תודה רפי,
נושא באמת חשוב ומגוון.
כיוון שאף אחד פרט אליך לא התייחס לנושא,
ניסיתי לחקור בעצמי את הנושא. חשבתי שלא
מעניין מספיק דייגים.
גיליתי שבארץ השימוש בdownriggers אינו
נפוץ במיוחד, מצריך עוד קצת סבלנות ולדעתי
הדייג הישראלי מפאת דגה הלוקה בחסר,
לא מקדיש יותר מדי לנושא.
אז להבנתי ,
המושגים downrigger/outrigger ,
כשמם כן הם. תפקידם לשנות את הזווית
בין החוט הראשי למים. כפי שכבר כתב
רפי יתכן ובדמויים מסוימים אין צורך בהם
כיוון שהדמוי שוחה מצויין גם כך.
אבל לדעתי שווה לנסות אותם עם כל דמוי,
ואז לקבל החלטה אם מועיל/מזיק/לא משפיע.
בהמשך אציין עוד יתרון.
קיימים סוגים שונים ומשונים, קיימות
שיטות שונות ומשונות.
העיקרון זהה. מעבר החוט הראשי
במתקן שמאפשר בעת תקיפת הדג:
א. בלימת המכה הראשונה
ב. ניתוק מהיר בזמן אכילת אמת ומעבר לעבודה
רגילה עם הסט איתו דגים.
אישית מכיר שני דייגים שגוררים ומשתמשים
בקליפס לניתוק מהיר. יצא לי לראות איך הדבר
עובד וזה מעולה.
תוספת מצויינת למי שמשתמש בריבוי חכות,
ניתן באמצעות קליפסים כאלו ליצור סדר
מפליא במערך החוטים, ריווח בין החוטים
וחוסר דאגה שהדבר יעבוד- זה עובד.
סיור קצר ביוטיוב תחת הכותרת downriggers
יחבר אתכם להמון מידע, המון סוגים וטכניקות
לשימוש. ישנם מתקנים שונים ומשונים אך העיקרון
בכולם זהה.
טיפ נוסף ללמידה:
חיפוש באיביי/אמזון לפעמים פותח עולמות נוספים
וחושף אותנו לשיטות שונות , וגם נושא העלויות
תמיד מסקרן.
מקווה שלא פיספסתי בהבנתי משהו,
מה שבטוח שבלי נסיון לא אלמד .
בעונת האלבקורים הקרבה עלינו לטובה,
אנסה לחזור אחורה ולדווח עוד מנסיון.
אוסיף עוד כי כולי תקווה שהעונה הזו
תפצה על העונה שעברה שלא הייתה
עמוסה במיוחד בגזרת האלבקורים .
זהו להפעם חברים,
מקווה ללמוד מכם.
סקירה מרתקת תומר...

עדיין מחפש זמן ומוזה, רק הערה מקדימה או תיקון קטן, כתבת -
"המושגים downrigger/outrigger ,
כשמם כן הם. תפקידם לשנות את הזווית
בין החוט הראשי למים."אלו שני דברים שונים ותפקידם קצת שונה או טעון הרחבת ההסבר:
outrigger -
מוציא את החוט רחוק יותר מדופן הסירה
ובכך מאפשר פריסת מקלות נוספים עם פחות חשש מהסתבכות כי מרחיק את הדמוי ממרכז הסירה...
downrigger -
תפקידו העיקרי להוריד את הדמוי או הפתיון (דג מת לרוב) יותר לעומק,
מה שמאפשר לדוג במים יותר עמוקים ולהגיע קרוב יותר לקרקעית...
כך למשל אפשר לגרור במים שעומקם 20 מטר - ולטרגט לוקוסים ע"י גרירת דמוי בעומק 15-18 מטר,
כאשר רוב הדמויים יורדים לעומק מירבי של 9 מטר...
או לגרור רתמה עם דג בעומק 30 מטר ולטרגט אינטיאסים באופן שהרתמה "תרוץ" בעומק 20-25 מטר..
ללא הדאונריגר קשה מאוד ואףך בלתי אפשרי לגרור את הרתמה כך שתרד ליותר מ-10 מטר...
בארץ יש כבר כמה שמשתמשים בדאונריגר, מכיר כמה בצפון...
זה לא הכי נפוץ כי אצלנו קצת מתעצלים וקצת מקובעים,
מה גם שזו השקעה כספית וצריך להרכיב מתקן על הסירה כך שבעל סירה בלבד יכול להחליט בעניין..
המשך יגיע..