מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד
חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין
תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים

כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין