פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   סקירה קטנה על המושג "כמה הסירה עולה"..או איך קונים סירה? |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: סקירה קטנה על המושג "כמה הסירה עולה"..או איך קונים סירה? (נקרא 2402 פעמים) |
הדפסה |
|
|
 |
|
|
ראשית התחיל את במשפט "שאנחנו חיים בארץ ישראל" ומשפט שני"כסף לא משקר" משפט שלישי"סירה גדולה צרות גדולות,סירה קטנה צרות קטנות" משפט רבעי לא נכון לגביי..."בעל סירה שמח בקנייתה,ושמח יותר במכירתה" מתגעגע לפעמים לסירה הקודמת סייל 22
בארץ אין מפעלים של פסי יצור מסודרים לבניית סירות .(ישנם כמה בוני סירות/חסקות) ולכן רוב הסירות בארץ הן מיבוא. ואין הרבה תנועה של רכישות של סירות לארץ הקודש. הערה:אני לא ניכנס וכותב על תחום הסירות ספורט/סקי שבכינרת/אילת...למרות שאני יגע קלות
מתוך המאה אחוז סירות בישראל כ50 אחוז זה גרוטאות למחזור(אני יסביר) כ30אחוז סירות סבירות ואולי 20 אחוז מהסירות הן במצב מעולה
למה אני מתכוון-מאחר ואין יבוא לארץ, כי המדינה לא מאפשרת לפתח את הספורט הימי!!-ואין מקומות עגינה כלל מתל אביב צפונה.ולצערי גם לא יבנו. מה גם בנוסף המדינה מטילה מס עשירים על "יאכטות".... זה מצחיק היה לקרא למפרשית שהייתה לי יאכטה 22 פיט שבכול מקום בעולם זו סירת מפרש עם קבינה.ובכלל הגוף של הסירה שלי היה שנות השמונים ובכול מקום אחר בעולם היה יוצא לפרוק ולמחזור או לפסל סביבתי -רק בארץ כול הסירות עדיין צפות על המים.וניתן למצוא כאן ממש "פריטי אספנות".
סירה/כלי שייט זה דבר מורכב: שדורש הרבה יחס אישי ואהבה!!!+תחזוקה
מנועית-גוף ,מנוע.מערכות. מפרשית-גוף מנוע .מערך(תורן+מפרש) ומערכות.
מה קובע את המחיר? שנתון.מחירון חו"ל+מס .מצב הגוף ,מצב המנוע, ושעות המנוע,מצב המערכות וסוג. במפרשית נוסיף גם את המערך-תורן ומפרש. ותוספת מחיר האחרונה שיש רק במדינת ישראל-תוספת "שלי הכי טובה בעולם"
למעשה אין מחירון בישראל ,ואפשר לראות שיש מחיר שוק לפי הרמות שכתבתי "הגרוטאות.הסבירות.והמעולות.וכמה סוחרים שקובעים את המחיר השוק ע"פ מחיר שעסקאות נסגרות
הערה:יש יבוא לארץ של סירות זולות ממקומות זולים,בגלל המחיר יצור שלהן בחו"ל ,והמחיר שלהן זול בארץ,ובנוסף יש להן שוק גרוע בגלל שהדביקו להן שם לא טוב ,והן סירות טובות!!!לא הייתי ממהר לפסול אותן מול חסקה ישנה ....
ולצערי חוץ מהמסים שיש בארץ יש גם את התוספת מחיר של היבואנים ולכן שדרוג מערכות בארץ זה סיפור יקר ומעלה את המחיר של הסירה , ובכלל אני חושב שבגלל יוקר המחירים בארץ ביחס לעולם ,הפתרון לעשות סקר מחירים טוב ולהביא לבד דברים מחו"ל. הערה:יש דברים שבגלל הפרש מחיר קטן ,וקבלת אחריות בארץ, ושרות/תמיכה בארץ . כן כדאי לקנות בארץ !!!למרות שהמחיר בחו"ל יהיה יותר זול!!!
בדיקה מהירה של סירה (ממליץ לבצע תמיד ולהביא בעלי מקצוע עם ניסיון) גוף-למעשה כול סירה אמורה לעבור הספנה כול שנתיים לניקוי תחתית מ"צמדת הים" ברניקס. ולכן אפשר להגיד שסירה בת שלושים שנה הייתה כ15 פעם מחוץ למים.בכול פעם מניפים אותה וגם משייפים את הסירה מתקנים את מה שצריך וצובעים שוב ולכן יש הבדל משמעותי איך תחתית ניראת בגלל הגיל של הסירה.
בכלל רוב הסירות בנויות מסיבי זכוכית "פיברגלס"ואני כותב רק על פיברגלס!!!חומרים אחרים צרות אחרות. כול מפעל בונה אחרת את גוף הסירה .תבנית?בניית גוף וציפוי?כמה שכבות?היום יש מושג חדש "יציקת גוף בואקום" וישנם היום חומרים מורכבים שמעלים את חוזק הגוף ומורידים את המשקל....
עם השנים הגוף "מתעייף" כמו כול דבר,ובסירות ישנות ניתן למצוא את הצלעות מהעץ נרקבות,הסיפון נהייה רך כ שמיכה" ווהרבה תיקונים ושהסירה למעשה הפכה להיות צובעת מברשת ואיבדה את הציפוי האורגינל של הפיברגלס... כן ..וכאן במדינת ישראל סירות שהן גמורות עוברות חידוש כי אין ברירה ..ולא לשם תחביב "אספנות". רק כאן בארץ כול בעל סירה הוא מומחה לערבב את הפוליאסטר ובתיקון פיברגלס. ואת זה, שבודקים סירה בדרך גלל רואים מיד עם הבחור יודע לתקן או לא. הערה:בסירות ישנות לרוב התיקון יותר חזק מהגוף האורגינל!!!
לכן שאתם ניגשים לבדוק סירה כבר בטלפון השאלה הראשונה בת כמה הסירה?תוצרת? (מפעלים מוכרים בחו"ל או לא?! בדרך כלל הגוף יהיה טוב אם לא עבר אירוע נזק.מתי היא עברה הספנה?מה עומק ההספנה?ומי עשה את ההספנה?האם יש תמונות מההספנה.יש בעלי מקצוע בתחום שמבינים עניין!!יש קבלה ?
סירה שנמצאת במים צפה וניראת יפיפייה מעל ,יכולה להיות עם תחתית גמורה!!!(יש מחלות לפיברגלס "אוסמוזיס") את האמת נדע רק בהספנה.ואם ניצמד למה שכתבתי על תחזוקה טובה..קבלות הספנה.ושל בעלי מקצוע.. הסבירות שיהיה נזק/בלאי ניסתר בתחתית נמוכה.
בכלל אני ממליץ אם אפשר להוציא את הסירה מהמים לבדיקה זה הכי טוב.חשוב לפחות לצלול לבדוק את התחתית לנזק ניראה.ולפתוח את הכיסויים הפנימיים ולראות את הצלעות וגוף הסירה מבפנים.צנרת.ואביזרים.משאבות.לכלוך.וסימני מים/כמה מים?סירה שמתוחזקת טוב מיד רואים שהכול במצב סביר ולא מוזנח.תא מצברים .ואפילו חיווט כמו שצריך,מולחם/סופיות/בידוד מתכווץ וללא איזולירבנד/סרט בידוד.
מנוע-יש שני פעימות,וארבע פעימות, יש מנוע פנימי.יש גיר.יש ציר.יש ברך,ויש גם ג'אט,
אני אישית אוהב מנועים חיצוניים.המשותף לכולם הם שחייבים לבדוק שעות מנוע.קבלות על טיפולים לפי שעות ותאריכים שמערכת הקירור תקינה.והמנוע עובד עגול....ורק אז להזמין מכונאי עם ניסיון במנועים ימיים שיבדוק את המנוע.יש מכונאים מומלצים ע"י היבואן הרשמי של המנוע בארץ(נכון כולם מבינים בכולם...ישראל) הערה:ישנם רכיבים כמו משאבת מים "אמפלור " שמחליפים לפי שעות או זמן גם עם המנוע לא עבד כלל!!!רצועות גם.
רצוי לשאול בעדינות איזה שמן אתה מוסיף למנוע?עם הוא מראה לכם שמן של אוטו....לא טוב יש שמנים ייעודיים למנועים ימיים.עם הוא מוסיף שמן במאה שעות בין טיפול לטיפול..לא תמיד טוב...תלוי בחברה של המנוע. המשך בדיקה חייב להיות עם מכונאי ומחשב-רוב המנועים החדישים נרשמת היסטוריה של תקלות.שעות מנוע.ובכמה סל"ד לאורך זמן המנוע עבד.
מערכות:ישנם המון מערכות לסירות.מרדאר פיישפיינדר.למערכת ניווט.לאוטופיילוט.מקרר.מזגן.מצברים כפולים.משאבות.ללוח חשמל.למערכות טעינה.
למעשה כול מה שמורכב על גוף הסירה אלקטרוני/חשמלי הם המערכות, שעולות כסף.ולרוב הרבה כסף כמובן בגלל המחירים המוגזמים בארץ רצוי לעבור על הכול לצלם לרשום דגם ולהעריך עלות.לא להתלהב יותר מידיי ממערכות פצצה ישנות העולם התקדם מהר כמו בטלפונים וכול הזמן יוצאים מערכות חדשות וחכמות יותר, ולפעמים גם זולות יותר. ישנם הרבה שדרוגים.אפילו עוגן חשמלי וכד'
מערך מפרשים:תורן,מנור,מפרש.וונטות.... בדוק שלמות התורן.ישר?רקוב/קורוזיה לבנה של אלומיניום?גלגלות שלמות ותקינות?חבלים תקינים(מוחלפים כול שנתיים שלוש) וונטות שלמות ושאין גידים קרועים.קבלה על החלפה!!!כול שבע שניים חובה וזו דרישה של הביטוח. כול המותחנים שלמים והוחלפו עם הוונטות.שלמות מקום העגינה של הוונטה לגוף.ושהן מתוחות ולא רפויות.וונטות רפויות מצביעות על גוף של סירה שאיבד את חוזקו!!!נכון עם הזמן הוונטה גם מתעייפת ומתרופפת ממש קצת/קלות!!וונטות רפויות-יש לבדוק הייטב את החיבורים הפנימיים שהם מנירוסטה לגוף הסירה שהו פיברגלס!!יש מצב שהפיברגלס ממש איבד את חוזקו ויש סכנה שהוונטה תיתלש מהגוף והתורן ישבר!!!
תורן של סירה זה סיפור יקר!!!!הוא יכול להגיע למחיר של שליש סירה!!
מפרשים—דיי פשוט נוגעים בבד המפרש ומרגישים...סמרטוט או אלסטי .קרוע ?הרבה תיקונים?חדשים?בניי כמה?יש רזרביים?יש חלוץ סערה?יש מפרש ספיניקר?מה מצב החבלים ומייתרים??
פירזול:יש בסירה מלא פירזול.מסטנדים של חכות.רלינג.גלגלות.צירים.חלונות.גג קשיח.בימני,מובח.שרותים.מיכלי מים מתוקים.מקלחות...הכול עולה כסף...תעריכו את המחיר ביחס לשלמות.
בהצלחה...אז כמה באמת עולה סירה?
|
|
עריכה אחרונה: ספטמבר 25, 2016, 23:05:26 PM על ידי אספנות
|
|
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
אילן סקירה לעניין  ומתבקשת ביותר. נגעת בסוגייה חשובה ונתת פרספקטיבה של מה יש בארץ לעומת העולם ומה הסיבות לכך. צדקת וטוב שהעלית את הנושא. אני שומר את הלינק בשרשור הודעות חשובות  אגב, הסירה החדשה אחרי המפרשית היא איזה דגם? פרוליין?
|
|
עריכה אחרונה: ספטמבר 26, 2016, 09:43:54 AM על ידי סאמח הצפר
|
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד סקירה מדוקדקת, קצת התיעפתי מלהבין את כל הפרטים הקטנים שצריך לבדוק. זה נשמע ממש כאב ראש למי שרוצה לרכוש סירה, וממש בקלות אפשר לפול על סירה לא טובה. ממש חובה לקריאה למי שמעוניין ברכישה שכזו. תודה רבה על ההסבר 
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
תודה אילן על הסקירה  בהחלט מקיפה ומלאת פרטים
|
-------------------------------
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
אמנם אינני בעל סירה וכנראה שגם לא אהיה אבל אין ספק שמי שנמצא או מתכוון להיכנס לתחום הסקירה הזו תעזור מאוד כתוב יפה ולעמיין ונוגע בכל תחומי המערכות תודה על ההשקעה
|
|
|
|
yossid
|
הים הוא המרגוע האמתי שלי חבר פורום
מנותקגיל:
64
הודעות: 3386
דייג חוף ומז'רז'ר
|
|
 |
בעניין:
« הגיב #5 ב- : ספטמבר 26, 2016, 12:24:29 PM » |
|
מאמר מושקע להפליא, מלמד מאוד ונותן פרספקטיבה למי שמתעתד לרכוש לראשונה ואפילו למי שכבר היה בעל סירה ולא לקח בחשבון חלק מהרשום. תודה רבה
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
|
-------------------------------
תמיד תזכרו... שהדג שיושב אצלכם בצלחת, נמצא שם רק כי הוא פתח את פיו לאכול!!!
|
|
|
|
שאפו חבר  בהחלט מעניין ומלמד בלי כל קשר אם תהיה לי סירה בסוף או אשאר עם הקיאק 
|
-------------------------------
דייג זה קודם כל בשביל הנשמה 
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
אם זו "סקירה קטנה", מעניין אילן איך תראה סקירה "גדולה שלך...  לא חשוב מה הכותרת שנתת, סקירה מאוד מקצועית ומאוד מעניינת, שמוסיפה ותורמת לכל מי שקרא וכל מי שיקרא... בתוספת תיבול אופייני של "תבליני אילן"... שא ברכה על השיתוף ועל ההשעה 
|
-------------------------------
|
|
|
|
תודה על סקירה מקיפה ועניינית, בתור בעל סירה חייבים לדעת את כל הדברים שכתבת . הסירה הראשונה של כל אחד מאתנו היא אוניברסיטה לא? לפחות שלי היתה , למדתי עליה הכל, טעיתי ותיקנתי, שילמתי הון תועפות על טעויות, כך למדתי. בסירה השניה שקניתי כבר ידעתי מה אני רוצה, מה לבדוק והכי חשוב איזה מחיר אני מוכן לשלם על התענוג . סירה תקינה שכל המערכות בה מתוחזקות ועובדות כפי שאמורות לעבוד, נותנת ראש שקט לבעלים שלה, גם בים וגם במעגן. שוב תודה ושנה טובה
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|