פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים (אחראים: rafi, אבי חכם)
   שימון המכונה |
עמודים: [1] 2 3
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: שימון המכונה (נקרא 6553 פעמים) |
הדפסה |
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
אחרי כל יציאה אני שוטף את המכונה במים, מייבש ואחרי זה משמן, אני שם כמה טיפות על הציר המרכזי של המכונה, ומוציא את הידית ומשמן את הציר של הידית ואת ההברגה, האם זה בסדר, כי אני לא זוכר מי אבל מישהו אמר לי שזה פוגע במכונה לשים שמן על הציר המרכזי ועל הציר של הידית תודה מראש, אביב
|
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
 תשובה, מישהו???
|
|
|
|
MOTI-M
|
איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774 חבר פורום
מנותקגיל:
52
הודעות: 10102
|
|
 תשובה, מישהו??? אוי אביב ידידי שכחתי אותך  אני לדוגמה משמן רק שיש לי בעיה ברולר לא כל יציאה אחרי הים ,אני על הציר המרכזי מגרז לא משמן הידית ההברגה נכון משמן אבל לא כל יציאה לים אין צורך כדי לשמור על הרולר פעם בשבוע מספיק כמה פעמים אתה יוצאה לדוג בשבוע ?
|
-------------------------------
|
|
|
MK2
|
חבר פורום   
מנותקגיל:
40
הודעות: 373
כשהגלים מתחזקים... הולכים לשבת בבית
|
|
מנסיוני, שימון מוגזם ולמכונה חדשה גורם לתקיעה עד לשתיפה במים לא מדבר על תקיעה מקורוזיה כי הרולר שימנו היה חדש דנדש ניסיתי לשמור עליו יותר מידי שימתני עם שמן יעודי איפה שהמוכר סימן, אחרי כל יציאה! אחרי חודש המכונה נתקעה לקח זמן לשחרר אותה תחת מי ברז אך השתחרר ועד היום- שנה עברה לא טיפלתי ברולר לשניה, אפילו לא שטפתי הרבה זמן (טעות- ביציאה האחרונה ראיתי קורוזיה על הגוף- התנועה לא נפגעה ממש- פשוט לא ז'רז'רתי המון זמן) רולר איכותי לא אמור להתקלקל אחרי 10 יציאות לים כמו רולר טוקושימה ב16 דולר- בנתניה טרחו למכור אותו ב150 (עם חוט טרבוקו) הרולר טוקושימה הזה קיבל חלודה נוראית על הציר המרכזי לאחר כ 5 יציאות- ביציאה העשירית הוא כבר נשבר ונגרס. אז... רולר טוב לא משמנים יותר מידי, פעם ב... כשאתה מרגיש משהו מוזר בתנועה שלו, עדיף אצל המוכר, באותה הזדמנות תמיד מומלץ לרכוש רולר חלופי, לא דראק כמובן כמו הפוקושימה שלי... משהו שהיית משתמש בו ליום יום 
|
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
|
|
|
|
MOTI-M
|
איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774 חבר פורום
מנותקגיל:
52
הודעות: 10102
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ?
|
-------------------------------
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
תודה רבה לכולם על התשובות, עכשיו אני לא ישמן כל פעם , אבל אחרי כל יצאה אני שוטף מתחת למים זורמים, קלאץ סגור חזק, ומנגב טוב שאריות מים, (לפעמים נכנס מים מתחת לספולה אז אני מנגב גם שם ) מפריד את הספולה מהרולר, ומייבש כמה שצריך, בקיצור תודה 
|
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב.
|
|
|
|
רון דדון
|
Gone fishin... חבר. ISF. חבר פורום
מנותקגיל:
39
הודעות: 4366
|
|
דגש על מה שאייל רשם - שמן יעודי בלבד! לא להשתמש בwd40 או כל חומר "שימון" דומה, שכן הוא ממיס שומנים אחרים וימיס את הגריז בתוך הרולר. לפי דעתי - חוץ משטיפה חיצונית קלה להוריד את המלח מגוף הרולר, אין שום סיבה לשמן אותו אחרי יציאות, אלא אם ממש טבל במים (ואז כבר עדיף פירוק מלא ולא סתם כמה טיפות שמן).
|
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
אני משתמש בשמן שקניתי בחנות דייג, ולמכונת ז'ירזור שלי משתמש בבקבוקון שהביאו איתה (שימאנו)
|
|
|
|
MOTI-M
|
איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774 חבר פורום
מנותקגיל:
52
הודעות: 10102
|
|
אני משתמש בשמן שקניתי בחנות דייג, ולמכונת ז'ירזור שלי משתמש בבקבוקון שהביאו איתה (שימאנו)
אחלה אביב אתה רואה כל אחד יש לו שיטה אתה גם תמצא בסוף את השיטה שלך  אני לדוגמה פעם בשנה עושה טיפול לרולר כללי גירוז ושימון אם אני דג בריפים עושה רק שטיפה חיצונית בשטח חולי אני עושה ניקיון יותר יסודי בגלל החול בהצלחה אביב 
|
-------------------------------
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
תודה רבה לכולם על העזרה למדתי המון מהדיון הזה
|
|
|
|
יריב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
46
הודעות: 1452
טוב להיות בצד היבש
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן 
|
-------------------------------
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן  לא הבנתי אתה צוחק או לא
|
|
|
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן  לא הבנתי אתה צוחק או לא גם אני לא הבנתי 
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2 3
|
|
|
|