המושגים שלי על איכות שונים כנראה משלכם, הניסיון שלי וכמות הרולרים שהיה לי מאפשרים לי להיות יותר אובייקטיבי מרובכם ולכן זה כנראה דרך ללא מוצא ואין טעם שניכנס לוויכוח על מה טוב ומה לא טוב.
ככלל, יש מעט מאוד מותגים בעולם שזכו שלא בצדק במוניטין שלהם וזה נכון בכל תחומי החיים, רכב, אלקטרוניקה,חשמל, צילום וכן, גם ציוד דייג. כל מה שלא טוב ,ניפלט החוצה במוקדם או מוקדם יותר אין ניסים ונפלאות, מה שעולה $30 יכול להיות שווה 40$ , לעולם לא יהיה שווה 200$. היצרן והמשווק לא מטומטמים, הם יודעים כמה שווה המוצר שלהם ואיך למתג אותו והם בעסק בשביל להרוויח כסף ולא לתרום אותו לישראלים.
אתם יכולים להמשיך בדיון, הוא פשוט לא ייגמר מפני שרובכם לא מבדילים בין שביעות הרצון הסובייקטיבית שלכם לאובייקטיביות שבציון הרולר, פעם בדיון אחר נתתי כדוגמא את אבי שהיה לו טנדר סוסיתא לפני 40 שנים וטען שזה רכב נפלא? האומנם?
המושגים שלי על איכות שונים כנראה משלכם, הניסיון שלי וכמות הרולרים שהיה לי מאפשרים לי להיות יותר אובייקטיבי מרובכם ולכן זה כנראה דרך ללא מוצא ואין טעם שניכנס לוויכוח על מה טוב ומה לא טוב.
ככלל, יש מעט מאוד מותגים בעולם שזכו שלא בצדק במוניטין שלהם וזה נכון בכל תחומי החיים, רכב, אלקטרוניקה,חשמל, צילום וכן, גם ציוד דייג. כל מה שלא טוב ,ניפלט החוצה במוקדם או מוקדם יותר אין ניסים ונפלאות, מה שעולה $30 יכול להיות שווה 40$ , לעולם לא יהיה שווה 200$. היצרן והמשווק לא מטומטמים, הם יודעים כמה שווה המוצר שלהם ואיך למתג אותו והם בעסק בשביל להרוויח כסף ולא לתרום אותו לישראלים.
אתם יכולים להמשיך בדיון, הוא פשוט לא ייגמר מפני שרובכם לא מבדילים בין שביעות הרצון הסובייקטיבית שלכם לאובייקטיביות שבציון הרולר, פעם בדיון אחר נתתי כדוגמא את אבי שהיה לו טנדר סוסיתא לפני 40 שנים וטען שזה רכב נפלא? האומנם?
לפני הציון אתה סוקר את תפקוד הרולר ורק אז נותן ציון, בוודאי ייתכן שהציון מופרז, אבל אני מצפה מהסוקר לתת פירוט ככל שיוכל (ואם הוא קורא את זה עכשיו הוא יכול לחזור לסקירה שלו ולשדרג אותה) ומצד שני לקונה לא להסתמך רק על הציון.
לטעמי הציון משקף את העמידה של הרולר בציפיות שלך. אל תשכח שזו סקירה אישית של חובבים ולא סקירה מקצועית של מגאזין.
גיאצ'וק פתח דיון מקביל לדיון הזה בדיוק בשביל שאלות והערות שכאלה. ברשותכם אבקש מאחד המנהלים להעביר את כל התגובות שאינן סקירות לשם.
משך הזמן שהרולר ברשותי מסתכם בכשנה וחצי לערך אם כי לאחר שהוחלף לחדש עקי היבואן בעקבות שבר בבסיס הרולר שנוצר עקב תאונת דיג. כבוד ליבואן !
תפיסות ראויות לציון שהיו עם רולר זה מסתכמות בגומבר בדיג חופי של למעלה משתי קילו , מספר סרגוסים ודגי חוף אחרים , ודוראדו של כ-6.5 קילו מטרולינג מקיאק !!! yahoo
שימוש עיקרי לרולר זה כאמור התבצע מהקיאק דווקא , וזאת למרות שיועד במקור לדיג "חי" וכבד מהחוף. בקיאק עשה עבודתו נאמנה בנישות מסוג דיג בולוס , טרולינג , ג'יג מדיום.
רולר זה מאופיין אצלי בתקלה חוזרת שהיא אנטי רוורס תקול אשר יכול באמצע הדיג לאבד יכולת להחזיק חוט כאשר השפולה רצה בכיוון ההפוך באופן עצמוני ! בעקבות תקלה זו חויבתי פעם אצל היבואן בתיקון בסך 80 ש'ח ובשימוש שלאחר מכן , שוב אותה הבעיה ! חוסר הרצון שלי להתעסק עם תקלות חוזרות ונישנות שכאלה הביא את הרולר למנוחת "עולם" כמעט בארון הציוד. גילגול עיניים
כאמור , השרות של היבואן הוא ללא תלונות מצידי כאשר החולף פעם אחת הרולר בעקבות שבר בבסיס הידית , ובתקלה השנייה שלו הבעיה כנראה היא חוסר הרצון שלי להתעסקות עמו כעת. עם היבואן אין לי בעיה.
טיפול עשה הרולר אצל היבואן כך שמידת ההתעסקות שלי אתו היית ממש מינורית , רק גירוז ושימון בסיסי לאחר שטיפה וניקיון בסיום כל יציאת דיג.
לרולר זה שידכתי חוט בד שעשה עבודה נאמנה מאוד בסוגי הדיג מקיאק. אין לי כוונה להיכנס להגדרות של טוב או לא טוב בשימוש עם חוט בד. עשה עבודה טובה עם חוט הבד !
חוות דעת: בסה'כ רולר חזק , יציב , בעל קיבולת חוט המאפשרת סוגי דיג שונים ומגוונים. בה עם שפולה נוספת מקורים ועושה עבודה טוב גם אצל חברים ומכרים עם גדלי דגים מרשימים ביותר בג'יג , וברולרים במידה קטנה יותר גם בז'רז'ור וג'יג לייט. עבודה מהחוף בדיג חוף מעולה ! נוח מאוד לעבודה מבחינת נוחות גלגול , משקל והתאמה לסוגי הדיג. כאמור , חשש גדול מבעיה חוזרת ונישנת באנטי רוורס של המוצר הספציפי הזה.
למי שברשותו , אני בטוח שהוא נהנה ממנו , גם חברי המחזיקים בו !
כלומר , אם אתה מרוצה מסוברו תיתן לה את אותו הציון כמו לפרארי.
יש הבדלים תהומיים שלא ניתנים לגישור בין הרולרים הפשוטים לבין מוצרי העילית, באם נראה לך שרולר עולה 1300$ והוא באותה איכות של 2 ב50$ ,כנראה מגיע לנו שככה היבואנים הגדולים יעבדו עלינו.
כל ציון שניתן בכל תחום שהוא, הוא תמיד בהשוואה למשהו אחר. הציונים שראיתי ,רובם משקפים את שביעות הרצון הסובייקטיבית שלכם ולא ציון אובייקטיבי שהוא אמור להייות השוואתי.
אני חושב שיש הפרזה בציונים, יש אתרים בעולם שעושים בדיקות והשוואות מהסוג הזה, לא תראה שמה ציונים כאלה למותרים פשוטים.
לא סתם מרצדס זכתה למוניטין שלה, ולעולם לא ישוו אותו לקיה גם אם בעליה של הקיה מרוצה ולדעתו היא הכי מתאימה לו. אחרי חודש על המרצדס הוא ישנה את דעתו...גם אם לא יכול להרשות לעצמו או יכול ולא רוצה
איך אני אוהב השוואות שנוגעים בתחום שלי
סובארו מביאה אותך מנקודה א לנקודה ב ? ברור שכן אותו הדבר גם פרארי רק שלאורך הרבה קילומטרים הפרארי היוקרתית תסבול מקילקולים והסובארו לא!!!
ואם כבר השוואות אז צריך להשוות לגבי פה בארץ פה בארץ הכביש הכי מהיר ניתן לנסוע במהירות 110 קמ"ש גם סובארו וגם פרארי יכולים לנסוע באותה המהירות וחבל סתם לזרוק מאות אלפי שקלים בשביל להוציא לאנשים את העיניים ואם כבר אנחנו עושים השוואה אז הסובארו היא אימפרזה טורבו עכשיו נשווה את זה לדיג גם ככה אין פה בארץ דגים שצריכים פרארי בשביל לדוג אותם אז גם סובארו עממית שלא מתקלקלת מביאה דגים
בוא אני יסביר לך את זה בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות
מי שיש לו כסף מיותר יכול להרשות לעצמו רולר פרארי אנחנו פשוטי העם מסתפקים ברולר סובארו עממי שלא מתקלקל ועושה את העבודה אם היה לי כסף מיותר אני מודה שהייתי קונה פרארי אבל מה לעשות שאני לא הבן של דונאלד טראמפ ואין לי כסף מיותר
אז הציון שאנחנו נותנים הוא בהתאם לרמת המעמד שלנו אנחנו מרמת הביניים ולכן אנחנו מדרגים את ציוד הביניים ולא את ציוד היוקרה
כלומר , אם אתה מרוצה מסוברו תיתן לה את אותו הציון כמו לפרארי.
יש הבדלים תהומיים שלא ניתנים לגישור בין הרולרים הפשוטים לבין מוצרי העילית, באם נראה לך שרולר עולה 1300$ והוא באותה איכות של 2 ב50$ ,כנראה מגיע לנו שככה היבואנים הגדולים יעבדו עלינו.
כל ציון שניתן בכל תחום שהוא, הוא תמיד בהשוואה למשהו אחר. הציונים שראיתי ,רובם משקפים את שביעות הרצון הסובייקטיבית שלכם ולא ציון אובייקטיבי שהוא אמור להייות השוואתי.
אני חושב שיש הפרזה בציונים, יש אתרים בעולם שעושים בדיקות והשוואות מהסוג הזה, לא תראה שמה ציונים כאלה למותרים פשוטים.
לא סתם מרצדס זכתה למוניטין שלה, ולעולם לא ישוו אותו לקיה גם אם בעליה של הקיה מרוצה ולדעתו היא הכי מתאימה לו. אחרי חודש על המרצדס הוא ישנה את דעתו...גם אם לא יכול להרשות לעצמו או יכול ולא רוצה
איך אני אוהב השוואות שנוגעים בתחום שלי
סובארו מביאה אותך מנקודה א לנקודה ב ? ברור שכן אותו הדבר גם פרארי רק שלאורך הרבה קילומטרים הפרארי היוקרתית תסבול מקילקולים והסובארו לא!!!
ואם כבר השוואות אז צריך להשוות לגבי פה בארץ פה בארץ הכביש הכי מהיר ניתן לנסוע במהירות 110 קמ"ש גם סובארו וגם פרארי יכולים לנסוע באותה המהירות וחבל סתם לזרוק מאות אלפי שקלים בשביל להוציא לאנשים את העיניים ואם כבר אנחנו עושים השוואה אז הסובארו היא אימפרזה טורבו עכשיו נשווה את זה לדיג גם ככה אין פה בארץ דגים שצריכים פרארי בשביל לדוג אותם אז גם סובארו עממית שלא מתקלקלת מביאה דגים
בוא אני יסביר לך את זה בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות
מי שיש לו כסף מיותר יכול להרשות לעצמו רולר פרארי אנחנו פשוטי העם מסתפקים ברולר סובארו עממי שלא מתקלקל ועושה את העבודה אם היה לי כסף מיותר אני מודה שהייתי קונה פרארי אבל מה לעשות שאני לא הבן של דונאלד טראמפ ואין לי כסף מיותר
אז הציון שאנחנו נותנים הוא בהתאם לרמת המעמד שלנו אנחנו מרמת הביניים ולכן אנחנו מדרגים את ציוד הביניים ולא את ציוד היוקרה
כלומר , אם אתה מרוצה מסוברו תיתן לה את אותו הציון כמו לפרארי.
יש הבדלים תהומיים שלא ניתנים לגישור בין הרולרים הפשוטים לבין מוצרי העילית, באם נראה לך שרולר עולה 1300$ והוא באותה איכות של 2 ב50$ ,כנראה מגיע לנו שככה היבואנים הגדולים יעבדו עלינו.
כל ציון שניתן בכל תחום שהוא, הוא תמיד בהשוואה למשהו אחר. הציונים שראיתי ,רובם משקפים את שביעות הרצון הסובייקטיבית שלכם ולא ציון אובייקטיבי שהוא אמור להייות השוואתי.
אני חושב שיש הפרזה בציונים, יש אתרים בעולם שעושים בדיקות והשוואות מהסוג הזה, לא תראה שמה ציונים כאלה למותרים פשוטים.
לא סתם מרצדס זכתה למוניטין שלה, ולעולם לא ישוו אותו לקיה גם אם בעליה של הקיה מרוצה ולדעתו היא הכי מתאימה לו. אחרי חודש על המרצדס הוא ישנה את דעתו...גם אם לא יכול להרשות לעצמו או יכול ולא רוצה
איך אני אוהב השוואות שנוגעים בתחום שלי
סובארו מביאה אותך מנקודה א לנקודה ב ? ברור שכן אותו הדבר גם פרארי רק שלאורך הרבה קילומטרים הפרארי היוקרתית תסבול מקילקולים והסובארו לא!!!
ואם כבר השוואות אז צריך להשוות לגבי פה בארץ פה בארץ הכביש הכי מהיר ניתן לנסוע במהירות 110 קמ"ש גם סובארו וגם פרארי יכולים לנסוע באותה המהירות וחבל סתם לזרוק מאות אלפי שקלים בשביל להוציא לאנשים את העיניים ואם כבר אנחנו עושים השוואה אז הסובארו היא אימפרזה טורבו עכשיו נשווה את זה לדיג גם ככה אין פה בארץ דגים שצריכים פרארי בשביל לדוג אותם אז גם סובארו עממית שלא מתקלקלת מביאה דגים
בוא אני יסביר לך את זה בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות
מי שיש לו כסף מיותר יכול להרשות לעצמו רולר פרארי אנחנו פשוטי העם מסתפקים ברולר סובארו עממי שלא מתקלקל ועושה את העבודה אם היה לי כסף מיותר אני מודה שהייתי קונה פרארי אבל מה לעשות שאני לא הבן של דונאלד טראמפ ואין לי כסף מיותר
אז הציון שאנחנו נותנים הוא בהתאם לרמת המעמד שלנו אנחנו מרמת הביניים ולכן אנחנו מדרגים את ציוד הביניים ולא את ציוד היוקרה
משך הזמן שהרולר ברשותך (ציין כמה שנים, או חודשים) 6 שנה
תפיסות ראויות לציון שהיו לך עם הרולר סבידות/קלמרי, טרולוסים, ביבי לוקוסים, לברקים, ברקודות, מליטות, סרגוסים, ביניות, מושטים משקל מקסימלי: 4 קילו בינית
שימוש עיקרי ( לדוגמא: ג'יג, ג'יג לייט, בולוס, טרולינג, ז'ירז'ור, בולונז, דיג חוף, דיג 'על חי'....) ז'ירז'ור(UL ,L אולי…)
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? בולונז
תקלות שהיו (למשל - החלפת מיסבים, שברים, חופשים ורעידות, חדירת מים, חלודה, גלגול לא חלק, קלאטצ' מחליק, ברגים נפתחים...) השפולה ממתכת רכה, כאשר סופגת חבטות נוצרות גומחות המפריעות לשחרור חוט תקין(אני מתקן על שופין). צפו לפגיעה….ANTI REVERSE PAWL SPRING הוא החלק הראשון שהולך(אחרי כ2.5 שנים, המכונה ממשיכה לתפקד תקין אך יש קול של תקטוק מעצבן-ניתן לתיקון)
שירות בארץ – האם נזקקת? איך היה היחס, והמחיר? נזקקתי, מחיר ANTI REVERSE PAWL SPRING נאמר לי 20 שח, ויתרתי על התענוג, ובניתי את החלק מעופרת.
נוחות טיפולים שוטפים – למשל האם הרולר מצוייד בפורט לטיפול מהיר, נדרשים מפתחות מיוחדים כדי לפתוח? ישנו פתח בתחתית המכונה לצורך שימון, מכוסה בפנל המוברג בבורג פיליפס.
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? האם החוט מתחפר? יש הרבה קשרים? אם לא ניסית אל תמלא שדה זה מתמודד מעולה. משתמש עליו ב0.12/0.18 של SPECTRA , 4 סיבים.
חוות דעת: אנא התייחס לנקודות הבאות ככל שתוכל: תכולת חוט, משקל, אמינות, חלקות בגלגול, הקלאטצ', נוחות הידית, התאמה ליישום. 0.25-190M קל משקל. עד שיחלפו שנתיים של היתעללות קשה(לפחות אצלי) אין מה לדאוג לאמינות. חלקות הגלגול….תדאגו לתחזק את המכונה. אין בעיות בקלאטצ הידית מאוד נוחה. מתאים מאוד לזרזור.
אתה יכול גם להתייחס לאופן בו טיפלת ברולר - שטיפות אחרי יציאה, שימון וגירוז תקופתיים. אחרי יציאה לים (לפני הכנסה לבגז) החוט נשטף ונבדק לחתכים(30 מטר ראשונים). אם נופל לים-הוא חוזר הביתה בדלי עם מים("שוחה"), ועובר טיפול עוד באותו יום. שימון וגירוז פעם בחודשיים.
סיכום – בעד, מהן התכונות הטובות של הרולר עלות אמינות-עד שרכיב קריטי לא הולך הוא הולך לסבול.... משקל חלפים אוניברסלים לכול הדגמים.
סיכום – נגד, מה לא טוב ברולר חי כ2-3 שנים(בין התיקונים). השפולה רכה. מצריך תחזוקה שוטפת(אחרת יחלו חריקות, ואי נעימויות נוספות)
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? יש לי את 2500, 3500 , ואני מאוד מרוצה מהם, ומתכנן להמשיך ולקנות אותם. כמו כן, יש לי עוד זוג (3000) שעדיין בקופסא (יעוד- שומר דייג מצוף). אין לי תלונות....
האם היית ממליץ על רולר זה לחברים? כן/ לא כן, כבר הומלץ מזמן(רוב החברים "החולים" כבר קיבלו אותו ממני ליום הולדת ) ציון שתתן לרולר בין 1-10: 10
תפיסות ראויות לציון שהיו לך עם הרולר - לוקוסים , אינטיאס מכובד של 5/6 ק"ג , טונה שחורה של 8 ק"ג
שימוש עיקרי ג'יג לייט נטו
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? ז'יז'ור
תקלות שהיו (למשל - החלפת מיסבים, שברים, חופשים ורעידות, חדירת מים, חלודה, גלגול לא חלק, קלאטצ' מחליק, ברגים נפתחים...) עד היום ברוך השם שום בצל - כלום
שירות בארץ – האם נזקקת? איך היה היחס, והמחיר? נזקקתי עקב התהפכות הקיאק - ביקר אצל היבואן פ.ל. פישינג וטופל באהבה גדולה וללא עלות , תודה אבשה
נוחות טיפולים שוטפים – למשל האם הרולר מצוייד בפורט לטיפול מהיר, נדרשים מפתחות מיוחדים כדי לפתוח? לא מתעסק ולא חקרתי את הרולר , כשצריך מעביר לבעל מקצוע שיעשה את העבודה כמו שצריך
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? האם החוט מתחפר? יש הרבה קשרים? עושה רושם שהוא וחוט בד נולדו לחיות יחד , אני מאוד מרוצה
חוות דעת: אנא התייחס לנקודות הבאות ככל שתוכל: תכולת חוט, משקל, אמינות, חלקות בגלגול, הקלאטצ', נוחות הידית, התאמה ליישום. רולר פצצה , גלגול חלק , קלאצ' חלק , רולר מעולה לג'יג לייט , נוח לעבודה מהקיאק.
אתה יכול גם להתייחס לאופן בו טיפלת ברולר - שטיפות אחרי יציאה, שימון וגירוז תקופתיים. הרולר נשטף במים מתוקים יחד עם המקל אחרי כל יציאה, מיובש וחוזר לקופסא המקורית
סיכום – בעד, מהן התכונות הטובות של הרולר - קטן, קל , איכותי ביותר
סיכום – נגד, מה לא טוב ברולר - הדבר היחיד שימנע ממני לקנות כזה שוב בתיד זה המחיר שלו יש בשוק רולרים מעולים בחצי עלות, שווה מחשבה נוספת
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? יכול להיות שהייתי הולך על רולר זול יותר אבל לא בטוח אחרי ההתנסות שלי עם הסרגוסה שלי
האם היית ממליץ על רולר זה לחברים? אבסולוטלי , יס
ציון שתתן לרולרביחס למחיר שלו ולציפיות שלי - 9 מתוך 10
תפיסות ראויות לציון שהיו לך עם הרולר: הגדול ביותר שגם הגיע לחוף - לוקוס 3 ק"ג. מלבדו - טרכונים, אינטיאסים, גומברים, לברקים, לוקוסים, דוראדו, חניתנים, טוניות, קלאמרי וסבידות - כולם עד 3 ק"ג.
שימוש עיקרי: ז'ירז'ור. לאחרונה מנסה איתו עם UL Jig מהקיאק.
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? לדעתי לא מתאים מבחינת תכונות מעבר לז'ירז'ור.
תקלות שהיו: לאחר טבילה מסיבית בים, הרולר נהיה קשה מאד. נמסר לתיקון (בזמנו אצל דרור לקרדה), הוחלפו מייסבים וגירוז מחדש. מאז במשך כשנתיים תפקד תקין. נפתח שוב לגירוז מחדש לאחר שנהיה קצת קשה לפני כחצי שנה, אך הגירוז לא עזר - נמצא מייסב שהחליד ונתקע - הוחלף והרולר חזר לתפקד שוב מעולה. סה"כ לדעתי סביר לרולר שלא מכיל מייסבים שמיועדים למים מלוחים.
שירות בארץ: בזמנו אצל דרור לקרדה. התיקון היה ללא עלות.
נוחות טיפולים שוטפים: לא הכי נוח - אין פורט מהיר, יש צורך בפירוק של 4 ברגים, ולאחריהם מתגלים עוד 2 מתחת לכיסוי (שקשה להוציא בלי לשבור אותו).
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? מסדר חוט בד מעולה. יש להקפיד לא למלא ממש עד הסוף כמו בכל רולר. עובד איתו עם חוט בד מהיום הראשון ועד היום - PowerPro 20LB ולפניו היה TufLine 15LB.
חוות דעת כללית: תכולת החוט סטנדרטית לרולר במידה 3000. משקל סביר (לא זוכר בדיוק) וממוצע. הרולר יחסית אמין, ולדעתי מכיוון שלא יועד למים מלוחים מכאן נבעו הבעיות - מאמין שבשימוש במים מתוקים בלבד היה עדין במצב חדש! שוב - עקב אי התאמה למים מלוחים, על הלוחיות "קישוט" המבריקות (הגוף שחור עם קישוטים בזהוב מבריק) הופיעה קורוזיה עם הזמן. ציפוי הידית (ידית כוח חרוטה) גם כן התקלף עם הזמן. הגילגול חלק ונעים. קלאץ נוח ומדוייק (לא יודע חוזק מדוייק, אבל עצר לוקוס 3 ק"ג מלרדת לסלע). הידית נוחה, אך מצופה בגומי שעם הזמן נשחק. אף פעם לא הייתי חסיד של טיפול בציוד - הרולר לא היה נשטף אחרי יציאות אלא אם ממש שחה במים. הדבר נכון לדיג מהחוף - מהקיאק, נשטף לאחר כל יציאה.
סיכום: בעד: לרמת המחיר שלו הרולר מפתיע לטובה. קלאץ' חזק ומדוייק. אמינות סבירה+ במים מלוחים למרות שלא יועד לכך. נגד: איכות חומרים בינונית. כיום באותה רמת מחיר קיימים טובים ממנו.
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? במבט לאחור הרולר היה בחירה מעולה לתקציב של עד 300 ש"ח. לא מתחרט.
האם היית ממליץ על רולר זה לחברים? לפי מיטב ידיעתי כבר לא מיוצר, אז לא רלוונטי.
תפיסות ראויות לציון שהיו לך עם הרולר: אינטיאסים עד 7 ק"ג. חתולי ים של עשרות ק"ג. ערוס 4 ק"ג.
שימוש עיקרי: דיג חוף כבד / חי.
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? אולי לג'יג כבד.
תקלות שהיו: מיסב אחד סיים את חייו לאחר שנתיים לערך. הוחלף לחדש ובזה נגמר הסיפור. תפס החוט על השפולה נוטה להישבר בקלות.
שירות בארץ: לא התעסקתי, התיקון שהיה בוצע על ידי.
נוחות טיפולים שוטפים: מברג פיליפס פותר הכל.
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? לא ניסיתי, אך ראיתי אצל חברים לדיג שימוש עם חוטי בד 80-100LB והתמודד היטב.
חוות דעת כללית: תכולת חוט גדולה לדיג חופי כבד (300+ מטרים של 0.50). כבד, כ-750 גרם, אך עקב היעוד שלו לא פרמטר חשוב. רולר אמין, מיועד למים מלוחים. לא נראו סימני קורוזיה עד המכירה. ידית כוח חרוטה מעולה עם אחיזה נוחה. קלאץ' לא הכי מדוייק, אך חזק מאד (עצר אינטיאס של 7 ק"ג לחלוטין). גילגול חלק. אף פעם לא הייתי חסיד של טיפול בציוד - הרולר לא היה נשטף אחרי יציאות אלא אם ממש שחה במים.
סיכום: בעד: רולר מעולה למטרה שאליה יועד. סוס עבודה! נגד: קלאץ' רועש יותר היה יכול להיות נחמד, שכן מדובר על רולר שיושב בסטנד.
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? במבט לאחור יתכן שהייתי יכול לרכוש מידה קטנה יותר (65) ולהשתמש בחוט בד במקום ניילון.
האם היית ממליץ על רולר זה לחברים? כיום מיוצרת גירסה חדשה שלו תחת השם Salina 2. כמעט אותו הרולר, כמעט פי 2 במחיר. במחיר דומה הייתי ממליץ, אך במחירים כיום לדעתי לא מומלץ.
תצורה: רולר שוכב - דגם 201A (ההבדל בין 200 ל-201 הוא צד הידית)
איפה קנית? בארץ, יד שנייה
הערכת מחיר: 400 ש"ח+ בחו"ל לחדש. נרכש מאייל (סקוויד) לפני כחצי שנה במצב חדש ב300 ש"ח.
משך הזמן שהרולר ברשותך : כחצי שנה
תפיסות ראויות לציון שהיו לך עם הרולר: אבונפחות בלבד עד היום, כולל בהמה של כמה ק"ג.
שימוש עיקרי: ג'יג לייט.
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? יכול לשמש לז'ירז'ור למי שיודע לתפעל רולר שוכב (זה יעודו המקורי).
תקלות שהיו: 0 תקלות.
שירות בארץ: לא רלוונטי.
נוחות טיפולים שוטפים: 3 ברגים שאפשר לפתוח עם היד - פשוט וקל!
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? מצויין. אישית משתמש במסדר חוט שמגיע עם הרולר, יש שיעדיפו להוריד אותו (אייל עבד בלעדיו).
חוות דעת כללית: תכולת חוט לא רעה לגודל שלו (כ-150 מטרים חוט 30LB פאוורפרו). חלק כמו ששימאנו יודעים לעשות. נוח מאד לאחיזה, קל משקל ומהיר יחסית (איסוף 60 ס"מ חוט בסיבוב אחד). הקלאץ' לדעתי קצת חלש (כ-4.5 ק"ג), אבל מכיוון שאני אישית משתמש בו לג'יגלייט, זה לא מפריע לי. איכות חומרים של שימאנו (מייסבי אל חלד).
סיכום: בעד: לא יקר ועושה את העבודה מעולה! אמין וחלק. נגד: אין קליקר (למי שלא התעסק עם שוכבים, המשמעות היא שאין בעצם רעש של קלאץ' שחוט יוצא), לי אישית זה קצת מפריע, לכן אני לא משתמש בו להוריד פיתיון ולהמתין.
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? במחיר שלו - לא חושב שיש לו מתחרים באותה הקטגוריה.
תקלות שהיו (למשל - החלפת מיסבים, שברים, חופשים ורעידות, חדירת מים, חלודה, גלגול לא חלק, קלאטצ' מחליק, ברגים נפתחים...) עד עכשיו הכל תקין שירות בארץ – האם נזקקת? איך היה היחס, והמחיר? לא..
נוחות טיפולים שוטפים – למשל האם הרולר מצוייד בפורט לטיפול מהיר, נדרשים מפתחות מיוחדים כדי לפתוח? כמו שאמר סקוויד
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? האם החוט מתחפר? יש הרבה קשרים? אם לא ניסית אל תמלא שדה זה מסדר חוט מציון..ובלי פלונטרים
חוות דעת: אנא התייחס לנקודות הבאות ככל שתוכל: תכולת חוט, משקל, אמינות, חלקות בגלגול, הקלאטצ', נוחות הידית, התאמה ליישום.
אתה יכול גם להתייחס לאופן בו טיפלת ברולר - שטיפות אחרי יציאה, שימון וגירוז תקופתיים. שטיפות במים מתוקים..עוד לא שימנתי אף פעם
סיכום – בעד רולר חזק ואמין
סיכום – נגד, מה לא טוב ברולר צריך לשפר את הידית
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? הייתי קונה רולר יותר חזק..מעולה למתחילים בג'יג לייט
משך הזמן שהרולר ברשותך (ציין כמה שנים, או חודשים) היה כמה חודשים, היום רון דדון מוציא איתו אבונפחות
שימוש עיקרי ג'יג לייט, בולוס
שימושים נוספים להם מתאים הרולר? מחזיק ניירות
תקלות שהיו (למשל - החלפת מיסבים, שברים, חופשים ורעידות, חדירת מים, חלודה, גלגול לא חלק, קלאטצ' מחליק, ברגים נפתחים...) לא היו תקלות, אבל כמו בהרבה מאוד רולרים ברגע שפותחים ומשמנים קצת ומגרזים עוד קצת הרולר הופך ליהיות הרבה יותר שקט, חלק ונעים. בד"כ אני נותן לרולר את הפינוק הזה מייד אחרי הקניה. הייצרנים מסתבר מתקמצנים על שמן וגריז. אני לא. אני משתמש בשמן ובגריז האדום של קוונטום או בגריז של CAL'S בשלב הראשון הסרתי את מסדר החוט (לא אוהב - כי זה מקור לפלונטרים בהקפצות).
שירות בארץ – האם נזקקת? איך היה היחס, והמחיר?
נוחות טיפולים שוטפים – למשל האם הרולר מצוייד בפורט לטיפול מהיר, נדרשים מפתחות מיוחדים כדי לפתוח? הפתיחה פחוט קלה מאשר ברולר ספינינג כי צריך לפרק את הידית ואת ה STAR DRAG וגם בהחזרה לשים לב שהכל חוזר בסדר הנכון ועומד בדיוק במקום. אבל זה לא ממש ממש מסובך.
איך הרולר מתמודד עם חוט בד? האם החוט מתחפר? יש הרבה קשרים? עבדתי עם חוט בד 20 ליב - חביב ביותר. בגלל שעבדתי בלי מסדר החוט היו התחפרויות בעיקר כשהיה נתפס הג'יג בסלע.
חוות דעת: אנא התייחס לנקודות הבאות ככל שתוכל: תכולת חוט, משקל, אמינות, חלקות בגלגול, הקלאטצ', נוחות הידית, התאמה ליישום. רולר מתוק ליישומי מאדאי ובולוס. לבולוס הוא מאוד נוח כי מחזיקים את המקל ביד עם האצבע על השפולה וזהו היד השניה חפשיה. השפולה חפשית והאצבע מבקרת שחרור חוט. סיבוב אחד של הידית והשפולה ננעלת חזרה
סיכום – בעד, מהן התכונות הטובות של הרולר - מחיר, גודל מינימאלי, משקל מצחיק,
סיכום – נגד, מה לא טוב ברולר? אין קליקר, דראג 5 ק"ג בלבד. היום אני חושב שהידית הכפולה קצרה מידי.
במבט לאחור, האם זה הדגם אותו היית צריך לרכוש או קטן/ גדול יותר? או בכלל רולר אחר? היום הייתי קונה גדול יותר - גודל 400 - כי יש להם כבר קליקר.
האם היית ממליץ על רולר זה לחברים? כן/ לא. כן - אבל לגודל הגדול יותר. כי כשיש קליקר אתה יכול לשים את המקל בסטנד ולשמוע מתי נתפס האבונפחא