כמה שאתה צודק אלון וכמה חשוב שהעלית את הדיון הזה...
בזמנו, בסירה שלי רוקסן אותה אתה מכיר מקרוב

...
נהגתי להתיחס למד הדלק...
עד שפעם אחת נתקעתי בים כי מד הדלק זייף....
מאז למדתי..
הקפדתי לצאת עם מיכל מלא, ועם 40 עד 60 ליטר ספייר (רוקסן שתתה לפחות 40 ליטר ביציאה)..
בסוף יציאה, בעגינה, ממלא את המיכל עד הסוף וליציאה הבאה מתייצב עם מיכלי ספייר...
אם בסוף היציאה המיכל לא התמלא - ליציאה הבאה הייתי מגיע גם עם 80 ליטר וממלא לפני שיוצא...
לא מנהלים את ההפלגה והיציאה לים לפי מד דלק!!!
תמיד מתדלק את הסירה בסוף היציאה,
ככה שאין מצב שנתקע על דלק.
אבל זה בסדר, לא חסרות סיבות
להתקע בים, ועלינו תמיד ליצור
גיבויים כמו דלק ספר, מנוע רזרבי,
מצבר נוסף עם בורר...מכשיר קשר
ולדעת מי אתך בים באותו יום
ועשוי להגיש לי עזרה
נכון מאוד!
ומזכיר משהו חשוב - לפעמים הבעיה איננה ב"להיתקע ולהמתין לחילוץ"....
תחשבו על צפונית חזקה שמרימה ים, והדלק אוזל בדיוק כשאתה 100 מטר או פחות משובר גלים שמדרום לך,
מה שאומר מסלול התרסקות מהיר על שובר הגלים...
שלא לדבר על מצב שאתה די בעומק, אין דלק ונכנסת מזרחית חזקה או דרום מערבית חזקה...
לכן ובהזדמנות זו מזכיר ומוסיף על מה שכתבו תומר ואחרים-
לא לשכוח עוגן טוב וכבד עם חבל באורך 150מ' לפחות.... בתור עוגן לשעת חירום ולא לשימוש שוטף..
כבד - למקרה שפתאום אין התנעה ויש רוח חזקה כך שצריך שהעוגן יצלול ויגיע לקרקעית במהרה..
בעוגן לא כבד ודריפט חזק ומהיר בגלל רוח מאוד חזקה - העוגן ירד באלכסון ועשוי שלא להגיע לקרקעית..