לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

168 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  דוחות דיג
| |-+  יומן דו"חות הדיג (אחראים: rafi, shragam)
| | |-+  חזרה לים עם סירה חדשה וסגירת מעגל (+טיפים לרכישת סירה)
עמודים: [1] 2 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
דו"ח דיג: חזרה לים עם סירה חדשה וסגירת מעגל (+טיפים לרכישת סירה)  (נקרא 3510 פעמים) הדפסה
benz5
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 115

תאריך הדו"חמיקום סוג מצב היםעומק משוערסגנון הדייג:
23/10/2016דרום - אשדוד מים מלוחיםרגוע ונמוך10 - 20 מטרדיג מסירה - טרולינג


תפיסות דגים
שעת תפיסהפיתיוןסוג הדגכמותמשקל כולל בק"ג
06:00דג מת - בורי אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי)1 9


הדו"ח:
מעלה כאן דוח אחרי שתקופה ארוכה לא כתבתי באתר במטרה לשתף אתכם בתקופה שעברתי שחלק מהאנשים שמכיר אותי ידע עליה ואם מישהו מכם שוקל להביא סירה מחול יוכל לקבל מספר טיפים כדי שלא יעשה טעויות .

הסיפור מתחיל בתאריך ביום שישי  15.01.16 שעה 07:45 כשבקו השני חבר שעוגן מולי שואל מה קרה לי ואני עונה שאני בכלל לא בים .

באותו יום הייתי אמור להיות בבית הקברות באזכרה שנה לפטירתה של אימי .
באותו יום יצא לים השותף עם חבר נוסף
ואז מסביר לי ששמע במכשיר הקשר קריאה לעזרה מסי פוקס שזה שם הסירה השלי .
כאן מתחילה סידרה של טלפונים לחיל הים ולחברים כדי לברר מה קורה עם הסירה ומה עלה בגורלם של אנשי הצוות שהטלפונים של שניים מהם לא היו זמינים , דבר שרק הגביר את הלחץ והחשש .
בסופו של דבר במצלמות של חיל הים הסירה נראתה בקו החוף של פלמחים ולידה מספר אנשים .
בסופו של דבר התברר כי שלום לאנשי הצוות אך הסירה נעצרה בקו החוף על הסלעים .
הודעתי לסוכן הביטוח ששלח צוות חילוץ על מנת למזער את הנזק לסירה .

כשהגעתי לחוף לאחר שנגמרה האזכרה ראיתי מחזה סוריאליסטי דבר שמאד הזכיר לי את הסרט גבעת חלפון.
על כיסאות פלסטיק יושב השמאי וסוכן הביטוח ומסתכלים על הבאגר שמנסה לחלץ את הסירה שחנתה על הסלעים .

משיחה  עם השותף הבנתי את אשר אירע בזמן שהיו בטרולינג בעומק של כ 10 מטר באזור המים החמים באשדוד הגיח גל ענק ושטף את שני אנשי הצוות .

הסירה שהייתה בהגה אוטומטי המשיכה בהפלגה עד שבמנוע הסתבכו החוטים של החכות והמנוע כבה.

אחד משני אנשי הצוות לא ידע לשחות כלל ואף חווה טביעה לפני שנים רבות .

השותף שהיה בכושר טוב ושוחה בדרך קבע שחה איליו הרגיע ועזר לשמור על הראש מחוץ למים , המזל הוא שהניצול לא היה בפאניקה וכך כשהם מסובכים בחוטים הסירה המשיכה להיסחף לכיוון צפון מזרח ולמעשה החוטים של החכות עזרו להם לצוף .

כך נסחפו כ 25 דקות עד שהרגישו את הקרקע מתחת לרגליהם .

כתוצאה מפגיעת הסירה בריף ומהחילוץ הלא מוצלח הסירה נפגעה בשדרית וכן נסדקה בדפנות ונזק נגרם למנועים ועוד.
משם הסירה הובלה למרינה הרצלייה להערכת הנזק .

אחסוך מכם את כל ההתנהלות כרגע רק אומר שלא הייתה פשוטה כלל וכלל .

התייעצויות אין סופיות עם הרבה אנשים חלקם רפי שעזר בסבלנות .

בסופו של דבר נמכרה הסירה במצבה הנוכחי לאדם שהוא בעל עסק בתחום חומרים מורכבים כדי שישפץ את הסירה בעצמו .

ואני תובע את חברת הביטוח לאחר שדחיתי את הסכום הנמוך שבו רצו לפצות אותי .

באותו שלב התחלתי לחפש סירה חדשה .
הפעם השותפות עם הבן .

הסירה הקודמת שירתה אותי בנאמנות והרביתי לצאת איתה לים וגם הייתה בה ברכה רבה .
למוד ניסיון מהסירה הקודמת שהיו לה יתרונות רבים אך גם חסרונות התחלתי בחיפושים .

מכיוון שייבוא של סירה אינו תהליך פשוט כלל וכלל והדבר דומה למסע ארוך שמסתיים רק לאחר שהסירה בים .
מלכתחילה חיפשתי סירה עם שני מנועים כשי שאוכל לצאת לים ברוגע ובבטחה .
התחלתי לחפש כאן סירה בארץ .

היה לי ברור כי השוק בארץ די קטן ולמרות שעמד לרשותי תקציב הרבה יותר גדול יקשה עלי למצוא כלי שיענה על כל דרישותיי .

הסירה שחיפשתי הייתה בעלת המפרט הבא :
אורך של לפחות 7.90 (ככלי שיכול לעמוד בים גבוה וגלים ביציבות)
קבינה (מקום שאפשר לשים בו מעט ציוד ולהניח את הראש כשעייפים)
זוג מנועים כל מנוע לפחות 150 כ"ס של ימהה או סוזוקי עם מעט שעות  (כדי שהסירה תפליג בסל"ד נמוך ללא מאמץ) .
מצב כללי טוב .

כבר בתחילת החיפושים ידעתי שיקשה עליי למצוא אחת כזו בארץ

לאחר חודש של חיפושים הבנתי שצריך לייבא את הכול מחול
ואז פניתי  לאייל לוי שהוא עבורי האורים והתומים בכל מה שקשור לכלי שייט , שגם עזר לי להביא את הסירה הקודמת ושמר עלי ומנע ממני מלעשות טעויות שמן הסתם היו עולות לי כסף או שבמקרה הטוב , ובמקרה הרע כלל לא הייתי מגיע להשיק את הסירה .

הבן התחיל  חיפושים באתריי אינטרנט ידועים של סירות ולמידה של הדגמים המתאימים לצרכינו הסירה שחיפשנו הייתה של  סי פוקס כמו הקודמת שהייתי מרוצה ממנה וגם מבחינת המחירים הייתה סבירה.
משנת 2007 ומעלה (ניתן לייבא לארץ סירה בת 10 שנים ) .

מצאתי סירה במצב מעולה ובמחיר טוב מאדם פרטי עם שני מנועיי סוזוקי מאדם פרטי לא מדילר (שזו בבסיס עסקה בעייתית, לסירה הזו גם רבץ משכון בבנק ) המוכר דרש שנעביר את הכסף לבנק.
כשביקשתי מדילר של סוזוקי שיבדוק את הסירה קיבלתי הודעה מהמוכר שהעסקה מבוטלת .
משהו בעסקה לא היה כשר ייתכן שהיה ניסיון לעוקץ או בעיה במנועים .
סי פוקס נוספת 2007 מאנגליה גם נפסלה לאחר שביקשנו מהמוכר אישור ששולמו המיסים כחוק (כלל לא הייתי חושב על כך אם הנושא לא היה מועלה ע"י אייל) .

הייתי די מיואש מכיוון שלהבדיל מהמצב שהיה בשנת 2010 בזמן משבר המשכנתאות בארצות הברית המחיר היו יקרים יותר ב 25% מאז וסירות שראיתי באתרים .

גם סירות שהתעניינתי בהן תוך כדי נמכרו וחדשות כמעט שלא הופיעו .
בנוסף מאז הסירה הקודמת התווסף מס חדש 18% המכונה מס עשירים שחל על כל סירה עם חדרון וכמובן על המס הנ"ל יש מע"מ .

הייתי די מיואש מכיוון שלמרות שהתקציב שעמד לרשותי נראה די גבוהה הייתי צריך לקחת בחשבון עלויות נוספות בנוסף למחיר ההובלה .

בשלב מסוים כשכבר התייאשתי ועמדתי לעשות טעות בסגנון של בוא נגמור עם זה ורציתי לסגור על סירה מסוג sea hunt ללא קבינה וקטנה אייל החזיר אותי למציאות ואמר לי שזו תהיה טעות וצריך להמשיך לחפש .
ואז משום מקום הבן עידו מצא סירה מסוג סנצורי 2600 walk around שנת 2006 עם שני מנועי ימהה שנראית פגז והמחיר היה נמוך משמעותית ממחיר השוק עד כדי כך שחששנו שמדובר בעקיצה .

נערכה בדיקה דרך ארצות הברית ושיחה עם המוכר מסתבר שהמוכר רופא עיניים , שכמעט לא השתמש בסירה ושלח צילום של הסירה ,של המספר טבוע של הסירה , שטר הבעלות , וצילום של השעונים הדיגיטאליים המראים שלסירה יש בסך הכול 180 שעות .

הסירה מעולם לא הייתה בים רק בימים מתוקים .
ועל עגלת נגרר כי צבע בתחתית לא היה .
מחיר הסירה היה כולל עגלה שלא ניתן להשתמש בה בארץ ומאד מומלץ כלל לא להביאה מכיוון שהיצול מגדיל את אורך הסירה ביותר ממטר דבר שמעלה את מחיר ההובלה .

בנוסף לא ניתן להוציא את העגלה מהנמל אלא לאחר הפקדת ערבות גבוהה .
קיבלתי זיכוי עבור העגלה שאותה המוכר ימכור הורדתי מעט במחיר והעסקה נסגרה .
מכיוון המוכר היה אדם פרטי ולא דילר כדי להבטיח את העסקה באמצעות המשלח בארצות הברית נחתם חוזה  המכירה 10% מסכום המכירה הועברו למוכר .
את שאר התשלום מסר הנהג למוכר ביום העברת הסירה לידיו.
משם לנמל בולטימור ולאשדוד בישראל .

מצויד בכל המסמכים הרלוונטיים כמו העברות בנקאיות מודעה מקורית שוחררה הסירה מהמכס .
לאחר מיכן אישור דגם ראשון ע"י מהנדס משרד התחבורה.
רישום במנהל הספנות .
כושר שייט .

הסירה הייתה כמו שחשבתי במצב חדש .
האיכות  ניחנת בכל חלק וכלל לא נראה שמדובר בסירה בת 10 שנים .
כאן עברה צבע בתחתית המספנה הרכבת שנאי מותאם ל 220 וולט וטיפול במספר תקלות שנבעו מחוסר שימוש בעיקר במשאבות .

מה אני מנסה לומר לכם שבארצות הברית יש מגוון עצום של סירות במצב פנטאסטי שחלקן כל חייהן היו על עגלת נגרר אך יש לקחת בחשבון את הפרטים הבאים :

1.המחיר יהיה הרבה יותר גבוה לאחר הובלה מיסים וכל מה שמסביב
2.יש להיזהר מאד ולהשתדל לקנות מדילר שייתן לכם את האחריות כך שלא תישארו עם תמונה וללא הכסף.
3.יש לדאוג לכל הניירת הנחוצה הכוללת העברות בנקאיות אחרת תיווצר בעיה במכס שעלול לא לקבל את סכום עליו תצהירו ולמנות שמאי מעריך לשווי הסירה
4. יש לדאוג לכל האישורים בדיוק לצורך רישום במנהל הספנות שם  לא יעשו לכם הנחות מסמך חסר והסירה תעמוד חדשים במספנה

לכן אם כבר החלטתם להביא מחול סירה לארץ תיעזרו באדם שמכיר היטב את התהליך אחרת אתם עלולים להיתקל בבעיות .

ועכשיו לעצם העניין שלשמו התכנסנו כאן דגים .

אז יציאה ראשונה מתוכנן טרולינג בבוקר ולאחר מכן עלייה לעומק גיג ודייג על חיי.
ואז בבוקר אור ראשון על רתמה עם בורי ן יציאת חוט כמו שרק דג אחד יודע .
אני תופס את החכה ביד ולאחר מספר דקות עולה אחר כבוד אנטיאס ראשון במשקל של כ 9 ק"ג .
עלייה לעומק לא הניבה כלום .

אין ספק שזו באמת פתיחה חלומית וסגירת מעגל לתקופה ארוכה כל כך שהראש היה טרוד בדברים שלא בדיוק קשורים בדייג .

במספר יציאות נוספות נתפסו מספר פלמודים ודוראדו .








עריכה אחרונה: אוקטובר 23, 2016, 15:28:06 PM על ידי rafi
 IP: [ מחובר ]
benz5
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 115

בעניין: חזרה לים עם סירה חדשה וסגירת מעגל
« הגיב #1 ב- : אוקטובר 23, 2016, 10:23:38 AM »
תמונות בארץ
 IP: [ מחובר ]
benz5
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 115

בעניין: חזרה לים עם סירה חדשה וסגירת מעגל
« הגיב #2 ב- : אוקטובר 23, 2016, 10:24:36 AM »
הדגים
 IP: [ מחובר ]
אסלן
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 38

הודעות: 2753

בעניין: חזרה לים עם סירה חדשה וסגירת מעגל
« הגיב #3 ב- : אוקטובר 23, 2016, 11:05:54 AM »
מה שחשוב שהכל הסתדר בסוף דוח מרתק ואיזה דגים אין מילים אתה בסדר
 IP: [ מחובר ]
jacob72

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 2142

בנצי תתחדש ושיהיה המון מזל טוב.
מאחל לכם המון דגים והעיקר הביטיחות.

לעניין הפירוט שלך ,כל הכבוד שבחרת לשתף בכל המידע, אני בטוח שלבעלי הסירות מידע זה יקר מפז.

בהצלחה וחג שמח
 IP: [ מחובר ]
TookTook

חבר_ISF
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 50

הודעות: 2897

מי שם? ....זוהר

בנצי היקר
הכל לטובה ונראה שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר
מאחל לכם המון ברכה והרבה דגים עם הסירה החדשה
-------------------------------
!Preserving Recreational Fishing, One Fisherman at a Time
 IP: [ מחובר ]
Litlefishing
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 98

אפשר לשאול .
מה המחיר של הסירה ?
 IP: [ מחובר ]
searasta

חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 592

בהחלט כל הכבוד על השיתוף,
אכן ידע שנרכש מבעל נסיון , חשוב ביותר.
אין ספק שעברת חוויה מטלטלת, אבל
הצלחת לצמוח מתוכה למציאות יותר טובה.
הסירה החדשה נראית משהו משהו,
שתסריח לך מדגים!
מוכרח להודות שלמרות כל התלאות שעברת
נראה שהיה שווה , היא באמת משהו,
נראית בסטנדרט שונה מהסירות בארץ.
בהצלחה בהמשך.
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בנצי, תודה רבה על השיתוף של המידע הרלוונטי בעיקר בשבילי בקרוב  חמסה חמסה

טוב לשמוע על סגירת המעגל והחזרה סוף סוף עם סירה איכותית לים והתחלת הוצאת הדגים  בראוו

שתזכו להרבה נחת, ודם על הסירה  החדשה 
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

מבעס ככל שזה יכול להיות
אבל מעז יצא מתוק
עכשיו אתה הבעלים היחידי של הסירה כך שאף אחד אחר לא יוכל להרוס אותה (גם לא בטעות)
תודה על השיתוף בתלאות שעברו עלייך
ואין ספק הסירה נראית מעולה
שתסריח אך ורק מדגים והרבה דגים אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

 

שאפו גדול בנצי על ההשקה הגדולה בשיתוף...
זה הרבה יותר מדו"ח - זה מאמר ומדריך מועשר בטיפים חשובים...
היה מעניין, היה מרתק והרבה מידע חשוב ומועיל למי שמחפש לרכוש סירה ושוקל להביא מחו"ל...

את החלק הראשון עם הסירה שהושבתה אני אכן מכיר מקרוב...
יש האומרים כי הכל לטובה...
מה שהתחיל גרוע הסתיים בסירה חדשה ומדוגמת כולה שלך....

וכמו שכתבת - היו גם דגים... קריצה
התחלה ברגל ימין לסירה החדשה עם תפיסות יפות...
יש יסוד מבוסס להאמין שהסירה החדשה תראה עוד הרבה קשקשים ודם דגים על הסיפון...
מבחינתי, כמובן שאשמח לראות כאן דוחות על תפיסות מרשימות... בירה

ברכה והצלחה עם הסירה החדשה... אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
jeny
מתעניין
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1

סיפור יפה
 IP: [ מחובר ]
dovdov

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5047

נתחיל מתתחדשו על הסירה החדשה נראית פצצה שתסריח מדגים.
תודה על המידע שחלקת כאן על נושא יבוא סירה ,כמו כל דבר בארצנו הכל מורכב ויקר,אבל זה מה יש.
ואחלה דגים ובהצלחה בבאות
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

מברוק על הסירה החדשה ותודה על השיתוף והמידע
לגבי התאונה מזל שהסתכם רק בנזק לרכוש ושהחברים יצאו בשלום
 IP: [ מחובר ]
צחי.א

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 51

הודעות: 1998

בנצי, קודם כל תתחדש על הסירה, דבר שני טוב שהסיפור נגמר בנזק לרכוש ולא לאדם, מאחל לך שהסירה תניב שלל ופיצוי על הקודמת, בהצלחה
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] 2 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top