כותרת: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2014, 09:00:06 AM בעקבות מה שאירע באשדוד לפי מספר ימים,
יאכטה שיצאה לדיג ספורטיבי עלתה באש - החבר'ה שהיו עליה ניצלו בנס, כמה כללים שכל בעל סירה וכל מי שעולה לסירה חייב לדעת... יש לכם סירה?! יש לכם אחריות לא רק על עצמכם אלא כלפי כל מי שעולה אתכם לסירה שלכם.... כמו שיש הסברים בעת עלייה למטוס - כך צריך בעת עלייה על כלי שיט... אתם אורחים בסירה?! שלא לדבר על מקרה בו עליתם לטיול בסירה עם הילדים למשל?! לא להתבייש!!! לשאול את בעל הסירה היכן אפודי ציפה, היכן גלגלי הצלה ואיך משחררים אותם, היכן מטף הכיבוי, היכן הציוד הפירוטכני ואיך מפעילים אותו... לפעמים זה יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות... עדכונים ודברים מפי אחד החבר'ה - בדרך ותכף יועלו בתגובה הבאה....... כמדומני היתה כתבה ב- YNET - אם מישהו מוצא שיכניס קישור.. כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2014, 09:04:19 AM זה מה שכתב אחד החבר'ה שהיו על היאכטה (הוספתי רק פיסוק - בכל זאת הגיע בווטסאפ):
"בוקר טוב... ביום שישי בסביבות 3 בבוקר בדרכנו לאלבקור... כעבור 10 דקות הפלגה ביכטה מנועית של חבר, בנזין.. היה פיצוץ אדיר והסירה עלתה באש.. בקושי הצלחנו לחלץ גלגל הצלה ואפוד וקפצנו 5 אנשים למים 5 ק"מ מהחוף.. לאחר חצי שעה הגיע אלינו בטחון נמל, לא היו נפגעים חזרנו שלמים ובריאים. כרגע סיימתי להגיד הגומל.. מה שהכי חשוב זה בטיחות: גלגל הצלה בשלוף, אפודים ופירוטכני זמינים ומטף לפני כל יציאה, לקשור אותו בחרטום רחוק מהמנוע ומהדלק ... בסוף ההפלגה לאחסן.. חברים הסירה נדלקה הייתה להבה בגובע 7מטר לפחות - זה קרה ב 20 שניות כך שאין לך זמן לחשוב.. אני ממליץ לחשוב על זה דקה ... ואם זה היה קורה 30 ק"מ מהחוף כנראה שהמצב היה שונה... שיהיה יום טוב לכולם" כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: rafi על מאי 19, 2014, 09:11:50 AM זה מה שכתב אחד החבר'ה שהיו על היאכטה (הוספתי רק פיסוק - בכל זאת הגיע בווטסאפ): "בוקר טוב... ביום שישי בסביבות 3 בבוקר בדרכנו לאלבקור... כעבור 10 דקות הפלגה ביכטה מנועית של חבר, בנזין.. היה פיצוץ אדיר והסירה עלתה באש.. בקושי הצלחנו לחלץ גלגל הצלה ואפוד וקפצנו 5 אנשים למים 5 ק"מ מהחוף.. לאחר חצי שעה הגיע אלינו בטחון נמל, לא היו נפגעים חזרנו שלמים ובריאים. כרגע סיימתי להגיד הגומל.. מה שהכי חשוב זה בטיחות: גלגל הצלה בשלוף, אפודים ופירוטכני זמינים ומטף לפני כל יציאה, לקשור אותו בחרטום רחוק מהמנוע ומהדלק ... בסוף ההפלגה לאחסן.. חברים הסירה נדלקה הייתה להבה בגובע 7מטר לפחות - זה קרה ב 20 שניות כך שאין לך זמן לחשוב.. אני ממליץ לחשוב על זה דקה ... ואם זה היה קורה 30 ק"מ מהחוף כנראה שהמצב היה שונה... שיהיה יום טוב לכולם" חברים, זה יכול לקרות בכל סירה ולכל אחד... תפנימו ותיישמו - להראות היכן הדברים נמצאים ולשאול היכן הם נמצאים... כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: צחי ג... על מאי 19, 2014, 09:36:52 AM @isf@חשוב מאוד!!! בטיחות לפני הכל!
כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: סאמח הצפר על מאי 19, 2014, 09:42:40 AM ואווווו, מה זה הסיפור הזה?
ממש מפחיד ומסוכן. ומזלם שזה קרה עוד לפני שהגיעו ליעד 30 ק"מ מהחוף......מעניין מה גרם לדליקה! אשמח אם מישהו יש לו קישור לכתבה שהיתה או עוד מידע... כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: מישל עמר על מאי 21, 2014, 02:36:14 AM לפי דעתי שעולים לסירה כבר מהתחלה ללבוש אפוד שיהיה עלינו כל הזמן .
לפעמים רוצים פיפי פתאום הסירה זזה ואתה כמעט במים. במיוחד מי שלא יודע לשחות, שקורה משהו כולם בלחץ אין זמן לכלום . כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: dovdov על מאי 21, 2014, 03:58:42 AM מזל גדול היה להם שזה קרה קרוב ולא באלבקורים.
אכן בטיחות חשובה בכל דבר וכל הזמן. כותרת: בעניין: Re: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - תגובה על ידי: jacob72 על מאי 21, 2014, 05:52:46 AM אכן חשוב, בריאות לכולם . יחד עם זאת יצרני המנועים עומדים בתקנים המחמירים בעולם, מנוע לא אמור להתפוצץ, ולכן חוקר תאונות יתמקד הסוגייה זו לדעתי.
ובנוסף בטסט של קורס סקיפרים הבוחן מדגיש שהוא בודק בעיקר :" יכולת של הנבחן להוציא לשייט אנשים ולדאוג להחזירם לנמל באופן בטוח" . רק שנהיה בריאים נשלח מהנייד שלי כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: אספנות על מאי 21, 2014, 06:40:23 AM אני מניח שמדובר ביאכטה מנועית נטו 169s; 169s; 169s;
בעל הסירה צריך להגיד פעמיים תודה,האחת שכולם בריאים ושלמים ,והשני שטוב שהסירה לא התפוצצה במרינה.... secret.gif secret.gif אין ספק שאדי דלק ניצתו מניצוץ חשמלי-פיצוץ mad3; מי שלומד סקיפר מכיר את השאלה במבחן-שתשובתה בזמן תדלוק יש להפסיק את הפעלת האוטמטית של משא' הבילץ-למנוע ניצוץ אפילו הקטן ביותר(משא ביץ אטומות!!) יצא לי להיכנס לכמה חדרי מנועים של יאכטות גדולות,וכבר במבט ראשון אני יכול היום להעריך את מצב הסירה,את בעל הסירה,ואת המכונאי.... בדרך כלל נראה בתא המנוע שחייב להיות מאוורור עם וונטה/מפוח!!!בשביל למנוע הצטברות של אדי דלק נראה ונקי מסימנים של נזילות דלק שמן מים ,ריח,וג'ייפה בבילג' וכמובן צליל/רעשי מנוע תקינים ועבודה עגולה,רצועות תקינות ומתוחות היטב (יש סירות שלא ניתן להניע את המנוע עם התא לא אוורר למשך מספר דקות) sml45; sml45; אז אם היה אוורור מוקדם,בדיקה לפני הפלגה של תא המנוע,ותחזוקת צנרת כראוי -לא הייתה נזילת דלק ולגבי תחזוקת צנרת-צינורות טריים ובנדים מתאימים במידה מנירוסטה בלבד!!! עכשיו החלפתי צינור דלק קומפלט בגלל ריח של דלק!!! שקניתי את הסירה שלי אמרתי לחבר שיש לי קצת מים בבילץ',והוא אמר לי לטעום אותם!!!מתוקים-חדירת מי גשם-תוקנה הדליפה מהחלון-בילץ יבש sml45; sml45; ניצוץ-לא נעים להגיד את זה ברוב הסירות ראיתי מלא חיבורי חשמל "זמניים" אם סרט בידוד דביק, להימנע מזה-להלחים עם מלחם,בידוד מתכווץ,סופית חשמל מתאימה,ומכשיר יעודי לסופיות וממליץ בנוסף הלחמה!!! סרט דביק הפשוט יעיל רק לעזרה ראשונה!!!בדרך כלל מתקלף ונופל ואז יש קצר!!!,חוט חשמל מולחם לעולם לא יעשה ניצוץ!!!ובידוד מתכווץ לסיכום: בילץ יבש-סירה מתוחזקת טוב חדר מנוע נקי ומסודר ללא אלתורים ואיזולירבנד ים(סרט בידוד דביק) חיבורי חשמל אטומים(יש באייבי בגרושים) וביקורת לפני הפלגה ובסיומה אם המערכת החשמל הייתה אטומה ותקינה לא היה ניצוץ שמצית את אדי הדלק בסירה!!!! אם מערכת הדלק כולל האוורר היו תקינים לא היה אדי דלק גם אם יש ניצוץ!!!! אם התחזוקה הייתה טובה בסעיפים האלה, לא הייתה תאונה/שריפה גם אם היה קורה כשל!!באחד הסעיפים!!! יום טוב רפי כותרת: בעניין: לכל מי שיוצא לדיג או שיט בסירה (וחייו חשובים) - כללי ברזל שחובה לקרוא!!! תגובה על ידי: rafi על מאי 26, 2014, 14:42:11 PM אני מניח שמדובר ביאכטה מנועית נטו 169s; 169s; 169s; בעל הסירה צריך להגיד פעמיים תודה,האחת שכולם בריאים ושלמים ,והשני שטוב שהסירה לא התפוצצה במרינה.... secret.gif secret.gif אין ספק שאדי דלק ניצתו מניצוץ חשמלי-פיצוץ mad3; מי שלומד סקיפר מכיר את השאלה במבחן-שתשובתה בזמן תדלוק יש להפסיק את הפעלת האוטמטית של משא' הבילץ-למנוע ניצוץ אפילו הקטן ביותר(משא ביץ אטומות!!) יצא לי להיכנס לכמה חדרי מנועים של יאכטות גדולות,וכבר במבט ראשון אני יכול היום להעריך את מצב הסירה,את בעל הסירה,ואת המכונאי.... בדרך כלל נראה בתא המנוע שחייב להיות מאוורור עם וונטה/מפוח!!!בשביל למנוע הצטברות של אדי דלק נראה ונקי מסימנים של נזילות דלק שמן מים ,ריח,וג'ייפה בבילג' וכמובן צליל/רעשי מנוע תקינים ועבודה עגולה,רצועות תקינות ומתוחות היטב (יש סירות שלא ניתן להניע את המנוע עם התא לא אוורר למשך מספר דקות) sml45; sml45; אז אם היה אוורור מוקדם,בדיקה לפני הפלגה של תא המנוע,ותחזוקת צנרת כראוי -לא הייתה נזילת דלק ולגבי תחזוקת צנרת-צינורות טריים ובנדים מתאימים במידה מנירוסטה בלבד!!! עכשיו החלפתי צינור דלק קומפלט בגלל ריח של דלק!!! שקניתי את הסירה שלי אמרתי לחבר שיש לי קצת מים בבילץ',והוא אמר לי לטעום אותם!!!מתוקים-חדירת מי גשם-תוקנה הדליפה מהחלון-בילץ יבש sml45; sml45; ניצוץ-לא נעים להגיד את זה ברוב הסירות ראיתי מלא חיבורי חשמל "זמניים" אם סרט בידוד דביק, להימנע מזה-להלחים עם מלחם,בידוד מתכווץ,סופית חשמל מתאימה,ומכשיר יעודי לסופיות וממליץ בנוסף הלחמה!!! סרט דביק הפשוט יעיל רק לעזרה ראשונה!!!בדרך כלל מתקלף ונופל ואז יש קצר!!!,חוט חשמל מולחם לעולם לא יעשה ניצוץ!!!ובידוד מתכווץ לסיכום: בילץ יבש-סירה מתוחזקת טוב חדר מנוע נקי ומסודר ללא אלתורים ואיזולירבנד ים(סרט בידוד דביק) חיבורי חשמל אטומים(יש באייבי בגרושים) וביקורת לפני הפלגה ובסיומה אם המערכת החשמל הייתה אטומה ותקינה לא היה ניצוץ שמצית את אדי הדלק בסירה!!!! אם מערכת הדלק כולל האוורר היו תקינים לא היה אדי דלק גם אם יש ניצוץ!!!! אם התחזוקה הייתה טובה בסעיפים האלה, לא הייתה תאונה/שריפה גם אם היה קורה כשל!!באחד הסעיפים!!! יום טוב רפי תודה אילן על התשובה המפורטת, המשכילה והמאוד חשובה.... חובה לקרוא!!! |