חברים יקרים זה לא דיון על מה כדאי לעשות , מה אולי יקרה , אלא מה קרה !! מדובר על יציאה היום של שישה קיאקים. ארבעה נשארו באותו איזור ושניים התרחקו מעט ( שזה בסדר ) , שעה אולי לתוך הדיג והתקבלה קריאה שאחד מהקיאקים שהתרחקו מתחיל לשקוע.
תוך דקות בודדות הקבוצה כולה הגיע לקיאק , הקיאק הוא קיאק ממונע וחלקו האחורי כבר היה מתחת למים. בזכות מי שהיה באותו יום בקבוצה שיצאה ( כולם ללא יוצא מן הכלל ) , לקיחת פיקוד על האירוע ע"י אחד מהקיאקיסטים שהוא בעל ניסיון במקרים מסוג זה והקיאק ניצל , הייתה שאיבה ידנית של מים מתוך הקיאק במשך כשעה לדעתי ( לפחות זה הרגיש כך ) עד שהקיאק צף בצורה כזו שהיה ניתן לגרור אותו חזרה לחוף.
לא בטוח מה הייתה הסיבה שפקק הניקוז האחורי לא היה , יכול להיות שנוקז מים בחוף לפני היציאה ופשוט שכחו להחזיר את הפקק.
לכן חברים , לפני שהקיאק נוגע במים , לעבור שוב על הפקקים והפתחים ולוודא שהכל סגור ומאובטח.
למזלנו , היום נגמר בכובע שהלך לאיבוד, ומתקן לחיבור מצלמה שאבד כתוצאה מחוסר תקשורת.
זוהר
-------------------------------
!Preserving Recreational Fishing, One Fisherman at a Time
1) חבלי גרירה וחילוץ - חובה על כל קיאק. במזל היה לי ולאיילנד נוסף 2 חבלים, שאפשרו לנו להחזיק את הקיאק מעל המים.
2) משאבה ידנית לניקוז - היתה יכולה לעזור מאד בניקוז המים במקום עם בקבוקים וציידנית קטנה שאולתרה...
3) חלקי חילוף!! במקרה היה לאחד מאיתנו פקק רזרבי שהתאים בול לפתח ניקוז ומנע את המשך כניסת המים, אם הפתח לא היה נסגר, הקיאק היה מגיע למצולות לא משנה מה היינו עושים.
4) שמירת מרחק סביר מחברי הקבוצה - אם היה רחוק יותר והיה לוקח לנו עוד כמה דקות להגיע, לא בטוח שהיה מה להציל, כי מהרגע שהגענו תוך מס' דקות הקיאק כבר היה בזווית 30 מעלות בערך עם כל הירכתיים במים.
5) משער שברור אבל - טלפון במארז אטום, תמיד באפוד וזמין לשליפה מהירה.
6) לבעלי המנועים - לתכנן מנגנון שחרור מהיר כלשהו, הרבה זמן ''בוזבז'' היום על לנסות לשחרר את המנוע כדי להוריד משקל מהירכתיים.
בסוף היום, העיקר שכולם יצאו בשלום מהמים, מפה, רק ללמוד לפעם הבאה
דיון חשוב ביותר - מה גם שזה לא תאורתי אלא ממשי-טרי! טוב שפתחת זוהר ויישר כוח רונצוק על הגשת רשימת הטיפים והפקת הלקחים לעתיד!
זוהר, רונצוק, תומר, סער ומי שעוד היה וחילץ - יישר כוח תענוג לשמוע על רוח הצוות ועל פעולת החילוץ המוצלחת... ואכן, מזל שהיו מי שדאגו להיות מצוידים כראוי...
טוב שנגמר בשלום ממליץ לכולם למלא את בטן הקיאק בבקבוקי ליטר וחצי או אם תרצו להשקיע, כנסו לשרשור שלי על הכנת מצופים מתנפחים לבטן הקיאק (נמצא בתוך בניית קיאק מתקפל). בשרשור גם העלו אפשרות של מילוי הקיאק במצופי ספוג במקום בקבוקי פלסטיק ואמרו איפה ניתן להשיג אותם בארץ. הרעיון עדיף על בקבוקים מפני שהספוג חתוך לפי מידות הקיאק וממלא אותו בצורה יותר טובה. דרך אגב, גם עם משאבה ידנית זה לא פשוט לרוקן מים מקיאק שלם (ללא מחיצות) הדרך הכי טובה היא קודם לרוקן את הקיאק מציוד לא מאובטח, להפוך אותו עם הפנים מטה כשכל הפתחים פתוחים ולהרים לסירוגין מצד צד (מחרטום לירכתיים). מחייב לפחות קיאק אחד נוסף במקום. בשיטה זו כבר בשנייה הראשונה מצילים את הקיאק מטביעה ותוך פחות מדקה כל הקיאק ריק ממים.
דיון חשוב ומבורך אנחנו תמיד דואגים לרולר ספייר ועוד חוט וגיגים .....אבל פקק נוסף לא בטוח שיש לאנשים . אישית תמיד מחזיק על הקיאק משאבת ניקוז ידנית, לדעתי אביזר חובה בכל קיאק
תמיד חשבתי שטיחות מעל הכל, מעולם לא חשבתי על פקק ספייר ,אבל לא מזיק שיהיה כזה.
אני חושב שכל מי שנכנס לים עם כלי שייט, חייב להחזיק מכשיר קשר אטום, לא מבין למי יש אומץ להיכנס ללא מכשיר קשר. טלפון לא תמיד אפקטיבי במצבי מצוקה מסוימים.
העיקר שהכל עבר בשלום.
שאלה שמעניינת אותי : האם לאורך כל השייט עד אותו רגע שהחל לשקוע, המשיט לא שם לב לשינוי בהתנהגות הקיאק במים ? : כמו קושי בתמרון משיכה לכיוון מסויים התנגדות מול המים איטיות שייט וכד