כמה טיפים לדייג מקרלים
הציוד :סט לג׳יג
מבנה הריג מלמעלה למטה :
/
סטיק לייט
/
סביקי שש קרסים בגודל מתאים לגודל המקרלים
/
סטיק לייט
/
חוט נילון של לפחות שני מטרים
/
משקולת של 200 גרם (משקל גדול יקטין את המקרה של הפלונטרים )
השיטה :
עוגנים בלילה
ללא ירח בנקודה עדיף במקום שידוע שהמקרלים מסתובבים
יש זרמים שנושאים איתם פלנקטון שמביא אחריו את המקרלים
נזהה זרמים עם אקו סאנודר שיש לו גם מד טמפרטורה יהיה שינוי גם ממש של מעלה או כמה מעלות בודדות
וצריך להיסתכל למים לחפש פלקטון ( רואים ממש כמו זחלים ותולעים זה יראה ממש כמו להקה של ברחשים ויש גם חלק זוהרים במגע )
ואיפה שגילנו את הפלקטון ננסה להישאר על הטמפרטורה הזאת (עם עוגן ) הזרם נושא את הפלקטון בים
מזכיר יצאנו לדוג בלילה ללא ירח, אנחנו למעשה הופכים להיות הירח צריך תאורה חזקה מכוונת למים ככה הפלקטון ימשך אלינו וישאר
באזור הסירה וגם המקרל נמשך לאור ולא רק, למעשה כל שרשרת המזון יכולה לבקר אותנו, (להוריד מקרל חי יכול להפתיעה לטובה)
* לתאורה עדיף להישתמש במצבר של צרכנים עם יש ולא של המנוע !
להכין רוסה או צ׳אם ולזרוק למים מדי פעם חופן זה יצור מקור של אוכל ויגרום למקרלים עוד סיבה לבלות ליד הסירה
ויכניס אותם למצב של בולמוס אכילה
מתכון לרוסה / צ׳אם למקרלים :
דלי של צבע
שש או שמונה כיכרות של לחם ישן
שנייים שלושה קילו של חול (החול יגרום לצ׳אם לשקוע)
ודגים או שאריות של דגים, עדיף דגים עם בשר שמן וכמה שיותר דגים, יותר טוב אבל אם כול מה שיש זה למשל שתיי קופסאות טונה זה גם טוב
להוסיף מים על הכול ולהגיע למרקם של דייסה (מה שאומר לערבב טוב מאוד הכל )
אני משתמש בכף קמח /כף של הפיצוחים לזרוק למים ככה לא מתלכלכים ולא מלכלכים את החכות והרולרים
התכניקה של הדייג :
פותחים קשת ונותנים לסביקי לרדת
מסתכלים על החוט יוצא ומתרגלים לקצב יציאה שלו, המקרל לרוב יתפס בירדה ואז החוט יאט או אפילו יעצור נסגור את הקשת (נשתדל לזכור את הגובה שהוא נתפס זה יכול להיות דינמי ומה שנקרה אפשר ״להכריז״ על הגובה לחברים )
אחרי שיש דג או דגים נשתדל לשמור על מתח בחוט למנוע פלונטרים די מהר ״תופסים יד״ ואפשר להעריך כמה דגים יש לנו על הסביקי
אני מקפיץ בתנועות קלות המקרל אוכל דגים קטנים / זחלים שלא זזים כול כך מהר ודי מסתמכים על הזרמים שישאו אותם אז העבודה עם החכה לא צריכה להיות חזקה וגדולה מספיק הקפצות קטנות ועדינות ככה נדמה את האוכל של המקרל בצורה טובה
אפשר בנוסף ללכת לאורך הסירה ולמלא את כל הסביקי ואז נתחיל לגלגל למעלה לא בקצב מהיר שש מקרלים שמנים על הסביקי מושכים חזק ובדרך כלל העל חזור קטן יחסית בקרסים (לשיחרור מהיר )
טוב הגענו עם הריג לדופן הסירה
ופה בא לביטוי הריג מזכיר שהוא בנוי מסביקי ותוספת של שניי מטרים חוט נילון
וזה כדי לעבוד בנוח ובבטחה, שש קרסים ושש מקרלים משתוללים וידיים חלקות מהריר שהם מלאים בו זה מתכון לקרס בגוף
מרימים את הריג ומשאירים את המשקולת במים היא דואגת לחוט מתוח והמקרלים יהיו תלויים כמו על חבל כביסה וככה יהיה לנו קל להוריד אותם וחלק אפילו יפלו לבד והכל בשליטה
איך עושים את זה :לדוגמה דגנו על דופן שמאל אז נלך אחורה לדופן ימין ונניח את המקל בסטנד של דופן ימין ואז נוצר מצב שהדגים תלויים מעל הסיפון מולנו והחוט מתוח (המשקולת עוד במים ) ויש לנו שתי ידיים פנויות
עוד שיטה זה להעביר את החוט במעיין וו בדופן הנגדית שבה דגנו אבל שהוו יהיה תלוי מעל החכה למשל בקונזולה ואז המקל יעמוד בניצב וגם לא יתכופף מהדגים שמשתוללים (לשיטה הזאת לא צריך סטנד )
אפשר להישתמש בכלי לשחרור מהיר אני מעקם מברג ישן או מוט נירוסטה למעיין וו ואז תופס את הקרס ונותן ניעור והדג יתנתק מהקרס מזכיר שעדיף שהעל חזור יהיה קטן מכיר שיש גם מכשיר יעודי
יופי אז יש לנו מלא מקרלים על הסיפון זה הופך אותו לחלק והסיפון לא המקום הכי טוב לשמור אותם
אז מכינים צידנית מראש עם קרח ומי ים (המלח במי ים יכול להוריד לטמפ׳ יותר נמוכה מאפס ) ככה המקרלים נשמרים טריים למאכל וגם אני מאמין שהשוק פרייז הורג אותם בצורה יותר הומנית
העונות הטובות זו העונות מעבר אבל האביב יותר חזק
רציתי לרשום כמה טיפים בסוף יצא סוג של מאמר

אני פשוט מאוד אוהב את הסוג דייג הזה
אני יוצא לכמה פעמים ספורות בעונה וממלא את המקפיא במקרל לפתיון לעונה שלמה וחלק נותן לחבר שמעשן אותם פצצה
עדיף לא לאכול יותר מידי הבנתי שיש במקרל כמות גדולה יחסית של כספית
*** זהו עכשיו לקחת הכול בערבון מוגבל,
כי את כל מה שרשמתי פה למדתי מהדייג בים האדום אבל אני מניח שאפשר להשליך על הים התיכון***