ריג תפס עליון עם 1-2 קרסים.
כללי:
ניתן להשתמש בריג עם קרס אחת או 2 מעל המשקולת בדומה לסגנון המוכר של ריג הלולאות.
לפני כ- 30 שנים !!! דייגים מהחוף המזרחי של אנגליה אימצו את השימוש בקליפסים לעיגון התלאים כלפי מעלה ועיגונם על גוף הריג על מנת למקסם את מרחק ההטלה.
כשהפתיון והקרסים מופנים כלפי מעלה (נגד כיוון ההטלה), לחץ האוויר המופעל על הפתיון דוחף אותו אל גוף הקרס,
בניגוד לקליפס תחתון ואימפקט שילד בו הפתיון יחליק במעלה התלאי ויחייב שימוש במעצור פתיון.
לשימוש ב- 2 קרסים יש מס' יתרונות:
1. הקרס התחתונה מוצגת קרוב יותר לקרקעית ואילו העליונה מכסה שטח גבוה יותר ונעה עם הזרמים.
2. שימוש ביותר מפתיון אחד משאיר שובל ריח רחב יותר למשיכת דגי המטרה לאזור.
3. שימוש בפתיון שונה על כל קרס מאפשר לבחון את העדפת הדגים באותו יום, וכן מרחיב את אפשרות הטירגוט למינים שונים
על אותו ריג.
בים רגוע (לא פלטה) תלאי ארוך יאפשר תנועה חופשית של הפתיון עם הזרמים ויגביר את האטרקטיביות בעיני הדג.
בים סוער ו/או זרמים חזקים, מומלץ לקצר את התלאי בכדי להקטין את הסיכוי להסתבכות ולקשרים בריג, וניתן לזרמים
להרים ולהפוך את הפתיון לסרוגין, קרוב יותר לקרקעית.
אופן ההכנה:
1. לגוף הריג נשתמש בחוט מונו באורך של +- 100 ס"מ
2. בקצה אחד נקשור fastlink או twinlink שיתחבר למשקולת ויאפשר החלפה מהירה על פי הצורך ותנאי הים.
3. לתלאי הראשון נשחיל לפי הסדר הבא : crimp, חרוז,סביבל,חרוז, crimp.
4. נמשיך עם הכנת הקליפס ונשחיל : crimp,חרוז,relay clip - הפונה כלפי מעלה.
5. אם החלטנו להשתמש ב- 2 קרסים , נחזור על פעולות 3 ו- 4.
6. בקצה העליון של הריג נחבר סביבל שיתחבר לבסוף לשוק לידר או למוביל.
7. כ-3-5 ס"מ מקצהו התחתון של הריג, נעל את האביזרים והשאר מעט חופש לתנועת הסביבל.
8. קשור את התלאי עם הקרס לסביבל התחתון (כ- 30-40 ס"מ)
9. הכנס את הקרס ל- relay clip ומתח אותו במעלה הריג עד לנקודה בה הוא שווה לאורך התלאי, ונעל את ה crimp עם החרוז מתחתיו.
10. השאר מרווח של 8-10 ס"מ ובצע שוב את הפעולות לבסיס התלאי השני.
11. נסה לסיים את התהליך כך שיישארו מס' ס"מ לפני הסביבל העליון. (ניתן לבצע את כל הפעולות על ריג ארוך ולקשור את הסביבל רק בסיום.)
עדי לוי