לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

178 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
עמודים: [1] 2 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה  (נקרא 3408 פעמים) הדפסה
אספנות

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 296

בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« ב- : דצמבר 28, 2016, 08:38:38 AM »
כתבתי פעם מספר מאמרים טכנים בתחום המכונאות ששיחזרתי אופנועים עתיקים...אני חושב שחלקם טובים גם פה
אני אעתיק אותם מהפורום שלי בתחום -
    "אספנות וקסטום שיחזור אופנועים"

תיראו אני לא יודע איזה אופנוע/מנוע יש לך אך המשפט "שכסף לא משקר" נכון גם לשמנים.
תיראו בכלל בצד הטכני של המנועים, יש סטנדרטים תקנים שונים לסוגי שמנים וזה רשום או על פקק השמן או בספר אחזקה

מאחר שעם השנים תוכננו ויוצרו מנועים עם מרווחים קטנים יותר, ומתכות עמידות יותר בכלל ועמידות יותר בהתפשטות של חום בפרט וסיבובים גבוהים יותר, עקב כך עברו לשמנים דלילים יותר וצמיגות נמוכה בכדי לחדור לכל מקום ולזרום יותר מהר על מנת לקרר, מה גם איכות בהרכב השמנים עלתה

באשר לשמנים סינתטיים:
עיקר ההבדל במינים אלו ביחס לשמנים רגילים, הוא עמידה ארוכה יותר לאורך זמן מאחר והם לא נהרסים משאריות הדלק והפיח, מעצם היותם סינתטיים.
כן שאריות של מזהמים אלו חודרים לצד השמן דרך הרינגים מובילי שסתומים וכדומה.
זכור! מאחר ושמן סינטטי עמיד יותר אתה יכול להחליפו בתדירות יותר נמוכה שזה גם חיסכון של כסף

רוב השמנים הרגילים הם שמנים ממוחזרים, עוברים תהליך סינון מורכב וסילוק התוספים הישנים שנהרסו מהפיח והדלק והכנסת תוספים חדשים (טוב לאיכות הסביבה)

ישנו שיקול אחר בבחירת סוג שמן וצמיגותו וזה מצב המנוע המלצת יצר לאיזור מחייה
לא פעם אני שומע מחברי האספנים שקונים שמן מיוחד לאופנוע שלהם אז אני אומר גם בהומור להם שיש שמן האוטו
דיפו הכי זול 30 שקל גאלון וזה נהדר כי בשנות הארבעים עשו שמן מאיזה לויתן מיסכן בלי שם תוספים

וכאן יש שיקול של החלפה בתדירות גבוהה כי יש הרבה זהום של השמן מקס 3000 ק"מ וזה המון
אני מחליף כל 1500
שמן 40 סמיך
אין שמן סינטטי 40 וחבל על הכסף שלי

כאשר מנועים מתישנים מרווחי המסבים גדלו מומלץ להעלות בצמיגות

אז מסב החלקה עובד על עיקרון שהציר צף בתוך המסב כתוצאה מסיבוב הציר בתוך שמן נוצרת שכבת שמן בלחץ גבוהה שקוראים לה פילם שמן ואיכותו תלויה במרוחים שי למסב(נכון מתאימים מסבים אצל חרט )
ובאם המרווח גדל יש חשש שלא יוצר הלחץ שמן ומתכת תיגע במתכת ומסב "נישרף"
עם השמן דליל מידי גם הלחץ נמוך
ואם המנוע ישן אז מכניסים שמן סמיך יותר לשמור על הלחץ השמן

לסיכום
מנועים חדשים חייבים להיצמד לתקן!! רובם סינטטי מלא  
שמן סינתטי טוב יותר במנוע חדש ותדירות הלפתו נמוכה יותר
במנועים ישנים צריך להעלות את הצמיגות
לצערי אין בשוק שמן סינתטי 40 נטו למנועים ישנים(יקר ומיותר)
עריכה אחרונה: דצמבר 29, 2016, 14:44:50 PM על ידי rafi
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: בחירת השמן מנוע
« הגיב #1 ב- : דצמבר 28, 2016, 18:09:30 PM »
עוד פרט קטן וחשוב
ישנם 2 פרמטרים להחלפת שמן במנוע
1 לפי מספר קילומטרים
2 לפי זמן
שמן כמו כל דבר אחר בעולם מתחמצן
יצרן ממליץ תמיד על מספר קילומטרים שהכלי נסע\עבד או לחלופין אם לא הגיע למספר הקילומטרים הנדרש אז כעבור שנה מההחלפה האחרונה

יש דבר אחד שאני קצת (ואפילו הרבה) חולק עלייך
רשמת שבמנועים ישנים רצוי לעלות ברמת הצמיגות
בעיקרון אתה צודק אבל באותה המידה אתה גם לא צודק
אני בטוח שתסכים איתי שמנוע שנסע 300 אלף קילומטרים בעיר רמת השחיקה שלו היא לא זהה למנוע שנסע 300 אלף קילומטרים מחוץ לעיר ובנסיעה רצופה
לכן אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות מה רמת השחיקה של המנוע
ואם נשים שמן צמיג יותר במנוע תקין אנחנו רק נגרום לו נזק
ואם כבר הגענו למצב של מיסבים שחוקים אז למה להתחכם?
לא עדיף לפתוח קרטר ולהחליף מיסבים?
ואם המיסבים נשחקו והרינגים לא זה סימן שיש בעיה במערכת השימון או בעיה בתזמון המנוע או שימוש בדלק לא תקין שגורם לדטונציה שבתורה דופקת על המיסבים עד שהם נשחקים
בקיצור
לעבור לשמן צמיג יותר זה רק פתרון זמני!!!
דרך אגב
זה מזכיר לי את השמן דבש שהיו דוחפים למנועים גמורים בשנות ה-80-90 כדי למכור את הרכב עצבן

בעקרון מה שטוב למנועים של פעם ממש לא טוב למנועים של היום
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אספנות

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 296

בעניין: בחירת השמן מנוע
« הגיב #2 ב- : דצמבר 29, 2016, 00:10:42 AM »
נכון שיש הבדל בין נסיעה בעיר ומחוץ לעיר...אבל שמנוע מגיע ל300 אלף הוא כבר מנוע שעבר שחיקה
בטוח שהרינגים נישחקו ולא כחדשים-ניתן לבדוק זאת בבדיקת דלף/ל"לחץ הפוך"
גם המייסבים יתנו את האותות שלהם לשחיקה
העלעת לחץ שמן ע"י שימוש בשמן צמיג יותר /דבש/תופת אחרת.תקנה עבודה טובה יותר של המנוע
לעוד תקופה של ק"מ מכובדים.

לגבי השמן הסינטטי-שמן סינטטי מלא יקר יותר ועמיד יותר...לא הייתי רץ להחליפו על הדקת זמן"עברה שנה"  לי אישית גם שנה וחצי מתאימים ולסיים את הק"מ של ההחלפה

לפעמים נידמה לי שהחלפת שמנים סינטטים כול שנה ללא קשר לק"מ הוא רק עושה טוב לכיס של העוסקים בתחום
כן גם אני מחליף כול שנה...אני עלול לעבד את האחריות על הרכב של היבואן....

יש כאן קצת מאמרים שכתבתי בעבר בתחום הטכני הכינוי שלי "אספנות"
http://www.hydepark.co.il/forum.asp?forum_id=2715

עריכה אחרונה: דצמבר 29, 2016, 00:28:47 AM על ידי אספנות
 IP: [ מחובר ]
אספנות

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 296

בעניין: בחירת השמן מנוע
« הגיב #3 ב- : דצמבר 29, 2016, 00:37:56 AM »
שלושה סוגי שמנים יש:
שמן מינרלי.שמן חצי סינטטי.ושמן סינטטי מלא.

שמן מינרלי תוצר מנפט פשוט עם תכונות שונות של צמיגות.זול ביותר ולא מדויק בתכונות שלו.
שמן חצי סינטטי-זה שמן מינרלי זול שהוסיפו לו תוספים שיהיה עמיד יותר בעיקר משעריות דלק/אדי דלק ,ופיח,ועוד כמה תכונות לצמיגות .
שמן סינטטי מלא-לקחו את השמן המינרלי ופירקו אותו לחומרים.לאחר מיכן חיברו את החומרים  מחדש בצורה מדויקת ומדודה, עם כול התוספות הרצויות.
השמן עמיד ביותר לאורך זמן עבודה.ובגלל התהליך הזה הוא יקר ביותר .

כלל אצבע-כול ליטר שמן מחזיק מעמד כ 3000 ק"מ.....4 ליטר ...12000 ק"מ...חצי סינטטי  איכותי יותר 15000 ק"מ סינטטי מלא ...גם יותר...תיצמדו להוראות היצרן.....
עריכה אחרונה: דצמבר 29, 2016, 00:39:12 AM על ידי אספנות
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #4 ב- : דצמבר 29, 2016, 15:43:03 PM »
טוב לדעת  אתה בסדר
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #5 ב- : דצמבר 29, 2016, 16:35:37 PM »
בהחלט נושא מאוד מעניין וחשוב, שתורם לידע ולהבנה למי שלא ממש מבין בזה -
יש הרבה כאלו ואני אחד מהם... גילגול עיניים

תודה אילן על השיתוף החשוב והטיפים, במאמר ובתגובה, ובנצי על ההערות התורמות...
אגב אילן, ערכתי את כותרת הדיון וסידרתי טיפה את הפסקאות - ברשותך מראש ובדיעבד קריצה

שואל לגבי מה שלא הבנתי - אולי כי למבינים זה ברור אך אני חסר הבנה לחלוטין ומנסה לשפר..

1.
באשר לשמנים סינתטיים:
עיקר ההבדל במינים אלו ביחס לשמנים רגילים, הוא עמידה ארוכה יותר לאורך זמן מאחר והם לא נהרסים משאריות הדלק והפיח, מעצם היותם סינתטיים.
כן שאריות של מזהמים אלו חודרים לצד השמן דרך הרינגים מובילי שסתומים וכדומה.
זכור! מאחר ושמן סינטטי עמיד יותר אתה יכול להחליפו בתדירות יותר נמוכה שזה גם חיסכון של כסף
המשפט שהדגשתי בקטע המצוטט,
האם הכוונה לתהליך שמתרחש בשמנים שאינם סינתטיים?

2.
רוב השמנים הרגילים הם שמנים ממוחזרים, עוברים תהליך סינון מורכב וסילוק התוספים הישנים שנהרסו מהפיח והדלק והכנסת תוספים חדשים (טוב לאיכות הסביבה)
אתה מדבר בקטע הזה, כולל בעניין איכות הסביבה, על השמן הלא-סינתטי?
או שמא לא הבנתי נכון..?

3.
ישנו שיקול אחר בבחירת סוג שמן וצמיגותו וזה מצב המנוע המלצת יצר לאיזור מחייה
לא פעם אני שומע מחברי האספנים שקונים שמן מיוחד לאופנוע שלהם אז אני אומר גם בהומור להם שיש שמן האוטו
דיפו הכי זול 30 שקל גאלון וזה נהדר כי בשנות הארבעים עשו שמן מאיזה לויתן מיסכן בלי שם תוספים

וכאן יש שיקול של החלפה בתדירות גבוהה כי יש הרבה זהום של השמן מקס 3000 ק"מ וזה המון
אני מחליף כל 1500
שמן 40 סמיך
אין שמן סינטטי 40 וחבל על הכסף שלי
האם הקטע המצוטט קשור גם למנועי סירות?
ואם כן, מה בדיוק הקשר בין סוג השמן וצמיגותו לבין מצב המנוע?

*אגב, כתבת "המלצת יצר לאיזור מחייה" - לא הבנתי.. וואלה לא יודע
האם נשמטה "ן" והכוונה "המלצת יצרן"?
ומה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?

4.
כאשר מנועים מתישנים מרווחי המסבים גדלו מומלץ להעלות בצמיגות
איך מעלים צמיגות?

5.
לסיכום
מנועים חדשים חייבים להיצמד לתקן!! רובם סינטטי מלא  
שמן סינתטי טוב יותר במנוע חדש ותדירות הלפתו נמוכה יותר
במנועים ישנים צריך להעלות את הצמיגות
לצערי אין בשוק שמן סינתטי 40 נטו למנועים ישנים(יקר ומיותר)
מה זה "לפתו"? וואלה לא יודע
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אבי חכם

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 47

הודעות: 4555

חפשו אותי בגוגל : דיו חכם בע"מ

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #6 ב- : דצמבר 29, 2016, 17:21:34 PM »
נושא מאוד מעניין 

אני די הלכתי לאיבוד בין כל התאוריות והמושגים..

מעדיף לסמוך על המכונאי , לשלם כמה שקלים ולגמור עם הסיפור 

למרות שהייתי מת לדעת יותר ולא לתת לאף מוסכניק לעבוד עלי  paddle
-------------------------------
יאלללה בשמחות 

וכן , אני "חכם" "יפה" ו "מבריק" ..

ואישתי בחיים לא תירשם לפה  wife
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #7 ב- : דצמבר 29, 2016, 18:10:10 PM »
נושא מאוד מעניין 

אני די הלכתי לאיבוד בין כל התאוריות והמושגים..

מעדיף לסמוך על המכונאי , לשלם כמה שקלים ולגמור עם הסיפור 

למרות שהייתי מת לדעת יותר ולא לתת לאף מוסכניק לעבוד עלי  paddle

יש אומרים תעשה לך רב
אני אומר בהקשר הזה תעשה לך מכונאי

יש הרבה מכונאים חאפרים שלא הייתי נותן להם אפילו למלא לי אוויר בצמיגים
אבל כל אחד והבחירה שלו וכל אחד יילך למכונאי שהוא סומך עליו
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #8 ב- : דצמבר 29, 2016, 18:17:02 PM »
בהחלט נושא מאוד מעניין וחשוב, שתורם לידע ולהבנה למי שלא ממש מבין בזה -
יש הרבה כאלו ואני אחד מהם... גילגול עיניים

תודה אילן על השיתוף החשוב והטיפים, במאמר ובתגובה, ובנצי על ההערות התורמות...
אגב אילן, ערכתי את כותרת הדיון וסידרתי טיפה את הפסקאות - ברשותך מראש ובדיעבד קריצה

שואל לגבי מה שלא הבנתי - אולי כי למבינים זה ברור אך אני חסר הבנה לחלוטין ומנסה לשפר..

1.
באשר לשמנים סינתטיים:
עיקר ההבדל במינים אלו ביחס לשמנים רגילים, הוא עמידה ארוכה יותר לאורך זמן מאחר והם לא נהרסים משאריות הדלק והפיח, מעצם היותם סינתטיים.
כן שאריות של מזהמים אלו חודרים לצד השמן דרך הרינגים מובילי שסתומים וכדומה.
זכור! מאחר ושמן סינטטי עמיד יותר אתה יכול להחליפו בתדירות יותר נמוכה שזה גם חיסכון של כסף
המשפט שהדגשתי בקטע המצוטט,
האם הכוונה לתהליך שמתרחש בשמנים שאינם סינתטיים?

2.
רוב השמנים הרגילים הם שמנים ממוחזרים, עוברים תהליך סינון מורכב וסילוק התוספים הישנים שנהרסו מהפיח והדלק והכנסת תוספים חדשים (טוב לאיכות הסביבה)
אתה מדבר בקטע הזה, כולל בעניין איכות הסביבה, על השמן הלא-סינתטי?
או שמא לא הבנתי נכון..?

3.
ישנו שיקול אחר בבחירת סוג שמן וצמיגותו וזה מצב המנוע המלצת יצר לאיזור מחייה
לא פעם אני שומע מחברי האספנים שקונים שמן מיוחד לאופנוע שלהם אז אני אומר גם בהומור להם שיש שמן האוטו
דיפו הכי זול 30 שקל גאלון וזה נהדר כי בשנות הארבעים עשו שמן מאיזה לויתן מיסכן בלי שם תוספים

וכאן יש שיקול של החלפה בתדירות גבוהה כי יש הרבה זהום של השמן מקס 3000 ק"מ וזה המון
אני מחליף כל 1500
שמן 40 סמיך
אין שמן סינטטי 40 וחבל על הכסף שלי
האם הקטע המצוטט קשור גם למנועי סירות?
ואם כן, מה בדיוק הקשר בין סוג השמן וצמיגותו לבין מצב המנוע?

*אגב, כתבת "המלצת יצר לאיזור מחייה" - לא הבנתי.. וואלה לא יודע
האם נשמטה "ן" והכוונה "המלצת יצרן"?
ומה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?

4.
כאשר מנועים מתישנים מרווחי המסבים גדלו מומלץ להעלות בצמיגות
איך מעלים צמיגות?

5.
לסיכום
מנועים חדשים חייבים להיצמד לתקן!! רובם סינטטי מלא  
שמן סינתטי טוב יותר במנוע חדש ותדירות הלפתו נמוכה יותר
במנועים ישנים צריך להעלות את הצמיגות
לצערי אין בשוק שמן סינתטי 40 נטו למנועים ישנים(יקר ומיותר)
מה זה "לפתו"? וואלה לא יודע

1 זה נכון לכל הסוגים
2 נכון. מדובר בשמן הלא סינטטי
3 אזור מחיה זה טווח אורך החיים של חלק שמן וכדומה
4 לא מעלים צמיגות. מחליפים את השמן לשמן צמיג יותר
5 הוא שכח את האות "ח". לא לפתו אלא החלפתו קריצה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: בחירת השמן מנוע
« הגיב #9 ב- : דצמבר 29, 2016, 18:35:53 PM »
נכון שיש הבדל בין נסיעה בעיר ומחוץ לעיר...אבל שמנוע מגיע ל300 אלף הוא כבר מנוע שעבר שחיקה
בטוח שהרינגים נישחקו ולא כחדשים-ניתן לבדוק זאת בבדיקת דלף/ל"לחץ הפוך"
גם המייסבים יתנו את האותות שלהם לשחיקה
העלעת לחץ שמן ע"י שימוש בשמן צמיג יותר /דבש/תופת אחרת.תקנה עבודה טובה יותר של המנוע
לעוד תקופה של ק"מ מכובדים.

לגבי השמן הסינטטי-שמן סינטטי מלא יקר יותר ועמיד יותר...לא הייתי רץ להחליפו על הדקת זמן"עברה שנה"  לי אישית גם שנה וחצי מתאימים ולסיים את הק"מ של ההחלפה

לפעמים נידמה לי שהחלפת שמנים סינטטים כול שנה ללא קשר לק"מ הוא רק עושה טוב לכיס של העוסקים בתחום
כן גם אני מחליף כול שנה...אני עלול לעבד את האחריות על הרכב של היבואן....

יש כאן קצת מאמרים שכתבתי בעבר בתחום הטכני הכינוי שלי "אספנות"
http://www.hydepark.co.il/forum.asp?forum_id=2715


בוא אני יסביר לך משהו פשוט
אתה ואני מכונאים ואנחנו יכולים לדבר על מושגים ולהתווכח שעות מה כן ומה לא
רוב הגולשים פה בפורום אין להם מושג וחצי מושג במכונאות ובטח לא על תקנים של שמנים סוגים איכות וכו'
הקו המנחה הוא קודם כל להצמד להוראות יצרן גם כדי לשמור על המנוע וגם כדי לשמור על אחריות במידה ויש
להבא תשתדל לתת טיפים באופן כללי ולא באופן מקצועי
אני ועוד כמה פה באתר נבין אותך כשתרשום מונחים מקצועיים
אבל הרוב פה לא יבינו מה אתה מדבר איתם בכלל ומכאן ועד לבלבול ולעשיית נזק הדרך קצרה

נושא השמנים הוא כל כך מורכב וגדול שכמה שאני יודע ומבין במכונאות (30 שנה במקצוע) אני עדיין לא יודע כלום
ודרך אגב
בבדיקת לחץ הפוך גם במנועים שעשו 300 אלף לפעמים לא תמצא שחיקה
יצא לי כבר לפתוח ראש מנוע של טרנספורטר T-4 דיזל עם חצי מליון קילומטר (נקרע טיימינג)
נדהמתי שלא היו בכלל סימני שחיקה במנוע (מדרגה)
מנוע כזה שתחליף לו את השמן בשמן צמיג יותר אתה רק תעשה לו נזק
על אחת כמה וכמה במנועי טורבו ששם רוב הסיכויים שיהרס הטורבו אם תשנה את הצמיגות
כמו כן יפגעו ביצועיהם של מנועים שמערכת ההזרקה שלהם מבוססת על לחץ השמן כגון איסוזו טרופר פורד F-350 ועוד
בקיצור
כל מנוע וכל מקרה לגופו
כל מנוע עם בעיות צריך לעבור בדיקה מקיפה ורצינית לפני שמחליטים מה לעשות
ולדעתי האישית הדבר הכי נכון לעשות זה להצמד להוראות יצרן ולא לשחק עם צמיגות של שמנים
ואם המנוע שחוק אז או לשפץ אותו או להחליף אותו
להחליף צמיגות של שמן זה יפגום בביצועי המנוע ולדעתי זה כמו לשים פלסתר על שבר פתוח ומדמם (אבל זאת דעתי ואתה לא חייב לקבל אותה)

ועוד דבר קטן
כל מה שאתה אומר וכותב יכול להיות טוב למנועים מיושנים ששם רמת הדיוק לא כמו היום
במנועים ישנים מגיעים לרמת דיוק של מאיות
במנועים של היום מדברים על דיוק של אלפיות
המנוע הכי מדוייק ומשוכלל של שנות ה-70 לא מתקרב למנוע הכי פשוט שמייצרים היום מבחינת רמות הדיוק וגם מבחינת איכות ומרכיבי המתכות
עריכה אחרונה: דצמבר 29, 2016, 22:21:00 PM על ידי בנצי (אלון )
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #10 ב- : דצמבר 31, 2016, 11:45:59 AM »
הויכוח שלכם מעניין ואומר שלא כל דבר הוא תורה מסיניי
אני גם גלשתי באתרים אמריקאיים של סירות ותחזוקת מנועים ימיים (ואני כן מחזיק מאמריקאיים בקטעים טכניים) וקראתי לא מעט על התחום ולא תמיד יש הסכמה גורפת לעניין מסוים..

דבר אחד בטוח הבנתי אותו ב100 אחוז מהדיון הזה והוא שהתעלומה נפתרה באשר לכינוי "אספנות" עכשיו הבנתי מאיפה זה בא!
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
אספנות

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 296

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #11 ב- : ינואר 01, 2017, 21:35:16 PM »
רפי לשאלתך :תשובה לשאלה 1-תהליכי ""זיהום" הרס של תכונות השמן קורה בכול סוגי השמנים!!!מאחר והסינטטי מלא  הוא שמן עם תוספים איכותיים ומדודים הוא עמיד יותר!!!!לבסוף גם הוא ניגמר מהפיח והדלק עובר לצד השמן

שאלה 2  וכול השמנים מתחילים מאמא האדמה-נפט !!!מינרלי תוצר ישיר מזיקוק.חצי מינרלי זה מינרלי עם תוספות.סנטטי מלא זה שפירקו את השמן ליסודות ומרכיבים וחיברו אותו מחדש ויצרו שמן איכותי יותר..ויקר יותר...
את כול השמנים הגמורים/שההוצאו מהמנועים לאחר שימוש,הם נאספים למיחזור גם למען איכות סביבה וגם עושים תהליך של פרוק השמן הגמור לחומרים.
את המרכיבים ההרוסים בשמן  מוצאים החוצה.
ואת החומרים האחרים לוקחים להרכבת שמן חדש סינטטי מלא...כימייה...

שאלה 3 -אין הבדל בין עבודה של מנוע בנזין בסירה לבין רכב וכד העיקרון זהה!!!אני מדבר על מנוע!!
לגבי "מה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?"-כן בספר היצרן הרכב/מנוע בפרק שמנים מצורפת טבלה של טמפ סביבה-זה אומר שבאלסקה קר-ישתמשו בשמן דליל יותר ובסהרה חם ישתמשו בשמן צמיג יותר(צמיגות השמן משתנה ע"פ טמפ')צמיג מידי עלול להעלות את לחץ השמן יותר מידי!!ולא יגיע מהר למייסבים בהנעה ולהפיך
דליל מידי-לחץ השמן ניבנה לאט מידיי ועלול להגרם נזק למיסבים

שאלה 4-בוחרים שמן צמיג יותר בחנות-יעני היה עד עכשיו 15-W40 תעבור ל 25-W50 (כאילו עברת לאיזור חם יותר ולכן אתה צריך שמן צמיג יותר )זה סוג של "נדנדה" צמיגות.טמפרטורה של הסביבה.שחיכה-ואפשר להוסיף היום מנועים חדשים עם מתכות מורכבות ומירווחים מדויקים כמו שבנצי כתב

"כל מה שאתה אומר וכותב יכול להיות טוב למנועים מיושנים ששם רמת הדיוק לא כמו היום
במנועים ישנים מגיעים לרמת דיוק של מאיות
במנועים של היום מדברים על דיוק של אלפיות
המנוע הכי מדוייק ומשוכלל של שנות ה-70 לא מתקרב למנוע הכי פשוט שמייצרים היום מבחינת רמות הדיוק וגם מבחינת איכות ומרכיבי המתכות".

שאלה 5 -החלפתו  מוציא לשון
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #12 ב- : ינואר 02, 2017, 10:51:31 AM »
רפי לשאלתך :תשובה לשאלה 1-תהליכי ""זיהום" הרס של תכונות השמן קורה בכול סוגי השמנים!!!מאחר והסינטטי מלא  הוא שמן עם תוספים איכותיים ומדודים הוא עמיד יותר!!!!לבסוף גם הוא ניגמר מהפיח והדלק עובר לצד השמן

שאלה 2  וכול השמנים מתחילים מאמא האדמה-נפט !!!מינרלי תוצר ישיר מזיקוק.חצי מינרלי זה מינרלי עם תוספות.סנטטי מלא זה שפירקו את השמן ליסודות ומרכיבים וחיברו אותו מחדש ויצרו שמן איכותי יותר..ויקר יותר...
את כול השמנים הגמורים/שההוצאו מהמנועים לאחר שימוש,הם נאספים למיחזור גם למען איכות סביבה וגם עושים תהליך של פרוק השמן הגמור לחומרים.
את המרכיבים ההרוסים בשמן  מוצאים החוצה.
ואת החומרים האחרים לוקחים להרכבת שמן חדש סינטטי מלא...כימייה...

שאלה 3 -אין הבדל בין עבודה של מנוע בנזין בסירה לבין רכב וכד העיקרון זהה!!!אני מדבר על מנוע!!
לגבי "מה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?"-כן בספר היצרן הרכב/מנוע בפרק שמנים מצורפת טבלה של טמפ סביבה-זה אומר שבאלסקה קר-ישתמשו בשמן דליל יותר ובסהרה חם ישתמשו בשמן צמיג יותר(צמיגות השמן משתנה ע"פ טמפ')צמיג מידי עלול להעלות את לחץ השמן יותר מידי!!ולא יגיע מהר למייסבים בהנעה ולהפיך
דליל מידי-לחץ השמן ניבנה לאט מידיי ועלול להגרם נזק למיסבים

שאלה 4-בוחרים שמן צמיג יותר בחנות-יעני היה עד עכשיו 15-W40 תעבור ל 25-W50 (כאילו עברת לאיזור חם יותר ולכן אתה צריך שמן צמיג יותר )זה סוג של "נדנדה" צמיגות.טמפרטורה של הסביבה.שחיכה-ואפשר להוסיף היום מנועים חדשים עם מתכות מורכבות ומירווחים מדויקים כמו שבנצי כתב

"כל מה שאתה אומר וכותב יכול להיות טוב למנועים מיושנים ששם רמת הדיוק לא כמו היום
במנועים ישנים מגיעים לרמת דיוק של מאיות
במנועים של היום מדברים על דיוק של אלפיות
המנוע הכי מדוייק ומשוכלל של שנות ה-70 לא מתקרב למנוע הכי פשוט שמייצרים היום מבחינת רמות הדיוק וגם מבחינת איכות ומרכיבי המתכות".

שאלה 5 -החלפתו  מוציא לשון

למדתי עוד משהו אתה בסדר
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #13 ב- : ינואר 04, 2017, 01:15:00 AM »
אילן ואלון,
התגובות של שניכם ולרבות המחלוקות פה ושם (בצדק ציין סאמח - כמו בכל העולם ובכל נושא) -
מוסיפות ונותנות המון, שאפו!!!!!

רפי לשאלתך :תשובה לשאלה 1-תהליכי ""זיהום" הרס של תכונות השמן קורה בכול סוגי השמנים!!!מאחר והסינטטי מלא  הוא שמן עם תוספים איכותיים ומדודים הוא עמיד יותר!!!!לבסוף גם הוא ניגמר מהפיח והדלק עובר לצד השמן

שאלה 2  וכול השמנים מתחילים מאמא האדמה-נפט !!!מינרלי תוצר ישיר מזיקוק.חצי מינרלי זה מינרלי עם תוספות.סנטטי מלא זה שפירקו את השמן ליסודות ומרכיבים וחיברו אותו מחדש ויצרו שמן איכותי יותר..ויקר יותר...
את כול השמנים הגמורים/שההוצאו מהמנועים לאחר שימוש,הם נאספים למיחזור גם למען איכות סביבה וגם עושים תהליך של פרוק השמן הגמור לחומרים.
את המרכיבים ההרוסים בשמן  מוצאים החוצה.
ואת החומרים האחרים לוקחים להרכבת שמן חדש סינטטי מלא...כימייה...

שאלה 3 -אין הבדל בין עבודה של מנוע בנזין בסירה לבין רכב וכד העיקרון זהה!!!אני מדבר על מנוע!!
לגבי "מה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?"-כן בספר היצרן הרכב/מנוע בפרק שמנים מצורפת טבלה של טמפ סביבה-זה אומר שבאלסקה קר-ישתמשו בשמן דליל יותר ובסהרה חם ישתמשו בשמן צמיג יותר(צמיגות השמן משתנה ע"פ טמפ')צמיג מידי עלול להעלות את לחץ השמן יותר מידי!!ולא יגיע מהר למייסבים בהנעה ולהפיך
דליל מידי-לחץ השמן ניבנה לאט מידיי ועלול להגרם נזק למיסבים

שאלה 4-בוחרים שמן צמיג יותר בחנות-יעני היה עד עכשיו 15-W40 תעבור ל 25-W50 (כאילו עברת לאיזור חם יותר ולכן אתה צריך שמן צמיג יותר )זה סוג של "נדנדה" צמיגות.טמפרטורה של הסביבה.שחיכה-ואפשר להוסיף היום מנועים חדשים עם מתכות מורכבות ומירווחים מדויקים כמו שבנצי כתב

"כל מה שאתה אומר וכותב יכול להיות טוב למנועים מיושנים ששם רמת הדיוק לא כמו היום
במנועים ישנים מגיעים לרמת דיוק של מאיות
במנועים של היום מדברים על דיוק של אלפיות
המנוע הכי מדוייק ומשוכלל של שנות ה-70 לא מתקרב למנוע הכי פשוט שמייצרים היום מבחינת רמות הדיוק וגם מבחינת איכות ומרכיבי המתכות".

שאלה 5 -החלפתו  מוציא לשון


עכשיו, אחרי התגובה הזו עם כל ההסברים שלך ושל אלון,
אני יכול להגיד שאני כבר מבין משהו במכונאות, לפחות בשמנים ולפחות בתאוריה מתבייש
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: בחירת שמן מנוע למנוע הסירה
« הגיב #14 ב- : ינואר 04, 2017, 15:42:13 PM »
אילן ואלון,
התגובות של שניכם ולרבות המחלוקות פה ושם (בצדק ציין סאמח - כמו בכל העולם ובכל נושא) -
מוסיפות ונותנות המון, שאפו!!!!!

רפי לשאלתך :תשובה לשאלה 1-תהליכי ""זיהום" הרס של תכונות השמן קורה בכול סוגי השמנים!!!מאחר והסינטטי מלא  הוא שמן עם תוספים איכותיים ומדודים הוא עמיד יותר!!!!לבסוף גם הוא ניגמר מהפיח והדלק עובר לצד השמן

שאלה 2  וכול השמנים מתחילים מאמא האדמה-נפט !!!מינרלי תוצר ישיר מזיקוק.חצי מינרלי זה מינרלי עם תוספות.סנטטי מלא זה שפירקו את השמן ליסודות ומרכיבים וחיברו אותו מחדש ויצרו שמן איכותי יותר..ויקר יותר...
את כול השמנים הגמורים/שההוצאו מהמנועים לאחר שימוש,הם נאספים למיחזור גם למען איכות סביבה וגם עושים תהליך של פרוק השמן הגמור לחומרים.
את המרכיבים ההרוסים בשמן  מוצאים החוצה.
ואת החומרים האחרים לוקחים להרכבת שמן חדש סינטטי מלא...כימייה...

שאלה 3 -אין הבדל בין עבודה של מנוע בנזין בסירה לבין רכב וכד העיקרון זהה!!!אני מדבר על מנוע!!
לגבי "מה הפירוש, לטובת ההדיוטות, של "אזור מחיה"?"-כן בספר היצרן הרכב/מנוע בפרק שמנים מצורפת טבלה של טמפ סביבה-זה אומר שבאלסקה קר-ישתמשו בשמן דליל יותר ובסהרה חם ישתמשו בשמן צמיג יותר(צמיגות השמן משתנה ע"פ טמפ')צמיג מידי עלול להעלות את לחץ השמן יותר מידי!!ולא יגיע מהר למייסבים בהנעה ולהפיך
דליל מידי-לחץ השמן ניבנה לאט מידיי ועלול להגרם נזק למיסבים

שאלה 4-בוחרים שמן צמיג יותר בחנות-יעני היה עד עכשיו 15-W40 תעבור ל 25-W50 (כאילו עברת לאיזור חם יותר ולכן אתה צריך שמן צמיג יותר )זה סוג של "נדנדה" צמיגות.טמפרטורה של הסביבה.שחיכה-ואפשר להוסיף היום מנועים חדשים עם מתכות מורכבות ומירווחים מדויקים כמו שבנצי כתב

"כל מה שאתה אומר וכותב יכול להיות טוב למנועים מיושנים ששם רמת הדיוק לא כמו היום
במנועים ישנים מגיעים לרמת דיוק של מאיות
במנועים של היום מדברים על דיוק של אלפיות
המנוע הכי מדוייק ומשוכלל של שנות ה-70 לא מתקרב למנוע הכי פשוט שמייצרים היום מבחינת רמות הדיוק וגם מבחינת איכות ומרכיבי המתכות".

שאלה 5 -החלפתו  מוציא לשון


עכשיו, אחרי התגובה הזו עם כל ההסברים שלך ושל אלון,
אני יכול להגיד שאני כבר מבין משהו במכונאות, לפחות בשמנים ולפחות בתאוריה מתבייש

תחום מכונאות הרכב התפתח מאוד מאז כניסת המחשב לרכב
המתכות התפתחו ונעשו עמידות וקלות יותר
הבניה נעשתה מדוייקת יותר
והחיישנים פייייייייי כמה חיישנים
וכל זה כדי למזער פליטת מזהמים ולשפר את שריפת וניצול הדלק ולהעלות את הספק המנוע
בתוך כל זה נכנס גם תחום השמנים שהיו צריכים להיות דלילים יותר ועמידים יותר
במנועים ישנים היו בוכנות טלטלים בלוק ראש קרבורטור ודיסטרבוטור ובזה זה נגמר והמנוע עבד
היום יש בוכנות טלטלים בלוק ראש שזה מה שנשאר מהמכונאות היישנה ועל זה הוסיפו
עוד שסתומים עוד גל זיזים מחשב ניהול מנוע טורבו אינטר קולר אפטר קולר בסביבות 15 חיישנים במנוע פשוט מערכת הזרקה ממיר קטליטי מערכת מחזור גאזים ועוד ועוד ועוד
במנועים מיושנים לא הייתה כל בעיה לשחק עם המנוע ולשנות בו דברים כמו השמן וזה לא היה מזיז למנוע
היום כל שינוי הכי קטן וגם שינוי בצמיגות השמן תפגע בביצועי המנוע
כשאני אומר ביצועי מנוע זה לא מחייב מבחינת הספק המנוע
ביצועי המנוע כוללים בתוכם גם את זיהום הסביבה ושחיקת המנוע
לפעמים שמן צמיג יותר ממה שהיצרן קבע יכול אפילו להעלות את הספק המנוע אבל זה יבוא על חשבון שחיקה מהירה של המנוע וזיהום גבוהה
לדוגמא
טורבו שמסתובב כ-60.000 סיבובים לדקה אם נעלה לו את הצמיגות של השמן די מהר ישחק לו המיסב שעליו הוא מסתובב
כתוצאה מכך יתחיל לדלוף שמן לכיוון סעפת היניקה וקיבלנו מנוע ששורף שמן ומזהם את הסביבה
אז אולי חסכנו קצת בטיפול המנוע בזה שהעלינו את צמיגות השמן
אבל ההוצאות שיבואו אחרי זה יהיו כל כך גבוהות שזה לא שווה את זה
וזה לא נגמר בזה
העלאת הצמיגות נניח בגלל מיסבי ארכובה שחוקים תגרום נזק למיסבי ארכובה שעוד לא נשחקו ולמיסבי גל הזיזים לפיח במנוע ולעוד תופעות

לסיום
מנוע לא תקין צריך לתקן או להחליפו באחר (מה שיותר זול)
לא משנים שום דבר ממה שהיצרן קבע
יצרן בודק את המנוע שהוא מייצר כמה שנים עד שהוא מגיע לתוצר שהוא רוצה
רק אחרי בדיקות של אלפי שעות היצרן מחליט אם להוציא את המנוע לייצור או להמשיך לשפר אותו
עשרות מהנדסים בודקים הכל כולל הכל לפני שמעלים את המנוע לפס הייצור
בין היתר זה כולל כמובן גם את צמיגות וסוג השמן עם מפרט מדויק ליצרני השמן
מה שמתאים למנועים של פעם נשאר מתאים למנועים של פעם למרות שגם על זה אני אומר להצמד להוראות היצרן!!!
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] 2 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top