כותרת: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על נובמבר 30, 2013, 15:07:25 PM שלום לכל חברי הפורום!
שמי ולדימיר, ואני רוצה בפורום הזה לשים תרגום של מאמר קטן על סירות מתנפחות. את המאמר המקורי כתב חבר שלי מפורום דייגים דוברי רוסית – http://www.fishinginisrael.com/t6333-topic?highlight=%F1%EE%E2%E5%F2%FB+%E2%FB%E1%EE%F0%F3 מקווה שהתרגום יצאה בסדר. ----------------------------------------------- בזמן האחרון פונים אלי הרבה דייגים בשביל המלצה לבחירת סירה מתנפחת, לכן החלטתי לכתוב דו"ח רכב יותר. קודם כל צריך להחליט לאיזה מתרה קונים – ז'ירז'ור או הובלת פיתיון(קפיץ, בויליס) בסירה. להובלת פיתיון מספיק בהחלת סירה קטנה(1-2 מקומות), אפילו סירת גומי עם רצפה פשוטה(לא מתנפחת). הרבה דייגים מז'רז'רים גם מסירות כאלו. אבל בכל זאת, לז'ירז'ור איכותי צריכים סירה ברמה אחרת, לפחות עם רצפה מתנפחת, ורצפה קשיחה זה עוד יותר נוח בהרבה. על הרצפה קשיחה אפשר ללכת וגם לז'רז'ר בעמידה. אני למשל, יכול לעשות "'walk the dog" בצורה סבירה – בעמידה בלבד. לגבי שאלה – גומי או PVC, בשבילי עשיתי מסקנה חד משמאית – אין מקום לגומי באקלים שלנו, רק PVC. סירה מ-PVC גם יותר קשיחה בהשוואה לגומי (כתוצאה מזה מתנהגת על מים יותר טוב),דורשת טיפול בהרבה פחות ומחזיקה יותר זמן. בחום שלנו היו הרבה מקרים שסירות מגומי פשוט התפוצצו. או שהופיעו מלא סדקים על החומר לאחר שנתיים שימוש. עם סירות PVC דבר כזה מתרחש פחות בצורה ניכרת. מדובר בסירות נורמליות, עשויות מ-PVC מחוזק, תלת שכבתי. לפעמים יוצאים בועות (גולות) באזור חיבורים. לכן תנאי חובה לכל הסירות – לשחרר קצת אוויר בחום, כדי להוריד לחץ. הכי קריתי זה רגעים כשמוצאים את הסירה מהמים אל החוף – חובה להוריד לחץ! בכינרת גלים זה דבר נפוץ, אפילו בזמן שאין רוח, לכן עדיף שכותר הבלון בסירה יהיה לפחות 35ס"מ. יתרון אם יש לסירה שדרית מתנפחת, זה מוסיף שליטה, תחתית בצורת-V מרימה את הסירה מעל המים במקרה של גלים(לא עושה דפיקות על המים) ולדייג יש יותר סיכוי להישאר יבש. בזמן הבחירה כדאי גם לשים לב לשיטת יצור - תפר מודבק או מולחם. חום שלנו תפר מודבק חייב להיות ממש איכותי, מפני אפקט התרככות. כמובן שסירה עם תפר מולחם זה עדיף. לגבי כמות המקומות. בסירה שלי, שהיא 330סמ (4 מקומות רשמית), אני מרגיש בנוח רק עם עוד בן אדם אחד בלבד. חייב להוסיף שאצלי אין מאחז מנוע, ולכן יש יותר מקום פנוי. אפשר להגיד שאני מפונק, אבל... לאחר שלושים שנות דייג בסירת גומי קטנה רק עכשיו אני מבין עד כמה זה חשוב - מקום פנוי בזמן הדייג. לדעתי, אורך הסירה לשני אנשים בפועל חייב להיות לפחות 250ס"מ, וגם זה מקרה קיצוני(דייגים קטנטנים, אין כסף, אין כוח לסחוב סירה יותר גדולה וכו'). עדיך 3מ והלאה, לפי דמיון ויכולת פיננסית. מניסיוני, משקל נקי של סירת PVC בגודל 300-350סמ חייב להיות לפחות 17-18ק"ג. עוד פעם – משקל נקי ללא משוטים ומושבים. ואם פחות – אז לא מדובר ב-PVC אלא ב"מפת ניילון" לכיסוי שולחן. לגבי חומר PVC עצמו – לא ממליץ להקשיב לאגדות על 5,7,29 ו55 שכבות, ובמיוחד אלא שמחוזקים ברשת פלדה. לא קיים דבר!. בד PVC לסירות תמיד על בסיס חוטי לבסן(lavsan) או סוג דומה, ותמיד תלת שכבתי. הנה דוגמה של רמאות. (http://s019.radikal.ru/i630/1311/ef/93ba7dcd9093.jpg) ב-"מעטף" מתכוונים כל מני ציפוים: הגנה מפני קרינת UV, דוחה מים, וכו'... ה"מעטף" למעסה הוא צבע או ציפוי מיוחד שיכול לרדת עם הזמן ואינו שכבה נוספת! יש חכמולוגים שמספרים אל "שכבה מקשרת" בין בד בסיס ל-PVC. הנה עוד דוגמה: (http://s019.radikal.ru/i615/1311/e0/f7646e8f9116.gif) שכבת דבק בתמונה זה ממש לא שכבה אלא סטם דבק שחייב להיות במקום הזה ומטרתו לשפר את החיבור בין בסיס ל-PVC. קיימים שלוש סוגים של בד PVC: 1) למתנפחים 2) טנטים וכיסוים 3) באנרים(פירסום, שלטים וכו') לפני הקניה חייבים לוודא שסירה עשויה מ-PVC המיועד לסירות מתנפחות. כדאי גם לבקש תעודה(במיוחד אם מדובר על סירה יקרה). צפיפות(משקל) של החומר חייב להיות בין 850 ל-1150 גרם/מטר מרובע, תלוי בגודל הסירה. לתחתית הסירה מיועד PVC עם צפיפות 1100-1400 גרם/מטר2. בזמן הבחירה מאוד חשוב להחליט על סוג מנוע, עם זה מתוכנן – מנוע בנזין או חשמלי. יש כאן הרבה "אבנים", לכן רוצה לפרט בקצרה. בישראל קיימים חוקים די נוקשים לגבי מנועי סירות. 1) מנועי בנזין, עם הספק מעל 6 כו"ס , חייבים רשיון כושר שייט, (מקבלים אחרי קורס). 2) מנועי בנזין עד 6 כו"ס חייבים אישור (ראשות כושר שייט). לא צריך ללמוד, אבל כדי לקבל כזה אישור, חייבים לרשום את הסירה עם מנוע, לעבור טסט(פעם בשנה + 300ש"ח), לשלם ביטוח(1000ש"ח בשנה), להרכיב מגן על מדחף(מחיר 1200ש"ח). בנוסף הסירה חייבת ליהיות מצויידת ב- - עוגן עם חבל, תקניים - חגורת(או חגורות) הצלה - תיק עזרה ראשונה - זיקוקי תאורה(חייבים להחליפם פעם בשלוש שנים) מקווה שלא שכחתי כלום. 3) מנועי חשמל לא מחייבים (בינתיים) שום דבר מרשימה קודמת, חוץ ממגן על מדחף(1400ש"ח) בזמן האחרון קיימים שמועות שגם את מנועי החשמל נצטרך לרשום (וכמוון לשלם הון תועפות). לפי נסיוני, רוב הדייגי ז'רז'ור עם הזמן שוקלים את האופציה של רכישת מנוע. בשביל טרולינג(TROLLING) בכנרת מספיק מנוע 30 ליברות. הכי טובים נחשבים מנועי MINNKOTA. למים מתוקים מודל ENDURA , לים – RIPTIDE. לפעמים דייגים בוחרים קודם את סוג המנוע, ואחרי זה – סירה. למנועי בנזין מעל 2.5 כ"ס מטעימים סירות עם מאחז קבועה (מס' 1 בתמונה) (http://s020.radikal.ru/i721/1311/49/483c4af79d03.jpg) למנועי בנזין עד 2.5 כ"ס מספיק מאחז נשלף (מס' 2 בתמונה). כמוון שמאחז קבוע מאוד נוח(אפשר לתלות הרבה ציוד נוסף), אבל סירה כזאת יותר יקרה, כבדה, וגם עם פחות מקום בפנים. סירות נמדדות מקצה לקצה, ואם להשוות שתי סירות עם אותו אורך, ושתי שיטות מאחז שונות, אז בסירה מס' 2 יש יותר מקום בפנים. אם אתה לא מתכנן להשתמש בסירה בים או אפילו בכנרת למעברים ארוכים, מספיק ביותר לרכוש סירה בין 250 ל 330 סם אורך. רוצה גם להזכיר לדייגים שרוצים לקנות מנוע בנזין לשימוש בים – אם אין רשיון, לפי החוק אסור להתרחק מהחוף יותר מ-500מ. כדאי לחשוב פעמים. עכשיו על שוק הסירות בארצנו. כמות החנויות בתחום עלובה ממש, לכן (וגם בגלל מיסוי מופרז) מחירים בשמים. חנות הכי גדולה זה SEASPEED, אחרי באים KESHER YAMI, ו-הכל לים. זה רק אלה שאני מכיר אישית. יש אוד כמה יותר קטנים, ניתן למצוא אותם דרך GOOGLE, אם תחשבו על מודל מסוים. עוד הצעה אישית קטנה – לא לקנות תוצרת SEVYLOR, כי אין להם בד PVC נורמלי, רק משהוא משנקרא "מפת שולחן". לי יש MARINER של חברת INTEX. מכל הסירות של אותה רמה – הכי מתאימה מבחינת תכונות ומחיר. אבל(וזה כבר עובדה) בכל סירות של INTEX עם הזמן השסתומים מתחילים לשחרר אוויר – גם בפנים וגם בחיבור עם הסירה(בעיגול) וכמוון צריך להוסיף אוויר פעם ב 6-8 שעות. או להחליף את השסתומים למשהוא יותר איכותי, (למשל 2005 BRAVO). מחיר של החלפה על ידי בעל מקצוע – 250ש"ח. חומר PVC בסירה הזאת יחסית נורמלי, אבל איכות של תפר ממש לא ברמה. אצלי אחרי שנה של שימוש התחילו להופיע חורים קטנטנים במקום של חיבור בין בלון לתחתית. שימוש היה מאוד אינטנסיבי – לפחות פעמים בחודש ו בין 5 ל-30 ק"ם כל פעם. אוד חסרון של הסירה – משוטים קצרים מדי ובתי-המשוטים נותנים להם להסתובב. החלפתי בעצמי את בתי-המשוטים ועשיתי משוטים יותר ערוכים. עכשיו יש לי משוטים של 2 מטר עורך (הבנתי שזה גודל אופטימלי לאחר המון בדיקות), והם גם מאוזנים. "האיזון" מאד עוזר בעבודה ממושכת. דוגמה מניסיוני: ביציאה ראשונה אחרי קניית הסירה אנחנו(3 אנשים בסירה) הגענו לנקודת יעד אחרי שעה ועשרים דקות, והתחלפנו כל הזמן על משוטים. לאחר שהחלפתי את המשוטים אותו מרחק לקח לי 20 דקות, עם אותם 3 אנשים בסירה. בעצם אני די מרוצה מהסירה שלי, אבל הייתי חייב לעשות הרבה שיפורים, והתהליך הזה תכלס עוד לא נגמר – כל הזמן יש לי רעיונות חדשים. ואם תרצו המלצה של דייג מנוסה – סירת BARK זה ה"חלום". אוד לא ראיתי יחס "תכונות-מחיר" יותר טוב. וזה כבר בדוק עם הזמן. אם יש אפשרות להביא מאוקראינה – לא צריך יותר מזה. או לקנות סירת ZODIAC. בהצלחה בקניית סירה! כותרת: בעניין: תגובה על ידי: Moti G על נובמבר 30, 2013, 15:50:16 PM איזה יופי של מאמר מקיף ומכיל את כל הדברים שצריך לדעת למדתי הרבה תודה
כותרת: בעניין: תגובה על ידי: haim על נובמבר 30, 2013, 15:53:32 PM תודה על השיתוף ועל התרגום
Sent from my HTC One X using Tapatalk כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: yossid על נובמבר 30, 2013, 17:38:35 PM תודה רבה על השיתוף המעניין והמלמד הזה
כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: IZHAK על נובמבר 30, 2013, 18:27:36 PM תודה על הסיכום
כדאי לציין שמסוכן ולא מתאים לים אלה רק בתנאים מיוחדים כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: momi על נובמבר 30, 2013, 20:11:56 PM מלמד מאוד
מצטרף לאזהרות כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: MOTI-M על נובמבר 30, 2013, 20:13:25 PM תודה על השיתוף thumbUp;
כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 01, 2013, 08:12:23 AM בכיף thumbUp;
כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 01, 2013, 10:20:35 AM תודה רבה
אם יש מה להוסיף לגבי חצי קשיחות יתקבל בברכה. חצי קשיח זה מה שמחפשים לים תיכון. כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: dovdov על דצמבר 01, 2013, 10:39:35 AM מאמר חביב
היה מאוד רצוי לעשות הגהה כמו שצריך לעברית. ועכשיו איזה סירות אתם מוכרים?? כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 01, 2013, 19:02:55 PM תודה רבה לצערי אין כרגע. ה"גורו" שלנו בשלב יאסוף מידע.אם יש מה להוסיף לגבי חצי קשיחות יתקבל בברכה. חצי קשיח זה מה שמחפשים לים תיכון. מאמר חביב להגיד "אתם מוכרים" זה לא ממש מדויק. לפעמים מישהוא מוכר את הסירה שלו בגלל כל מני סיבות, אבל אין מכירות בכמויות. חלק מסוים(אולי עד חצי) מהסירות יד שניה שנמכרים בפורום שלנו הם סירות תוצרת רוסיה ואוקראינה. איטרון לאלה שיכולים להביא סירה בעצמם.היה מאוד רצוי לעשות הגהה כמו שצריך לעברית. ועכשיו איזה סירות אתם מוכרים?? כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: מישל עמר על דצמבר 02, 2013, 19:32:19 PM סירה מתנפחת ל4 איש סירת Zebec ל4 איש 350cm הסירות הטובות מסוגן בעולם. סדרת ה ARMADE של זבק הינה הסדרה הטובה ביותר לפנאי ונופש, קלה מאוד לניווט והיגוי ותפעול. מתאימה לדייג ומשפחה , בשימוש לים ואגמים. מימדי הסירה: אורך כללי : 350 רוחב כללי:165 קוטר בדון : 44 ס"מ מנוע מקסימאלי 15 כס ,מנוע מומלץ : 10 כס משקל מנוע מירבי – 40 ק"ג מס תאי אוויר :3+1 משקל העמסה : 650 ק"ג משקל הסירה : 60 ק"ג מתאים ל 4 איש לפי נתוני ייצרן מגיע עם : 2 מושבים מדף ירכתיים מחוזק להרכבת מנוע חבל חיים מסביב לכל הסירה 2 משוטי אלומניום עם מתקן לחתירה. מחזיקי משוטים ידיות הרמה וגרירה רצועת הגנה מחיכוך מסביב לכל הסירה. חיזוקים מיוחדים מתחת לבדונים נגד חיכוך ותקרים. ניקוז אוטומטי. רצפת עץ ימי צבוע עם חיזוקי אלומניום. משאבת רגל ערכת תיקון חבל גרירה הדפס דף זה מחיר: ₪7200 * עד גמר המלאי. סירה מתנפחת ל4 איש סירת Zebec ל4 איש 350cm הסירות הטובות מסוגן בעולם. סדרת ה ARMADE של זבק הינה הסדרה הטובה ביותר לפנאי ונופש, קלה מאוד לניווט והיגוי ותפעול. מתאימה לדייג ומשפחה , בשימוש לים ואגמים. מימדי הסירה: אורך כללי : 350 רוחב כללי:165 קוטר בדון : 44 ס"מ מנוע מקסימאלי 15 כס ,מנוע מומלץ : 10 כס משקל מנוע מירבי – 40 ק"ג מס תאי אוויר :3+1 משקל העמסה : 650 ק"ג משקל הסירה : 60 ק"ג מתאים ל 4 איש לפי נתוני ייצרן מגיע עם : 2 מושבים מדף ירכתיים מחוזק להרכבת מנוע חבל חיים מסביב לכל הסירה 2 משוטי אלומניום עם מתקן לחתירה. מחזיקי משוטים ידיות הרמה וגרירה רצוועת הגנה מחיכוך מסביב לכל הסירה. חיזוקים מיוחדים מתחת לבדונים נגד חיכוך ותקרים. ניקוז אוטומטי. רצפת עץ ימי צבוע עם חיזוקי אלומניום. משאבת רגל ערכת תיקון חבל גרירה הדפס דף זה מחיר: ₪7200 * עד גמר המ.ל.ח רציתי לשאול אותך איך הסירה הזאת עם מנוע בנזין 6כוח? כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 03, 2013, 17:32:06 PM לדעתי תלוי בגאוגרפיה של השימוש. לכנרת זה(6כ"ס) מספיק ביותר, גם לים אמור להספיק, אבל נראה לי זה קצת גבולי ועדיף מנוע יותר גדול. בכל זאת, לי אישית אין ניסיון עם מנועים,לכן ממליץ מאוד לדבר עם אנשים שכן יש להם את הניסיון, במיוחד אם אתה מתכוון לצאת לים הרבה.
כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: מישל עמר על דצמבר 03, 2013, 20:09:02 PM קודם תודה.
בקשר למנוע אין לי רישיון אז רק 6 כוח אני יכול. אבל איך הסירה הזאת ניראת לך ? אני מתכוון להשתמש בה בים. כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 04, 2013, 18:57:41 PM סירה ניראת בסדר לגמרי, גם לשימוש בים. אם יש לך קצת זמן לסקר שוק, ממליץ לחפש אנשים שכבר משתמשים בסירה הזאת. לכל סירה וכל מודל יש תמיד נקודות בעייתיות. את זה יכולים לדעת רק בעלי סירות.
כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 04, 2013, 22:20:05 PM לא יודע אם קיים בארצ אבל יש סוג חומר טוב יותר מה פי וי סי וזה האלופין הוא גם יותר יקר ומחזיק מעמד זמן יותר.
אמנם לא דיברת עדיין על חצי קשיחות אבל קיימת חברה בשם zebek, בכל אופן לא מצאתי אתרים בחו"ל לחברה הזו חוץ מאתרים ברוסית וזה קצת מוזר בעיני שלא מצאתי אזכור לסירה הזו במקומות אחרים, בכל אופן יש דגם 380 שלהם שנמסר לי ששוקל 950 קילו ודגם רגיל עם משקל 750. אני בתדהמת מהמשקל, היות וסירות באורך הזה שוקלות בד"כ הרבה פחות (יש כאלו אורכים של חצי קשיחות שהם רק 100-150 קילו). השאלה פה האם הוסיפו חומר פה בצורה פראית בשביל חוזק אבל על חשבון המשקל האדיר (שאפילו סירת פיבר עם שכבת עץ, כמו חסקה של דייגים, באורך כזה לא תשקול חצי מזה) או שיש לזה יתרון בלבד? האם נמצא סירה אחרת עם חומר יותר איכותי ומשקל פחות שעושה אותה עבודה?! כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 05, 2013, 11:22:54 AM נראה לי שיש קצת בלבול
קודם כל לגבי חומר HYPALON https://www.google.com/#q=inflatable%20boat%20pvc%20vs%20hypalon ולגבי סירות ZEBEC , נראה לי שזה חברה קנדית. http://zebecboats.com/ ומשקל בסדר, המספרים גדולים זה לא משקל של סירה עצמה, זה עומס מקסימלי(משקל כולל דייגים, כל הציוד ודגים שנתפסו) המותר לפי המלצת יצרן ולא ראיתי או שמאתי על סירות עם חומר יותר איכותי ופחות משקל. היום זה PVC בלבד.ו - PVC הכי איכותי מייצרים בקוראה וגרמניה. t39 כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: Benedict על דצמבר 05, 2013, 11:38:11 AM חייב לתקן את עצמי לגבי ZEBEC
מצאתי כמה מדינות שמייצרות את הסירות: קנדה, בולגריה, סין. אז כנראה זה מותג שכל יצרן יכול לקנות. מצאתי ממש קצת סקירות של בעלי הסירות (סקירות מאנשים חיים ולא פרסום) וכולם מרוצים מהסירות האלה. כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 05, 2013, 20:03:52 PM חייב לתקן את עצמי לגבי ZEBEC מצאתי כמה מדינות שמייצרות את הסירות: קנדה, בולגריה, סין. אז כנראה זה מותג שכל יצרן יכול לקנות. מצאתי ממש קצת סקירות של בעלי הסירות (סקירות מאנשים חיים ולא פרסום) וכולם מרוצים מהסירות האלה. קבל עוד תוספת, זיביק מיוצר בקוראה-ואם הבנתי נכון שם זה הייצור העיקרי. המשקל מתברר זה משקל העמסה ולא משקל הסירה. קיבלתי נתונים לא ברורים מיבואן אחד. לגבי היפאלון, יודע שיש חברות שמייצרות את זה, וזה יקר יותר מפי וי סי, למשל חברת AVON, יש הרבה דעות שתומכות בעמידות שלו נגד שמש (ופה זה היתרון לעומת פי וי סי) שנותן לו אורך חיים גדול יותר בתנאי שמש. יש גם דעות שרואות פי וי סי איכותי לא פחות טוב. זה רק מקריאה פה ושם , לא שאני מומחה לעניין. כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: rafi על אפריל 01, 2014, 20:25:00 PM ולדימיר,
תודה על השיתוף במאמר המקיף, מאוד מעניין... מישל וסאמח, תודה על ההשלמות המעניינות.... בהחלט מעניין וחומר למחשבה ללא מעט אנשים... כותרת: בעניין: המלצות לבחירת סירה מתנפחת. תגובה על ידי: shragam על אפריל 05, 2014, 09:59:12 AM תודה על השיתוף thumbUp;
|