ראשית, שאפו אילן על הסקירה המקיפה והתגובה המושקעת

לעצם השאלה ומאחר ודגתי המון ממפרשיות ויאכטות כמו גם ממנועיות מכל הסוגים...
החסרונות:*איטיות -
--אם אין רוח טובה ואין מנוע טוב, יכולה להיות בעיה גם מבחינת הדיג - בטרולינג,
לטרולינג על פלמודים צריך מהירות מינימלית של 7.5 קמ"ש וגם היא לא אופטימלית...
לטעמי לפחות 8 קמ"ש ורצוי 8.5-9 קמ"ש ולעיתים גם יותר...
--כמובן יש את המגבלה של הגעה למקומות רחוקים ונסיעה למקום ממקום - בג'יג...
==אם מכוונים לטרולינג, לראות שהמנוע ללא מפרש מאפשר מהירות של 8 קמ"ש לפחות...
יש מפרשיות שמאפשרות זאת ויש שלא - תלוי במנוע וגם במבנה של כלי השייט
*נוחיות:
פחות נוחה לדיג ביחס לסירה "פתוחה", עם כל החבלים והתרנים והכבלים..
אפשר כמובן להתרגל ולהסתדר, אך יש מגבלות
דיוק וקושי תמרון:
יחסית קשה לתמרן ולהגיע לעמידה נוחה "על נקודה", במיוחד בג'יגינג
כנ"ל במצבים בהם יש צורך בתמרונים מדויקים, כמו למשל בנקודה הבאה אליה אתיחס
*הכיל:
במלחמה עם דג גדול ובמיוחד פלמודים, יש חשש שהדג ירוץ מתחת לכיל והחוט ייקרע,
במצבים שונים החוט/ים יכול שייתפס/ו בכיל כי יגיעו לשם,
למשל דמוי נתפס ברשת או סלע בטרולינג - ויש כמה מקלות עם דמוי במים...
*המפרש:
בעבודה עם מפרש קשה לשלוט במהירות ולעיתים בשינוי הכיוון שמוכתב ע"י הרוח,
עלה לי בהרבה דגים ודמויים בטרולינג..
*ובכל זאת -
יש את היתרונות של הנוחות - לא בדיג, הקבינה, הארוחות, לרוב יש מקרר...
ויש את החסכון בדלק ואת הטריפ של הפלגה ללא רעש מנוע...
לגבי הדיג - עם הזמן מתרגלים ולומדים לעבוד נכון...
כבר הוצאתי מיאכטות פלמודים של מעל 20 ק"ג...
ולמדנו גם לעבוד ולתפוס בג'יג...
בהחלט אפשר להסתדר היטב...