פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   מעשה בטוב לב ... |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: מעשה בטוב לב ... (נקרא 1951 פעמים) |
הדפסה |
|
|
 |
|
|
יום שבת, מחליטים לצאת היום לדוג בעומק על חי. אוספים פתיונות, וקדימה לדרך. בצהריי היום לאחר יום דייג לא פורה במיוחד, מחליטים על דריפט אחרון והבייתה. מניעים, משלבים הילוך ופה העניין מתחיל להסתבך . המנוע פנימי עם ברך. הגיר עושה בעיות ומסרב להעביר כח למנוע כאשר נמצאים בהילוך. בתחילה חשדנו במדחף, נסיונות החלפתו בצלילה מתחת למים מצדי לא עלו יפה. אין ברירה חוזרים עם הספייר. נגיעה והוא מניע. אבל ... זרם מי הקירור לא נראה לעין. אם הוא יעבוד המנוע יתחמם ויהרס. עוד נסיונות לנקות מעברים לא צולחים ואנחנו מוצאים עצמנו כ 10 מייל מול תל אביב בדריפט אינסופי.
דבר ראשון בודקים את כיוון הסחף והרוחות ורואים כי אנחנו נסחפים לכיוון החוף. מה שמרגיע אותנו. העומק 100 מטרים. נסיונות לשימוש בנייד גם לא עבדו, אין קליטה .מצאנו את עצמנו מנסים לאתר מישהו באזור באמצעות הקשר. חברים מפה ומשם מנסים לעזור, וכאשר מחליט אחד החברים לצאת לכיווננו אחרי שימצא מישהו שיצטרף, יתדלק את הסירה ויגיע. בקיצור מחכות לנו עוד שעות רבות בים. לפתע קריאה בקשר. יאכטה שהסתובבה באזור החוף יוצרת קשר ושואלת למיקומנו. מייד מעבירים נצ והחברה יוצאים להפלגה של כשעתיים וחצי עד שמגיעים אלינו. אירגון הסירה, קשירת חבלים ויוצאים לדרך. עוד שעתיים וחצי הפלגה ואנחנו נכנסים למרינה. אין לי מספיק מילים בכדי להודות ליאכטה JOE, על מעשה אצילי וחברי. את מלאכת החילוץ החברה האלה יודעים היטב. לא התערבנו ונשמענו להוראות. במצבים כאלו צריך אדם אחד שינהל את הארוע, יתן הוראות ותכנית עבודה. כל התערבות עשויה להוביל לברוך אחר. במקצועיות רבה גררו אותנו למקומנו, עם עוד קצת עזרה מחברים מהחוף חזרה הסירה למקומה. מסקנות: תמיד לדאוג לגיבויים, אם זה מצבר נוסף, דלק ספיר, מזון ומים ,gps וכלי עבודה וכל מה שעלול לשמש לעזרתכם בזמני מצוקה - מעבר לחובתכם בחוק. תמיד לדעת על אנשים שנמצאים בים בזמן שאתם נמצאים, להחזיק בסירה חבלים, לא להכנס לפאניקה - זה לא עוזר, קור רוח במצבי לחץ עוזר לחשוב בהגיון ולהגיע לפתרון, להיות מודע למצב הים עם צפי לשינויים ותגובות, לנסות להגיע לפתרון הבעיה ואם לא ניתן אז קוראים לעזרה,
והכי הכי חשוב: תחשבו חיובי - יהיה חיובי ! תנו ליקום - הוא מחזיר ! תהיו תמיד חברים ובים במיוחד! אדם במצוקה בים זה עניין רציני, תמיד תגישו עזרה וסיוע כמו שהייתם מצפים שיעזרו ויסייעו לכם כאשר אתם תתקעו.
כל טוב.
|
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
כל הכבוד לחברה מיאכטה JOE  כל הכבוד לך שמצאת לנכן להודות להם גם פה  תודה על ההארות והטיפים מקווה שאף אחד לא יזדקק אבל אם כן שידעו מה לעשות ומה צריך שיהיה על הסירה אומנם לא יוצא עם סירה אבל כן עם קיאק 1. לא יוצא לבד 2.טלפון עלי תמיד 3.כמות מים שמספיקה לשעות רבות במים 4.חבל גרירה תמיד על הקיאק
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
לקח חשוב שאני למדתי מכל זה לבדוק לפחות פעם בחודש את המנוע ספייר ולוודא את תקינותו מנוע ספייר לא שווה אם הוא לא תקין וכמובן תמיד אבל תמיד בכל יציאה לדאוג שיהיה מספיק מים ליום שלם גם לי כבר יצא לגרור מישהו רק שאותו בחור שגררתי היה כבר די קרוב לחוף ולגלים והייתה סכנה מהגלים לפני כשלושה חודשים בזמן טרולינג ראיתי מישהו מנופף לי בידים ומיד הבנתי שהוא בצרה הגעתי אליו וזרקתי לו חבל עם הוראות מדויקות דבר ראשון גררתי אותו מאזור הסכנה ולאחר מכן למרינה חברים מנוע ספייר זה לא המלצה זה חובה כבוד ליאכטה ג'ו שיצאו למרחק כזה לעזור לבחור בצרה שהם בכלל לא מכירים 
|
-------------------------------
|
|
|
UZIK
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1415
|
|
כן יש אנשים טובים בים זה חוק לעזור מחר גם אתה עלול להיות זקוק לעזרה אני סקרן לדעת מה הייתה התקלה במנוע העיקרי
עוזי
|
|
|
|
dani77
|
חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 1506
|
|
כל הכבוד על ההיענות של היאכטה , לא פשוט בטח ב 100 . כאחד שנתקע פעמיים בים המצב לא נעים ובטח לא חוסר הוודאות של מי יגיע ומתי למרות שאני לא הייתי בעומק כזה (סביב ה 50 מטר). מה היה הכשל במנוע ? בכל מקרה קשה לי להאמין שהייתם חוזרים על המנוע עזר אבל זה בהחלט היה מקרב אותכם לטווח הקליטה . אגב מול הרצליה סביב ה 80 מטר יש קטע של קליטה סלולארית רגילה , אח"כ קצת נעלם וחוזר סביב ה 60 מטר . דניאל
|
|
|
|
אבי חכם
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
47
הודעות: 4555
חפשו אותי בגוגל : דיו חכם בע"מ
|
|
אנשים טובים באמצע הדרך  כמה טוב לשמוע שהכל נגמר בצורה חיובית  כבוד גדול ליאכטה ג'ו  מה היה הכשל במנוע ? בכל מקרה קשה לי להאמין שהייתם חוזרים על המנוע עזר אבל זה בהחלט היה מקרב אותכם לטווח הקליטה . למה אתה חושב שמנוע העזר לא היה מחזיר אותם לחוף ? 
|
-------------------------------
יאלללה בשמחות  וכן , אני "חכם" "יפה" ו "מבריק" .. ואישתי בחיים לא תירשם לפה 
|
|
|
|
לסקרנים שבינכם, התקלה היתה בגיר, שילבנו למצב דרייב , גז והסירה לא זזה. בדיעבד גלגלי שיניים בגיר נשחקו ויש צורך בהחלפתם. לגבי מנוע רזרבי, יש להניע אחת לחודש בכדי למנוע הפתעות לא נעימות... מנוע ספייר מספיק שיזיז את הסירה במהירות 5 קשר, אותה המהירות פחות או יותר בה הפליגה היאכטה שבאה לחלץ. אם היה תקין בהחלט יכולנו לחסוך המתנה של שעתיים וחצי. מה שכן גם הרוח והזרמים שיחקו לטובתנו ,
|
|
|
|
ARAD39
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 65
|
|
ככה זה בחיים צריך תמיד לעזור .יום אחד זה חוזר.אתה בן אדם טוב זכית...
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
קודם כל  לחבר'ה של יאכטה JOE. דבר שני, אנחנו תמיד דגלנו אצלנו בסירה שחובה מנוע עזר ושיהיה כמה שיותר חדש ובמצב תקין. (בסירה הראשונה קנינו חדש 15 כ"ס שעכשיו מוצע למכירה כי רצינו מנוע שניתן לסמוך עליו שיניע  ) לא יוצאים לים ללא מנוע עזר !!.
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מחוברגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
מחמם את הלב לשמוע על אנשים טובים באמצע הדרך.... בהחלט מגיע יישר כוח לבעלי היאכטה - יאכטה JOE... וגם לך יישר כוח תומר על השיתוף - לא מעט תובנות יש בדברים שכתבת... 
|
-------------------------------
|
|
|
dani77
|
חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 1506
|
|
אנשים טובים באמצע הדרך  כמה טוב לשמוע שהכל נגמר בצורה חיובית  כבוד גדול ליאכטה ג'ו  מה היה הכשל במנוע ? בכל מקרה קשה לי להאמין שהייתם חוזרים על המנוע עזר אבל זה בהחלט היה מקרב אותכם לטווח הקליטה . למה אתה חושב שמנוע העזר לא היה מחזיר אותם לחוף ?  בגלל המרחק, זה הפלגה של 35 דקות על מהירות בינונית גבוהה במנוע של 150 כ"ס .לא חושב שזה היה מספיק
|
|
|
|
|
אנשים טובים באמצע הדרך  כמה טוב לשמוע שהכל נגמר בצורה חיובית  כבוד גדול ליאכטה ג'ו  מה היה הכשל במנוע ? בכל מקרה קשה לי להאמין שהייתם חוזרים על המנוע עזר אבל זה בהחלט היה מקרב אותכם לטווח הקליטה . למה אתה חושב שמנוע העזר לא היה מחזיר אותם לחוף ?  בגלל המרחק, זה הפלגה של 35 דקות על מהירות בינונית גבוהה במנוע של 150 כ"ס .לא חושב שזה היה מספיק מספיק בהחלט , כל סירה שמותקן עליה מנוע רזרבי, אני מקווה שנבדק... הפלגה במהירות 5 קשרים מספיקה די בכדי להשיט אותך במהירות טרולינג למרינה. בענייני מנוע עזר, כדאי מאוד לשים לב להתקנה בעיקר לגובה המנוע מהמים. תלוי בירכתיים אם גבוהים/נמוכים. רצוי בסירות קטנות לרכז משקל מאחור.
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|