לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

242 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  כניסה לתחום הסירות
עמודים: 1 [2] 3 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: כניסה לתחום הסירות  (נקרא 7001 פעמים) הדפסה
SHAYU**
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1358

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #15 ב- : אפריל 23, 2018, 18:34:34 PM »
רועי קבלת כאן אחלה תשובות.

סירה היא עסק רציני, עם הוצאות לא מעטות ומצריכה מחשבה עמוקה לפני שנכנסים לזה.
 זה אומנם תענוג צרוף לצאת לים עם סירה  ( גם אם נתקעים בלי מצבר.....) אבל יש הרבה מאוד מסביב שצריך לקחת בחשבון ןהוא פחות כיף

אגב גיל כשתגיע הסירה של ה100k בבקשה תעדכן בראוו

שי
 IP: [ מחובר ]
רועי כהן

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 23

הודעות: 2423

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #16 ב- : אפריל 24, 2018, 07:05:13 AM »
תודה רבה אביאל על התגובה, כנראה שפספסתי אותה מקודם
אני מבין שבתור התחלה מומלץ סירה + מנוע חדשים לגמרי על מנת זלא יהיו יותר מדי תקלות
לגבי לשלם למישהו אנחנו שלושה אנשים - 200 350 שח לאדם יוצא לפעמיים 1000 שח ומעלה כך שלא משתלם בכלל למרות שאין משתלם לא משתלם בתחביב אבל בכל זאת זה המון
בדרכ בחןפשות יוצאים עם סירה
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35
Shimano stradic fl3000c xg
Major craft dangan x8 0.8pe
Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
 IP: [ מחובר ]
רועי כהן

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 23

הודעות: 2423

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #17 ב- : אפריל 24, 2018, 07:09:19 AM »
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר?
הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו?
בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35
Shimano stradic fl3000c xg
Major craft dangan x8 0.8pe
Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #18 ב- : אפריל 24, 2018, 07:25:06 AM »
בעצם, מה שגיל אומר, זה שבסירה זולה יחסית במחיר הקנייה, בכל שנה אתה שם סכום דומה לסכום הקנייה על אחזקה ועלויות נלוות.... דבר שצריך לקחת בחשבון, כי אם לא תוכל לעמוד בהתחייבות הזו, הסירה תוזנח והבלאי מהר מאוד יכול להפוך אותה ללא אמינה במקרה הטוב, ועד לא שמישה במקרה הרע...
הגדרה  נכונה  אתה בסדר
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
רועי כהן

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 23

הודעות: 2423

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #19 ב- : אפריל 24, 2018, 07:45:00 AM »
שרגא גם לך יש סירה אם אני זוכר נכון...
איך התחזוקה שלה ? יש הרבה עבודה?
ומה המחיר שלה? (אם זה בסדר לשאול..
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35
Shimano stradic fl3000c xg
Major craft dangan x8 0.8pe
Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
 IP: [ מחובר ]
GilH99
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1371

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #20 ב- : אפריל 24, 2018, 08:53:22 AM »
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר?
הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו?
בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?

אני הייתי חדש לגמרי בתחום. לשותף שלי היה קצת ידע קודם, אבל לא ברמה של מכונאי. צריך חוש טכני בסיסי, את השאר לומדים עם קצת עזרה מבעלי סירות אחרות.
לאחזקת המנוע נעזרנו בחבר מוסכניק, בעל סירה. אבל לטיפולים הגדולים הבאנו מכונאי שמתמחה במנועים ימיים.
אצלנו החלק העליון היה מעץ, אז עבודות גוף היו ברמה של החלפת חלקי עץ שהתבלו, וצביעה, שזה פשוט.
אני מניח שבסירת פיבר, תצטרכו ללמוד לעשות תיקוני פיבר לבד.
ברמת השיפורים הוספנו תאורות, פנל חשמל... ודברים בסגנון הזה. הבעיה הנוספת הייתה שחוטי החשמל (בעיקר של התאורה והמכשירים) נאכלו עם הזמן, אז החלפנו חוטים.
לגבי חלודה, כל מה שעשוי ברזל מחליד (אפילו חלקים מנירוסטה מחלידים בסוף). חשוב להשתמש בברגים מתאימים שלא יחלידו מהר ולצבוע כל מה שמברזל רגיל (שחור).
אתה צריך לקחת בחשבון שבכל יציאה צריך חצי שעה לארגן את הסירה לפני שיוצאים (לסדר, לתדלק, לראות שהמנוע עובד חלק). ואחרי היציאה קרוב לשעה של נקיונות וארגון.
מעבר לכך, בהנחה שאין דברים מיוחדים, צריך 4-5 שעות בחודש, לתחזוקה השוטפת.
המצבר הוא כמו מצבר של רכב, אם אני  זוכר נכון, העלות 300-400 ש"ח.

לגבי החשבון שלך, אם אתם יוצאים בממוצע פעם בשבוע אז אתה מתחיל להגיע לאיזון הכלכלי. אם פעם בשבועיים (קח בחשבון שיש סופ"שים שמזג האוויר לא מתאים), אז אתה מדבר על 25 אלף לשנה. שזו קרוב לעלות האחזקה של הסירה (כשאתה יוצא עם מישהו אחר העלות כוללת את הדלק).

אם תשאל אותי אם זה היה כדאי, ברור שכן, נהנו מאוד, ולמדתי הרבה. אבל זה כל עוד יצאנו באופן שוטף. כשהחיים לא אפשרו לנו לצאת כמו שרצינו, זה כבר הפך למטלה והסירה שכבה במרינה ללא שימוש. בגלל זה מכרנו אותה.

שי,
צריך לחיות באמונה  כבוד הרב
רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות.


גיל

עריכה אחרונה: אפריל 24, 2018, 08:57:58 AM על ידי GilH99
 IP: [ מחובר ]
SHAYU**
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1358

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #21 ב- : אפריל 24, 2018, 11:39:21 AM »
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר?
הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו?
בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?


שי,
צריך לחיות באמונה  כבוד הרב
רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות.


גיל




זה כי אתה לא מגיע יותר לחוף...דבר איתי על שישי אם אתה פנוי..

שי
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #22 ב- : אפריל 24, 2018, 18:18:59 PM »
בכוונה לא הגבתי עד עכשיו

אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק
לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס מזועזע
תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות
6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית
אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים
אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה גיחוך
חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית
ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה
והכי חשוב
כייף
כייף
כייף
שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה
שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים
לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך
לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך
אז כן
התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה
אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה
אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא

נ.ב.
בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע
ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף קריצה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
GilH99
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1371

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #23 ב- : אפריל 24, 2018, 20:58:40 PM »
בנצ'י, אני לא בטוח שהגזמנו בענק...
רק עגינה (בים התיכון), ביטוח וכושר שייט, זה 1000 ש"ח לחודש.
תוסיף אנטיפאולינג וטיפולי מנוע אחת לשנתיים/שלוש, זה עוד כמה מאות בממוצע.
וזה ללא תקלות מיוחדות.

לגבי ההנאה, אני לא חולק עליך  גיחוך

גיל

עריכה אחרונה: אפריל 24, 2018, 20:59:59 PM על ידי GilH99
 IP: [ מחובר ]
תמירניסן
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 32

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #24 ב- : אפריל 24, 2018, 21:00:53 PM »
בכוונה לא הגבתי עד עכשיו

אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק
לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס מזועזע
תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות
6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית
אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים
אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה גיחוך
חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית
ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה
והכי חשוב
כייף
כייף
כייף
שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה
שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים
לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך
לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך
אז כן
התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה
אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה
אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא

נ.ב.
בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע
ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף קריצה
אין על בנצי תמיד שמח לעזור בפורום  ומחוצה לו  כן יירבו כמוך אלוף  בירה
 IP: [ מחובר ]
תמירניסן
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 32

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #25 ב- : אפריל 24, 2018, 21:08:14 PM »
רועי מהניסיון שלי  גם אני "צעיר" כשנה  עם סירה אם יש לך תכסף ואתה תצא יותר מפעמיים שלוש בחודש להפלגות לך על זה אבל תלמד את העולם הזה היטב ותבדוק טוב מה אתה קונה .
 יש לך כאן חברה מצוינים  עם הרבה ידע שיעזרו לך .
אם תדירות היציאות שלך לים  תהיה יותר נמוכה רד  מזה יש פה חברה שמוציאים בתשלום והם אחלה תצטרף אליהם יותר משתלם כלכלית .
זו דעתי הרבה בהצלחה.   
 IP: [ מחובר ]
אברהם כהן

חבר_ISF
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 48

הודעות: 4796

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #26 ב- : אפריל 25, 2018, 10:54:37 AM »
בס"ד

רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי),
וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה.
אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת.
כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ.
בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה.
עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים).
אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון.  משמע 12,000 ש"ח לשנה.

אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה.
צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק.
הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון!

אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין.

-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
 IP: [ מחובר ]
Kobiarava

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 45

הודעות: 5786

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #27 ב- : אפריל 25, 2018, 11:34:05 AM »
אין שום היגיון למישהו מהמרכז לקנות סירה באילת, בטח לא כשמדובר בבחור צעיר שעדיין לא מחזיק רישיון נהיגה ורכב צמוד (מה עם רישיון משיט?). נסיעה של 4 שעות לכל כיוון לא מאפשר לך יציאות ספונטניות, ולא מאפשר יציאות בתדירות מספקת. מה גם שאין באמת יתרון לדייג באילת על פני ים תיכון, ממה שאני רואה, בים תיכון יש יותר דייג בשוטף מאשר אצלנו באילת... המלצה שלי, בהנחה שזה באמת מתקדם לאנשהו (למרות שזה נראה לי יותר כמו דיון תיאורטי), הסירה לא יכולה לעגון יותר משעה מהבית.
 IP: [ מחובר ]
ינשוף דייג ירושלמי

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 339

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #28 ב- : אפריל 25, 2018, 11:54:19 AM »
בס"ד

רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי),
וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה.
אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת.
כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ.
בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה.
עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים).
אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון.  משמע 12,000 ש"ח לשנה.

אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה.
צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק.
הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון!

אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין.


אתה בסדר    ואני לא הבנתי את ההיגיון והכדאיות לעגון  באילת   אם  אתה גר באשקלון. 
לדעתי  רד מנושא הסירה, פה ושם צא  עם בעל סירה ושלם לו X  שקלים,  זה כבר עלות הדלק שלך  לאילת וחזרה. 
-------------------------------
אם אתה רוצה לברקים לך למעקה ברידינג יוצאים שם גומברים טלוויזיות ולברקים כמעט בכל שעה
 IP: [ מחובר ]
שי דביר (שי שם פרטי)

אהבת הדיג והרצון לשתף הופכים אותך להיות
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 1272

וכמות ההודעות הזו היא רק ההתחלה...

בעניין: כניסה לתחום הסירות
« הגיב #29 ב- : אפריל 25, 2018, 13:04:44 PM »
חברים, מאחר ואני המשוגע שעושה את הדרך לאילת לא מעט, תנו לי לשים דברים על דיוקם.

בממוצע אני יוצא אחת לחודש לסוף שבוע ארוך על הים.
המרחק שאני נוהג לכל כיוון הוא כ-500 קילומטר (קרית שמונה-אילת  מוציא לשון) - סה"כ כ-1000 ק"מ ליציאה.

עלות הדלק (כשמחשבים 15 קילומטר לכל ליטר דלק, וזה הגיוני וממוצע) היא כ-500 ש"ח

כל נסיעה כזו מלווה בעוד חברים כך שהדלק מתחלק לשלוש.   

נכון שיציאה ספונטנית לא יכולה להיות באמצע השבוע, אבל יחד עם זה אין לי צורך ברכב גדול ונגרר לסירה שעולים המון... (כי אין מקומות עגינה בים התיכון), אבל כבר יצא ששלושה שבועות ברציפות יצאתי לסשן דיג של סופ"ש.

צודק קובי שאומר שזו בעיה לא פשוטה, אבל עדיין לדעתי שווה כל שקל.

ולגבי מחיר הדלק, אם תחשבו את עלות העגינה במרכז (כ-1000 ש"ח) מול אילת (פחות מ-400) זה די מסדר את העלות של הדלק, מה גם אם אתה יוצא עם עוד חברים ומתחלקים.

רועי, אני חושב שקיבלת כאן את כל מה שאתה צריך כדי להחליט.
תחליט, ואז תתחיל להוציא דו"חות דיג טובים אחי (תיכון או אילת לא באמת משנה) אתה בסדר אתה בסדר

חוטים מתוחים.
 אנחנו מספר 1
-------------------------------
הדג שהצליח לברוח, סך הכל רצה לחיות יותר ממה שאתה רצית להעלות אותו לסירה.
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: 1 [2] 3 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top