שלי (שתי ידיים הוא היה מגיע מקביל לגמרי). -----שים לב שהחבר'ה משמאלי - איש לא עומד מימיני. -----שים לב לדריכות: הדג "פוצץ"/שבר את האגנץ' ונתן ריצה - ראה איך מיד קצה המקל שלי במים!!! -----שים לב בדקה 3:30 הדג מסובב כך שיגיע לכיוון הסירה ובמטר האחרון מסובב במקביל לסירה - לא רואים את הסיבוב במטר האחרון אך ראה מנעיצות הגאנץ ותבין שסובבתי אותו כך שהגיע צמוד לסירה ובמקביל לה, אפשר גם לראות שהגאנצים שלהם קצרצרים... -----שים לב איך בדקה 3:32 הגאנץ יורד למים שניה לפני שהדג מגיע, בדיוק כמו שצריך.. את ההשתוללות בסוף לא חייבים לאמץ... shy2; כותרת: בעניין: הבאת דג גדול לסירה - עבודת היחיד ועבודת הצוות - מה כן ומה לא!!! תגובה על ידי: rafi על דצמבר 03, 2014, 18:44:14 PM אם יש שאלות, הערות, הסכמות, אי הסכמות, הסתייגויות...
אתם מוזמנים לפרט... :) כותרת: בעניין: הבאת דג גדול לסירה - עבודת היחיד ועבודת הצוות - מה כן ומה לא... תגובה על ידי: דוראדו על החוף על דצמבר 08, 2014, 09:05:54 AM תפיסה יפה מאוד,עבודה נקייה שבהחלט יש
מה ללמוד ממנה. תמיד מתפלא שאני רואה בסירה ,את כל היועצים שמפריעים לדייג עצמו שמוציא את הדג,הדייג אמור לתת הנחיות,זה התפיסה שלו החוויה שלו והשאר אמורים לעזור לו אך ורק לבקשתו ,אם הניסיון כל אחד משתפר. קשה לקלוט מצב שדג ברח בגלל עצת אחיתופל של חבר. אם יברח שיברח מהטעויות של הדייג שתפס אותו. כותרת: בעניין: הבאת דג גדול לסירה - עבודת היחיד ועבודת הצוות - מה כן ומה לא... תגובה על ידי: rafi על דצמבר 08, 2014, 10:10:58 AM תמיד מתפלא שאני רואה בסירה ,את כל היועצים שמפריעים לדייג עצמו שמוציא את הדג,הדייג אמור לתת הנחיות,זה התפיסה שלו החוויה שלו והשאר אמורים לעזור לו אך ורק לבקשתו ,אם הניסיון כל אחד משתפר. קשה לקלוט מצב שדג ברח בגלל עצת אחיתופל של חבר. אם יברח שיברח מהטעויות של הדייג שתפס אותו. מסכים עם הדברים שרון, למעט דבר אחד: החוויה בטרולינג היא של כל הצוות ותמיד ככה זה בסירה... ובסופו של דבר התפיסה היא של הצוות - כשיש דג גדול אז שמחים על תפיסה אצל חבר כמו על התפיסה שלך... לגבי כל היתר אז מה שאמרת ובעיקר כי לפעמים צריך להתרכז... *חריג נוסף, יש מקרים בהם המנוסים יותר מייעצים תוך כדי למישהו פחות מנוסה - לעיתים זה עוזר ומונע בריחת הדג.... אלא אם ה"פחות מנוסה" מבקש שקט וצריך לכבד... כותרת: בעניין: הבאת דג גדול לסירה - עבודת היחיד ועבודת הצוות - מה כן ומה לא... תגובה על ידי: עידן. על דצמבר 08, 2014, 13:50:51 PM יותר מידיי זמן הדג הסתובב למעלה
לא מדובר על טונה כחולה סך הכל פלמוד ברגע שהדג במצב כזה לפי דעתי המקל סיים את העבודה הבחור שאוחז בגאנץ צריך לתפוס את השוק לידר ביד אחת וביד השניה גאנץ ושלום על ישראל לא נשאר מקום למשחקים האלה עם המקל ובכל זאת עדיין היתה לו הזדמנות ממש בסוף לדחוף לה את הגאנץ אבל הוא ישן בעמידה כואב הלב בהצלחה בפעם הבאה. |