לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

189 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  מנועים חיצוניים אבל דיזל
עמודים: [1] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: מנועים חיצוניים אבל דיזל  (נקרא 2548 פעמים) הדפסה
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

מנועים חיצוניים אבל דיזל
« ב- : דצמבר 21, 2016, 22:52:54 PM »
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?

אתר שמראה את המנועים:
http://yanmardieseloutboardmotors.com/yanmar/

סרטון:
<a href="https://www.youtube.com/embed/MHarqSrP-pQ" target="_blank">https://www.youtube.com/embed/MHarqSrP-pQ</a>
עריכה אחרונה: דצמבר 22, 2016, 12:41:14 PM על ידי סאמח הצפר
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #1 ב- : דצמבר 22, 2016, 05:40:32 AM »
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?
https://m.youtube.com/watch?v=MHarqSrP


דעתי היא שהסרטון לא עובד קריצה
בערב אני אתן תגובה מפורטת
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #2 ב- : דצמבר 22, 2016, 12:39:28 PM »
אז זהו, מסתבר שיש ודווקא חברה טובה וידועה -חברת ינמאר שחלקנו מכירים אותה מהמנועים הפנימיים.
סרטון למנוע כזה..
לא למדתי עדין מה היתרונות וחסרונות אבל מעניין מה אתם חושבים.
בנצי, מה איתך?
https://m.youtube.com/watch?v=MHarqSrP


דעתי היא שהסרטון לא עובד קריצה
בערב אני אתן תגובה מפורטת
צודק
טופל
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #3 ב- : דצמבר 22, 2016, 19:21:54 PM »
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  מהסס
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  מוצאי לשון. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  וואלה לא יודע

אלון , תמשיך אתה ...
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #4 ב- : דצמבר 22, 2016, 19:49:11 PM »
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #5 ב- : דצמבר 22, 2016, 19:56:35 PM »
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  מהסס
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  מוצאי לשון. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  וואלה לא יודע

אלון , תמשיך אתה ...

זה נכון לגבי מנועים מהדור הישן
במנועים מהדור החדש הטכנולוגיה שונה והכל עובד אחרת
אני לא אכנס לאיך הם עובדים ומה ומי כי זה עולם ומלואו
יש בעיה אחרת במנועי דיזל דור 3 או 4
הם מאוד רגישים למים בדלק אבל גם לזה יש פתרון
ומי שמגיע לסוף המיכל ונכבה לו המנוע מחוסר דלק זה מגיע לו!!!
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #6 ב- : דצמבר 22, 2016, 22:12:18 PM »
סאמח תודה על השאלה
בנצי תודה על התשובה המקצועית והמפורטת
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #7 ב- : דצמבר 23, 2016, 15:14:14 PM »
יחסית למנוע של 40 כ"ס, הוא די כבד 116 קג +-.
נראה מתאים לסירות קטנות  מהסס
מנועי דיזל רגישים לאויר בדלק. דייגי סירות הרבה פעמים גומרים את הדלק במיכל ואז נזכרים למלא  מוצאי לשון. מעניין אם כאן יש פתרון או שיצטרכו לבצע ניקוז אויר  וואלה לא יודע

אלון , תמשיך אתה ...

זה נכון לגבי מנועים מהדור הישן
במנועים מהדור החדש הטכנולוגיה שונה והכל עובד אחרת
אני לא אכנס לאיך הם עובדים ומה ומי כי זה עולם ומלואו
יש בעיה אחרת במנועי דיזל דור 3 או 4
הם מאוד רגישים למים בדלק אבל גם לזה יש פתרון
ומי שמגיע לסוף המיכל ונכבה לו המנוע מחוסר דלק זה מגיע לו!!!

 אתה בסדר למדתי עוד קצת
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #8 ב- : דצמבר 23, 2016, 23:54:36 PM »
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #9 ב- : דצמבר 24, 2016, 07:26:21 AM »
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..

אני מדבר מתוך היכרות מרכבים
לגבי מנועים ימיים גם אני לא נתקלתי בדיזל חיצוני
בעניין הסביבה
זה פרק גדול בפני עצמו
מנועי הדיזל עברו שינויים עצומים ב-3 העשורים האחרונים
רוב השינויים שנעשו הם בתחום זיהום האויר ובעקבות זאת נפח המנועים הצתמק והכוח גדל
נכון להיום מנוע דיזל ללא טורבו נחשב למנוע מיושן ומזהם
ועל קצה המזלג מבחינת זיהום
מנוע דיזל מייצר בזמן השריפה את גז ה-NOX שהוא זה שנחשב לרעיל ומסרטן
עם הטכנולוגיות של היום כבר מצאו איך לבטל את הגז הזה

לשם השוואה
תעמוד ליד משאית בת 10 שנים כשהיא עובדת ותעמוד ליד משאית חדשה כשהיא עובדת
המשאית בת 10 השנים תחנוק אותך ואילו המשאית החדשה לא תריח מהאגזוז שלה כלום
לקחתי כדוגמא בכוונה משאית כי זה מנוע גדול ששורף כמות גדולה של דלק
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #10 ב- : דצמבר 24, 2016, 21:24:50 PM »
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין
תודה על התשובה בנצי
אגב, אתה מדבר מתול היכרות עם דיזל של רכבים או יש לך נסיון עם מנועי דיזל חיצוניים ימיים?
האמת שבארץ מניח שאין אפילו אחד כזה ומפתיע שגם בעולם אין הרבה דיבור על מנועים אלו..ממש לא באופנה ממה שאני רואה וזה מעניין כי אם הדיזל מוצלח כז כנראה העולם עדין בשלב ההיכרות הראשונית ושכל התנופה היא עדין לפנינו.

ובעניין הסביבה, יודע שדיזל זה מזהם גדול וטוענים שגם מסרטן, ..האם זה נחשב סביבתי משקיקולי חיסכון? משהו לא מסתדר לי בכל אופן..

אני מדבר מתוך היכרות מרכבים
לגבי מנועים ימיים גם אני לא נתקלתי בדיזל חיצוני
בעניין הסביבה
זה פרק גדול בפני עצמו
מנועי הדיזל עברו שינויים עצומים ב-3 העשורים האחרונים
רוב השינויים שנעשו הם בתחום זיהום האויר ובעקבות זאת נפח המנועים הצתמק והכוח גדל
נכון להיום מנוע דיזל ללא טורבו נחשב למנוע מיושן ומזהם
ועל קצה המזלג מבחינת זיהום
מנוע דיזל מייצר בזמן השריפה את גז ה-NOX שהוא זה שנחשב לרעיל ומסרטן
עם הטכנולוגיות של היום כבר מצאו איך לבטל את הגז הזה

לשם השוואה
תעמוד ליד משאית בת 10 שנים כשהיא עובדת ותעמוד ליד משאית חדשה כשהיא עובדת
המשאית בת 10 השנים תחנוק אותך ואילו המשאית החדשה לא תריח מהאגזוז שלה כלום
לקחתי כדוגמא בכוונה משאית כי זה מנוע גדול ששורף כמות גדולה של דלק
תודה על ההבהרות וההסבר
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
shay 38

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 51

הודעות: 5426

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #11 ב- : דצמבר 25, 2016, 00:25:40 AM »
דיון מעניין  אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: מנועים חיצוניים אבל דיזל
« הגיב #12 ב- : דצמבר 28, 2016, 15:38:32 PM »
מנועי הדיזל של היום זה לא מה שהיה פעם
עם הטכנולוגיה שיש היום מנועי הדיזל חזקים יותר שקטים יותר וחסכוניים יותר
יש הבדל עצום בתצרוכת דלק בין מנועי הבנזין למנועי הדיזל ביחס להספק כשכמובן הכף נוטה למנועי הדיזל
הבעיה במנועי דיזל חיצוניים לסירות נמצאת בסל"ד המנוע
מנועי דיזל עובדים לאט יותר ולמעשה הכוח שלהם הוא לא בסיבובי המנוע (כוח סוס) אלא בזמינות הכוח (מומנט)
במנועי בנזין ההספק המירבי של המנועים מגיע בסביבות 6000 סל"ד ובמנועי דיזל בסביבות 2500 סל"ד (תלוי בנפח המנוע ואם יש טורבו או בלי)
את בעיית הסל"ד כנראה פתרו בעזרת תמסורת שונה בגיר
מכיוון שבמנועי דיזל זמינות הכוח היא כבר בסל"ד נמוך אין שום בעיה לשים מדחף גדול בעל פסיעה רחבה ולתכנן את הגיר כך שיגביר את סיבובי המדחף ביחס לסיבובי המנוע
וכך למעשה אנחנו משיגים כמה דברים ביחד
סיבובי מנוע נמוכים
פחות תצרוכת דלק
פחות רעש
פחות זיהום אויר
מהירות שייט גבוהה יותר בסל"ד נמוך
עוד יתרון אחד חשוב שיש למנועי הדיזל
השחיקה שלהם נמוכה יותר משמעותית ממנועי הבנזין וכך הרווחנו עוד יתרון שזה מנוע לשנים רבות מאוד

חסרונות
יקר לקניה
יקר באחזקה
כבד יותר ממנוע בנזין

תחלס
לדעתי לאט לאט מנועי הדיזל יחליפו את מנועי הבנזין
באירופה ברכבים רוב המנועים שנמכרים שם הם דיזל ולא בנזין
בארץ משום מה המדינה לא מעודדת לעבור למנועי הדיזל שמזהמים פחות ואפילו מערימה קשיים
כנראה זה רק בגלל ההכנסה הנכבדת של המיסים על הבנזין

איזה יופי של תשובה אלון...
קורס אקדמאי ללא עלות בהדרכת המאסטרו של המנועים אלון-בנצי  קריצה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top