פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   כניסה לתחום הסירות |
עמודים: 1 [2] 3
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: כניסה לתחום הסירות (נקרא 7002 פעמים) |
הדפסה |
|
SHAYU**
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1358
|
|
רועי קבלת כאן אחלה תשובות. סירה היא עסק רציני, עם הוצאות לא מעטות ומצריכה מחשבה עמוקה לפני שנכנסים לזה. זה אומנם תענוג צרוף לצאת לים עם סירה ( גם אם נתקעים בלי מצבר.....) אבל יש הרבה מאוד מסביב שצריך לקחת בחשבון ןהוא פחות כיף אגב גיל כשתגיע הסירה של ה100k בבקשה תעדכן  שי
|
|
|
|
רועי כהן
|
חבר פורום
מנותקגיל:
23
הודעות: 2423
|
|
תודה רבה אביאל על התגובה, כנראה שפספסתי אותה מקודם אני מבין שבתור התחלה מומלץ סירה + מנוע חדשים לגמרי על מנת זלא יהיו יותר מדי תקלות לגבי לשלם למישהו אנחנו שלושה אנשים - 200 350 שח לאדם יוצא לפעמיים 1000 שח ומעלה כך שלא משתלם בכלל למרות שאין משתלם לא משתלם בתחביב אבל בכל זאת זה המון בדרכ בחןפשות יוצאים עם סירה
|
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35 Shimano stradic fl3000c xg Major craft dangan x8 0.8pe Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
|
|
|
רועי כהן
|
חבר פורום
מנותקגיל:
23
הודעות: 2423
|
|
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר? הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?
|
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35 Shimano stradic fl3000c xg Major craft dangan x8 0.8pe Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
בעצם, מה שגיל אומר, זה שבסירה זולה יחסית במחיר הקנייה, בכל שנה אתה שם סכום דומה לסכום הקנייה על אחזקה ועלויות נלוות.... דבר שצריך לקחת בחשבון, כי אם לא תוכל לעמוד בהתחייבות הזו, הסירה תוזנח והבלאי מהר מאוד יכול להפוך אותה ללא אמינה במקרה הטוב, ועד לא שמישה במקרה הרע...
הגדרה נכונה 
|
-------------------------------
|
|
|
רועי כהן
|
חבר פורום
מנותקגיל:
23
הודעות: 2423
|
|
שרגא גם לך יש סירה אם אני זוכר נכון... איך התחזוקה שלה ? יש הרבה עבודה? ומה המחיר שלה? (אם זה בסדר לשאול..
|
-------------------------------
Daiwa lateo 86ml 7-35 Shimano stradic fl3000c xg Major craft dangan x8 0.8pe Ygk fluorocarbon shock leader 16lb
|
|
|
GilH99
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1371
|
|
 |
|
|
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר? הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?
אני הייתי חדש לגמרי בתחום. לשותף שלי היה קצת ידע קודם, אבל לא ברמה של מכונאי. צריך חוש טכני בסיסי, את השאר לומדים עם קצת עזרה מבעלי סירות אחרות. לאחזקת המנוע נעזרנו בחבר מוסכניק, בעל סירה. אבל לטיפולים הגדולים הבאנו מכונאי שמתמחה במנועים ימיים. אצלנו החלק העליון היה מעץ, אז עבודות גוף היו ברמה של החלפת חלקי עץ שהתבלו, וצביעה, שזה פשוט. אני מניח שבסירת פיבר, תצטרכו ללמוד לעשות תיקוני פיבר לבד. ברמת השיפורים הוספנו תאורות, פנל חשמל... ודברים בסגנון הזה. הבעיה הנוספת הייתה שחוטי החשמל (בעיקר של התאורה והמכשירים) נאכלו עם הזמן, אז החלפנו חוטים. לגבי חלודה, כל מה שעשוי ברזל מחליד (אפילו חלקים מנירוסטה מחלידים בסוף). חשוב להשתמש בברגים מתאימים שלא יחלידו מהר ולצבוע כל מה שמברזל רגיל (שחור). אתה צריך לקחת בחשבון שבכל יציאה צריך חצי שעה לארגן את הסירה לפני שיוצאים (לסדר, לתדלק, לראות שהמנוע עובד חלק). ואחרי היציאה קרוב לשעה של נקיונות וארגון. מעבר לכך, בהנחה שאין דברים מיוחדים, צריך 4-5 שעות בחודש, לתחזוקה השוטפת. המצבר הוא כמו מצבר של רכב, אם אני זוכר נכון, העלות 300-400 ש"ח. לגבי החשבון שלך, אם אתם יוצאים בממוצע פעם בשבוע אז אתה מתחיל להגיע לאיזון הכלכלי. אם פעם בשבועיים (קח בחשבון שיש סופ"שים שמזג האוויר לא מתאים), אז אתה מדבר על 25 אלף לשנה. שזו קרוב לעלות האחזקה של הסירה (כשאתה יוצא עם מישהו אחר העלות כוללת את הדלק). אם תשאל אותי אם זה היה כדאי, ברור שכן, נהנו מאוד, ולמדתי הרבה. אבל זה כל עוד יצאנו באופן שוטף. כשהחיים לא אפשרו לנו לצאת כמו שרצינו, זה כבר הפך למטלה והסירה שכבה במרינה ללא שימוש. בגלל זה מכרנו אותה. שי, צריך לחיות באמונה  רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות. גיל
|
|
עריכה אחרונה: אפריל 24, 2018, 08:57:58 AM על ידי GilH99
|
|
|
|
|
SHAYU**
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1358
|
|
גיל לגבי התחזוקה השוטפת, אני מבין שאת רוב העבודות עשיתם לבד, זה מכיוון שהיה לכם ידע קודם או שהבנתם לבד וקראתם מה צריך לעשות? אגב מה העלות של מצבר? הדברים שאמרת שנגמרו בגלל מלח וכו , איזנ דברים אלו היו? בשבוע, כמה זמן אתה מעריך פלוס מינוס שהשקעתם בסירה בתחזוקה?
שי, צריך לחיות באמונה  רק שיהיה זמן ובריאות לצאת. אפילו בחוף כבר לא ראיתי אותך יובלות. גיל זה כי אתה לא מגיע יותר לחוף...דבר איתי על שישי אם אתה פנוי.. שי
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
בכוונה לא הגבתי עד עכשיו אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס  תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות 6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה  חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה והכי חשוב כייף כייף כייף שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך אז כן התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא נ.ב. בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף 
|
-------------------------------
|
|
|
GilH99
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1371
|
|
בנצ'י, אני לא בטוח שהגזמנו בענק... רק עגינה (בים התיכון), ביטוח וכושר שייט, זה 1000 ש"ח לחודש. תוסיף אנטיפאולינג וטיפולי מנוע אחת לשנתיים/שלוש, זה עוד כמה מאות בממוצע. וזה ללא תקלות מיוחדות. לגבי ההנאה, אני לא חולק עליך  גיל
|
|
עריכה אחרונה: אפריל 24, 2018, 20:59:59 PM על ידי GilH99
|
|
|
|
|
תמירניסן
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 32
|
|
 |
|
|
בכוונה לא הגבתי עד עכשיו אמנם אני מכונאי ואת עבודות תחזוקת המנוע אני עושה לבד אבל החברים הגזימו פה בענקקקקקקקקקקקקק לי יש סירה יחסית ענתיקה עם מנוע ענתיקה דה לוקס  תחלס הייתה השקעה התחלתית כדי להביא את הסירה למצב טוב אבל בואו לא נגזים בעלויות 6.000 ש"ח לתיקונים ואנטי פאולינג פלוס 2000 לחלקים ואביזרים זה מה שהיה השקעה התחלתית אחרי זה זה הסתכם ב-100 שקל בממוצע לחודש לתיקונים אני נתקל לא פעם בהודעות ווצאפ על חברים מהמרינה שתקועים בים ויש להם סירות הרבה יותר חדישות מהענתיקה שלי ואפילו גררתי פעם מישהו חזרה למרינה  חשוב מאוד להכיר את הסירה ואת המנוע ברמה קצת יותר מבסיסית ויותר חשוב שיהיה חבר טלפוני לעת צרה והכי חשוב כייף כייף כייף שהסירה שלך ואתה יוצא מתי שבא לך ולא תלוי במישהו שיוציא אותך לאן שהוא רוצה ולא לאן שאתה רוצה שאין עוד 10 אנשים שצמודים לך לתחת וחלקם מקיאים לעשות מה שבא לך בלי שמישהו יצעק עלייך או יעיר לך לחזור למרינה בלי שאף אחד יתבעס עלייך ולצאת שוב כי ככה בא לך אז כן התענוג עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה אם יש לך כסף לסירה חדשה ומנוע חדש לך על זה אבל גם אם אין לך השד הוא לא כזה נורא נ.ב. בענייני מנוע יש לך את המנועיה לשאול שאלות ולהיעזר בידע ויש פה כאלה שקיבלו עזרה שהייתה אמורה לעלות להם הרבה כסף  אין על בנצי תמיד שמח לעזור בפורום ומחוצה לו כן יירבו כמוך אלוף 
|
|
|
|
תמירניסן
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 32
|
|
רועי מהניסיון שלי גם אני "צעיר" כשנה עם סירה אם יש לך תכסף ואתה תצא יותר מפעמיים שלוש בחודש להפלגות לך על זה אבל תלמד את העולם הזה היטב ותבדוק טוב מה אתה קונה . יש לך כאן חברה מצוינים עם הרבה ידע שיעזרו לך . אם תדירות היציאות שלך לים תהיה יותר נמוכה רד מזה יש פה חברה שמוציאים בתשלום והם אחלה תצטרף אליהם יותר משתלם כלכלית . זו דעתי הרבה בהצלחה.
|
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד
רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי), וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה. אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת. כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ. בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה. עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים). אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון. משמע 12,000 ש"ח לשנה.
אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה. צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק. הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון!
אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין.
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
אין שום היגיון למישהו מהמרכז לקנות סירה באילת, בטח לא כשמדובר בבחור צעיר שעדיין לא מחזיק רישיון נהיגה ורכב צמוד (מה עם רישיון משיט?). נסיעה של 4 שעות לכל כיוון לא מאפשר לך יציאות ספונטניות, ולא מאפשר יציאות בתדירות מספקת. מה גם שאין באמת יתרון לדייג באילת על פני ים תיכון, ממה שאני רואה, בים תיכון יש יותר דייג בשוטף מאשר אצלנו באילת... המלצה שלי, בהנחה שזה באמת מתקדם לאנשהו (למרות שזה נראה לי יותר כמו דיון תיאורטי), הסירה לא יכולה לעגון יותר משעה מהבית.
|
|
|
|
|
 |
|
|
בס"ד
רועי, אוסיף הוצאה אחת שלא הוזכרה כאן ושחייבים לקחת אותה בחשבון (לדעתי), וזה נושא הדלק לרכב בשביל להגיע למרינה. אם אני לא טועה אתה מאשקלון - מרחק חד כיווני של 310 ק"מ לאילת. כלומר הלוך-חזור זה 620 ק"מ. בהנחה שהאוטו עושה 1 ל- 10 זה אומר 62 ליטר דלק... במחיר של 6 ש"ח לליטר אתה מדבר על 372 ש"ח ליציאה. עוד לא עלות החנייה (במידה וקיים). אם יוצאים 3 פעמים בחודש, אז זה עוד 1000 ש"ח (לערך) לחודש שחייבים לקחת בחשבון. משמע 12,000 ש"ח לשנה.
אם אתה רוצה, יכולים (וכדאי) לרדת עוד יותר ברזולוציה של העניין. זה אומר שהאוטו שלך יעשה עוד 2000 ק"מ נוספים לחודש. שזה הרבה. צה גם שזה יצריך יותר טיפולים לאוטו שלך... כמעט עוד 3 טיפולי 10,000 נוספים לאוטו בשנה... שאלמלא אתה יודע איך לעשות אותם לבד, זה עוד 1200 ש"ח במינימום לשנה. כמובן שיש עוד השלכות מעבר לדלק, אבל לא יודע לחשב אותו באופן מדויק. הוצאות שכאלו חייבים לקחת בחשבון!
אני אישית כשמתכנן דבר חדש, אני מצייר לעצמי את התסריט הכי גרוע שיכול להיות ואז... אם אני יכול לעמוד בו (למרות שהסיכוי להכי גרוע שיקרה הוא נמוך) אז אני נכנס לעניין.
 ואני לא הבנתי את ההיגיון והכדאיות לעגון באילת אם אתה גר באשקלון. לדעתי רד מנושא הסירה, פה ושם צא עם בעל סירה ושלם לו X שקלים, זה כבר עלות הדלק שלך לאילת וחזרה.
|
-------------------------------
אם אתה רוצה לברקים לך למעקה ברידינג יוצאים שם גומברים טלוויזיות ולברקים כמעט בכל שעה
|
|
|
שי דביר (שי שם פרטי)
|
אהבת הדיג והרצון לשתף הופכים אותך להיות חבר פורום
מנותקגיל:
57
הודעות: 1272
וכמות ההודעות הזו היא רק ההתחלה...
|
|
חברים, מאחר ואני המשוגע שעושה את הדרך לאילת לא מעט, תנו לי לשים דברים על דיוקם. בממוצע אני יוצא אחת לחודש לסוף שבוע ארוך על הים. המרחק שאני נוהג לכל כיוון הוא כ-500 קילומטר (קרית שמונה-אילת  ) - סה"כ כ-1000 ק"מ ליציאה. עלות הדלק (כשמחשבים 15 קילומטר לכל ליטר דלק, וזה הגיוני וממוצע) היא כ-500 ש"ח כל נסיעה כזו מלווה בעוד חברים כך שהדלק מתחלק לשלוש.  נכון שיציאה ספונטנית לא יכולה להיות באמצע השבוע, אבל יחד עם זה אין לי צורך ברכב גדול ונגרר לסירה שעולים המון... (כי אין מקומות עגינה בים התיכון), אבל כבר יצא ששלושה שבועות ברציפות יצאתי לסשן דיג של סופ"ש. צודק קובי שאומר שזו בעיה לא פשוטה, אבל עדיין לדעתי שווה כל שקל. ולגבי מחיר הדלק, אם תחשבו את עלות העגינה במרכז (כ-1000 ש"ח) מול אילת (פחות מ-400) זה די מסדר את העלות של הדלק, מה גם אם אתה יוצא עם עוד חברים ומתחלקים. רועי, אני חושב שקיבלת כאן את כל מה שאתה צריך כדי להחליט. תחליט, ואז תתחיל להוציא דו"חות דיג טובים אחי (תיכון או אילת לא באמת משנה)  חוטים מתוחים. 
|
-------------------------------
הדג שהצליח לברוח, סך הכל רצה לחיות יותר ממה שאתה רצית להעלות אותו לסירה.
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: 1 [2] 3
|
|
|
|