כותרת: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: ruviva על ספטמבר 20, 2014, 17:50:43 PM ברשותי מנוע חיצוני, מרקורי 50 כ"ס 4 פעימות בן כארבע שנים.
בשבוע האחרון בעת חזרה מדייג, השמיע המנוע צפצוף אזהרה ארוך ומערכת ההגנה נכנסה לפעולה והורידה את סבובי המנוע. בדקתי שמן, ולא היה חסר שמן. מי הקרור זרמו בזרם חזק ולא היו חמים. הבלוק של המנוע גם הוא לא היה רותח למגע יד. קראתי למכונאי וגם הוא וידא שיש שמן מספיק. הוא התחבר עם מחשב לכרטיס המנוע והמנוע דיווח על לחץ שמן נמוך. המכונאי פירק את יחידת מדידת לחץ השמן שם צינורית במקומה הפעיל את המנוע ווידא שמגיע שמן ליחידת המדידה. לדבריו יכול להיות שהבעיה היא ביחידת המדידה של לחץ השמן והבעיה היא וירטואלית כי היחידה לא תקינה. הוא שם שתי יחידות משומשות חליפיות ועדיין הבעיה לא נפתרה הוא המליץ לי בטרם שנעבור לטיפול יקר יותר לקנות יחידה חדשה אשר יכול להיות שתפתור את הבעיה בחברה אין יחידה כזו במלאי והם הזמינו מחו"ל והיא אמורה להגיע תוך מספר ימים. שאלתי אליכם היא כזו: א. האם האבחנה הזו היא סבירה? ב. האם יחידות מדידת לחץ שמן המותכנות במכוניות זהות ליחידה של מנוע ימי? והאם ניתן לאתר יחידה כזו לפי דגם ומק"ט ולרכוש מחלקי חילוף למכוניות? אודה להתיחסות רק ממי שהם אכן מכונאים ומתמצאים במנועים ימים. תודה כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: rafi על ספטמבר 21, 2014, 08:56:30 AM לדעתי ראובן, נראה כי גם בין מכונאים תהיינה דעות שונות....
בכל אופן אישית ממש לא מבין במנועים... sml102; כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: מייקל על ספטמבר 21, 2014, 09:05:12 AM שלום לך ruviva אם תוכל לצלם ולהעלות את התמונה של החלק המבוקש אולי אני יכול לעזור לך אני מכונאי יש לי גם חברים שמתעסקים בכלים ימיים
מייקל ;D כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: סאמח הצפר על ספטמבר 22, 2014, 11:28:16 AM נראית בעיה שבאמת דורשת מכונאי מנועים ימיים ולא פעולה שחובבן יכול לפתור!
עם היתרונות הרבים של 4 פעימות, פה זה אחד החסרונות בזה שהמערכת מורכבת ומסובכת יותר ולא מהר מאוד ניתן לגלות את התקלה! בהצלחה בכל אופן כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: ruviva על ספטמבר 22, 2014, 18:53:18 PM תודה לכל המגיבים, היום הגיע המכונאי עם מד לחץ שמן, והתגלה כי בטורים נמוכים לחץ השמן תקין ובטורים גבוהית לחץ השמן נופל לאפס, האיבחון: בעיה במשאבת השמן. המנוע נלקח לתיקון, כך שבראש השנה אני מושבת :(
כותרת: בעניין: תגובה על ידי: jacob72 על ספטמבר 22, 2014, 22:25:18 PM תחשוב חיובי.
עדיף להיות מושבת בראש השנה ולא להיות מושבת בלב ים! send from my Mobile כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: ruviva על ספטמבר 23, 2014, 05:30:19 AM תחשוב חיובי. אני חושב חיובי אכן עדיף תקלה במרינה מתקלה בלב ים ועוד יותר עדיף תקלה בספטמבר ולא באוקטובר.עדיף להיות מושבת בראש השנה ולא להיות מושבת בלב ים! send from my Mobile כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: סאמח הצפר על ספטמבר 23, 2014, 11:38:30 AM תחשוב חיובי. אני חושב חיובי אכן עדיף תקלה במרינה מתקלה בלב ים ועוד יותר עדיף תקלה בספטמבר ולא באוקטובר.עדיף להיות מושבת בראש השנה ולא להיות מושבת בלב ים! send from my Mobile יש לסירה מנוע עזר אגב? לדעתי חובה בכל סירה שיכולה לקחת עוד מנוע עזר. בארץ ממעיטים בחשיבות של העניין! כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: (אלון) על אוקטובר 01, 2014, 19:05:28 PM תודה לכל המגיבים, היום הגיע המכונאי עם מד לחץ שמן, והתגלה כי בטורים נמוכים לחץ השמן תקין ובטורים גבוהית לחץ השמן נופל לאפס, האיבחון: בעיה במשאבת השמן. המנוע נלקח לתיקון, כך שבראש השנה אני מושבת :( במשאבת שמן יש שסתום פורק לחץרוב הסיכויים שהשסתום פורק בלחץ נמוך מידי (סבירות נמוכה שזה יקרה) אפשרות אחרת היא שהפילטר שמן לא מתאים ואני דווקא הייתי מתחיל מזה יש פילטרים עם שסתום ויש בלי צריך לברר איזה פילטר אמור להיות ולבדוק מה מותקן כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: rafi על אוקטובר 05, 2014, 03:30:45 AM תחשוב חיובי. אני חושב חיובי אכן עדיף תקלה במרינה מתקלה בלב ים ועוד יותר עדיף תקלה בספטמבר ולא באוקטובר.עדיף להיות מושבת בראש השנה ולא להיות מושבת בלב ים! send from my Mobile משתי סיבות אעדיף ספטמבר ולא אוקטובר..... *הראשונה, הדיג באוקטובר יותר מוצלח, במיוחד מי שמחפש אינטיאסים ביותר רדודים ;) *השניה, גם סופות מזרחיות וגם הסערות הראשונות מדרום מערב, קיימות באוקטובר... פספסתי משהו ראובן?! ;) כותרת: בעניין: זקוק לעזרה בבעיה עם מנוע חיצוני תגובה על ידי: rafi על אוקטובר 05, 2014, 03:34:19 AM תודה לכל המגיבים, היום הגיע המכונאי עם מד לחץ שמן, והתגלה כי בטורים נמוכים לחץ השמן תקין ובטורים גבוהית לחץ השמן נופל לאפס, האיבחון: בעיה במשאבת השמן. המנוע נלקח לתיקון, כך שבראש השנה אני מושבת :( במשאבת שמן יש שסתום פורק לחץרוב הסיכויים שהשסתום פורק בלחץ נמוך מידי (סבירות נמוכה שזה יקרה) אפשרות אחרת היא שהפילטר שמן לא מתאים ואני דווקא הייתי מתחיל מזה יש פילטרים עם שסתום ויש בלי צריך לברר איזה פילטר אמור להיות ולבדוק מה מותקן אני ממש לא מבין במנועים, אך הייתי מקשיב לכל מילה של בנצי... הגיע פעם לדוג איתי בידיעה שיש בעיה להניע ויש בעיה עם המנוע... הסברת לו טלפונית, הודיע שיגיע ויסדר ונצא לדוג... תהיתי מאיפה הוא בטוח שיצליח - מספיק בטוח כדי להגיע מהמרכז לצפון לפנות בוקר +חבר... כשהגעתי הבנתי... הגיע, איתר וחיש מהר סידר, הבעיה נפתרה כלא היתה - יצאנו לים, חרשנו ונהנינו, חזרנו מרוצים ועם כמה וכמה דגים יפים... :) |