אני מעדיף לתת קרדיט למי שתכנן את המקל והניח שם טבעות.
אלמלא היה צריך אותם הם לא היו מנדבים אחת לקישוט.
בד"כ הסיבוב נוצר שהטבעת לא מעוגנת מספיק חזק
ו/או בהטלה חזקה במיוחד ובזוית,
אם ההטלה תעשה בקו ישר ובתנועה אחידה בה כל הטבעות מופנות ישר עם כיוון יציאת החוט (למשל, מעל הראש )
הסיכוי שהן יזוזו הוא נמוך. מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי

עדי
יש המון דוגמאות מתחום הרכב שהיצרן טעה
יש המון שדרוגים ברכבים שלפעמים מוציאים חלקים כדי שהרכב יהיה טוב יותר
לא תמיד המהנדסים קולעים בול
וכמו ברכב ככה בכל תחום אחר
לא בכל המקרים המהנדסים מחשבים דברים נכון(תקרות פל-קל , גשר המכביה , בלמים בטויוטה , וכו' )
לכן מאוד יכול להיות שבחכות לא איכותיות תתכן בעיה (וגם בחכות איכותיות)
בנצי הבנתי שאתה מתחום הרכב אבל אני מתחום ההנסה ואני יכול להגיד שעם מגלים (לפחות החכמים שבהנדסים)
ואף על פי כמה עם זה כרוך בסכנת חיים את הבעיה בעוד מועד מתקנים את הבעיה
טבעות צפות קיימות שנים ואפילו אם פעם הייתה אחת היום כבר יש שתיים כי כניראה מצאו שהעומס בנקודות שבר עיקריות כמו הקצה (השלב האחרון של החכה ) מתחלק ליותר נקודות עומס וכך מקטינות משמעותית את סכנת השבירה בזמן ההטלה או בעומס של דג גדול
לדוגמה חכות גיג או גרירה
ומתחום הרכב אני לא חושב שיש חלקים שלא צריכים או מיותרים
כול חלק עולה הרבה כסף אפילו אום של גלגל אם תכפול אותו במיספר המכוניות שיוצאות בשנה תגלה הרבה מאוד כסף
אתה מזכיר מכונאים של פעם שהיו נשארים עם חלקי חילוף אחרי טיפול

יריב
הכל נכון טוב ויפה אם מגלים את הבעיה מבעוד מועד!!!
אם נדבר על תחום הרכב אז עובדה שיש רכבים שיוצאים עם פגמים ועובדה שיצרנים עושים "ריקול" (קריאה לתיקון הבעיה)
כל ריקול כזה עולה מאות מליונים כי כמו שאמרת צריך להכפיל במספר המכוניות שיוצרו
אבל אנחנו מדברים על מוצרים מאוד יקרים ותיקונים שעלולים לעלות בחיי אדם
כשמדובר על חכה שערך הייצור שלה הוא כ-50 ש"ח ופה בארץ נמכרת ב-300 ש"ח לא יעצרו פס ייצור בגלל פגם לא משמעותי כמו טבעות כאלה שלא מתהדקות
מה גם שברוב המקרים תוספת טבעת צפה נועדה רק כדי להוסיף מקדם ביטחון לחוזק המקל
כמו שכבר כתבתי אני כבר ביטלתי טבעות כאלה ועדיין לא שברתי מקלות
במקלות איכותיים יותר מחומרים איכותיים יותר באמת לקחו בחשבון את התרומה של הטבעות האלה לחוזק המקל
אבל שם גם דאגו לשים טבעות איכותיות שלא ישתחררו עם התאמה מוחלטת למקל
ואני מדבר על מקלות מ-1000 ש"ח ומעלה שעשויות מאחוזי קרבון גבוהים ולא על מקלות זולים שעשויים מהרבה פיבר ומעט מאוד קרבון אם בכלל
כמהנדס אתה בטח יודע כשמתכננים מוצר דואגים שיהיה אמין אבלללללללללל שיהיה כמה שיותר זול לייצור ולפעמים זה יוצא יותר מידי זול כך שזה פוגע באיכות