בנושא הזה אני לגמרי עם אמיתי ו-KONAJOKO (תזכיר לנו את השם הפרטי שלך

).
ים וכביש אלו שני דברים שונים לחלוטין מבחינת מרחבים ועומס וחשש לתאונה או התהפכות.
להשיט סירה בים שקט וכשאין תנועה - מצריך מעט מאוד....
לשלוט בסירה גם הרבה יותר קל מאשר לשלוט ברכב...
כמובן שיש סייגים כפי שציין אמיתי...
וזה לא קשור רק לרשיון כי יהיו מצבים שלא אתן את ההגה גם למי שיש רשיון משיט זמן רב...
*למשל בים גלי מאוד עם חשש התהפכות -
בסירה שלי רק אני אחזיק הגה ואם הסירה של מישהו שאיננו מיומן אז גם אקח את ההגה לידיים
*כשיש מצב רגיש של עודף סירות בשטח או צורך בתמרון מהיר ומקצועי בגלל משהו שצץ - כנ"ל
אגב,
כשיצאתי עם אנשים בסירה שלי, לפני מסירת ההגה כמובן שהסברתי היטב ו"אימנתי" עם השגחה...
בדיג בולוס על עוגן העדפתי לטפל בשחרור העוגן והייתי צריך להכשיר את מי שאיתי - להשיט נכון...
בטרולינג כשאני נלחם עם דג - צריך מישהו על ההגה...
לא פעם נתתי את ההגה לחסרי רשיון (עם הוראות ברורות ותרגול!) - והכל עבד....
אגב אלון - גם אתה השטת את רוקסן כשהוצאתי דגים בטרולינג ובזמן שהיית חסר רשיון

אגב, רשיון המשיט הוא חתיכת נייר ותו לא...
יש בעלי רשיון עם מעט מאוד נסיון - ויש חסרי רשיון עם הרבה שעות הגה סירה והרבה נסיון...
אגב,
אנחנו לא מדינה שנוהגת להקל ולא בכדי פתרו מהצורך ברשיון,
כפי שציין אמיתי ובצדק - נדירות התאונות הימיות עם סירות...
ואוסיף על דבריו: מעט התאונות הימיות שהתרחשו - אירעו עם משיטים בעלי רשיון ולא ע"י חסרי רשיון
בקיצור,
לטעמי החוק נכון והגיוני,
כפי שציינת אלון ובצדק - האחריות על בעל הסירה..
לכן מצופה שלא יפקיד הגה בידי חסר נסיון וללא קשר עם יש לו רשיון משיט -
לא בים גלי ומסוכן ולא במצב בו יש חשש התנגשות ולא באופן בו בעל הרשיון הולך לישון...
גם לא בלי הדרכה מספקת ויסודית...
אלא רק בים לא מסוכן ובאין מצב מסוכן - כלומר כשאין חשש התהפכות או חשש התנגשות