גם כאן הגודל קובע וכמובן גם הכסף ואת זה נשים בצד כרגע
אני התחלתי עם קיאק בחזרה לדייג הספורטיבי שהסבתי אותו לקיאק מפרש.הצטרפתי לחבר לדוג על מנועית קצה.רכשתי יאכטה מפרש 22 פיט .ועברתי למנועית קצה לדייג ספורטיבי 20 פיט שיש לי היום.בדרך אני חושב שדגתי כמעט בכול סוג כלי שייט שיש (קצת על עצמי בגדול בעברי לפני כשלושים שנה הייתי בעל שתי סירות ודגתי בצלילה וברשתות וקלומות.עברתי לעבוד בטרול...והתמסדתי עד היום )
משפט המפתח!!!מפרשית מכול סוג שהיא וכול אורך שהוא -הכלי המושלם לטרולינג בתנאי שיש רוח של לפחות 7 קשר ומעלה.
ברגע שאין רוח אז המפרשית הופכת להיות מנועית בטרולינג כמו כול המנועיות שיש.מגבלה היחידה היא גודל מנוע העזר
יתרונות למפרשית בטרולינג-שייט מהנה עם שקט מוחלט עם מוזיקה טובה והרבה בירות . הקבינה של המפרשית יאכטה מלווה אותך ומפנקת אותך בגדול(מושלם ליציאות ארוכות כמו האלבקור.)
חיסרון-על מנת להגיע 12 מייל החוצה או לכול מקום לוקח הרבה הרבה זמן כשעתיים עשד שלוש שעות כיוון.
התעסקות עם מפרשנות (אני חולה על זה ויש לי געגועים)מצריך ידע ומקצוענות.מסרבל קצת את התהליך הדייג.רצוי עד חובה הגה אוטומטי/צוות מיומן
.
מפרשית עד 7 מטר- בטרולינג שני מקלות בירכתיים גג במפרשיות הגדולות 4-6 מקלות.
חיסרון נוסף.ברגע שנתקע הציוד בסלע או ברשת בזמן טרוליינג צריך להיות ביצועיסט על מנת לתפעל את הסירה בהתאם למצב.
עם נעלתם כחולה...סיכוי גבוהה שהיא תישאר במים....כי צריך לעצור את הסירה.לקפל או לנפנף את המפרשים.לקפל את המקלות האחרים ולהתמודד עם הדג.ולהעמיד את הסירה מול הרוח.על מנוע עזר –בקיצור שמח/בלגן-מקצוען
אז חובה צוות מיומן/הגה אוטומט.ידע במפרשנות.והרבה אוכל ושתייה להפלגות ארוכות(לראש כרמל כשלוש שעות כיוון!!!מעכו)
מפרשית לבולוס?כן או לא?
כן עד שבע מטר בלבד לדעתי ומניסיוני!!!וניתן לדוג בולוס/גייג עד חמשה אנשים לאורכה
מעל זה ככול שסירת המפרש גדלה, כך היא מתנדנדת יותר במים!!!.התורן הוא מומנט על ציר האורך של הסירה ויחד עם הקייל והגלים,המפרשיות הופכת להיות נדנדה.ולכן צריך לצאת רק בים פלטה .
לכן סירה קטנה תתנדנד פחות –עד שבע מטר זה נסבל וכייף גם שהים קצת גבוה,
יאכטה גדולה מניסיון שיש ים קצת גבוהה בבולס/גייג זה קשה למי שלא רגיל....לפעמים עד הקאות לצוות ללא ניסיון בים.
חסרון משותף ליאכטות מפרש- לוקח הרבה זמן להגיע לתקלות(מנוצל לטרולינג) וחייב מקום עגינה
יתרון - עם יש רוח טובה אפס דלק!!!(אני ממש לפעמים מתגעגע לזה)
יתרון נוסף-אין צורך ברישיון בשייט חופי ביום(מנוע עד 6 כ"ס)הכלי חייב בקושר שייט וביטוח צד ג
למפרשית יש שניי אמצעי הנעה!!-מפרש ומנוע עזר-תמיד ניתן להגיע חזרה לחוף לפתח המרינה(מעולה מניסיון רע תקלת חוסר דלק בסירה עם מנוע אחד שלי)
קיום אני עם סירה מנועית
מתגעגע למפרשית שלי
אילן