לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

183 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים (אחראים: rafi, אבי חכם)
| | |-+  שימון המכונה
עמודים: 1 [2] 3 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: שימון המכונה  (נקרא 6563 פעמים) הדפסה
עדי

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 51

הודעות: 7592

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #15 ב- : אפריל 03, 2012, 12:20:55 PM »
דגש על מה שאייל רשם - שמן יעודי בלבד! לא להשתמש בwd40 או כל חומר "שימון" דומה, שכן הוא ממיס שומנים אחרים וימיס את הגריז בתוך הרולר.
לפי דעתי - חוץ משטיפה חיצונית קלה להוריד את המלח מגוף הרולר, אין שום סיבה לשמן אותו אחרי יציאות, אלא אם ממש טבל במים (ואז כבר עדיף פירוק מלא ולא סתם כמה טיפות שמן).

בדיוק כך, אתה בסדר

מי שבכל זאת משמן חיצונית -נסו להימנע  ממגע של השמן עם החוט.
-------------------------------
איזהו חכם? הלומד מכל אדם, איזהו גיבור? הכובש את יצרו, איזהו עשיר? השמח בחלקו, איזהו מכובד? המכבד את הבריות
 IP: [ מחובר ]
momi

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 54

הודעות: 5445

הים של כולם

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #16 ב- : אפריל 03, 2012, 12:57:45 PM »
אני שוטף פעם ב...
אם נוצרת בעיה כלשהי רק אז אני מטפל
עד היום לא היה צריך ב"ה למעט בעיות קטנות שטופלו מיידית
היום אחרי הרבה זמן ללא שטיפה בכלל הרולר עובד פצצה ונראה כמו חדש
מדובר ברולר    PENN SARGUS 3000  
עוד דבר ששכחתי
טוב לתת שפריץ של ספריי סיליקון על כל הסט (כשהסט יבש)
במצב הזה גם אם נרטב הרולר או המקל אז ישנה השכבת הגנה של הספריי שגורמת למים להחליק מהציוד
עריכה אחרונה: אפריל 03, 2012, 13:00:11 PM על ידי momi
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
 IP: [ מחובר ]
יריב

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1452

טוב להיות בצד היבש

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #17 ב- : אפריל 03, 2012, 13:00:17 PM »
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .

על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן.
אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים  מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי.
בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.

קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר.
שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין.

תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות.

רק מה
לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי.
קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב.
סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה
פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות
כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף
אבל למה השפולה לא עולה  עולי לא שמתי מספיק שמן
לא הבנתי אתה צוחק או לא

גם אני לא הבנתי
בצחוק על תנסו את זה בבית
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #18 ב- : אפריל 03, 2012, 13:34:10 PM »
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .

על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן.
אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים  מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי.
בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.

קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר.
שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין.

תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות.

רק מה
לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי.
קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב.
סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה
פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות
כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף
אבל למה השפולה לא עולה  עולי לא שמתי מספיק שמן
לא הבנתי אתה צוחק או לא

גם אני לא הבנתי
בצחוק על תנסו את זה בבית

לפי השיטה שלך - אחרי כמה פירוקים יש לך די חלקים לבניית שני רולרים.... ואחרי כמה שנים - ארבע רולרים...
 IP: [ מחובר ]
avsha

חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: 60

הודעות: 67

יבואן:SHIMANO OWNER STORM MOMOI SENSAS HALCO TORAY

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #19 ב- : אפריל 03, 2012, 13:38:42 PM »
שלום חברים
מנקודת המבט שלי כמה הנחיות לגבי שימון של רולרים מתוצרת שימנו.
השמן של שימנו הוא למעשה גם המדלל של הגריז שנמצא ברולרים.
הגריז ברולר חייב להיות במרקם של יוגורט כלומר דיי נוזלי אך לא יותר מדיי ולכן
בחודשי הקייץ יש להוסיף שתי טיפות שמן כל 3 חודשים ובחורף פעם בעונה.
שימו לב שימון תכוף מידי או בכמות גדולה ימיס את הגריז ויגרום לדליפתו מהרולר.
נקודות שימון נוספות הן המיסב של מסדר החוט ומיסב הידית.
 בירה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
יריב

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1452

טוב להיות בצד היבש

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #20 ב- : אפריל 03, 2012, 13:41:14 PM »
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .

על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן.
אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים  מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי.
בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.

קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר.
שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין.

תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות.

רק מה
לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי.
קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב.
סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה
פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות
כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף
אבל למה השפולה לא עולה  עולי לא שמתי מספיק שמן
לא הבנתי אתה צוחק או לא

גם אני לא הבנתי
בצחוק על תנסו את זה בבית

לפי השיטה שלך - אחרי כמה פירוקים יש לך די חלקים לבניית שני רולרים.... ואחרי כמה שנים - ארבע רולרים...

זה היופי בשיטה  קונים סטלה אחת ואחרי שנה אני מחזיר את הכסף אני אומר לך פריארים
לא כמו הרולרים שלך אין חיר ממך קונים אחד והוא מחזיק מעמד הרבה זמן
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #21 ב- : אפריל 03, 2012, 17:19:17 PM »
שלום חברים
מנקודת המבט שלי כמה הנחיות לגבי שימון של רולרים מתוצרת שימנו.
השמן של שימנו הוא למעשה גם המדלל של הגריז שנמצא ברולרים.
הגריז ברולר חייב להיות במרקם של יוגורט כלומר דיי נוזלי אך לא יותר מדיי ולכן
בחודשי הקייץ יש להוסיף שתי טיפות שמן כל 3 חודשים ובחורף פעם בעונה.
שימו לב שימון תכוף מידי או בכמות גדולה ימיס את הגריז ויגרום לדליפתו מהרולר.
נקודות שימון נוספות הן המיסב של מסדר החוט ומיסב הידית.
 בירה


אבשה

בהחלט מידע חשוב - עם החורף הקצר שלנו זה יוצא שתי טיפות כל 3 חודשים.

אני מניח שברולרים עם הפורט שימון משתמשים בפורט - אבל מה עושים ברולרים הישנים יותר ובפשוטים שאין להם פורט כזה - שתי טיפות שמן על הציר הראשי ולסובב את הידית?

חברים - להדפיס ולשמור בחלק האחורי של המוח.

 IP: [ מחובר ]
dovdov

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5047

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #22 ב- : אפריל 04, 2012, 01:15:34 AM »
ציטוט
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה

זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  מה?

אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ?
לא סותר לדעתי
הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן
בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב.
הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה
גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות.
אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם.
הציר אומנם עולה ויורד לתוך הרולר, אבל בתוך הרולר לא מציפים בגריז שמים כמות כזאת שתגרז רק את גלגלי השיניים.
זה מה שאני הבנתי מההסבר של אותו טכנאי,
הוא גם אמר לי משהו שהיה נחמד לברר אם נכון.
שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך.
מישהו יודע אם זה נכון?
עריכה אחרונה: אפריל 04, 2012, 01:18:31 AM על ידי dovdov
 IP: [ מחובר ]
MOTI-M

איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 52

הודעות: 10102

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #23 ב- : אפריל 04, 2012, 01:18:09 AM »
ציטוט
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה

זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  מה?

אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ?
לא סותר לדעתי
הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן
בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב.
הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה
גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות.
אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם.

מקבל גם את מה שאתה אומר  אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
dovdov

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5047

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #24 ב- : אפריל 04, 2012, 01:19:28 AM »
ציטוט
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה

זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  מה?

אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ?
לא סותר לדעתי
הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן
בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב.
הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה
גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות.
אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם.

מקבל גם את מה שאתה אומר  אתה בסדר
מוטי הוספתי עוד שאלה לתשובה הקודמת שלי
תן התייחסותך בבקשה
תודה
 IP: [ מחובר ]
MOTI-M

איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 52

הודעות: 10102

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #25 ב- : אפריל 04, 2012, 01:29:08 AM »
ציטוט
שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך.
מישהו יודע אם זה נכון?

זה לא נכון הוא מגיע עם כמות מספקת וכמו שצריך  אתה בסדר

על תשכח שאתה קונה רולר הוא לא היה בים או מישהו השתמש בו

אני לכל רולר חדש שאני קונה שנה ראשונה ללא גירוז 

שעובר השנה רק אז אני עושה טיפול ברולר כללי

מקווה שעזרתי 
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
פורל הים

יום יום בים
חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: 85

הודעות: 398

יום יום בים מאכיל את הדגים והציפורים

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #26 ב- : אפריל 04, 2012, 01:40:17 AM »
היי
יש לשמן מפעם לפעם ולא להגזים
כאשר מפרקים רולר לטיפול יסודי
כדאי להשתמש בתבנית של ביצים
להוריד כל חלק ולשים בתא לפי סדר הפירוק
כך לא ישאר שום חלק שלא הוחזר למקומו
היתי ממליץ לפרק חולר מקולקל כדי ללמוד כיצד הוא בנוי
ולקבל מיומנות
בהצלחה
פורל הים
-------------------------------
הציוד שלי
חכת בראוניג רולר גולדן F G 7000

חכת שפיגולה רולר אואזיס 7000

סטנדים בבניה עצמית

חכת אבו גרסיה 7 28

רולר קוונטום (אחרי שיפוץ החלפת מיסב)
חכת אבו גארסיה רולר אוקומה V55

ארגז כלים בבניה עצמית

כיסא משודרג לדייג
 IP: [ מחובר ] WWW
יריב

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1452

טוב להיות בצד היבש

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #27 ב- : אפריל 04, 2012, 07:55:15 AM »
ציטוט
שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך.
מישהו יודע אם זה נכון?

זה לא נכון הוא מגיע עם כמות מספקת וכמו שצריך  אתה בסדר

על תשכח שאתה קונה רולר הוא לא היה בים או מישהו השתמש בו

אני לכל רולר חדש שאני קונה שנה ראשונה ללא גירוז 

שעובר השנה רק אז אני עושה טיפול ברולר כללי

מקווה שעזרתי 

 אתה בסדר אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
avsha

חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: 60

הודעות: 67

יבואן:SHIMANO OWNER STORM MOMOI SENSAS HALCO TORAY

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #28 ב- : אפריל 04, 2012, 16:55:04 PM »
בעלי רולרים של שימנו מוזמנים
לקבל הדרכה לפירוק וטיפול אצלי במעגן מיכאל
לא כולל STELLA  TWINPOWER
 בירה
 
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אביב.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 28

הודעות: 1814

בעניין: שימון המכונה
« הגיב #29 ב- : אפריל 04, 2012, 17:02:17 PM »
לי יש את השימאנו סארוס הוא כלול בהדרכה??
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: 1 [2] 3 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top